Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GBerger: Den-Den Canyons&Rockies 3wkn 2kids camper

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GBerger
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis GBerger: Den-Den Canyons&Rockies 3wkn 2kids camper

Bericht door GBerger »

Voor zomer 2013 denken we aan een reis in de USA met Camper. We willen graag Yellowstone combineren met een indruk van de canyons. We gaan met onze kinderen die dan 4 en 6 zijn. We hebben al eens samen een camperreis gemaakt in de Canadese Rockies. Het beviel ons en de kinderen goed om ons eigen huis mee te slepen. We willen kijken of het lukt om een 3-weekse camperreis naar Yellowstone en de canyons te plannen. We hebben van maandag 22-7 tot en met maandag 12-8 beschikbaar. Jammergenoeg geen ruimte om te schuiven met de data (tenzij korter maar dat willen we niet)

Op dit moment lijkt ons het handigste om te vliegen op Denver. SLC hebben we ook overwogen maar dan wordt het rondje langer als we ook naar Rocky Mountain NP willen en SLC biedt niet echt mooie plekken in de buurt om te finishen. We hebben geen interesse in Las Vegas en een rondje daarvandaan wordt ook langer. Een mogelijkheid is nog een one-way van Las Vegas naar Denver maar dat kost behoorlijk wat. Ik hoor graag als jullie andere ideeen hebben.

Op dit moment kiezen we er voor om op sommige dagen flinke afstanden af te leggen omdat we in Canada gemerkt hebben dat de kids een aantal dagen op een vaste plek fijn vinden, en dan vinden wij het ook fijn.

Dankzij de routeplanner van Tioga heb ik het volgende samengesteld:
1. 22-07-2013: Camper ophalen in Denver -> Cheyenne.
Afstand: 167 km / 104 mijl || Reistijd: ongeveer 2 uur

2. 23-07-2013: Cheyenne -> Yellowstone (oostingang Cody)
Afstand: 674 km / 419 mijl || Reistijd: ongeveer 7 uur

3. 24-07-2013: Yellowstone (oostingang Cody) -> Yellowstone (in het park) Beartooth highway
Afstand: 126 km / 78 mijl || Reistijd: ongeveer 1,5 uur

4. 25-07-2013: Yellowstone (in het park)
5. 26-07-2013: Yellowstone (in het park)
6. 27-07-2013: Yellowstone (in het park)

7. 28-07-2013: Yellowstone -> Grand Teton
Afstand: 89 km / 56 mijl || Reistijd: ongeveer 1,5 uur

8. 29-07-2013: Grand Teton wandeling

9. 30-07-2013: Grand Teton - Dinosaur
Afstand: 500 km / 311 mijl || Reistijd: ongeveer 6 uur

10. 31-07-2013: Dinosaur fossielen / museum / wandeling

11. 01-08-2013: Dinosaur -> Capitol Reef
Afstand: 417 km / 259 mijl || Reistijd: ongeveer 5 uur

12. 02-08-2013: Capitol Reef -> Bryce Canyon / Zion
Afstand: 215 km / 133 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur

13. 03-08-2013: Bryce Canyon / Zion wandeling Bryce
14. 04-08-2013: Bryce Canyon / Zion wandeling Zion

15. 05-08-2013: Bryce Canyon / Zion -> Moab
Afstand: 447 km / 278 mijl || Reistijd: ongeveer 5 uur

16. 06-08-2013: Moab wandeling

17. 07-08-2013: Moab -> Rocky Mountains NP (Estes) I70 + peak to peak highway
Afstand: 636 km / 395 mijl || Reistijd: ongeveer 7 uur

18. 08-08-2013: Rocky Mountains NP (Estes) rim highway
19. 09-08-2013: Rocky Mountains NP (Estes) wandeling
20. 10-08-2013: Rocky Mountains NP (Estes)
21. 11-08-2013: Rocky Mountains NP (Estes) rustdag

22. 12-08-2013: Rocky Mountain NP -> Denver
Afstand: 106 km / 66 mijl || Reistijd: ongeveer 1,5 uur

- Denken jullie dat dit schema te doen is met kinderen?
- Is Cheyenne een goede overnachtingsplek voor de eerste dag nadat de camper is opgehaald of zijn er leukere alternatieven?
- Is Dinosaur NM leuk en interessant, ook met kinderen? In Canada staat het http://www.tyrrellmuseum.com en zoiets zouden onze kids, ook al zijn ze jong, geweldig vinden.
- Wat is een mooie route tussen Dinosaur NM en Rocky Mountain NP om een goede indruk te krijgen van de canyons én niet te veel kilometers te maken? In april '99 ben ik al eens in dat gebied geweest. GC is imposant maar ook gigantisch toeristisch. Het spreekt mij niet aan. Bryce en Zion wel omdat je er ook kleine wandelingen kunt maken. GV en Monument Valley vinden we eigenlijk te zuidelijk liggen. Dan komen er flink wat kilometers bij en dat betekent meer reisdagen.
- wanneer kan ik het beste tickets boeken? Op dit moment is het aanbod voor die periode erg gering. Veel zoekmachines gaan niet verder dan de eerste weken van juli. Wachten met boeken van vliegtickets tot voorjaar 2013 wil ik liever niet omdat wel zekerheid wil hebben van vluchten voordat ik de camper boek en ik wil profiteren van vroegboekkortingen.
- laat ook weten als je vindt dat we er niet aan moeten beginnen om met kids Yellowstone en de canyons in drie weken te doen.

Alvast bedankt voor al jullie suggesties
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis GBerger: Den-Den Canyons&Rockies 3wkn 2kids camper

Bericht door Marenko »

Het eerste stuk kan ik je niet mee helpen. Het tweede deel zou ik iets anders doen. Vanuit Grand Teton naar Salt lake city. Daarna naar Zion, een dag Zion, van Zion naar Bryce. Daar een overnachting, en dan naar Capitol Reef. Probeer daar een overnachting op fruita de krijgen, leuk voor de kinderen met hertjes op de campground. Daarna door naar Moab.
Moab - rocky mountain np is met een camper te veel. Daar zou ik minstens een overnachting tussen plakken. Wij hebben het vorig jaar zelfs met 2 overnachtingen gedaan.
Ik weet natuurlijk niet waar je de camper gaat huren, maar de afstand Estes park - Denver is met een camper wel wat langer dan 1,5 uur. Met een camper ben je, zeker op bochtige wegen, een stuk trager dan met de auto. Zeker de dag dat je de camper in moet leveren zou ik dichterbij de inlever plek gaan zitten.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Hou rekening met de Frontier Days in Cheyenne. Een heel leuk, drukbezocht western evenement (o.a. rodeo). Reserveer hier tijdig.
GBerger
Amerika-ontdekker

Bericht door GBerger »

Ko-Mar en Felicitas, super jullie snelle reactie.

Ik wist niet van het bestaan van de Frontierdays. Misschien leuk om mee te maken of misschien ook wel goed om te mijden zo direct na de heenvlucht.

Ko-Mar: begrijp ik goed dat je zegt dat Dinosaur NM niet zo interessant is en dat we beter naar SLC kunnen gaan? Is SLC dan gewoon een doorreisplek of valt er ook nog iets de beleven naast de mormonen? Mooie website en reisverslagen trouwens! Over de volgorde in het zuiden was ik ook niet tevreden. Dit ziet er logischer uit. Maar dan moeten we wel dinosaur laten vallen.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dinosaur NM ken ik niet. Ik heb alleen de route iets logischer proberen te maken :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De Frontiers Days zijn erg leuk om mee te maken, zie ons verslag
Maar...de hotels zijn al maanden van tevoren volgeboekt dus wees er op tijd bij. En de prijzen van de hotels zijn tijdens die dagen ruim 3 keer zo hoog als anders. Wij zijn om die reden uitgeweken naar Wheatland om te overnachten, maar dat ligt niet echt op jullie route.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@Vana, ze willen met de camper :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh :oops:
Maar goed, dan geldt hetzelfde verhaal eigenlijk. Ook de campgrounds schijnen tijdens de Frontier Days heel snel vol te zitten en ook een heel stuk duurder te zijn.
GBerger
Amerika-ontdekker

Bericht door GBerger »

Ik wil wel de camper op de oprit van het hotel zetten :wink: . Hopelijk past het onder de luifel :blink: .

Verder iemand ervaring met Dinosaur NM? Leuk om met kinderen er te zijn of kunnen we onze tijd beter besteden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn er jaren geleden geweest. Ik vond het interessant, maar niet om een volle dag voor uit te trekken.
Wat de rest van de route betreft; wil je vanuit 1 plaats zowel Bryce als Zion bezoeken of begrijp ik dat verkeerd? Ik vind het nu ook niet handig op de route liggen, hoe wil je naar Moab rijden?
De tijd voor RMNP is redelijk lang vind ik, je zou onderweg nog een stop kunnen maken. en waarom wil je in Estes Park zitten en niet in RMNP zelf? Je wilt van Cody via de Beartooth hwy naar Yellowstone. Dat is een prachtige route, maar met een camper zal dat erg veel tijd kosten, zeker uren meer dan de 1,5 uur die je daarvoor hebt gepland.
Je schrijft dat de GC erg toeristisch is, maar dat geldt ook voor de andere parken, zeker voor Yellwostone, maar ook voor Zion en Bryce. Je zou naar de North Rim vna de GC kunnen gaan, daar is het rustiger en minder toeristisch dan aan de South Rim, met ruime plekken op de camping.
Ik zou de route eens in googlemaps uitzetten, dan zie je beter hoe alles loopt en kun je makkelijker wat spelen met de route.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Gaaf hoor weg met camper en kids. Wij deden het dit jara voorlopig voro het laatst.... ($$)

Ik vind het begin van je route vrij heftig qua km. Maar ik begrijp dat Yellowstone belangrijk is, Black Hills en Mount Rushmore sla je bewust over??
Cheyenne zal misschien wel haalbaar zijn maar let erop dat je 1) met jetlag zit aan einde middag als je gaat rijden en 2) je (ook met een evt early bird) niet heel vroeg op pad bent met de camper (want eerst papierwinkel dan door camper dan boodschappen doen en dat kost je zo 2 -2,5 uur). Cheyenne zal wellicht wel haalbaar zijn hoor. Maar de dag erna lijkt me helemaal zwaar. Je hebt dan nog geen rust gehad en moet dan toch wel ver rijden.

Wij vonden Dinosaur wel leuk maar de kinderen (14 -16) hadden eigenlijk behalve de quarry niet veel zin meer in dit park en wij zijn doorgereden naar Highline Lake SP nabij Loma UT. De dag ervoor reden we naar Flaming Gorge uit Grand Teton/ Jackson. Wat dat deel betreft (Yellowstone tot kun je misschien eens putten uit onze reiservaring (met camper) afgelopen jaar. (Dus Jackson - Flamng Gorge NRA en FG - Highline Lake zit je op ±2 uur van Moab en nabij de snelweg naar Green River UT.
Anderszijds is misschien SLC wel een goed plan, voro de afwisseling. De kids houden wel van wat anders op de reis dan alleen natuur (bij ons vonden ze het na 3 wk welletjes met de bergen en rotsen waar wij OOOWW riepen).

Het deel erna ik ben bang dat het wel erg veel natuur is.. met al die rode rotsen (Capitol Reef, Bryce en Zion) zijn de kinderen 'zo' klaar. Ik zou als idee willen meegeven SLC/Dinosaur - Moab paar dagen relaxen (raften / jeep rijden) en ook rode rotsen - Mesa Verde - Great Sand Dunes (echt heel leuk met kids) - Denver (RMNP)
Ook Mount Rushmore (ja dat zijn wel meer kilometers) vonden onze pubers erg leuk om te bekijken.
Denk vooral na wat zij als afwisselend zullen ervaren.
Voor een 1e reis USA kan ik me voorstellen dat je Bryce en ZIon wilt zien maar dat is in deze route eigenlijk niet echt logisch.
Kijk maar in ons 2012 verslag.
succes gelukkig heb je nog lekker de tijd om uit te pluizen wat je gata doen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
sandra_R
Amerikafan

Bericht door sandra_R »

Wij zijn deze zomer in de Rocky's geweest en ondanks dat ik de natuur mooi vond, zijn 4 hele dagen wel heel erg lang. Wij zijn 2 dagen gebleven en hebben voor het gevoel veel kunnen zien en doen, waaronder een aantal wandelingen. op een of andere manier gaf RMNP voor mij niet echt een National park idee, tenminste niet zoals Yellowstone, Yosemite, en dergelijke.

Misschien wat dagen gebruiken voor de regio Custer/mount rushmore. Dit is zeker voor kinderen een aanrader(Custer State park vonden wij heel bijzonder).

succes met de planning,
Sandra
GBerger
Amerika-ontdekker

Bericht door GBerger »

@sandra_R: goed om van je te horen dat RMNP niet hetzelfde gevoel geeft als Yellowstone, Bryce of Zion. We staan er wat langer omdat we ook rustmomenten willen hebben. Zeker na zo'n imposante reis voordat we weer gaan vertrekken. Zo hebben zijn we in de Canadese Rocky Mountains gestart en geeindigd in Waterton. Ook had ik al de gedachte om één van de dagen te gaan schuiven. Voor welke leeftijd is Custer State Park interessant, teeners of ook van de leeftijd 4-6? We hebben het geluk dat onze kinderen bergen leuk vinden. Maar het allerleukst is natuurlijk stenen, water, beekjes enz.

@Isis: de kosten van zo'n reis zijn niet niks :( maar je weet wat men zegt: je wordt er gelukkiger van als je je geld in belevenissen dan in dingen steekt. Fijn om een reactie van Dinosaur NM te horen. Niet te veel tijd aan besteden dus. BlackHills vond ik te veel om. Verder vinden wij mt Rushmore misschien wel leuk maar dit kids van 4 en 6 wat minder. De eerst dag naar Cheyenne valt volgens mij wel mee. We zijn al eerder in Denver (1 of 2 nachten). In Canada zijn we na het doen van boodschappen van Calgary naar Waterton gereden en dat ligt nog een stuk verder dan Denver - Cheyenne. Maar als we geen frontierdays doen omdat we een rustig plekje willen dan komen we misschien wel uit op een rustig plekje (en nog een ander idee is een early bird). De rode stenen parken ga ik nog maar eens voorleggen aan mijn vrouw. Jouw idee van Mesa Verde en Great Sand Dunes klinkt ook leuk. Te veel keuze in die regio. Goed idee :idea: om te kijken naar afwisseling. En we willen voldoende 'rust momenten' hebben, dus gewoon op de camping en evt uitstapje en niet te veel reisdagen.

@Martin & Marianne: ik googlemaps er rustig op los. De Tiogaplanner werkt sneller en die maakt meteen een reisschema en dat heb ik even gekopieerd. De Tiogaplanner is beperkt en geeft daarom soms rare dingen :? . Zoals korte reistijd op beartooth highway. Ik had in principe een (halve) reisdag in gedachte om van Cody naar Yellowstone te rijden. Ook staat er Estes bij RMNP maar onze bedoeling is gewoon RMNP. Het klopt wat je zegt over de route zion-bryce-moab. Ik ben er niet helemaal over uit. Isis en Ko-Mar hebben daar al interessante suggesties voor gedaan.

Ik ga maar eens een puzzelen aan het reisschema... :D
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ow wat erg dat puzzelen... :P

Er zijn nogal wat websites met allerlei acitviteiten die je kunt doen. Op sommige plekken is misschien minder te wandelen maar in RMNP kun je ook op een paard een rondje maken. Nu ben ik geen paardenmens maar dat had ik wel aangedurft ware het niet dat we een dag vertraging hadden en dat dus moesten laten vallen.

Black Hills laten vallen is een prima keus hoor. Het is er mooi en er is heel veel te doen en ondernemen maar is inderdaad wel een 'eindje' rijden.
Beartooth pass is een aardige tuf inderdaad. Wij reden het in 2x om de rust te houden. Eerst van Cody - Cooke City dat is Beartooth zelf (prachtige NF camping in natuur) en de volgende dag Cooke City - Yellowstone in. Wij zijn vroeg gaan rijden om veel wild te kunnen zien. We zagen ook behoorlijk wat!

Yellowstone camgrounds zou ik wel tijdig reserveren. Toen wij er waren (net voor het echte hoogseizoen) was het al vol op alle campings.
Canyon Village en Grant Village camground sta je nogal tussen de dennenbommen maar zeker Canyon is handig qua lokatie. Grant kun je proberen een plek aan het meer te krijgen. Madison is mooier maar ook daar stonden we tussen de bomen. Ik zou kijken om wat meer naar de rivier te staan.
Bij reserveren kun je geen plek opgeven (zoals bij Arches NP of Bryce). Je maakt gewoon de resevering op basis van datum en grootte van voertuig en verder krijg je pas een plek als je daar incheckt. Maar je kunt wel een verzoek indienen (werd mij daar ter plekke verteld) bij je reservering. Ik zou het zeker proberen. http://www.yellowstone.co/images/maps/madison.jpg linkje naar map van cg
Madison B 30 31 en 67 68 C 69 70 111, 112, 113; D 129, 130 188, 189, 190 Het enige nadeel aan 30 tot 130 is dat je vrij vcooraan van een Loop zit en er wat meer verkeer is. De rivier is trouwens nog wel 100 m lopen dus de kid lopen er niet zo snel in; het is aan die kant wat lichter. Ook aan de andere kant maar dan hoor je aan het einde van de middag zo tot donker redelijk wat verkeer langs razen. Zo kun je ook tewerk gaan voor Canyon Village (volgens mij is daar weinig verschil alles onder bomen) en Grant als je daar wilt staan.
Met camper heb je weinig met sanitair te maken op Canyon en Grant krijg je naast de plek ook een 'knipkaart' voor 2 douches in het centrale sanitair.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
GBerger
Amerika-ontdekker

Bericht door GBerger »

Isis, bedankt zeg, super om al jouw informatie te lezen. Reisverslagen is vreselijk, je bereikt een 'piont of no return' en graaft je zelf in dat je wel naar de states wilt gaan. Je hebt goed aangevuld dat Yellowstone echt een must is voor ons. De thermische activiteiten in combinatie met berglandschap spreken ons erg aan. Dat virus hebben we opgelopen in NZ. Over de beartooth highway had ik al meer positieve reacties gelezen dus die gaat op het prio lijstje.

Jullie reisschema van 2012 ziet er intensief uit. Hoeveel reis en hoeveel blijf dagen hadden jullie in de vier weken? Wel veel mooie plekken aangedaan. :o :clap: :thumbup:
In 2011 zijn we in 21 dagen in Canada geweest waarvan zeven echte reisdagen, Nu lag het in Canada allemaal wat dichter bij elkaar dus moeten we meer rijden in de USA. Hopelijk lukt het om genoeg rust in te bouwen zodat de kinderen voldoende stenen in het water kunnen gooien. :D

Fijn om al wat te weten van de campings daar want we gaan in het hoogseizoen dus dat betekent reserveren en een vast reisschema.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Custer state park lijkt me ook leuk voor kleinere kinderen, veel wildlife, een prairiedog town waar je de beestjes goed kan zien, bizons, veel herten en heel tamme ezels, hoewel je bizons en herten ook in Yellowstone ziet. Je kan vlakbij Goldpannen ook leuk voor de kids.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij reden in 2004 van Denver via South Dakota naar Yellwostone, zie ons 2004-verslag. Gold panning hebben onze kinderen ook gedaan, bij Hill CIty.

Marianne
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Idd in Hill city, wij hadden dat toen via jullie reisverslag gevonden Marianne, zie ons reisverslag 2007
http://wagenaarvakantieusa.weblog.nl/va ... hill-city/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

He, wat leuk Ina. Heel herkenbaar die foto's, die man was er bij ons ook bij, met nog hetzelfde petje. :wink:

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hahaha bij ons had hij ook al hetzelfde petje :wink:
http://michelly.nl/USA_2007/layer2/fotodag16/foto26.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties