Reis Mies2301: Tips gevraagd voor reis LV-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Mies2301: Tips gevraagd voor reis LV-LV

Bericht door Mies2301 »

Hi!

Na al wat topics te hebben doorgelezen, zou ik graag wat meningen willen krijgen op mijn geplande trip naar Amerika. Is alles wat ik nu heb neergezet wel de moeite waard? Of plan ik juist veel te weinig tijd in voor 1 park? Ik hoor het graag!

Vorig jaar hebben we al een trip gemaakt, Las Vegas - Zion - Bryce - North Rim Grand Canyon - Yosemite- San Fransisco - Los Angeles - San Diego - Las Vegas. Dit vond ik al een hele mooie trip!
Voor volgend jaar september (ja ik weet het erg vroeg erbij :) ) zou ik graag meer natuur willen zien, zo ben ik tot het volgende reisschema gekomen:

Edit: ik zie dat het schema niet mooi doorkomt, via deze link is het beter te zien: http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/664148


Ik weet dat er aardige reisafstanden tussen sommige dagen zitten, maar dit zijn we wel gewend van andere camper reizen.
Laatst gewijzigd door Mies2301 op 22 aug 2012, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
girltje155
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 nov 2011, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis LV-LV

Bericht door girltje155 »

Jullie hebben al ervaring met de camper en met het rijden van grote afstanden begrijp ik, daar zal ik dan verder niks over zeggen, al vind ik sommige trips wel heel erg lang, zoals Las Vegas - Page en de camper ophalen. Maar over de parken, ik zie dat je rondom Moab alleen Arches nog hebt gepland, maar daar is ook nog Canyonlands (wat echt geweldig mooi is en behoorlijk tijd kost) en ook Dead horse point SP (ook de moeite waard). Ik zou daar ook zeker heen gaan als je toch rondom Moab bent. Het tweede waar ik extra tijd zou spenderen is in Sequoia en Kings Canyon. Sequoia is een behoorlijk groot park waar je grote afstanden moet afleggen en waar je echt moet uitstappen en de shuttlebus nemen om de mooiste plekken te zien. Je kan er ook heel leuke wandelingen maken die niet te lang zijn. Wij hadden hier 2 nachten en hadden helemaal geen tijd meer om nog naar Kings Canyon te gaan. Dus wel een aanrader voor extra tijd!
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis LV-LV

Bericht door vana »

Vanaf Lone Pine een bezoek brengen aan Sequoia/Kings Canyon is niet mogelijk. Er is aan de oostkant van het park geen ingang.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: LV-LV

Bericht door Mies2301 »

Bedankt voor de antwoorden zover!

Ik denk dat ik Kings Canyon dan gaan overslaan en bewaren voor de volgende keer.
Met betrekking tot de Canyonlands en Dead Horse Point, even uitzoeken wat daar allemaal te doen is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mies2301: Tips gevraagd voor reis LV-LV

Bericht door Martin & Marianne »

Helemaal naar Yellowstone rijden en dan daar met 1 volle dag doorbrengen is zonde. Sequoia NP kan je inderdaad niet van het oosten in. Die dag kan je skippen en ik zou ook twee dagen uit Las Vegas en Laughlin schrappen en die tijd dan besteden in Yellowstone en Grand Teton NP wat er pal naast ligt.

Martin
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: Tips gevraagd voor reis LV-LV

Bericht door Mies2301 »

Bedankt voor de tips.
Ik heb nu wat meer over Yellowstone gelezen en inderdaad 1 dag doorbrengen is zonde, Laughlin kan dan inderdaad wel overgeslagen worden.

De reden dat we redelijk "lang" in Vegas zitten, is omdat ik het daar wel leuk vind en daar raar genoeg lekker tot rust kom, die dagen wil ik er eigenlijk wel inlaten.
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Reis Mies2301: Tips gevraagd voor reis LV-LV

Bericht door Yeehaw »

Met een RV is het zo'n 6 uur rijden van Las Vegas naar Page. En dan de tijd die je nodig hebt voor het ophalen en dan boodschappen doen maar dat laatste kan in Page ook natuurlijk.
Zoals gezegd, Je tijd voor Moab en Yellowstone (en Grand Teton NP) is veel te kort.
De weg in Great Basin gaat naar 10.000' Smalle en steile route. Wees voorzichtig met je RV.
In Tonopah is niet veel te beleven. Houd er rekening mee dat je de tank vult in Ely want er is geen enkele pomp op weg naar Tonopah (160 miles)
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: Tips gevraagd voor reis LV-LV

Bericht door Mies2301 »

Ik heb de route al wat aangepast, meer tijd in Arches(MOAB) en in Yellowstone en in Great Basin.
Ik had al begrepen dat er niet al te veel te doen is in Tonopah, maar ik weet anders niet echt wat er te doen is op dat stukje van de route.

Het nieuwe voorlopige schema:

http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/666316
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: Tips gevraagd voor reis LV-LV

Bericht door Mies2301 »

Na overleg is de route aangepast, dit zal hem in grote lijnen worden:
(Activiteiten zijn nog verder uit te zoeken en te bepalen)

Link naar route: http://i49.tinypic.com/ifsp6d.png

Vraagje voor degene die Devils Tower hebben gezien; vonden jullie het de moeite waard om dat stukje om te rijden?
Voor nog tips onderweg, must-see etc, ik houd me van harte aanbevolen!
Alvast bedankt voor jullie tips :)

ps. ik weet niet hoe ik de topic titel kan wijzigen naar Denver - LV, dus als iemand van hulp kan zijn, graag :)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mies2301: Tips gevraagd voor reis LV-LV

Bericht door PSVwally »

Je moet wel goede ogen hebben voor je planning :D

Het lijkt mij zeker wel een mooie planning. Ik vraag me alleen af of je tijd genoeg hebt voor Dinosaur. Het is zeker 9u vanaf Grand Teton (afhankelijk van waar je overnacht natuurlijk), want je stopt onderweg ook nog wel een paar keer. En de dag erna is het nog zo'n 5.5u door naar Arches, maar onderweg zijn ook nog wel wat bezienswaardigheden.
Ik mis Bryce in het plan? Geen interesse in dat park? Het is dat je de 24e je camper ook al in moet leveren, want dan heb je ook geen tijd voor valley of fire. Maar ik vind het een mooi tripje hoor.
Je zou evt een dag Las Vegas eraf kunnen halen en die inplannen bij Badlands, wat ten oosten van de black hills ligt.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: Tips gevraagd voor reis LV-LV

Bericht door Mies2301 »

haha sorry :)
Hmm dat gedeelte van de planning nog maar even overzien.
Bryce hebben we vorige jaar gezien en dat vond ik eerlijk gezegd meer dan genoeg. Zion daarentegen willen we graag nog eens naartoe. Wat een prachtig park!
Valley of Fire en Badlands? Nog maar even Googlen daarop en anders hebben we weer een reden om terug te gaan :) !
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Reis Mies2301: Tips gevraagd voor reis LV-LV

Bericht door Yeehaw »

Wij vonden Devils Tower zeker de moeite waard. Vergeet een bezoek aan de Prairie Dog town niet.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: Tips gevraagd voor reis LV-LV

Bericht door Mies2301 »

Devils Tower dan toch maar erin plannen :)

Bedankt voor de tips zover!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer