Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kaat&Sven: Death Valley in Augustus 31/08/2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Kaat&Sven: Death Valley in Augustus 31/08/2012

Bericht door Kaat&Sven »

Hallo,

Nu zondag vertrekken ik en mijn man naar Californië, alles is gepland en geboekt wat we zeker willen doen en de rest zien we ter plaatse.
We starten in San Francisco en eindigen in Las Vegas. De reis duurt 15 dagen.

Reis schema:

dag 1: SF
2: SF- Napa Vally
3 Napa Vally- Yosemite
4:Yosemite- Monterey
5:Monterey- Santa Maria
6: Santa Maria
7: Santa Maria- LA
8: LA
9:LA
10: LA
11: LA
12: LA
13: LA-Las Vegas
14: Las Vegas
15: Las Vegas
16: terug naar thuis.

Nu mijn vraag is eigenlijk omdat we van plan zijn om van Los Angeles naar Las Vegas te rijden (huurwagen, gewoon geen 4x4) via de Death Valley.
Wat is volgens jullie de beste route, we kunnen niet alles zien, maar we had graag bathwater en devil's golf corse gezien, deze liggen bij de 190 had ik gezien.
Zijn er nog dingen waar we zeker moeten stoppen?
We zijn van plan om hiervoor een volledige dag uit te trekken, vroeg te vertrekken en pas in de vroege avond (rond 19h) naar het hotel in las vegas te gaan (hotel ligt aan de strip). Is dit te doen?
Ook vroeg ik me af of het nodig is om een koelbox mee te nemen met water en eten of kun je in het park iets kopen bij de tankstations? En waar zou je z'n koelbox kunnen kopen?
En ik las dat je geen gsm bereik hebt in het park, maar als je met je huurwagen in panne staat hoe doe je dat dan???

Alvast bedankt!!! Vele groetjes!!!
Dude
Moderator

Re: Death Valley in Augustus 31/08/2012

Bericht door Dude »

Wil je Death Valley doen vanuit Las Vegas dan? Vanuit LA naar Las Vegas via DV zal je nooit een volle dag in het park kunnen spenderen.
Los daarvan hoef je je niet te veel zorgen maken over het in panne vallen in DV. De huurwagens zijn allemaal zo goed als nieuw en moest er toch iets gebeuren, er komt altijd wel iemand langs. Zet de motorkap dan open, dan stopt er zeker iemand. Blijf in dat geval altijd bij de wagen !! en zorg voor voldoende watervoorraad vooraleer je Death Valley inrijdt.
Klinkt allemaal erger dan het in werkelijkheid is hoor.
Death Valley blijft nog altijd één van mijn favorieten parken en met voorsprong het meest fascinerende ! Prachtig gewoon.
Alle bekende bezienswaardigheden liggen aan gewone verharde wegen.
Meer info op de hoofdsite : http://www.allesamerika.com/death-valle ... -park.html

Veel plezier
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ohja die koelbox koop je best op de eerste dag al, in een walmart of een Albertson of een ....
Zo heb je onderweg altijd fris water/frisdrank bij je voor onderweg.

In Death Valley zijn 2 tankstations maar daar wil je echt niet gaan tanken (hoofdprijs). Drank en kleine etenswaren zijn er ook te verkrijgen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaat&Sven »

Dag Bart,

We rijden van Los Angeles naar Las Vegas via Death Valley, we kunnen inderdaad geen volledige dag daar spenderen, jammer genoeg, maar we willen er toch door rijden.
We weten nu al dat we er waarschijnlijk ooit wel weer terug naartoe gaan (over een jaar of 5, en dan plannen we het anders in). Nu kon het niet anders.
Van die koelbox, kun je z'n ijselement (met blauwe vloeistof in) daar ook krijgen of is dit niet nodig? een plastieken koelbox of is z'n isimo (of hoe je het ook schrijft, piepschuim dus) box beter?
Daar ik geen frisdrank drink zijn we van plan om 3 liter water per persoon mee te nemen, het is immers augustus he.

Grtjs, Kaat.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Niet van die blauw dingen voor in de ijsbox, gewoon blokjes ijs kopen in de supermarkt. Kost ongeveer 2$ voor zo'n 10 kg ijs. Ik ben geen voorstander van een isomo koelbox, gaat wel effe mee, maar na een week of zo begint hij soms te lekken. Voor nog geen 20$ heb je een plastic ijsbox waar heel veel in kan.
Dante s View, artist palette en de sanddunes zijn ook allemaal de moeite om te bekijken in DV.

Veel plezier op jullie reis,

het wordt vast super!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Zondag vertrekken? Wij ook :lol: Dan heb je nog enkele dagen om heel veel op dit forum te lezen...

Plastiek of isomo: dat is persoonlijk: isomo is wat goedkoper maar verslijt ook veel vlugger. Zoals hierboven gesteld, die box koop je uiteraard de eerste dag. Onderweg vind je overal ijs (gratis bij jouw hotel, of goedkoop in de supermarkt, tankstation...), die koelelementen nemen wij dus niet mee. Ik vrees dat je daarmee je koelbox niet koud krijgt. Ofwel doe je het ijs in plastic zakjes of potjes en stop je die tussen je spullen, ofwel al je spullen in potjes en het ijs er gewoon over.

In DV: de omweg naar Dante's view vonden we echt de moeite waard; voor het overige liggen de bekende hotspots gewoon op de meest gebruikte route.
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaat&Sven »

Oke, we waren van plan om er ergens eentje te kopen onderweg in de walmarkt, maar dus het best aan het begin van de reis.

Heb nog een domme vraag hoor; staan de bezienswaardigheden in de Death Valley aangeduid met borden ofzo? langs de weg?

Ik heb wel een kaartje afgeprint van het net, maar het is wat onduidelijk...
Of in het visitor center een kaart kopen? Daar passeer je toch met de 190? En dan naar Bathwather (eerst devil's) en dan via die weg naar Las Vegas?

Grtjs!
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaat&Sven »

jerommeke10 schreef:Zondag vertrekken? Wij ook :lol: Dan heb je nog enkele dagen om heel veel op dit forum te lezen...

Plastiek of isomo: dat is persoonlijk: isomo is wat goedkoper maar verslijt ook veel vlugger. Zoals hierboven gesteld, die box koop je uiteraard de eerste dag. Onderweg vind je overal ijs (gratis bij jouw hotel, of goedkoop in de supermarkt, tankstation...), die koelelementen nemen wij dus niet mee. Ik vrees dat je daarmee je koelbox niet koud krijgt. Ofwel doe je het ijs in plastic zakjes of potjes en stop je die tussen je spullen, ofwel al je spullen in potjes en het ijs er gewoon over.

In DV: de omweg naar Dante's view vonden we echt de moeite waard; voor het overige liggen de bekende hotspots gewoon op de meest gebruikte route.
Plastiek en gewoon ijs dus.
Ik heb ook al veel gelezen op dit forum.

Grtjs en goede reis.
jerommeke10
Amerikakenner

wat er allemaal te vertellen valt over een coolbox:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ox#p609079

En dit kaartje vind ik wel overzichtelijk:

http://byways.org/explore/byways/2176/travel.html

Stoppen bij mesquite flat dunes, dan naar Badwater met stop bij Devils golf course, terugrijden en kleine omweg via Artist drive, dan Zabriski Point, dan 20 mule canyon, dan naar Dantes View, en dan met GPS naar LV
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt op de NPS-site een kaart vinden, zie http://www.nps.gov/deva . Deze kaart kun je ook in het park krijgen samen met een krantje met activiteiten, nieuws, tips etc. Die krijg je echter in het visitor center, en dan heb je al een groot deel van het park gedaan. Maar het is allemaal makkelijk te vinden. De route van Jerommeke is mooi, maar Dante's View wordt misschien wat te veel. Via DV Junction en Pahrump naar Las Vegas rijden. Twenty Mule Team Canyon is misschien met een gewone auto niet heel prettig. Denk er aan dat je bij de eerste gelegenheid (Stovepipe Wells) toegang gaat betalen.
Waarom overnacht je niet in het park? Of liggen al die dagen in LA vast? Het kan op zich wel in 1 dag, maar het is een mooie ervaign om in het park te overnachten. Ik heb vorig jaar september de route van Riverside (bij LA) naar LAs Vegas via DV gedaan; misschien heb je iets aan mijn verslag.
Als je pech krijgt blijf je aan de kant van de weg staan en je wacht tot er hulp komt. Dat zal nooit lang duren. Tenzij je van de hoofdweg afgaat maar dat zou ik niet aanraden.

Waar overnacht je bij Yosemite? Je hebt erg weinig tijd voor het park; bijna jammer om er helemaal voor heen en weer te rijden.
En waarom een volle dag Santa Maria?

Marianne
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaat&Sven »

Dag Marianne,

Alles is zo gepland en ligt vast, dus daar valt niet aan te sleutelen.
Bij yosemite logeren we in het park zelf, bij Yosemite View Lodge. Dus we hebben tijd genoeg, daar we maar pas laat vertrekken de volgende dag, de meeste watervallen staan nu al droog he daar, zeker met de hittegolf nu daar. Zouden de grootste daar nu ook droog staan zoals de Upper Yosemite Fall en de Nevada Fall of drogen deze niet uit?

dus bij pech, gewoon wachten in de auto met de kap open. Maar dit zal wel niet gebeuren. Inderdaad jammer dat we er niet kunnen overnachten. Dus Twenty Mule Team Canyon is ,niet goed te doen met een gewone wagen, dan blijven we best op de 190 via DV Junction? Dan zullen we dat maar doen.

Groetjes, Kaat.
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaat&Sven »

Marianne,

Hoeveel zou je dan moeten betalen aan Sopvepipe Wells? En ook als je de hoofdweg neemt (de 190)?

grtjs
TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

Wij tankten de voorbije maand gemiddeld aan 3,7 dollar per gallon. In Death Valley was het meer dan 5. Zorg gewoon dat je ruim voor de parkingang getankt hebt, dan kom je wel toe met die volle tank.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je betaalt 20 dollar, de prijzen zijn te vinden op de NPS-site die ik al gegeven heb.

De Yosemite View Lodge is in El Portal, dat ligt niet in het park, maar wel er redelijk dicht bij. Tijd genoeg? Heb je al eens gekeken hoe groot Yosemite is en wat je er allemaal zou kunnen doen? Veel watervallen waaronder de Yosemite Fall zullen droog staan, maar de Vernal Fall en de Bridalveil fall lopen nog wel. Yosemite is echter wel meer dan alleen watervallen. Je zou op weg naar Monterey via de zuidingang naar de Mariposa Grove kunnen gaan. Dan kun je de eerste middag de vallei bekijken. Misschien heb je nog tijd voor Glacier Point. Willen jullie ook wandelen? Kijk dan eens op mijn wandelsite om wat ideën op te doen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 aug 2012, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
jerommeke10
Amerikakenner

Als je de moed hebt zou ik wel een poging wagen om een nachtje LA of LV in te ruilen voor een overnachting in DV. Dat geeft je veel meer rust. Vanuit DV sta je smiddag al in LV, inclusief bezoek aan Zabriski point, eventueel 20 Mule canyon (vorig jaar in augustus heel goed berijdbaar) en Dantes view.

En Napa Valley inruilen voor een extra nacht Yosemite is ook een goed idee. Vernal fall, Bridalveil fall, Mariposa Grove, de vallei zelf, hike naar Taft point of Sentinel Dome, Glacier Point (moet je echt gezien hebben)... Zoals Marianne zegt: allemaal heel erg de moeite en het ligt niet allemaal bij elkaar.

Meestal is het echt niet moeilijk om een overnachting te annuleren.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kaat&Sven schreef:Daar ik geen frisdrank drink zijn we van plan om 3 liter water per persoon mee te nemen, het is immers augustus he.
Ik begrijp niet wat augustus hier mee te maken heeft, maar als je de woestijn in trekt, neem dan meer drinkwater mee, dan 3 liter per persoon. In de droge woestijnhitte buiten, soms met wind, en met de airco aan in de auto, dan drink je veel meer dan gebruikelijk. Houd er rekening mee dat je kan stranden en dan moet je wel kunnen overleven. Je bent uitgedroogd voordat je het weet. In jullie geval zou ik minimaal de dubbele hoeveelheid aan water meenemen. Aan het eind van de vakantie kan je beter een flesje moeten weggooien of achterlaten in de auto, dan dat je iets te kort komt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kaat&Sven: Death Valley in Augustus 31/08/2012

Bericht door PSVwally »

Wij hadden een 24 pack met halve liters water bij ons en dat vloog er doorheen. Ik ben volgens mij bij badwater toen 20m de auto uit geweest en heb al lopend een fles op en toen we terugkwamen nog een fles de man op. Ik vond 40+ graden daar wel 'aangenamer' dan 32 graden in Nederland, heel andere hitte. Net of er constant een fohn op je staat gericht daar.In april dit jaar toen wij er waren was het al 108F wat gelijk staat aan 42graden celcius. In Augustus kan het zeker net zo warm of warmer zijn.

Afhankelijk vanaf waar je death valley inrijdt zou ik tanken in Olancha als je de 190 pakt vanaf de 395 of Ridgecrest als je de 178 pakt. Met die weg ben ik niet bekend, dus ik weet niet of vanaf daar tussen DV evt nog een tankstation ligt. Dan moet je in principe genoeg peut hebben om het tot Vegas te halen.
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaat&Sven »

jerommeke10 schreef:Als je de moed hebt zou ik wel een poging wagen om een nachtje LA of LV in te ruilen voor een overnachting in DV. Dat geeft je veel meer rust. Vanuit DV sta je smiddag al in LV, inclusief bezoek aan Zabriski point, eventueel 20 Mule canyon (vorig jaar in augustus heel goed berijdbaar) en Dantes view.

En Napa Valley inruilen voor een extra nacht Yosemite is ook een goed idee. Vernal fall, Bridalveil fall, Mariposa Grove, de vallei zelf, hike naar Taft point of Sentinel Dome, Glacier Point (moet je echt gezien hebben)... Zoals Marianne zegt: allemaal heel erg de moeite en het ligt niet allemaal bij elkaar.

Meestal is het echt niet moeilijk om een overnachting te annuleren.
Neen, het is inderdaad niet moeilijk te annuleren maar op iedere dag in LA hebben we tickets voor iets gepland en aangekocht, dat we niet alles kunnen zien in 2 weken tijd weten we.
We willen ooit terug he, zoals we ook nog terug gaan naar Florida, Daarom doen we nu meer de kust.
We willen heel graag naar Sausolito, en naar Mount Talmapais State park, in Bodega Bay willen we ook stoppen, daarmee dat we een nachtje in Napa Vally overnachten.
Ja het is jammer dat we niet alles kunnen zien overal, maar wat wil je in 2 weken.

Voor yosemite zouden we de vallei en de Birdalveil Fall doen, en Glacier Point dan, is dit te doen met de bus die daar rijd? We hebben een namiddag en avond om dit te doen.
En dan de ochtend nadien Mariposa Grove, met de wagen dan, voordat we door rijden naar Monterey, en daar willen we dan zeker de 17- Mile Drive doen.

Grtjs, Kaat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Glacier Point kun je met je eigen auto doen.

Marianne
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Kaat en Sven,

Als je in de USA een Nationaal Park binnen rijdt krijg je vrijwel altijd (ook bij Death Valley en Yosemite) een plattegrond van het park en een krantje met de highlights. Vaak staat er ook een stukje: "wat kun je doen/zien als je een uur, een halve dag, een dag, een week de tijd hebt." Deze zaken staan ook op de site van nps.gov mocht je ze vooraf willen uitzoeken. Uiteraard kun je zelf andere keuzes maken dan de tips van de site/krant maar meestal zijn het prima tips als je er voor de 1e keer bent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer