Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Funboxx: LA -> SF (via een omweg) [September 2012]

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Funboxx
Amerika-ontdekker

Reis Funboxx: LA -> SF (via een omweg) [September 2012]

Bericht door Funboxx »

Hierbij ons schema voor september. Open voor suggesties, commentaar,… :)

01/09 – 07/09 New York
07/09 LA
08/09 LA: Universal Park Studios
09/09 Joshua Tree Park -> Kingman
10/09 Flagstaff – Grand Canyon
11/09 Monument Valley -> Blanding
12/09 Lake Powell /Page
13/09 Arches NP -> Moab
14/09 Canyonlands – Capitol Reef -> Escalante
15/09 Bryce Canyon, Zion
16/09 Zion
17/09 Las Vegas
18/09 Las Vegas
19/09 Death Valley
20/09 Yosemite NP
21/09 Yosemite NP
22/09 SF
23/09 SF
24/09 SF
25/09 SF
26/09 SF
27/09 SF

Druk schema? Te druk mss?
Ik zou vanuit Yosemite graag nog naar de kust onder SF rijden. Salinas ofzo. Of is er een andere aanrader? SF moet wel min 4 dagen blijven.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Funboxx: LA -> SF (via een omweg) [September 2012]

Bericht door Yeehaw »

Welkom op het forum
Los Angeles-Kingman via Joshua tree NP.
Kingman-Grand canyon (Flagstaff ligt niet op de route)
GC-Page
Page-Monument Valley
Monument Valley-Moab (je komt nu door Blanding)
Moab-Torrey
Torrey-Bryce
Bryce-Zion
Zion-Las Vegas
Las vegas-Lone Pine via Death Valley NP
Lone Pine-Yosemite
Als je daarna het mooiste stuk van de kust wil zien kan je doen:
Yosemite-Cambria
Cambria-San Francisco.
Yeehaw
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Welkom, ik snap alleen je schema niet. Je rijdt naar Kingman en vertrekt de volgende dag uit Flagstaff? Misschien kan je er een van - naar schema van maken zoals yeehaw een voorstel heeft gedaan, maar dan per dag?
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Funboxx
Amerika-ontdekker

Bericht door Funboxx »

Jep, vanuit Kingman richting GC. Vanuit GC 's avonds naar Flagstaff en daar overnachten. Volgende dag terug naar GC. Daar 's morgens heli-vlucht en dan richting Monument Valley.

Snel even in google maps een poging gewaagd:
https://maps.google.be/maps?saddr=285+L ... ls&t=m&z=8

edit: Uiteraard bedankt voor de hulp alvast! :)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Waarom zou je 3 uur heen en weer van GC naar Flagstaff gaan rijden. Kortste weg van Kingman naar GC is via Williams en dan az64. En zoals ik al zei, Page komt voor Monument Valley of wil je dan ook heen en weer rijden?
Funboxx
Amerika-ontdekker

Bericht door Funboxx »

Absoluut gelijk ivm Page en Mon Valley. Onbegrijpelijk dat we daar niet hebben bij stilgestaan.
Ondertussen al wel hotelletje geboekt in Blanding dus direct even bellen om te corrigeren.

Ivm GC heb ik het hier fout gepost (te weinig detail gestoken in G Maps link): Vanuit Kingman rijden we rechtstreeks zoals je zei via Williams naar GC. 's Avonds keren we naar Flagstaff om te overnachten. De volgende ochtend rijden we terug naar GC (Flagstaff leek ons geschikt voor overnachting "dicht bij" GC). En van daaruit rijden we door naar Page. (naar Page ipv Mon Valley zoals jullie correct hebben gezegd).
Dit lijkt toch al iets beter: http://goo.gl/maps/G7Ne5 ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals gezegd ligt Flagstaff niet echt dicht bij de GC. Het kost je 3 uur om heen en weer te rijden en je mist de mooiste uren in het park. Waarom kijk je niet of er nog iets in het park vrij is (of komt)? Zie http://www.grandcanyonlodges.com voor de mogelijkheden.
Blanding is geen MV, ook hier zou je mooier kunnen overnachten bij het park zelf (View Hotel, Goulding's Lodge of een cabin bij Goulding's CG).
Tussen DV en Yosemite is een overnachting aan te raden. Zoals gezegd: schrijf de route eens in de van/naar vorm uit per dag, dan zie je ook wat de rijdagen zijn. En bekijk de reistijden eens. Zegt meer dan een plaatje.
Heb je al iets in Yosemite geboekt?

Marianne
Funboxx
Amerika-ontdekker

Bericht door Funboxx »

Hotel in Flagstaff is al geboekt en leek ons ook "ok" om eens te bezoeken.

Thx voor de tips ivm logies in bij MV.

Vanaf Escalante nog niets geboekt, dus info zeker welkom :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vraag me af of je nog zin hebt om na die overnachting in Flagstaff nog weer naar de GC te rijden. Kijk dus wel even wanneer je de east rim drive gaat doen. En denk er aan dat het erg vroeg donker is in september en dat het niet fijn is om in het donker te rijden. Je ziet weinig.
Eerst maar eens naar de rest van de route kijken voor je iets vastlegt (hoewel vrijwel alles kosteloos te nanuleren is): Bij Bryce staat nu geen overnachting, willen jullie daar niet overnachten? Voor Zion is Springdale een prima uitgangspunt, erg mooi is de Desert Pearl Inn. In Yosemite: alles wat je kunt vinden in de vallei is prima, zie http://www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden.

Marianne
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik zou de overnachting in Flagstaff toch schrappen hoor, het is gekkenwerk om daar te overnachten bij een bezoek aan de Grand Canyon. Tusayan is trouwens een prima alternatief als niet té veel geld wil uitgeven. Zelf heb ik er de Red Feather Lodge gereserveerd in Oktober, dat is maar 15min van Grand Canyon Village af, dus je bent zo aan de rim. Is er misschien een speciale reden waarom jullie Flagstaff gekozen hebben? Want als jullie iets in de buurt van de GC zoeken, lijkt me het toch niet meteen het eerste stad of dorp waar je aan denkt :)

Trouwens, iets annuleren is geen ramp hè. Ik heb het voor mijn reis al een keer of 3-4 gedaan nu, want vaak kan je een betere deal vinden voor een ander hotel bv.
Voor de rest zou ik gewoon andere routes hier op't forum zeker eens bekijken, je kan er je inspiratie uit halen & domme fouten voorkomen.
Laatst gewijzigd door Fraa op 08 aug 2012, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
girltje155
Amerikafan

Bericht door girltje155 »

Ik vind 1 nachtje moab ook wel erg weinig. Het is best even rijden en er is heel veel te zien en te doen. Heen en weer rijden over dezelfde stukken zou ik jammer vinden, er is zoveel te zien.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Fienemien »

Ik zou ook aan de Grand Canyon zelf overnachten.
Wij hebben vorig jaar uit 'onervarenheid' dezelfde fout gemaakt. Het is 's avonds serieus beginnen onweren (begin juli vaak T-storms) en we moesten in het donker en door de regen nog naar Flagstaff. Ik kan je vertellen dat het de zenuwslopendste rit van onze reis geworden is. Een jaar van ons leven kwijt!! ;-)
Neen, dit is echt niet zo een goed idee.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fraa schreef:Tusayan is trouwens een prima alternatief als niet té veel geld wil uitgeven.
Zo duur is het nu ook weer niet in het park zelf. Rond 100 dollar heb je al iets aan de rim.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb met alle taxes erbij iets van €75,- voor de bright angel lodge betaald, maarik vind niets mis met een overnachting in Tusayan...die 15/20min maakt het verschil niet, ook niet in het donker. Alleen als je wat te laat bij de rim bent de andere dag, zou je wel eens moeite kunnen hebben om je auto fatsoenlijk kwijt te kunnen. Wij konden em in April al amper bij het hotel kwijt. Maar williams of flagstaff is echt nog een flinke tuf.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Martin & Marianne schreef:Zo duur is het nu ook weer niet in het park zelf. Rond 100 dollar heb je al iets aan de rim.
Dat zal dan ook wel van de periode afhangen. Als ik wat zoek dan kom ik altijd duurder uit eigenlijk. Over welke lodges heb je het dan zoal?
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Als je toch in Flagstaff gaat overnachten, zou ik de volgende dag niet terug gaan naar de Grand Canyon, maar direct naar Page rijden. Dan heb je in Page nog een middag om bijvoorbeeld Horseshoe Bend en Antelope Canyon te bekijken.

Eén nacht Moab vind ik ook erg weinig. Ik zou proberen om daar 2 nachten van te maken, zodat je een volledige dag hebt om Arches en Canyonlands te bekijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fraa schreef:
Martin & Marianne schreef:Zo duur is het nu ook weer niet in het park zelf. Rond 100 dollar heb je al iets aan de rim.
Dat zal dan ook wel van de periode afhangen. Als ik wat zoek dan kom ik altijd duurder uit eigenlijk. Over welke lodges heb je het dan zoal?
Het hangt niet echt van de periode af, maar in drukke periodes zullen de goedkopere mogelijkehden eerder vol zittne. Zoals gezegd is aan de rim de Bright Angel Lodge heel betaalbaar. En iets verder van de rim (5 minuten lopen) heb je de Maswik Lodge en de Yavapai Lodge met goedkope cabins. Ik betaalde vorig jaar 99 dollar voor een cabin met 2 queens.

Marianne
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Oh, dat valt goed mee ja. Ik had voor mijn periode gekeken & alles was in maart/april al volzet, jammer :)
Funboxx
Amerika-ontdekker

Bericht door Funboxx »

Om toch nog even terug te komen.

D1
LA

D2
LA

D3
LA - Joshua Tree NP - Kingman

D4
Kingman - GC - Flagstaff

D5
Flagstaff - GC - Lake Powell - Page
We know ivm GC & Flagstaff. Het is wat verder rijden. Helivlucht staat dan gepland.

D6
Page - MV - Blanding

D7
Blanding - Arches NP - Moab

D8
Moab - Arches NP - Burr Trail - Escalante

D9
Escalante - Bryce - Saint George

D10
Saint George - Zion NP - Saint George

D11
Saint George - LV

D12
LV

D13
LV - Death Valley - Bakersfield
= langste rit, ong 400 mi.

D14
Bakersfield - Sequioa NP - Kings Canyon NP
Met overnachting in KC NP.

D15
KC NP - Yosemite - Mariposa

D16
Mariposa - Yosemite - Fresno

D17
Fresno - Monterey - SF
Vanuit Fresno richting kust om door de Ventana Wilderness of Los Padres NF uit te komen op route 1.

D18-D22
SF

Google Maps: (nie volledig correct door beperking in Google Maps: geen Burr trail, geen kustroute,..)
https://maps.google.be/maps?saddr=285+L ... ls&t=m&z=5
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer