Reis Le-nnart: West USA in 28 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
le-nnart
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Almere

Reis Le-nnart: West USA in 28 dagen

Bericht door le-nnart »

aankomende augustus gaan mijn vriendin en ik onderstaande reis maken.
Tot& met Yosemite licht het vast, daarna is het nog flexibel.

Graag jullie reacties en tips en tricks !

Dag 1 AMS-SFO
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco
Dag 5 SFO- Napa Valley- Sacramento- Plarcerville
Dag 6 Plarcerville - lake tahoe
Dag 7 Lake tahoe- Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite-KingsCanyon-Grant grove village
Dag 11 Grant grove village
Dag 12 Grant grove village -Death Valley
Dag 13 Death Valley-Las Vegas
Dag 14 Las vegas
Dag 15 Las Vegas-zion-bryce canyon
Dag 16 Bryce canyon
Dag 17 bryce-page
Dag 18 page- Grand Canyon
Dag 19 Grand canyon
Dag 20 Grand Canyon-Laughlin (route 66)
Dag 21 Laughlin- Joshua Tree- San Diego
Dag 22 San Diego
Dag 23 San Diego - Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles- Santa Barbara
Dag 26 Santa Barbara
Dag 27 San Luis Obispo
Dag 28 San Luis Obispo- Montery-Santa Cruz
Dag 29 Santa cruz - airport
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42299
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis: Le-nnart West USA in 28 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Ik zou alleen wat accenten veranderen. Je hebt ruim de tijd, dus jammer dat je geen tijd voor Zion uittrekt. Ik zou in elk geval een overnachting in Bryce vervangen door een bij Zion (Springdale), maar misschien nog wel een nacht ergens anders zien te winnen voor Zion. Je neemt veel tijd op het stuk van de GC naar San Diego; dat kan ook wel met 1 stop.
Ook de kustweg zou met een stop minder kunenn, maar zo is het ook wel lekker.
Grant Grove - Death Valley is erg lang, wil je dan nog door Sequoia rijden? Of wil je Sequoia vanuit Grant Grove bezoeken? Het wordt wat heen en weer rijden zo. Vergeet ook de Kings Canyon Scenic Byway niet.
Misschien heb je voor het stuk Lake tahoe - Sequoia iets aan ons 2006-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis: Le-nnart West USA in 28 dagen

Bericht door PSVwally »

Hallo,

Mooie reis ga je maken hoor, hier en daar vraag ik me wel af of je sommige dingen niet te snel doen en andere dingen te langzaam, maar met 28 dagen heb je vaak meer tijd dan de meeste hier en kun je veel zien.

Hmm tot dag 9 ligt het vast, dan laat ik dat gedeelte voor wat het is.
Het is misschien wel makkelijk om even te verduidelijken of jullie wandelaar zijn of niet en of jullie met een auto of camper gaan.

Dag 12 Grant grove village -Death Valley, dit is een rit van zeker 7 uur als je overnacht in Stovepipe wells.

Dag 13 Death Valley-Las Vegas
Dag 14 Las vegas
Dag 15 Las Vegas-zion-bryce canyon Hiermee doe je Zion echt te kort. Zoek, als het nog kan een overnachtingsplaats in ZIon en rij de volgende morgen naar Bryce. De meesten zullen of Zion of Bryce zelfs 2 dagen geven.

Dag 16 Bryce canyon
Dag 17 bryce-page
Dag 18 page- Grand Canyon
Dag 19 Grand canyon Als je de dag ervoor optijd vertrekt uit Page heb je aan 1 dag GC normaal gesproken voldoende, of wil je speciale hikes gaan doen?Dan zou je deze dag evt aan Zion of Bryce kunnen geven
Dag 20 Grand Canyon-Laughlin (route 66)
Dag 21 Laughlin- Joshua Tree- San Diego Deze dag is ook zonder stops zeker al 8u rijden... Misschien dag 20 al proberen om in twentynine palms te geraken
Dag 22 San Diego
Dag 23 San Diego - Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles- Santa Barbara
Dag 26 Santa Barbara Speciale reden?
Dag 27 San Luis Obispo Waarom deze tussenstop? Je zit maar 100 mijl van Santa Barbara af
Dag 28 San Luis Obispo- Montery-Santa Cruz
Dag 29 Santa cruz - airport

Ik zou ervoor kiezen om ergens tussen dag 25 en 29 een dag te winnen. Ik zou dan denk ik van Santa Barbara doorrijden naar Monterey en niet die dag in San Luis Obispo pakken. Dan zou je deze extra dag evt. ergens bij het stuk Sequoia & Kings Canyon/Death valley gedeelte kunnen indelen om de route net iets meer rust te geven (bv van Grant grove een stukje omlaag rijden en dan door Sequoia Forrest naar Lake Isabella rijden. Een schitterend stuk natuur.
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Reis: Le-nnart West USA in 28 dagen

Bericht door Yeehaw »

Zelfde commentaar als Marianne.Te weinig tijd voor Zion. Afhankelijk van je plannen zou je ook 1 nacht GC kunnen doen. Op weg van Page naar GC kom je al langs vele uitkijkpunten. Ik zou wel reseveringen maken voor de NP's onderweg. Ik zou trouwens helemaal niet in Santa barbara gaan overnachten maar bv in Cambria of San Simeon etc.
Gebruikersavatar
le-nnart
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Almere

Re: Reis: Le-nnart West USA in 28 dagen

Bericht door le-nnart »

thnx voor alle reacties so far.

We huren een auto vanaf San Francisco en willen ook wat wandelingen maken, vandaag ook relatief lang in Yosemite.
- Uit de boekjes vond ik bryce wat spectaculairder dan Zion, vandaar realtief kort in zion. (dat zal ik met mijn wederhelft bespreken) en wellicht aanpassen gezien de reacties :thumbup: :thumbup:
- In de death valley had ik Furnace creek uitgezocht omdat je vanaf daar snel in Badwater bent, sneller dan vanuit Stovepipe (ook een leuk gehucht zo te zien !)
- ipv Laughlin ga ik kijken om dichter bij Joshua Tree te komen, eens kijken of daar een leuk hotel/motel is bedankt voor de tip PSVwally, ik twijfelde zelf ook aan deze afstand
- vanaf santa barbare gaan we naar de channel island, daarom die dag haha (had ik even moeten melden )


maar als ik jullie begrijp is de grand canyon 1 dag genoeg ? we willen een helicopter doen (half uurtje) en verder geen speciale hikes in gedachten, maar af en toe wat kalm aan doen kan geen kwaad lijkt me.
Als ik die reizen van kras en fox zie word ik al nerveus, alles is daar zo snel dat je nauwelijks kunt spreken dat je bepaalde plekken "gezien" hebt.

Zijn er nog dingen die ik absoluut ben vergeten ? (behalve monument valley, dat licht naar ons idee echt té ver)
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis Le-nnart: West USA in 28 dagen

Bericht door jolanxyz »

Als er een park is waar je mooi kunt wandelen, dan is het Zion! Het deel van Zion wat je met de shuttle kunt bekijken is in een uurtje of wat wel gezien maar juist als je gaat lopen, zie je de meerwaarde. Wij vonden de Emerald Pools en de Narrows prachtig. Aan Angel's landing hebben wij ons niet gewaagd.

Bryce is vrij compact en natuurlijk kun je er wandelen maar als je dan de queens/navajotrail loopt, de viewpunten bekijkt en geniet van de zonsondergang en zonsopkomst dan kan 1 overnachting voor Bryce goed.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Le-nnart: West USA in 28 dagen

Bericht door Pete.Z »

Mooie reis, ik zelf zou juist kliever een dag bryce doen ipv Zion,Zion is prachtig, maar Bryce is veel specialer,ik heb bij Zion toch altijd het idee dat ik Yosemite in het klein zie. :wink:

Twee dagen Grand Canyon is prima,zeker als je ook een rondvlucht wil doen, je kan daar de rim-trail lopen, de mooiste manier na afdalen om de GC te zien.
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Reis Le-nnart: West USA in 28 dagen

Bericht door Yeehaw »

Furnace Creek is iets verder dan Stovepipe Wells (30 minuten). Het is echter een lange rit vanaf Seki en er is nog heel wat te zien tussen SPW en VC. Een verblijf in SPW zou je tijd beter verdelen in deze route imo.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42299
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis: Le-nnart West USA in 28 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

le-nnart schreef:- Uit de boekjes vond ik bryce wat spectaculairder dan Zion, vandaar realtief kort in zion. (dat zal ik met mijn wederhelft bespreken) en wellicht aanpassen gezien de reacties :thumbup: :thumbup:
Is het ook, maar je kunt het allemaal vrij snel zien in Bryce, zelfs als je een wandeling naar beneden maakt. Ik deed vorig jaar september 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce, misschien heb je iets aan mijn reisverslag.
le-nnart schreef:- - In de death valley had ik Furnace creek uitgezocht omdat je vanaf daar snel in Badwater bent, sneller dan vanuit Stovepipe (ook een leuk gehucht zo te zien !)
Je zit in FCR inderdaad dichter bij de meeste viewpoints - hoewel ik niet begrijp waarom je snel in badwater zou willen zijn - maar SPW is beter als je vanuit Grant Grove moet komen. Kijk nog eens goed naar dat stuk en hoe en wanneer je Sequoia wilt bezoeken.

Marianne
Gebruikersavatar
le-nnart
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Almere

Re: Reis Le-nnart: West USA in 28 dagen

Bericht door le-nnart »

met alle feedback en tips de route toch wat getuned. Hierbij de update, wellicht zijn er nog tips en tricks die ik kan meenemen, ik hoor ze graag !


dag 1 AMS-SFO
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 San Francisco
dag 5 SFO- Napa Valley- Sacramento- Plarcerville
dag 6 Plarcerville - lake tahoe
dag 7 Lake tahoe- Yosemite
dag 8 Yosemite
dag 9 Yosemite
dag 10 Yosemite-Kings Canyon
dag 11 KingsCanyon/Sequoia - Lake Isabelle - Olancha
dag 12 Olancha - (Furnance Creek) Death Valley - Las Vegas
dag 13 Las vegas
dag 14 Las Vegas-zion
dag 15 Zion
dag 16 Zion - Bryce canyon
dag 17 bryce-page
dag 18 Page (monument valley)
dag 19 Page-Grand canyon
dag 20 Grand canyon
dag 21 Grand Canyon-Twentynine palms
dag 22 Twentynine palms-Joshua Tree - San Diego
dag 23 San Diego
dag 24 San Diego - Los Angeles
dag 25 Los Angeles
dag 26 LA-Ventura (Channel Island)
dag 27 Ventura - San Luis Obispo
dag 28 San Luis Obispo - Montery
dag 29 Montery-San Jose - Aiport
dag 30 SFO-AMS
dag 31 aankomst AMS
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42299
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Le-nnart: West USA in 28 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet minder tijd uittrekken voor Sequoia/Kings Canyon! En ook jammer dat de overnachting in death Valley gesneuveld is. Met zo weinig tijd voor Sequoia kun je het wellicht beter overslaan. Dan kun je via de Tioga Road naar Death Valley rijden met een stop aan de oostkant van Yosemite en in DV.
Als je naar Monument Valley gaat is een overnachting daar wel aan te raden. Ik weet niet of het nog lukt om daar iets te vinden, maar heen en weer rijden vanuit Page is wat jammer van de redelijk saaie route die je dan dubbel doet, en het feit dat je MV midden op de dag ziet en niet bij zonsondergang.

Marianne
Gebruikersavatar
le-nnart
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Almere

Re: Reis Le-nnart: West USA in 28 dagen

Bericht door le-nnart »

we hebben nav. jouw suggestie gekeken, en we kunnen in een hotel in Bluff terecht. Dat licht 1 uur voorbij monument valley vanaf Page gezien.
Dan zouden we wel in MV de zonsondergang en opgang kunnen zien.

Sequoia hebben we wat minder gedaan inderdaad, maar ik denk dat we door een bezoek een oa. General Sherman toch de highlights te pakken hebben !

Een overnachting in de death valley is vervang voor een dorp er vlak voor : Olancha.

Heb zojuist een filmpje gezien over Zion's Angel landing, WAUW !
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42299
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Le-nnart: West USA in 28 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou voor MV nog bij goulding's campground kunnen kijken, daar hebebn ze cabins en casita's. Of de San Juan Inn in Mexican Hat. Als je naar Bluff gaat (ligt toch wel een behoorlijk eind de verkeerde kant op) kun je nog wel wat andere dingen meenemen die de moeite waard zijn (Muley Point, Valley of the Gods, Moki Dugway).

Olancha lijkt me niet echt aantrekkelijk. Als het je alleen om de General Sherman Tree gaat kun je ook van Yosemite (waar overnacht je, in het park?) naar Three rivers rijden, en de volgende dag van Three Rivers naar Furnace creek. Ik weet niet of daar nog wat vrij is. Lukt dan niet dan is Lone Pine ook een optie, met een bezoek aan de Alabama Hills tegen de avond.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer