Reis Matjas&Naomi 2012- 17 dagen SF - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Matjas
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:26
Locatie: België - Hamme

Reis Matjas&Naomi 2012- 17 dagen SF - LA

Bericht door Matjas »

Hallo iedereen,

Terug van nooit weggeweest. Na ons succesvol uitje NY, hebben we besloten om deze reis dan toch
gezellig met ons getweetjes te maken. Lekker gemakkelijk, hoeven met niemand rekening te houden.

En onder het motto ; gewoon doen , hebben we zonder ( veel ) twijfelen onze tickets gekocht, en al enkele hotels
geboekt. Het grotendeel kunnen we wel nog annuleren ( veranderen ), maar bv. San Diego/San Francisco ligt al vast ( Hotwire ).


Wat vinden jullie van onze route? Misschien, vooraleer je ze bekijkt, weet dat wij wel grote natuurliefhebbers zijn, maar echt geen
wandelaars of avonturiers. Dus, we willen wel alles gezien hebben, maar gewoon gezellig vanuit de wagen is voor ons perfect. Niet dat
we natuurlijk niet gaan wandelen, ik kan me voorstellen dat als je in Yosemite bent dit gewoonweg zonde is om niet te wandelen, maar jullie
begrijpen hopelijk wel wat ik bedoel. :)

Ook handig, grote afstanden zijn mijn dada. Voor mijn werk zit ik dagelijks 4 uur in de wagen, dus kilometerjes vreten kan ik wel.

Datums, bestemming, hotel & korte uitleg staan kort bij elkaar.

Hier kan je de route terugvinden.

Dag 1 : 29/08 : San Francisco - Inn at the Opera - Rond 19h landen
Dag 2 : 30/08 : San Francisco - Inn at the Opera
Dag 3 :31/08 : SFO > Yosemite - Curry Village
Dag 4 :01/09 : Yosemite - Curry Village
Dag 5 :02/09 : Yosemite > Death Valley - Furnace Creek
Dag 6 :03/09 : Death valley > Las Vegas - The Golden Nugget
Dag 7 :04/09 : Las Vegas - The Golden Nugget
Dag 8 :05/09 : Las Vegas > Zion - Best Western Town en Country Inn
Dag 9 :06/09 : Zion ( Bryce bezoeken ) - Best Western Town en Country Inn
Dag 10 :07/09 : Zion > Page - Lake Powell
Dag 11 :08/09 : Page > Monument Valley > Grand Canyon ( Flagstaff ) - Holiday Inn Express Flagstaff
Dag 12: 09/09 : Grand Canyon > Hualapai Lodge - Hualapai Lodge
Dag 13 :10/09 : Hualapai Lodge > Las Vegas - The Venetian
Dag 14 :11/09 : Las Vegas > San Diego - US Grant
Dag 15 :12/09 : San Diego > Los Angeles - Westin Los Angeles Airport
Dag 16 :13/09 : Los Angeles - Westin Los Angeles Airport
Dag 17 :14:09 : Vertrek - New York - Brussel - We vertrekken 's avonds in LAX, om 's morgens toe te komen, dan willen we nog een paar dingetjes doen in NY om dan 's avonds laat terug op te vlieger te stappen richting Brussel

Over het laatste alvast een vraagje ; weet iemand of je ergens op de luchthaven je bagage beveiligd kan achter laten voor een dagje?
"Lucky Luke, quicker than his own shadow" !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42299
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Matjas&Naomi 2012- 17 dagen SF - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een bijzonder gehaaste route met wat rare dingen er in. Waar igt de BW Town and Country Inn? Dat is niet bij Zion volgens mij. Waarom niet bij Zion overnachten (Springdale) en bij Bryce? Dat scheelt heen en weer rijden en vooral Bryce is juist rond zonondergang en -opgang het mooist. O, ik zie het al, het is Cedar City. Waarom daar?
Page - MV - GC - Flagstaff; waarom niet bij de GC overnachten? Je zit bijna een volle dag in de auto en je rijdt erg veel moois voorbij. De GC kun je echt niet vanuit de auto bekijken.
Je hebt op je kaartje de GC niet meegenomen.
En waarom 2 keer naar Las Vegas? Wat willen julie in Peach Springs doen? Het kan allemaal veel mooier en efficienter lijkt me.

Marianne
Matjas
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:26
Locatie: België - Hamme

Re: Reis Matjas&Naomi 2012- 17 dagen SF - LA

Bericht door Matjas »

Ligt inderdaad in Cedar City.

De reden waarom we dit geboekt hebben, is omdat het centraal ligt tussen Bryce & Zion ( uurtje of twee rijden ). Wat wil zeggen dat je één keer minder
met koffers moet slepen. Maar ik denk dat we inderdaad wel jou raad hierin gaan volgen, en BW Town te Cedar gaan
annuleren, om een hotel te Springdale & Bryce te boeken.

Logies te Grand Canyon zelf waren we gewoon te laat voor, niets meer vrij voor zover wij kunnen zien.

Peach Springs hadden we geboekt omdat het ' op de weg ' ligt naar Las Vegas, en we hadden gelezen dat de rafting trips daar tot de allerbeste behoren.
Dus dat willen we eens doen :).

Grand Canyon zouden we echt niet met de wagen doen hoor ;). Ik had het niet echt duidelijk genoteerd.

Dag 11 :08/09 : Page > Monument Valley > Flagstaff - Holiday Inn Express Flagstaff ( er vroeg in kruipen )
Dag 12: 09/09 : Flagstaff > Grand Canyon > Hualapai Lodge ( Vroeg vertrekken om de zonsopgang mee te maken in de Grand Canyon, maar dan wel rond 18h vertrekken om voor het donker in Peach Springs aan te komen )
Dag 13 :10/09 : Hualapai Lodge > Las Vegas - The Venetian ( Hier vertrekken we ook na onze rafting trip & early dinner, om de trip naar Las Vegas te maken )


Marianne, alvast bedankt voor je feedback. Is het nu al iets duidelijker, of lijken we nog altijd gek? :)
"Lucky Luke, quicker than his own shadow" !
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis Matjas&Naomi 2012- 17 dagen SF - LA

Bericht door jolanxyz »

voor Las Vegas: Ik zou de hotels in Las Vegas omruilen en 2 nachten aan de strip (Venetian) en 1 nacht Fremont Street (Golden Nugget) doen. Aan de strip liggen echt de grote hotels, daar ben je wel een dagje mee zoet om die te bekijken. Daarnaast vraag ik me af waarom je nog een keer naar Las Vegas wil. Maar daar kom ik nog op terug.

Over Bryce/Zion is al genoeg gezegd.

Ik zou Monument Valley overslaan. Je hebt anders wel heel weinig tijd aan de Grand Canyon en de weg van-naar Monument Valley is wat saai maar in ieder geval zeker 2-3 uur enkele reis en dat doe je dus ongeveer 2 keer. Het is niet aan te raden na zonsondergang nog vanuit de Grand canyon naar Flagstaff te rijden (pikdonker, wildlife, geen gsm, geen verlichting etc.). Voor de Grand Canyon: in het park zal vol zijn (check het op http://www.xanterra.com) maar is er in Tusayan ook niets meer? Dat ligt dichterbij de kloof als Flagstaff.

Om heel eerlijk te zijn snap ik dat nachtje San Diego niet? Is dat puur om er geweest te zijn? Want veel tijd heb je er nou ook weer niet. Anders zou ik Peach Springs en de 2e keer Las Vegas schrappen om vanuit Flagstaff naar San Diego te gaan, met een overnachting er tussen in Phoenix. Je hebt dat 2 nachten voor San Diego en dat is niet verkeerd. San Diego is een leuke stad met mooie stranden.
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Reis Matjas&Naomi 2012- 17 dagen SF - LA

Bericht door Yeehaw »

In deze route kan je beter proberen om in Cameron te logeren bij de Trading Post. Dan rijd je de volgende morgen zo de Grand Canyon in en kan je zonsopgang bij Desert View bekijken. Dat is maar 30 minuten rijden van Cameron maar het beste is om te bellen voor cancellations in GC Village 001 303 297 2757 of anders in Tusayan te logeren http://www.tusayanhotels.com
Ik denk niet dat het mogelijk is om van Peach Springs te gaan raften en dan nog naar Las Vegas te rijden maar dat moet je even goed navragen. Zelf nooit gedaan. En het is idd raar dat je nu weer naar Las vegas teruggaat ipv meteen richting SD. Met zo weinig tijd zou ook ik SD skippen.
Yosemite naar Death Valley is ook een lange rit en zonde dat je hier niet meer tijd voor hebt.
lorenzo_obrie
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mei 2012, 13:02

Re: Reis Matjas&Naomi 2012- 17 dagen SF - LA

Bericht door lorenzo_obrie »

Ik snap ook het allerlaatste niet, je wilt 1 dagje New York doen? 's ochtends gaar aankomen dan een dag new york en dan savonds terug vliegen naar Brussel?
Vervoer van vliegveld naar NYC zeg bv Time Square en dan weer terug savonds daar ben je ongeveer in totaal al 6 uur aan kwijt incl uitstappen koffers halen, koffers afgeven en boarden. Voor mijn terugvlucht uit NYC op JFK airport om 23.05u moest ik toch al om 18.00u vertrekken vanuit Queens om niet al te gehaast te doen.
Matjas
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:26
Locatie: België - Hamme

Re: Reis Matjas&Naomi 2012- 17 dagen SF - LA

Bericht door Matjas »

Voor het Grand Canyon - Flagstaff - Huapai gedeelte, we gaan dit nog proberen aanpassen. Moet wel lukken, zal wel iemand annuleren.
lorenzo_obrie schreef:Ik snap ook het allerlaatste niet, je wilt 1 dagje New York doen? 's ochtends gaar aankomen dan een dag new york en dan savonds terug vliegen naar Brussel?
Vervoer van vliegveld naar NYC zeg bv Time Square en dan weer terug savonds daar ben je ongeveer in totaal al 6 uur aan kwijt incl uitstappen koffers halen, koffers afgeven en boarden. Voor mijn terugvlucht uit NYC op JFK airport om 23.05u moest ik toch al om 18.00u vertrekken vanuit Queens om niet al te gehaast te doen.
Klopt allemaal. Ik had uitgerekend dat ik 2 à 3 uur in NY zou hebben. Meer dan voldoende om hetgeen te doen wat ik gepland heb. Ik weet dat dit gek klinkt, maar een beetje gek zijn doet geen pijn. :thumbup:

Maar weet iemand nu of je je bagage daar ergens kan achterlaten ? :)
"Lucky Luke, quicker than his own shadow" !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer