Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis margot: hulp gevraagd bij route
Reis margot: hulp gevraagd bij route
Hoi Allemaal,
Mijn vriend en ik zijn van plan om in mei 2013 een rondreis door Zuid west amerika te maken (4weken). Onderstaand schema is een begin opzetje, graag zouden we wat tips willen mbt de route of met dingen die we zeker gezien moeten hebben. Op het einde heb ik wat dagen over, die kan ik eventueel gebruiken om op te vullen met tips of om te gebruiken als extra dagen als we ergens toch een dag langer willen zijn. Omdat we in mei gaan heb ik er geen rekening mee gehouden dat de Tioga pass open is, wij kijken onderweg via internet of deze toevallig al open is tegen de tijd dat we vanuit vegas vertrekken.
Ook heb ik Highway 1 geschreven omdat ik niet wist waar het leukste is om te overnachten.
Dag 1: DUS – SFO
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Highway 1?
Dag 5: Highway 1?- Los Angeles
Dag 6: Los Angeles
Dag 7: Los Angeles – San Diego
Dag 8: San Diego
Dag 9: San Diego – Palm Springs
Dag 10: Palm Springs (+Joshua Tree Park) - Phoenix
Dag 11: Phoenix
Dag 12: Phoenix - Holbrook
Dag 13: Holbrook – Flagstaff
Dag 14: Flagstaff – (uitstapje naar Grand Canyon South Rim?)
Dag 15: Flagstaff (?of ergens anders overnachten?) Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas – Death Valley
Dag 19: Death Valley - Bakersfield
Dag 20: Bakersfield - Yosemite
Dag 21
Dag 22
Dag 23
Dag 24:
Dag 25: Yosemite
Dag 26: Yosemite
Dag 27: Yosemite – San Francisco
Dag 28: SFO-DUS
Mijn vriend en ik zijn van plan om in mei 2013 een rondreis door Zuid west amerika te maken (4weken). Onderstaand schema is een begin opzetje, graag zouden we wat tips willen mbt de route of met dingen die we zeker gezien moeten hebben. Op het einde heb ik wat dagen over, die kan ik eventueel gebruiken om op te vullen met tips of om te gebruiken als extra dagen als we ergens toch een dag langer willen zijn. Omdat we in mei gaan heb ik er geen rekening mee gehouden dat de Tioga pass open is, wij kijken onderweg via internet of deze toevallig al open is tegen de tijd dat we vanuit vegas vertrekken.
Ook heb ik Highway 1 geschreven omdat ik niet wist waar het leukste is om te overnachten.
Dag 9: San Diego – Palm Springs
Dag 10: Palm Springs (+Joshua Tree Park) - Phoenix
Dag 11: Phoenix
Dag 12: Phoenix - Holbrook
Dag 13: Holbrook – Flagstaff
Dag 14: Flagstaff – (uitstapje naar Grand Canyon South Rim?)
Dag 15: Flagstaff (?of ergens anders overnachten?) Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas – Death Valley
Dag 19: Death Valley - Bakersfield
Dag 20: Bakersfield - Yosemite
Dag 21
Dag 22
Dag 23
Dag 24:
Dag 25: Yosemite
Re: hulp gevraagd bij route
Ik kan eigenlijk alleen een advies voor geven voor het stuk kustroute en de steden. Als je in 2 dagen van SF naar LA wil dan is een stop in San Simeon of Cambria het beste. Dit breekt de rit redelijk in twee stukken en geeft je voor allebei de stukken genoeg tijd.
Re: reis margot: hulp gevraagd bij route
Hoi Hockey,
Bedankt voor de tip. Denk je dat we genoeg hebben aan de 2 dagen kustroute of zouden we hier beter wat langer over kunnen doen voor bijv leuke stopt enz?
Groetjes Margot
Bedankt voor de tip. Denk je dat we genoeg hebben aan de 2 dagen kustroute of zouden we hier beter wat langer over kunnen doen voor bijv leuke stopt enz?
Groetjes Margot
Hoi Margot, het is zeer lastig te zeggen of je meer tijd uit moet trekken voor de kustroute. Als je wil kan je er wel een week of meer voor uittrekken. Met twee dagen krijg je een goede indruk, maar zoals al gezegd meer kan ook.
Bijvoorbeeld de Boardwalk in Santa Cruz, Aquarium in Monterey en daar ook de 17 Miles Drive, dan Carmel, Big Sur, Jullia Pfeiffer Burns State Park, stuk tussen Big Sur en San Simeon, Elephant Seals bij San Simeon, Hearst Castle, Cambria. Morro Bay, Madonna Inn bekijken bij San Luis Obispo, Pismo Beach, Solvang, Santa Barbara, daar schijnen nog wat eilanden te zijn die je kan bekijken, Malibu, Venice Beach Boardwalk, Santa Monica, Marina Del Rey en dan LA is. Zoals je ziet is er veel meer tijd door te brengen.
Bijvoorbeeld de Boardwalk in Santa Cruz, Aquarium in Monterey en daar ook de 17 Miles Drive, dan Carmel, Big Sur, Jullia Pfeiffer Burns State Park, stuk tussen Big Sur en San Simeon, Elephant Seals bij San Simeon, Hearst Castle, Cambria. Morro Bay, Madonna Inn bekijken bij San Luis Obispo, Pismo Beach, Solvang, Santa Barbara, daar schijnen nog wat eilanden te zijn die je kan bekijken, Malibu, Venice Beach Boardwalk, Santa Monica, Marina Del Rey en dan LA is. Zoals je ziet is er veel meer tijd door te brengen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In 4 weken kun je een prachtige route maken. Je hebt ook voldoende tijd om parken als Bryce en Zion toe te voegen, zeker als je Phoenix laat vallen. Of had je daar een speciale reden voor? Ik zou na Joshua Tree richting de Grand Canyon rijden. Overnachten in Flagstaff is niet handig voor een bezoek aan de GC, waarom niet in het park overnachten? Dan kun je genieten van de laagstaande zon in de canyon en hoef je niet meer in het donker te rijden.
Na de Grand Canyon kun je via Page, Bryce en Zion naar Las Vegas rijden.
Marianne
Na de Grand Canyon kun je via Page, Bryce en Zion naar Las Vegas rijden.
Marianne
@ Hockey: wat zou je adviseren om er zeker bij te doen als ik er bv een dag langer over doe
@ Marianne: in Phoenix was ik nog niets bijzonders van plan dus dat zou ik ook kunnen laten vallen. Waar denk je dat ik het beste kan overnachten tussen Palm Springs en Holbrook? En hoe lang zou ik dan eventueel moeten uittrekken als we Bryce en/of Zion erbij zouden doen?
Bedankt voor de tips!!
@ Marianne: in Phoenix was ik nog niets bijzonders van plan dus dat zou ik ook kunnen laten vallen. Waar denk je dat ik het beste kan overnachten tussen Palm Springs en Holbrook? En hoe lang zou ik dan eventueel moeten uittrekken als we Bryce en/of Zion erbij zouden doen?
Bedankt voor de tips!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis margot: hulp gevraagd bij route
Ik had Holbrook even over het hoofd gezien, maar ook dan hoef je niet via Phoenix. Je kunt een stuk route 66 nemen. Als je aan de noordzijde (bij twentynine Palms) Joshua Tree verlaat, is dat ook de meest logische route.
Ook mooi: eerst de I10 en dan via Prescott en Sedona rijden. Sedona zou dan een mooie overnachtingsplaats zijn. Of rij van Twentynine Palms naar de Grand Canyon en dan via Flagstaff naar Holbrook.
Marianne
Ook mooi: eerst de I10 en dan via Prescott en Sedona rijden. Sedona zou dan een mooie overnachtingsplaats zijn. Of rij van Twentynine Palms naar de Grand Canyon en dan via Flagstaff naar Holbrook.
Marianne
-
girltje155
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wil je heel graag naar Holbrook toe gaan? Wij zijn er twee weken terug geweest en ik heb er eigenlijk wel spijt van, omdat we Lake Powell en Monument Valley ervoor hebben overgeslagen. Ik vond Petrified Forest de omweg maken niet waard, na een groepje boomstammen aan het begin van het park komt er niet echt veel bijzonders meer, en de Painted Desert zijn we onderweg nog vaker tegen gekomen. Sedona was daarentegen echt schitterend en dichtbij de Grand Canyon zijn ook!
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Als je graag naar Petrified Forrest wil, moet je dat vooral doen. De Grand Canyon zou ik niet vanuit Flagstaff doen, omdat je dan de zonsondergang mist. Na zonsondergang is het snel donker en je wil in dergelijke gebieden niet in het pikdonker rijden. Er is meer wildlife als je denkt.
Heb je al tickets geboekt? Want je zou natuurlijk ook in Phoenix kunnen beginnen en in L.A. kunnen eindigen. Maar op basis van een rondje zou ik het zo doen:
Dag 9: San Diego – Joshua Tree Park - Lake Havasu City
Dag 10: Lake Havasu City - Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon - Flagstaff (of Sedona)
Dag 12: Flagstaff/Sedona (genoeg te zien in de omgeving: red rock sp, slide rock sp, walnut canyon, sunset crater etc.)
Dag 13: Flagstaff/Sedona - Petrified Forrest - Monument Valley
Dag 14: Monument Valley - Capitol Reef - Torrey
Dag 15: Torrey - Bryce
Dag 16: Bryce - Page
Dag 17: Page (Antelope Canyon, Lake Powell, Horseshoe Bend)
Dag 18: Page - Zion
Dag 19: Zion
Dag 20: Zion - Valley of Fire - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23 : Las Vegas - Death Valley
Dag 24: Death Valley - Bakersfield/Lee Vining (afhankelijk van de Tioga Pass)
Dag 25: Bakersfield/Lee Vining - Yosemite
Heb je al tickets geboekt? Want je zou natuurlijk ook in Phoenix kunnen beginnen en in L.A. kunnen eindigen. Maar op basis van een rondje zou ik het zo doen:
Dag 9: San Diego – Joshua Tree Park - Lake Havasu City
Dag 10: Lake Havasu City - Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon - Flagstaff (of Sedona)
Dag 12: Flagstaff/Sedona (genoeg te zien in de omgeving: red rock sp, slide rock sp, walnut canyon, sunset crater etc.)
Dag 13: Flagstaff/Sedona - Petrified Forrest - Monument Valley
Dag 14: Monument Valley - Capitol Reef - Torrey
Dag 15: Torrey - Bryce
Dag 16: Bryce - Page
Dag 17: Page (Antelope Canyon, Lake Powell, Horseshoe Bend)
Dag 18: Page - Zion
Dag 19: Zion
Dag 20: Zion - Valley of Fire - Las Vegas
Dag 23 : Las Vegas - Death Valley
Dag 24: Death Valley - Bakersfield/Lee Vining (afhankelijk van de Tioga Pass)
Dag 25: Bakersfield/Lee Vining - Yosemite
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route van jolanxyz. Ik zou zelf nog een extra dag Yosemite doen; mei is een prachtige maand voor Yosemite en ook als de Tioga Road niet open is, is er meer dan genoeg te doen. De watervallen zijn dan op hun mooist, en een gebied als Hetch Hetchy is dan ook prachtig.
Marianne
Marianne
Hi Margot, als je er een dag langer over doet, dan zou ik het Aquarium on Monterey gaan bekijken en Solvang. Eventueel nog Hearst Castle, maar daar moet je voor reserveren.
De reden dat ik Flagstaff en Holbrook ertussen heb zitten is omdat mijn broer tegen mij had gezegd dat als het in mijn route zou passen dit mooi was om erbij te doen (hij heeft zelf een aantal jaar geleden route 66 gedaan)
Bedankt weer voor de vele tips, ik ga hier de komende dagen zeker mee aan de slag!! Ik heb nog helemaal niks geboekt, ben nog vooral aan het uitzoeken wat we graag willen enz. Ik denk dat ik rond september tickets en auto ga boeken en de verblijfplaatsen die nodig zijn om vooruit te boeken, de rest regelen we ter plekken.
Bedankt weer voor de vele tips, ik ga hier de komende dagen zeker mee aan de slag!! Ik heb nog helemaal niks geboekt, ben nog vooral aan het uitzoeken wat we graag willen enz. Ik denk dat ik rond september tickets en auto ga boeken en de verblijfplaatsen die nodig zijn om vooruit te boeken, de rest regelen we ter plekken.
Ik ben nog steeds de tips aan het nazoeken op internet om te kijken welke route het beste bij ons past. Ook ben ik aan het kijken hoe het precies zit met de America Beaty Pass, ik neem aan dat de volgende parken die ik sowieso ga bezoeken daarbij in zitten?
- Grand Canyon
- Yosemite
- Channel Islands National Park
- death valley
Heeft er iemand ervaring met Channel Islands National Park, welk eiland is het mooist om te bezoeken?
Ook zijn we aan het twijfelen of we Bryce en Zion in de route zetten of dat we wat langer over de higway 1 doen + steden (zoals bv San diego Sea world en Zoo)
Iemand hier nog tips over?
- Grand Canyon
- Yosemite
- Channel Islands National Park
- death valley
Heeft er iemand ervaring met Channel Islands National Park, welk eiland is het mooist om te bezoeken?
Ook zijn we aan het twijfelen of we Bryce en Zion in de route zetten of dat we wat langer over de higway 1 doen + steden (zoals bv San diego Sea world en Zoo)
Iemand hier nog tips over?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zult zelf de afweging kust/steden/parken moeten maken. Lees je goed in. Heb je al wat reisverslagen gelezen? En http://www.ontdek-amerika.nl ontdekt?
Kijk ook eens op http://www.nps.gov. Als je naar het park van je keuze gaat zie je wat de losse entreekosten zijn. De America the Beautiful pas kan bij een 4-tal pakren vaak al uit. Onder het "plan your visit"-deel vind je erg veel tips over het betreffende park.
Ik zou zelf liever Zion en Bryce doen dan Petrified Forest of de Channel Islands. Maar ik moet bekennen dat ik daar geen ervaring mee hebt. Hou er wel rekening mee dat je met die 2 parken relatief veel tijd kwijt bent.
Schrijf eens meerdere routes uit, dan kun je kijken wat er mogelijk is, en waartussen je moet kiezen. Je kunt best én San Diego én Bryce én Zion doen als je 4 weken hebt.
Marianne
Kijk ook eens op http://www.nps.gov. Als je naar het park van je keuze gaat zie je wat de losse entreekosten zijn. De America the Beautiful pas kan bij een 4-tal pakren vaak al uit. Onder het "plan your visit"-deel vind je erg veel tips over het betreffende park.
Ik zou zelf liever Zion en Bryce doen dan Petrified Forest of de Channel Islands. Maar ik moet bekennen dat ik daar geen ervaring mee hebt. Hou er wel rekening mee dat je met die 2 parken relatief veel tijd kwijt bent.
Schrijf eens meerdere routes uit, dan kun je kijken wat er mogelijk is, en waartussen je moet kiezen. Je kunt best én San Diego én Bryce én Zion doen als je 4 weken hebt.
Marianne
Hoi Marianne,
Bedankt voor de links, ze zijn erg informatief.
Heb nu het volgende schema staan:
Dag 4: San Francisco – Highway 1
Dag 5: Highway 1
Dag:6: Santa Barbara (Channel Islands National Park )
Dag 7: Venice beach
Dag 8: LA (hollywood enz)
Dag 9: Los Angeles – San Diego (San Diego Zoo)
Dag 10: San Diego (Sea World)
Dag 11: San Diego – Palm Springs
Dag 12: Palm Springs – Joshua Tree Park - Lake Havasu City
Dag 13: Lake Havasu City- Oatman- Flagstaff
Dag 14: Flagstaff omgeving
Dag 15: Flagstaff – Grand Canyon South Rim
Dag 16: Grand Canyon South Rim- Page
Dag 17: Page
Dag 18:Page-Bryce
Dag 19: Bryce -Zion
Dag 20: Zion Las Vegas
Dag 23: Las Vegas - Death Valley
Dag 24: Death Valley - Bakersfield
Dag 25: Bakersfield - Yosemite
Dag 27: Yosemite
Dag 28: Yosemite - SFO
Ik denk dat we toch naar Channel Islands National Park ga het lijkt ons erg mooi, ik kan er alleen niet zo veel ervaringen over vinden. Op het einde ligt het er aan hoe laat ons vliegtuig vertrekt of we de laatste dag uit Yosemite vertrekken of dat we de dag ervoor al naar San Francisco gaan. We hebben in ieder geval nog genoeg tijd om te bedenken of we dingen uiteindelijk misschien toch anders gaan doen, dus graag weer advies gevraagd.....
Bedankt voor de links, ze zijn erg informatief.
Heb nu het volgende schema staan:
Dag 4: San Francisco – Highway 1
Dag 5: Highway 1
Dag:6: Santa Barbara (Channel Islands National Park )
Dag 7: Venice beach
Dag 8: LA (hollywood enz)
Dag 9: Los Angeles – San Diego (San Diego Zoo)
Dag 10: San Diego (Sea World)
Dag 11: San Diego – Palm Springs
Dag 12: Palm Springs – Joshua Tree Park - Lake Havasu City
Dag 13: Lake Havasu City- Oatman- Flagstaff
Dag 14: Flagstaff omgeving
Dag 15: Flagstaff – Grand Canyon South Rim
Dag 16: Grand Canyon South Rim- Page
Dag 17: Page
Dag 18:Page-Bryce
Dag 19: Bryce -Zion
Dag 20: Zion Las Vegas
Dag 23: Las Vegas - Death Valley
Dag 24: Death Valley - Bakersfield
Dag 25: Bakersfield - Yosemite
Dag 27: Yosemite
Dag 28: Yosemite - SFO
Ik denk dat we toch naar Channel Islands National Park ga het lijkt ons erg mooi, ik kan er alleen niet zo veel ervaringen over vinden. Op het einde ligt het er aan hoe laat ons vliegtuig vertrekt of we de laatste dag uit Yosemite vertrekken of dat we de dag ervoor al naar San Francisco gaan. We hebben in ieder geval nog genoeg tijd om te bedenken of we dingen uiteindelijk misschien toch anders gaan doen, dus graag weer advies gevraagd.....
Ik heb nu alleen een adviesje over San Diego. Je plant je Zoo bezoek in op de dag dat je uit LA komt. Hou er rekening mee dat de Zoo groot en mooi is, maar zodra het donker wordt is het minder leuk, veel minder leuk. Seaworld ken ik niet, en ik weet ook niet hoe dat in het donker is, maar eventueel kan je deze twee verwisselen.
En denk eraan dat LA naar San Diego toch wel zo'n 2,5 uur is, afhankelijk van waar je zit. Dus vertrek niet te laat. En hou rekening met files als je LA uitrijdt.
En denk eraan dat LA naar San Diego toch wel zo'n 2,5 uur is, afhankelijk van waar je zit. Dus vertrek niet te laat. En hou rekening met files als je LA uitrijdt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een dag meer voor Zion uittrekken. Is een leuk park met veel verschillende wandelmogelijkheden van verschillende lengtes en moeilijkheidsgraden. Ik zou zelf een dag Flagstaff minder doen. Maar er is daar genoeg te zien, dus dus dit een een hele persoonlijke keuze.
Het zou jammer zijn als je al een dag eerder naar SF moet rijden, dan blijft er maar 1 volle dag over voor Yosemite. Ik weet niet of de data al vast staan; je zou alvast eens kunnen kijken naar de overnachtingsmogelijkheden in het park via http://www.yosemitepark.com .
Marianne
Het zou jammer zijn als je al een dag eerder naar SF moet rijden, dan blijft er maar 1 volle dag over voor Yosemite. Ik weet niet of de data al vast staan; je zou alvast eens kunnen kijken naar de overnachtingsmogelijkheden in het park via http://www.yosemitepark.com .
Marianne
We hebben nog niets vastgelegd of geboekt dus we kunnen nog dingen veranderen. We gaan denk ik in september( we willen waarschijnlijk begin mei gaan) beginnen met tickets boeken en autohuur, ook is het dan idd verstandig om de overnachten van de parken te boeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zelf al meteen boeken en niet tot september wachten. De beste accommodatie in Yosemite is echt een jaar van te voren grotendeels volgeboekt. Met autohuur kun je wel wachten, kijk wanneer er aanbiedingen zijn met vroegboekkorting.
Marianne
Marianne
Hoi,
Ik ben weer terug van vakantie en we willen nu defenitief al wat dingen gaan boeken voor onze reis naar Amerika. Ik ben aan het kijken om in Yosemite te overnachten. Heeft iemand ervaring met het overnachten in Curry Village? Ik las namelijk op internet dat de bedden niet zo goed zijn dus ben nu aan het overwegen wat verstandig is om te doen, in Curry Village overnachten met de kans dat ik snel last van mijn rug zal krijgen door de bedden (ik krijg snel last van mijn rug in een slecht bed) maar wel de unieke mogelijkheid hebben om in het park te overnachten. Of om toch zo dicht mogelijk bij Yosemite te overnachten in een hotel/motel met een goed bed maar dat je wel eerst een stuk moet rijden voordat je in het park bent.
Ik ben weer terug van vakantie en we willen nu defenitief al wat dingen gaan boeken voor onze reis naar Amerika. Ik ben aan het kijken om in Yosemite te overnachten. Heeft iemand ervaring met het overnachten in Curry Village? Ik las namelijk op internet dat de bedden niet zo goed zijn dus ben nu aan het overwegen wat verstandig is om te doen, in Curry Village overnachten met de kans dat ik snel last van mijn rug zal krijgen door de bedden (ik krijg snel last van mijn rug in een slecht bed) maar wel de unieke mogelijkheid hebben om in het park te overnachten. Of om toch zo dicht mogelijk bij Yosemite te overnachten in een hotel/motel met een goed bed maar dat je wel eerst een stuk moet rijden voordat je in het park bent.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht