Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Smithers: Alles van het westen in 15 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
smithers
Amerika-ontdekker

Reis Smithers: Alles van het westen in 15 dagen

Bericht door smithers »

Wij willen in september een rondreis gaan maken en wij vroegen ons af of we er goed aan doen om deze reis te maken.
Wij gaan deze reis met zijn tweeen per auto maken.
We zijn geen mensen die een hele dag nodig hebben om dingen te zien of te doen, maar misschien vinden jullie de afstanden te groot of hebben jullie suggesties voor hotels?

dag plaats Bezienswaardigheid hotel

1 Los Angeles Comfort Inn City center
2 San Simeon Santa Barbara Courtesy-inn-san-simeon
3 San Francisco San Fransisco Radisson_Hotel_Fisherman_s_Wharf-San_Francisco
4 San Francisco San Fransisco
5 San Francisco San Fransisco
6 Yosemite Yosemite Park Yosemite view lodge
7 Bakersfield Sequoia Park doubletree-bakersfield
8 Las Vegas Las Vegas MGM
9 Las Vegas Las Vegas + Death Valley
10 Las Vegas Las Vegas
11 Bryce Canyon Bryce Canyon america-s-best-value-inn-suites-at-bryce-valley
12 Monument Valley Lake Powell + Monument Valley Geen idee, iemand een suggestie?
13 Sedona Gran Canyon desert-quail-inn
14 Palm Springs caliente-tropics
15 Los Angeles geen idee, iemand een suggestie?

Omdat het toch wel een drukke reis is, plakken we er nog 4 dagen Hawaii aan vast.

Ik ben benieuwd wat mensen er van vinden en of er nog tips zijn! :idea:
sjoerd28
Amerika-ontdekker

Re: Reis Smithers: Alles van het westen in 15 dagen

Bericht door sjoerd28 »

Is het niet handiger om in de grand canyon te verblijven dan in aëronaut?
Ziet er wel druk uit! Maar wel mooie locaties!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

smithers schreef: Omdat het toch wel een drukke reis is
Dat vind ik het eufemisme van het jaar. :wink:

Jullie hebben zo hooguit enkele uren tijd voor Yosemite, veel te weinig in mijn ogen.
Jullie zullen ook flink door moeten rijden om in één dag van El Portal via Seki naar Bakersfield te rijden. Iets van Seki zien, zit er m.i. niet in.
Hetzelfde geldt voor Death Valley. Je rijdt die dag minstens 500km, als je van Las vegas op en neer rijdt. Dat laat weinig tijd over voor het park.
Ik zou Seki overslaan en van El Portal door Yosemite over de Tioga Pass rijden en ergens aan de oostkant van het park overnachten, bijvoorbeeld in Lee Vining of Mammoth Lakes. Vervolgens naar Las Vegas, met een overnachting in Death Valley.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Veel en veel te druk.
Als er nog niets vastligt, en jullie hebben niet meer tijd dan 15 dagen overweeg dan eens om een one way te doen. Sla bijvoorbeeld de kust over. Of begin in Phoenix en eindig in LA. En plak sowieso die 4 dagen er aan vast; ik begrijp het argument daarvoor niet helemaal.
Ik heb in september een kleine 2 weken rondgereisd en heb toen geen SF, yosemite, seki en Monument valley gedaan en wij hadden toch een aardig drukke reis. Kijk eens naar mijn 2011-verslag om een idee te krijgen.
Sla inderdaad Sequoia over; je hebt nu nergens tijd voor, en de route is ook niet de mooiste op die manier.
Death Valley is op zijn mooiste tegen de avond en in de vroege ochtend. Waarom zou je het vanuit Las vegas bezoeken als je er ook doorheen kunt rijden en kunt overnachten?
Schrijf de route ook eens uit in de van .. naar ... vorm en kijk naar de reistijden. Dan zie je beter dat je vrijwel nergens tijd hebt om nog iets te gaan bekijken. Vergeet niet dat je in de parken toch wel eens de auto uit zult moeten als je iets wilt zien.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik zou niet gaan uitrusten in Hawaii (hoewel het mooi is daar) maar die 4 dagen gebruiken om dit reisbureauschema wat minder vermoeiend te maken. Je hebt dan 19 dagen in het zuidwesten en dat is net genoeg om het wat rustiger aan te doen, zeker via een oneway zoals Marianne al aangaf. De afstanden onderling zijn groot, maar ook de afstand in een park als Yosemite is groot.

Een dagtocht Death Valley vanuit Las Vegas is een beetje onzin. In plaats van Bakersfield kun je ook in Bishop overnachten, je hebt dan én de Tioga Pass én je rijdt dan door Death Valley naar Las Vegas. Je mist dan wel Sequoia NP maar de grote bomen staan ook in Yosemite.

Ik zou wel een nacht bij Zion blijven en het niet als een drive-through gebruiken naar Bryce toe. En waarom in Sedona slapen als je ook bij de Grand Canyon kan slapen? Hou er rekening mee dat het in september al vroeg donker wordt en je in het donker niet wil rijden in die afgelegen gebieden; het is er pikdonker, meer wildlife als je denkt, je bent vermoeid, je gsm doet het niet en hulp kan dus wel even duren.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zonde van je tijd en geld om zo te gaan reizen.
Begin in Phoenix en eindig in LA, en vergeet die 4 dagen Hawaii, dan kan je een wat rustigere route maken.
Op deze manier zie je net niks en veel te veel.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik ben niet vies van een stukje autorijden maar zou je willen adviseren, net als mijn voorgangers, om te beginnen in Phoenix en te eindigen in San Francisco. Dan kun je meer zien in een ietsjes rustiger tempo als wat je in je eerste post voorstaat. Als je gaat om overal even snel langs te racen is dat naar mijn mening zonde want je ziet nauwelijks iets.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou het programa een beetje aanpassen, dat maakt het goed doenbaar (in mijn ogen toch, tenzij je lange hikes wil doen)

1 Los Angeles aankomst
2 LA city tour (best georganiseerd gezien de korte tijd) - 's aovnds naarSan Simeon
3 San Simeon - kust weg - San Francisco
5 San Francisco - Yosemite Yosemite Park Yosemite view lodge (wij vonden één overnachting in het drukke yosemite voldoende)
6 Yosemite - via Tioga pas en bodies - naar bvb Bishop
7 Bishop - Death Valley
8 Death valley - Las vegas
9 Las Vegas
10 Las vegas - zion
11 zion - bryce
12 bryce - page
13 page - grand canyon
14 grand canyon - naar la, phoenix of las vegas

wij deden in juli 2010 een gelijkaardig rondje aan een gelijkaardig tempo; via de link in mijn onderschrift kan je het uitgebreide reisverslag vinden. Zo kan je kijken of dit iets voor jou is :-)
smithers
Amerika-ontdekker

Bericht door smithers »

Thanks allemaal, Ik ga even opnieuw puzzelen en toch maar het schema aanpassen denk ik zo :lol:
Hawaii is sowieso een must (Pearl Harbour) en als we niet genoeg zien moeten we nog maar een keertje terug :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

jij gaat alleen voor pearl harbor 4 dagen naar hawaii. Misschien niet helemaal mijn plaats om dit te zeggen hier, maar zou je niet beter de keuze maken om een citytrip Las Vegas, San Francisco of Los Angeles te maken en de rest van de dagen die je nog hebt in Hawaii door te brengen? Of, want je geeft aan dat als je niet alles ziet je maar terug moet komen, toch de trip hawaii eruit gooien en daar later naar teruggaan (voor ook meer dan 4 dagen) :thumbup: :thumbup:

edit: ik heb het een en ander gedelete, want ik kon er zelf amper wijs uit ;)

Ik zal ook eens proberen om een sort of snelle route neer te zetten die evt in jou dagen passen.Ik ga ervanuit dat je niet op dag 1 pas aankomt in LA en op dag 15 naar hawaii vliegt als ik jou planning zo lees, maar dat je er dan al daadwerkelijk bent.

Veel zal wel hetzelfde zijn als jou planning, maar er zitten een aantal dingen in die ik wel anders zou doen.
1) Rij verder dan Santa Monica. De afstand naar SF is te groot en er zijn diverse grote wegwerkzaamheden op Hw1
Interesseerd die kustweg je weinig schrap dan Santa Barbara helemaal en rij in 1 ruk over de 5 naar SF, dan win je gelijk een dag.
2) Schrap sequoia NP en kijk sequoiabomen in de Mariposa grove in Yosemite NP.
3) Schrap Monument Valley en ga daarvoor in de plaats naar Page. MV ligt echt helemaal uit de route.

Mocht je de kustweg er evt uitlaten dan zijn er veel opties waar die extra dag ingezet kan worden, maar dan denk ik dat het in het gedeelte tussen yosemite en zeg death valley/las vegas moet komen, of tussen het stuk Grand Canyon - Palm Springs/LA

Dag 1: LA
Dag 2: LA - Pismo beach/Morro Bay/San Simeon
Dag 3: PB/MB/SS - San francisco
Dag 4: SF
Dag 5: SF
Dag 6: SF - Yosemite (glacier point en mariposa grove *1 en tunnel view meepakken, verder geen grote wandelingen)
Dag 7: Yosemite valley (watervallen) - Tioga pass - Lone Pine
Dag 8: Lone Pine - death valley - Las vegas
Dag 9: Las vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas Bryve
Dag 12: zonsopkomst in Bryce meepakken dan naar - Page, gelijk antelope canyon doen voor het donker is iig.
Dag 13: Page - Grand Canyon
Dag 14: GC - Palm springs (lange rit, komt in het midden vd middag aan. Mss aerial tramway nog doen?)
Dag 15: Palm Springs LA idd een tourbus LA pakken deze dag (vroeg wegrijden uit PS)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En dan een nacht minder in Las Vegas en een nacht extra in Zion. En op zo'n drukke reis eventueel een nacht minder SF en een nacht meer Yosemite.
smithers
Amerika-ontdekker

Bericht door smithers »

Ik ben wat gaan sleutelen. De meeste zullen het nog te druk vinden, maar wat vinden jullie van de volgende route?

dag plaats Bezienswaardigheid
1 Los Angeles
2 San Simeon Santa Barbara
3 San Francisco San Fransisco
5 Yosemite Wawona Yosemite Park
6 Yosemite Wawona Yosemite Park
7 Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas Zion
10 Bryce Bryce Canyon+Glenn Canyon + Lake Powell
11 Page Monument Vally
12 Kayenta
13 Sedona
14 Lake Havasu
15 Los Angeles
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dag 2 snap ik niet, maar ik denk dat het tikfout is? Anders rij je ineens de verkeerde kant in.
Maar de vraag blijft dan, wanneer rij je precies naar San Francisco? Dag 2 of dag 3. Vanuit santa barbara een monsterrit als je via de kust wilt rijden.

Hetzelfde geldt voor Yosemite - las vegas in 1 dag, vooral vanaf wawona. Dat wordt vanachter de autoruit alles bekijken. Rij op dag 6 al naar Mammoth lakes. Dan heb je nog een hele lange rit, maar net iets meer tijd om ook nog eens uit de auto te stappen.

Ik zou dag 9 zion dan doen, dag 10 bryce en dag 11 page en monument valley schrappen, dat ligt echt uit de richting.
Dag 12 dan de grand canyon. Dag 13 naar twentynine palms rijden, dag 14 naar LA en dag 15 vliegen naar Hawaii.

Vlieg je nou een dag later pas dan 2 dagen Yosemite en de dag erna naar lone pine. De rest dan allemaal een dag opschuiven?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou een dag minder Vegas doen,Bryce overslaan en Monumet Valley vergeten, dan kan je Zion en de Grand Canyon wat meer tijd gunnen, het is nu vooral aan het einde racen.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Er zitten toch een paar heel onlogische zaken in hoor. Van yosemite op één dag naar Las Vegas? wij houden van een druk schema, maar dat vinden wij totaal niet te doen.
ik zou ook Sedona vergeten. En de grand canyon heb je er bewust uitgehaald?

Waarom grijp je niet terug naar een schema zoals ik had gegeven als voorbeeld, was ook druk maar wel te doen qua afstanden...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Waarom wil je ook nog een nacht in Kayenta gaan logeren? Jed kan die dag toch meteen van MV naar Sedona?
smithers
Amerika-ontdekker

Bericht door smithers »

Ik pak nu 2 nachten in Yosemite. Dan kies ik er bewust voor om 1 lange dagen rijden te pakken naar Vegas.

Vanuit Vegas naar Bryce gaan we door Zion. Vanuit Bryce rijden we naar Page langs Bryce Canyon en Glenn Canyon. Aangekomen in Page gaan we sávonds nog even kijken bij Lawe Powell.

Ik pak Kayenta mee omdat ik dan Monument Vally meepak. Ik rij dus vanuit Page naar Kayenta, drop daar mijn koffers in het hotel en ga naar Monument Vally.
De volgende ochtend om 9.00 in de auto en dan vanuit Kayenta naar de Grand Canyon waarna ik doorrij naar Sedona.
Kayenta Sedona zou 3 uur en 15 minuten zijn. laat dat 4 uur zijn, dan heb ik 4 a 5 uur voor de Canyon, zelfs misschien wel langer indien nodig.
Moet toch zat zijn?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zoals je net nu opschrijft lijkt het of je 2 nachten in Monument Valley zit:
11. Page-Monument Valley
12. Kayenta
smithers
Amerika-ontdekker

Bericht door smithers »

Ja sorry voor de onduidelijkheid, Maar als ik wegrijd uit Page rij ik door Kayenta om mijn koffers te droppen, naar Monument Vally te gaan en vervolgens terugkeer naar Kayenta om daar te slapen.
1 Nacht dus.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Was er geen plaats meer in The View hotel of Goulding's Lodge?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer