Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis fieke85: 4 weken Zuidwesten + Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
fieke85
Amerikafan

Reis fieke85: 4 weken Zuidwesten + Yellowstone

Bericht door fieke85 »

hoi iedereen!

wij (mijn vriend en ik, beide 27 jaar) zijn ons al enkele weken aan het inlezen op dit forum. We hebben al heel wat opgestoken en blijven ook heel wat topics volgen!
Het plan is om volgend jaar in mei-juni 4 weken naar de USA te gaan, voor ons beiden de eerste keer. Omdat het wellicht ook onze huwelijksreis wordt willen we er iets moois van maken!
We kiezen er bewust voor om niet te veel tijd in de steden door te brengen, om wat meer tijd in de parken te hebben.
We weten dat we vrij veel willen zien op vier weken...

We zijn er vroeg bij maar we weten graag goed op voorhand waar we aan beginnen :-).

Hier is onze eerste opzet:

dag 1: Brussel - LA
dag 2: LA
dag 3: LA - Morro Bay (via Highway 1) - 335 km
dag 4: Morro Bay - SF (via Highway 1) - 390 km
dag 5: SF
dag 6: SF - Yosemite NP - 315 km
dag 7: Yosemite NP
dag 8: Yosemite NP
dag 9: Yosemite NP - Lone Pine (250 km)
dag 10: Lone Pine - Death Valley (170 km)
dag 11: Death Valley - Las Vegas (210 km)
dag 12: Las Vegas - Zion NP (434 km)
dag 13: Zion NP
dag 14: Zion NP - Bryce Canyon (140 km)
dag 15: Bryce Canyon
dag 16: Bryce Canyon - Page (245 km)
dag 17: Page - Grand Canyon (235 km)
dag 18: Grand Canyon - Monument Valley (285 km)
dag 19: Monument Valley - Arches NP (260 km)
dag 20: Arches NP - Vernal (375 km)
dag 21: Vernal - Grand Teton NP (500 km)
dag 22: Grand Teton NP
dag 23: Grand Teton NP - Yellowstone (206 km)
dag 24: Yellowstone
dag 25: Yellowstone
dag 26: Yellowstone
dag 27: Yellowstone - Salt Lake City (625 km)
dag 28: Salt Lake City - Brussel

Volgende vragen hebben we ook nog hierbij:
- voorzien we genoeg dagen in Bryce, Zion en Yellowstone?
- is het haalbaar om van Lone Pine door Death Valley naar Las Vegas te rijden in één dag, om zo een extra dag ergens anders aan te plakken?

Als jullie nog algemene tips hebben of bepaalde dagen anders zouden inplannen horen we dat graag!

Alvast bedankt voor jullie feedback!
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis fieke85: 4 weken Zuidwesten + Yellowstone

Bericht door Hockey »

Ik vind het erg weinig tijd in LA en SF, maar dat is een persoonlijke keuze. Morro Bay is een mooi plaatsje, maar indien mogelijk zou ik iets verder rijden. San Simeon of Cambria is beter. Ondanks dat de afstanden zoals je ze nu gepland hebt redelijk gelijk zijn, is de route vanaf San Simeon het stuk wat veel tijd kost, in elk geval tot Big Sur. Dit is een mooie bochtige bergweg waar je regelmatig hooguit 50 kilometer per uur zal halen, of soms zelfs nog minder.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

- Dag 16 t/m 21 zijn zeker te vol imho.
- Te winnen: de dag in LA (zo snel mogelijk weg daar), de 2e dag in Yosemite en de volle dag in Bryce & Grand Teton.
Ligt er een beetje aan of jullie lange wandeltochten op 't programma hebben of niet.
- Zou graag als ik in Moab was ook nog een bezoek brengen aan Canyonlands NP, minimaal.
- Lone Pine (Alabama Hils) -> Death Valley -> Las Vegas is zeker in 1 dag te doen. Bezoek hoogtepunten als Zabriskie Point, Artist Drive en Badwater. Wel vermoeiend, zeker bij grote warmte. Ook omdat jullie de volgende dag meteen weer doorrijden.
- Zion minimaal 1 volle dag. Is prima.
- Yellowstone minimaal 2 volle dagen. Prima zo.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Het spijt me, ik vind dat je veel te weinig tijd besteed aan Moab (Arches/Canyonlands). De afstand naar Vernal is best groot, wanneer wil je Arches en Canyonlands gaan bezoeken. Vergeet niet dat er tussen Monument Valley en Moab al genoeg ligt om te bekijken, daar kun je al een hele dag mee zoet zijn.
Arno schreef:-- Te winnen: de dag in LA (zo snel mogelijk weg daar),
Sorry Arno, hier ben ik het niet met je eens. De stad is misschien niet ieders favoriet en ook niet mijn favoriet. Maar voor mensen die er nog nooit geweest zijn, is het onzin om te zeggen dat je er zo snel mogelijk weg moet. In het huidige schema is er maar 1 dag voor L.A. want als je gaar van het vliegen aankomt dan doe je toch niet veel meer. Die ene dag (of te wel 2 nachten) zijn wel nodig om Hollywood, Beverly Hills, La Brea Tarpits, Rodeo Drive, Chinatown etc. rustig te bekijken zonder dat je nog 300 km moet rijden. Kijk anders eens voor tips over L.A. in dit draadje: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36456

Persoonlijk zou ik Yellowstone/Grand Teton voor een andere keer bewaren of anders Californië overslaan. Het is gewoon te krap om in 28 dagen én het Zuidwesten (inclusief Moab) én Yellowstone te doen. Hou er rekening mee dat in het donker rijden niet is aan te raden; het is er echt pikdonker, je bent moe, rijdt in een vreemde auto en er is meer wildlife dan je denkt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Twee volle dagen Yosemite is echt niet te veel, die zou ik zo houden. Wel zou ik meer tijd uittrekken voor Moab. Dat kan ten koste van een dag Bryce. Een dag minder in grand teton zou ook kunnen.
Ik zou niet in Lone Pine stoppen, maar in Lee Vining of Mammoth Lakes. In Lone Pine zit je al heel dicht bij DV. De Tioga Pass is een risico in mei, en ook nog in juni.
Een paar dagen erbij zou het beste zijn, het is net iets te krap allemaal zo.
Kijk eens in ons 2008-verslag om ideeën op te doen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik geloof dat ik Yellowstone, hoe mooi dan ook, zou overslaan op deze route, en meer tijd zou nemen bij de Grand Canyon en Moab, je gaat nu erg snel tussen Bryce en Vernal, zonde!
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Bedankt alvast voor jullie reacties!

We waren er zelf ook wel achter dat dag 16 t/m 21 te vol zijn. We gaan proberen of we hier en daar wat kunnen schuiven (een dag minder in Yosemite, rechtstreeks van Lone Pine naar Vegas) om wat meer tijd in Moab door te kunnen brengen.

Ik vind het wel belangrijk dat we kunnen genieten van de reis, en niet als we teruggekomen zijn aan de hand van onze foto's onze reis moeten beleven :-).
Wellicht gaan we één (of meerdere) parken moeten schrappen.
Er is nog helemaal niks geboekt van vlucht, een andere optie is dat we gaan voor 30 of 32 dagen...
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fieke85
Amerikafan

Re: Reis fieke85: 4 weken Zuidwesten

Bericht door fieke85 »

hoi iedereen!

nog even een schopje :-). Na veel overleg (onderling, en met vrienden en kennissen die al in de US zijn geweest) hebben we wijselijk besloten om Yellowstone te laten vallen en te bewaren voor een volgende reis. Onze reisduur blijft hetzelfde (vier weken), op deze manier kunnen we onze tijd veel beter verdelen in het Zuidwesten.
Hier onze nieuwe route! Afhankelijk van onze vlucht kan er een dag af gaan of kunnen er nog enkele dagen bij komen...

dag 1: Brussel - LA
dag 2: LA
dag 3: LA - Palm Springs (Joshua Tree NP, 29 Palms, stukje Route 66)
dag 4: Palm Springs - Kingman (of Laughlin of Needles)
dag 5: Kingman/Laughlin/Needles - Grand Canyon (via Route 66 - Flagstaff)
dag 6: Grand Canyon - Page (zonsopgang, Horseshoe Bend, Lake Powell)
dag 7: Page (Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, ...)
dag 8: Page - Monument Valley
dag 9: Monument Valley - Moab (Arches NP, Canyonlands)
dag 10: Moab (Arches, Canyonlands, Dead Horse Point SP)
dag 11: Moab - Torrey (Capitol Reef, Goblin SP)
dag 12: Torrey - Bryce Canyon (scenic byway 12)
dag 13: Bryce Canyon - Zion NP
dag 14: Zion NP
dag 15: Zion NP - Las Vegas
dag 16: Las Vegas (Valley of Fire, Hooverdam)
dag 17: Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
dag 18: Lone Pine - Yosemite (Bodie, Mono Lake)
dag 19: Yosemite
dag 20: Yosemite
dag 21: Yosemite - San Francisco
dag 22: SF
dag 23: SF
dag 24: SF - San Simeon
dag 25: San Simeon - Morro Bay
dag 26: Morro Bay - LA
dag 27: LA - Brussel

Nog enkele vraagjes:

- Onze nieuwe route zal een rondje worden, de route hieronder start en eindigt in LA, maar dat kan evengoed SF worden... Ons lijkt LA het fijnste, zodat we de kustroute kunnen bewaren voor het einde (wat uitrusten) en zo zullen we meer zekerheid hebben dat de Tioga Pass open is (we reizen van midden mei tot midden juni ongeveer). Wat denken jullie?
- Mijn vriend had graag Sequoia NP/Kings Canyon er ook nog bijgevoegd, is dit nog haalbaar? En waar in onze route kunnen we dat best inpassen?
- De etappes langs Hwy 1 kunnen wellicht ook beter gespreid worden qua afstanden, heeft iemand hierover tips?
- Bij dag 4 staat het nog open waar we overnachten: Kingman, Laughlin of Needles. Wat zouden jullie doen? Of kunnen we best op die dag gewoon rijden en zien waar we aankomen?

Jullie feedback en tips zijn welkom!
Afbeelding

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sequoia/Kings Canyon is erg mooi, maar altijd lastig in te passen als je ook de Tioga Pass wilt nemen. En om beide parken goed te zien moet je er toch zeker 2 nachten voor uittrekken, en in jullie route wordt dat lastig (hoewel 1 stop tussen LA en de GC ook zou kunnen). Als het alleen om de sequoiabomen gaat kun je ook in Yosemite de Mariposa Grove bezoeken.
Wat het startpunt betreft: ik begrijp het argument voor LA in relatie tot de Tioga Pass niet; dat zou toch juist pleiten voor vertrek vanuit SF? Eerst de kust en dan Yosemite op het laatst? Ik begrijp dat jullie nog niets in Yosemite hebben geboekt, dus je kunt ook de beschikbaarheid van de accommodatie een rol laten spelen, of het niet in een weekend laten vallen van bijvoorbeeld Las Vegas of Yosemite.
Als jullie nog wat extra dagen hebben zou ik zeker proberen wat langer te gaan, want op een aantal plaatsen is meer tijd niet verkeerd. Bijvoorbeeld een extra dag voor Moab, en een overnachting in Death Valley en aan de oostkant van Yosemite in plaats van de ene overnachting in Lone Pine; zeker als je ook naar Bodie wilt is wat extra tijd daar wel handig.
Valley of fire kun je doen als je van Zion naar Las Vegas rijdt.
De overnachting tussen Palm Spring (Twentynine Palms is ook een mogelijkheid) en de GC zou ik open laten. Williams is ook prima en wel zo mooi omdat je dan wat meer tijd voor de GC hebt.
De indeling van de kustroute hangt af van wat je onderweg wilt doen, of je naar Hearst Castle wilt, of naar het aquarium in Monterey etc.

Marianne
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Bedankt Marianne voor je snelle antwoord!

Ik denk ook wel dat de Tioga Pass 'mooier' is voor een eerste reis dan Sequoia/Kings Canyon. En je hebt de sequioabomen inderdaad ook in Yosemite!

In ons eerste reisschema bezochten we Yosemite in het begin, vandaar dat het denk ik beter is als we de route omdraaien, zodat we Yosemite aan het einde hebben.
Hier heb ik al vaak gelezen dat de kustroute het mooiste is van SF naar LA, omdat je dan een de 'goeie kant' van de weg zit, en niet over tegenliggers heen moet kijken.

Ons plan was om inderdaad de route wat te laten afhangen van oa. het verblijf in Vegas (niet in het weekend). We plannen om onze tickets ten laatste in november te kopen, al vrees ik dat we dan wat laat zijn voor overnachtingen in Yosemite.
Afbeelding

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Allereerst, als het je huwelijksreis wordt, dan gefeliciteerd (als hij dus al op zn knieën is gegaan)
dag 3: LA - Palm Springs (Joshua Tree NP, 29 Palms, stukje Route 66)
dag 4: Palm Springs - Kingman (of Laughlin of Needles)
dag 5: Kingman/Laughlin/Needles - Grand Canyon (via Route 66 - Flagstaff)
Palm Springs ligt dan een beetje vreemd in dit geheel. Ik zou dan dag 3 nog in LA doorbrengen en in de loop van de dag naar Palm Springs gaan en daar bv nog de aerial tramway doen. Dan de dag erna (dag 4) door Joshua Tree en het stuk route66 van topock bay naar Kingman te nemen. Dan op dag 5 door naar de Grand Canyon, gewoon via de highway, route66 voegt misschien op het dorpje seligman na niets toe aan deze route, naar de Grand Canyon gaan en daar rondkijken. Flagstaff ligt niet op de route, want je moet vanuit Williams linksaf naar het noorden.
dag 15: Zion NP - Las Vegas
dag 16: Las Vegas (Valley of Fire, Hooverdam)
Puur routetechnisch ligt Valley of Fire tussen Zion en Las Vegas. Pas Valley of fire dus op dag 15 in.
Hooverdam is wel een flink dagdeel vanuit Las Vegas. Verkijk je daar niet op als je ook nog in Vegas wat tijd wilt besteden. Ik vind de dam zelf niet te vergelijken met de Glen Canyon Dam (qua liggen en 'grootsheid' compleet verschillende dammen; my opinion heeft de hoover dam toch meer uitstraling, maar is de ligging van de Glen canyon dam mooier), maar het blijven beide mooie dammen.

Yosemite via de Tioga pass kan ik niet beoordelen, maar vanuit Death Valley mocht de route gesloten zijn zou ik zowieso in 2 dagen naar Yosemite rijden ipv 1 dag en Sequoia laten vallen. Wi je Sequoia persé meepakken, dan zou ik in jullie geval de dag LA- Palm Springs laten vallen en van LA direct naar Kingman rijden en een dag Zion of Las Vegas laten vallen. Maar ik zou daar alleen voor kiezen als je zeker weet dat de tioga pass gesloten is (en de wegen in Sequoia wel open zijn).
Overnachtingen in Yosemite zijn in November nog wel te boeken, maar hoe eerder hoe beter. Ook afhankelijk of je in het weekend in Yosemite bent. Jullie gaan toch niet met een camper of tent, of heb ik daar overheen gelezen?
dag 24: SF - San Simeon
dag 25: San Simeon - Morro Bay
Dag 24 is een flinke rit! Hou dit wel in de gaten. Ik snap dan alleen niet waarom je de dag erna, dag 25, zeg maar de afstand Eindhoven - Breda gaat afleggen? Speciale plannen voor die dag? Het mooiste stuk kustroute voor zover ik kan beoordelen ligt tussen Carmel waar oa de 17-mile drive is en Cambria, wat redelijk in de buurt van San Simeon ligt. De dag erna naar LA is qua afstand niet extreem, maar in het gebied rond Solvang/Santa Barbara liggen ook nog heel veel mooie plekken waar je evt rond zou willen kijken.

4 weken geeft je zeker de tijd om goed rond te kijken in het zuidwesten!
Hier heb ik al vaak gelezen dat de kustroute het mooiste is van SF naar LA, omdat je dan een de 'goeie kant' van de weg zit, en niet over tegenliggers heen moet kijken
Ik vind dit een beetje onzin eigenlijk, het enige is dat de bestuurder in de weg zit, maar net of de route dan niet mooi is. Ik heb de route vanuit LA in April gereden en met het aantal tegenliggers valt het best mee. Je moet gewoon af en toe uitstappen en even genieten van het uitzicht.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

De route zonder Yellwstone heeft genoeg te bieden en dan heb je iets meer rust op de plekken. Voor Yellowstone zou ik een andere start en einde kiezen en niet met het hele ZW combineren je ziet dan zoveel en het ZW krijgt eigenlijk alleen wat aangestipte aandacht. Zoals je nu ZW doet komt beter over. De afstanden moet je maar eens goed bekijken met google maps want het stuk ana de kust is Cambria - Carmel het mooiste Daar kun je wel een dag over doen. Je zou ook SF - Big Sur (of net wat verder) kunnen doen en dan Big Sur - Santa Barbara/ LA.

Van SF - LA heb je voordeel dat je aan de goede kant van de weg zit maar ook tegen de zon inkijkt... elk voordeel hefet een nadeel :wink: . WIj reden Z-N en dat was prima vceel stopplekken om even te koekeloeren.
Misschien is het wel goed om op 1 of 2 plekken een echte rustdag in te lassen op een plek waar wel wat te doen is. Je ziet erg veel en zovele indrukken is het fijn om dan even niks te hoeven. En dag in Moab is leuk en je kunt er evt nog wel iets doen (white water raften ofzo). Page is ook een beetje zo'n dag: zwemmen in Lake Powell op dag 7 na een vroeg bezoek aan Antelope Canyon. Dag 6 zou ik dan de dam bezoeken, zo heb je een soort vrije dag rust voor je hoofd en vakantie voor jezelf. Evt zou je nog zo'n dag in Yosemite of aan de zuidkant van de kust kunnen doen met een leuk hotel. Kan trouwens wel fris zijn aan de kust.
De Hooverdam zou ik geen moeite voor doen (zonde van je tijd) tenzij je echt iets hebt met dammen en dat soort techniek. De dam bij Page is 5 m lager en ook enorm en ook daar kun je een rondleiding doen. Valley of Fire kun je doen op weg van Zion naar LV.

Succes met planning van de reis en je grote dag.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

fieke85 schreef: In ons eerste reisschema bezochten we Yosemite in het begin, vandaar dat het denk ik beter is als we de route omdraaien, zodat we Yosemite aan het einde hebben.
Hier heb ik al vaak gelezen dat de kustroute het mooiste is van SF naar LA, omdat je dan een de 'goeie kant' van de weg zit, en niet over tegenliggers heen moet kijken.
Dat kan ook als je in SF begint en eerst naar LA rijdt.
fieke85 schreef: Ons plan was om inderdaad de route wat te laten afhangen van oa. het verblijf in Vegas (niet in het weekend). We plannen om onze tickets ten laatste in november te kopen, al vrees ik dat we dan wat laat zijn voor overnachtingen in Yosemite.
Je kunt ook nu al iets boeken in Yosemite. Annuleren kan altijd nog, mocht je besluiten op een andere datum te reizen.

Marianne
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

@ PSVwally: bedankt voor de tip van Palm Springs! Misschien dat we het stuk tussen LA en Grand Canyon toch met maar één stop redden...
We zouden dan ook beter onze tijd in Las Vegas benutten, en de Glen Canyon Dam bezoeken in plaats van de Hooverdam.
We gaan met de auto, de bedoeling is om in motels en cabins/lodges te overnachten.

@ Isis: we vinden ook dat onze route nu meer tot z'n recht komt, we gaan meer tijd hebben onderweg om stil te staan bij alles. De kustroute moeten we inderdaad nog eens bekijken. De afstanden hebben we nu snel-snel via Google Maps bekeken, om een beetje een idee te hebben, maar het plan is om de route verder uit te werken met vb. Streets & Trips.
Het is de bedoeling dat we hier en daar tussenin een volledige dag ter plaatse blijven, om even te bekomen, en om onze planning niet té vol te hebben.

@ Marianne: we zullen ons schema eens verder bekijken naar concrete datums toe, het zou jammer zijn als we te laat zijn met overnachtingen in vb. Yosemite. Welke zijn dan goeie opties als in het park overnachten niet meer lukt? We zouden onze overnachting in Lone Pine wellicht verschuiven naar Lee Vining, dan zitten we al een stuk dichter bij het park en is het idd ook makkelijker om Bodie te bezoeken.
Afbeelding

Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Kijk goed naar je vertrek datum en de data dat je de Tioga pass wilt oversteken. Die was dit jaar vroeg open (ergens in mei) maar in 2011 pas op 18 juni. Je bezoek aan Yos zou je beter dus maar aan het einde van je reis plannen als je over de Tioga wilt. In het ergste geval moet je uit Lee Vinning via Sonora Pass naar de westkant. Dat is een reisdag. Of je zou via de Westkant erin en eruit moeten rijden (meer km en ook meer tijd). Eind juni in Yosemite is voor de pass gunstiger. En dan zou ik daarom heen gaan bouwen denk ik. Succes.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Dus we zouden beter, zoals Marianne ook al eerder aangaf, starten in San Francisco, eerst de kustroute doen en vervolgens het rondje verder afwerken zodat we Yosemite op het allerlaatste hebben?
Afbeelding

Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik zou daar voor kiezen als je hierdoor na half juni over de Tioga komt. Dan is ie eigenlijk altijd wel open, Kijk maar eens op de website van Yosemite en dan data dat Tioga open is gegaan in verleden.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Onze data liggen nog niet vast, we gingen van half mei tot half juni, maar kunnen ook van 20-20 of zo gaan. Dan zijn we zeker!

Bedankt voor alle tips!
Afbeelding

fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

We hebben vandaag onze vlucht geboekt! Nu kunnen we verder al onze overnachtingen uitzoeken en vastleggen!
Spannend!
Afbeelding

fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Aan de hand van onze geboekte vlucht hebben we een nieuw reisschema opgesteld!

0. Zo 5 mei 2013: Antwerpen - Amsterdam
1. Ma 6 mei 2013: Amsterdam - LAX
2. Di 7 mei 2013: Los Angeles
3. Wo 8 mei 2013: Los Angeles - San Diego
4. Do 9 mei 2013: San Diego - Palm Springs (Joshua Tree NP)
5. Vr 10 mei 2013: Palm Springs - Kingman
6. Za 11 mei 2013: Kingman - Grand Canyon
7. Zo 12 mei 2013: Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam)
8. Ma 13 mei 2013: Page (Lake Powell, Antelope Canyon, eventueel The Wave)
9. Di 14 mei 2013: Page - Monument Valley
10. Wo 15 mei 2013: Monument Valley - Moab (Goosenecks SP)
11. Do 16 mei 2013: Moab (Arches, Canyonlands, Dead Horse Point SP)
12. Vr 17 mei 2013: Moab - Torrey (Goblin Valley SP,Capitol Reef)
13. Za 18 mei 2013: Torrey - Bryce Canyon (Scenic Byway 12)
14. Zo 19 mei 2013: Bryce Canyon - Zion
15. Ma 20 mei 2013: Zion
16. Di 21 mei 2013: Zion - Las Vegas (Valley of Fire SP)
17. Wo 22 mei 2013: Las Vegas
18. Do 23 mei 2013: Las Vegas - Death Valley
19. Vr 24 mei 2013: Death Valley - Lee Vining (Mono Lake, Bodie)
20. Za 25 mei 2013: Lee Vining - Yosemite (via de Tioga Pass, nog alternatieve route te voorzien als deze nog niet open zou zijn)
21. Zo 26 mei 2013: Yosemite
22. Ma 27 mei 2013: Yosemite - San Francisco
23. Di 28 mei 2013: San Francisco
24. Wo 29 mei 2013: San Francisco
25. Do 30 mei 2013: San Francisco - Monterey (walvissentocht)
26. Vr 31 mei 2013: Monterey - Morro Bay (Big Sur)
27. Za 1 juni 2013: Morro Bay - Los Angeles
28. Zo 2 juni 2013: Los Angeles (LAX) - Amsterdam
29. Ma 3 juni 2013: Amsterdam - Antwerpen

Wat denken jullie ervan?
Qua overnachtingen gaan we zowieso de eerste (twee) nacht(en) in LA boeken, Yosemite ook. Veel overnachtingen zouden we eigenlijk graag een dag op voorhand of de dag zelf boeken.
Welke overnachtingen moeten we zeker op voorhand vastleggen? Ik vermoed Monument Valley en Zion en zo toch ook wel?
En een overnachting in San Francisco op Memorial Day zal de dag zelf wellicht ook moeilijk worden...

Andere tips zijn ook welkom!
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Afbeelding

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer