Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reistip Yosemite -> Las Vegas zonder Death Valley
-
- Amerika-newbie
reistip Yosemite -> Las Vegas zonder Death Valley
Hello,
Over een paar weken vertrekken we voor onze reis van drie weken naar de USA met een camper
Waar we op dit moment nog een beetje mee zitten is hoe we van Yosemite naar Las Vegas moeten rijden.
Onze voorkeur heeft het niet om door Death Valley te rijden ( na 15 juni mag het zelfs niet meer van de verhuurmaatschappij)
Wie heeft er tips om dit stuk te rijden, en hoe lang doe je er ongeveer over?
Over een paar weken vertrekken we voor onze reis van drie weken naar de USA met een camper
Waar we op dit moment nog een beetje mee zitten is hoe we van Yosemite naar Las Vegas moeten rijden.
Onze voorkeur heeft het niet om door Death Valley te rijden ( na 15 juni mag het zelfs niet meer van de verhuurmaatschappij)
Wie heeft er tips om dit stuk te rijden, en hoe lang doe je er ongeveer over?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: reistip Yosemite -> Las Vegas zonder Death Valley
Yosemite verlaten via de Tioga pass, wegnr. 120, die volgen tot de 6, die volgen tot de 264/266 (in Nevada) naar de 95 en dan richting LV.
Of onderlings via Oakhurst,Bakersfield en Barstow.
Waarom niet door DV trouwens?
Is de mooiste route, en prima te doen, niks engs aan of zo.
Of onderlings via Oakhurst,Bakersfield en Barstow.
Waarom niet door DV trouwens?
Is de mooiste route, en prima te doen, niks engs aan of zo.
-
- Amerika-newbie
Pete,
Bedankt voor de tip.
Waar zouden we dan halverwege kunnen stoppen/overnachten.
We hebben nl een kleuter van 3 aan boord
Is deze route een en al stofwolk of zijn er ook mooie dingen te zien
Bedankt voor de tip.
Waar zouden we dan halverwege kunnen stoppen/overnachten.
We hebben nl een kleuter van 3 aan boord

Is deze route een en al stofwolk of zijn er ook mooie dingen te zien

Oakhurst - Fresno - Bakersfield is vlgs. mij de 41 en dan de 99. Boring ! vlak land, veel velden, want agricultuur, en hier en daar een mega-dairy - honderden koeien staan dag en nacht in de modder onder open constructies met alleen een afdak, toppunt van troosteloos. Weinig leuke plaatsjes, wat er leuk was is jaren geleden al verdwenen of afgebroken. Ik weet nog steeds niet of Bakersfield erger is dan Fresno.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@ Pete.z, DV is misschien niet eng, maar het is wel vervelend dat als je panne krijgt (ongeacht of het door de DV hitte komt) je niet verzekerd bent. Wij hebben ook lang getwijfeld en besloten niet door DV te rijden, puur daarom. geeft toch geen lekker gevoel dat het je gewoon geld kost als er toch iets is.
Wij gaan bovenlangs via Bishop en Lee Vining.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat mij opviel aan de 99 (dus van Fresno tot bakersfield, al zijn wij zo rond Delano er al af gegaan) is dat het een slecht onderhouden weg is. Verder ligt/lag er ook een hoop zooi op de weg en de vluchtstrook. Heel veel kapotte autobanden.
Ik zou zowieso gaan voor de route via de Tioga pass en dan richting Tonopah (met de pass, mono lake, bodie als je het rustig aan wilt doen al een dagtocht). Direct is het een kleine 4uur met de camper.
Ik weet niet of er tussen Tonopah en Las Vegas verder nog camperstaanplaatsen zijn. Dan is het de dag erna nog ruim 4 uur rijden naar Las Vegas.
Ik zou zowieso gaan voor de route via de Tioga pass en dan richting Tonopah (met de pass, mono lake, bodie als je het rustig aan wilt doen al een dagtocht). Direct is het een kleine 4uur met de camper.
Ik weet niet of er tussen Tonopah en Las Vegas verder nog camperstaanplaatsen zijn. Dan is het de dag erna nog ruim 4 uur rijden naar Las Vegas.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afhankelijk van de camper verhuurder mag je tegenwoordig wel door DV, en ben je gewoon verzekerd.Sassya schreef:@ Pete.z, DV is misschien niet eng, maar het is wel vervelend dat als je panne krijgt (ongeacht of het door de DV hitte komt) je niet verzekerd bent. Wij hebben ook lang getwijfeld en besloten niet door DV te rijden, puur daarom. geeft toch geen lekker gevoel dat het je gewoon geld kost als er toch iets is.
Als dat zo is zou ik geen seconde twijfelen en door DV rijden.
(De verhalen en waarschuwingen die je leest over DV, en die veel mensen wat benauwd maken, slaan niet op de doorgaande route, maar meer op de vele zijwegen en dirt-roads, blijf je op de doorgaande weg, kom je veel verkeer tegen en zal je niets gebeuren.)
-
- Amerika-newbie
Hallo
Wij zijn begin mei vanuit LV met een camper (19 ft) door Death Valley naar Lake Isabella (richting Bakersfield) gereden. We kunnen allemaal stoer doen, maar toen was het gewoon in de schaduw 40 graden C. Omdat de lucht zeer droog is, merk je het niet.
Ja, ook ik heb vooraf overwogen om daar te stoppen en te overnachten, echter toen waren al veel campgrounds gesloten en was het aanblik allermins aanlokkelijk om in de hitte op een zandplaat zonder schaduw (al dan niet met electriciteit-aansluiting) te gaan overnachten.
Dus gewoon doorgereden, hetgeen wel een volledige dagtour is om vanuit LV in Lake Isabella aan te komen.
(ps. de afstanden vallen tegen en de gemiddelde snelheid van een camper ook!!)
Wij zijn begin mei vanuit LV met een camper (19 ft) door Death Valley naar Lake Isabella (richting Bakersfield) gereden. We kunnen allemaal stoer doen, maar toen was het gewoon in de schaduw 40 graden C. Omdat de lucht zeer droog is, merk je het niet.
Ja, ook ik heb vooraf overwogen om daar te stoppen en te overnachten, echter toen waren al veel campgrounds gesloten en was het aanblik allermins aanlokkelijk om in de hitte op een zandplaat zonder schaduw (al dan niet met electriciteit-aansluiting) te gaan overnachten.
Dus gewoon doorgereden, hetgeen wel een volledige dagtour is om vanuit LV in Lake Isabella aan te komen.
(ps. de afstanden vallen tegen en de gemiddelde snelheid van een camper ook!!)
-
- Amerikafan
Ik lees even mee. Zijn jullie er al uit wat jullie gaan doen? Zit zelf ook met het stuk tussen Yosemite en LV, met twee kleine kinderen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo lang je In je auto of camper zit heb je geen last van de hitte. De vraag ging ook niet over overnachten in het park (wat mij met een camper ook niet aangenaam lijkt). Als het toegestaan is van de verhuurder zou ik zeker door het park rijden. Zorg dat je voldoende water bij je hebt, maar dat zul je sowieso al hebben. Met een overnachting in Lone Pine en in Pahrump of Las Vegas is de dagafstand ook goed te doen. Met minder tijd zou je van Bishop bovenlangs naar Las Vegas kunnen rijden. Een lange en vrij saaie rit. En ook heet vermoed ik.sterretjeys schreef:Hallo
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1893 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-