Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isas: 21 dagen rondje zuidwest met pubers

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
isas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Isas: 21 dagen rondje zuidwest met pubers

Bericht door isas »

Beste allemaal,

Volgend jaar gaan we met 2 pubers een rondje zuidwesten doen. In oktober gaan we op zoek naar vliegtickets en dan kan de pret beginnen.
Nu ga ik natuurlijk wel de verslagen lezen maar zou het ook leuk vinden om van jullie te horen hoe jullie ervaringen zijn op deze route met pubers en wat we bv kunnen overslaan en wat we echt niet mogen missen. Dit maakt het leuk om de reis samen te stellen.
ik hoop vele reacties te krijgen.
Hockey
Amerika-expert

Re: reis Isas:21 dagen rondje zuid west met pubers

Bericht door Hockey »

Kan je wat meer informatie geven? Hoelang gaan jullie, wanneer willen jullie gaan, hoe gaan jullie reizen (auto, camper) en hoe oud zijn de pubers?
isas
Amerikafan

Bericht door isas »

wij gaan in totaal 23 dagen en de pubers zijn 2 meiden van 18 en 16. De bedoeling is een auto te huren en overnachten in hotels , cabins enz
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hier een aantal favorieten van onze kinderen die inmiddels 20, 18 en 16 jaar zijn:
*The Narrows lopen in Zion
*Angels Landing in Zion
*Wandelen in Sequoia NP
*'s avonds fikkie stoken op de camping
*Slide Rock SP bij Sedona
*shoppen in Las Vegas (dit geldt overigens alleen voor mijn dochter, de jongens hebben er een gruwelijke hekel aan :mrgreen: )
*ontbijtbuffet in Las Vegas
*Klimmen en klauteren in Arches NP
*En niet te vergeten de zandduinen beklimmen van Great Sand Dunes.

Dit is zomaar het eerste wat in me opkomt. Zie onze site http://www.michelly.nl

Elly
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Favoriet bij onze kinderen
- lopen van de Narrows in Zion
- fietsen over de Golden Gate Bridge
- raften bij Moab
- universal studio's in LA
- Walk of fame, Hollywood Sign, Rodeo Drive
- shoppen in Las Vegas
- Antilope Canyon in Page
Veel plezier bij de voorbereiding !!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Onze dochters waren iets jonger de laatste keer dat wij gingen (14 en 16 in 2008) maar ik herken veel in wat hierboven al genoemd is.
De afgelopen kerstvakantie zijn we een paar dagen in de omgeving van LA geweest en ik heb gemerkt dat die 2,5 jaar toch al verschil maakt; zo liepen ze redelijk enthousiast enkele trails in Joshua Tree terwijl dat qua hiken niet het meest opwindende park is. :wink:
Favoriete activiteiten en bezienswaardigheden van onze dochters tijdens onze rondreizen:
- de Fiery Furnace wandeling in Arches
- fietsen, paardrijden en raften in Yosemite (voor het raften en ook voor de watervallen moet je bijvoorkeur zo vroeg mogelijk in de zomer gaan)
- de Panorama Trail in Yosemite
- fietsen over de Golden Gate Bridge in SF
- shoppen en uitslapen (proberen wij zelf zoveel mogelijk te vermijden)
- het bekijken van de sequoia's in Kings Canyon (Grant Grove) en in Sequoia NP
- zwemmen (overal waar mogelijk; zwembaden, zee, meren, rivieren)
- Lower Antelope Canyon
- Universal studio's
- studiotour bij Warner Bros en bij Paramount
- Disneyland en California Adventure Park
- de show van Mac King in Las Vegas (heel Las Vegas trouwens)
- Alcatraz

Favoriete accommodatie:
- Housekeeping Camp in Yosemite (een jaar van te voren te boeken en vrijwel meteen volgeboekt, zeker de riverside units)
- Desert Pearl Inn in Springdale (bij Zion)
- cabin op Goulding's Campground (Monument Valley)

Wat wij niet (of niet met de kinderen) hebben gedaan maar wat me ook met pubers leuk lijkt:
- Slide Rock State Park
- raften op de Colorado bij Page
- Goblin Valley
- Wahweap Hoodoos
- paardrijden bij Bryce en bij Monument Valley

Marianne
USAtraveller2013
Amerika-ontdekker

Bericht door USAtraveller2013 »

Ook wij gaan in zomer van 2013 een reis door het zuidwesten van USA (plus Oregon en NY) maken, samen met onze tieners (zoon, dan 14 en dochter, dan 12jaar). De genoemde activiteiten heb ik al aan ons document toegevoegd waarin we alvast allerlei info verzamelen van "things to do" :thumbup: Bedankt! Ben benieuwd naar verdere tips in dit topic. Heb al gemerkt dat het moeilijk zal worden keuzes te maken in het enorme aanbod....
Isas, voor jullie ook alvast veel plezier gewenst bij de voorbereidingen :sunny:
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik dacht nog niet te zien
Whale Watchen nabij Monterey/ Santa Cruz
Bij ons vonden de toen 11 en 14 jarige ook leuk:
Dag in SF of 2; china town, golden gate etc etc
Antelope Canyon
Zwemmen in Lake Powell nabij Page
Grand Canyon heli vlucht (wel €€€/ $$$)
Bryce (bij de een wel ... de ander had een P humeur die dag)
taart eten in Capitol Reef NP
Pane cakes bakken in de camper.
Hotdogs aan Lake Tenaya... soms zijn het heel kleine dingen die in de smaak vallen.

Dagje Outlet zal ook wel in smaak vallen.

Na eind juli komen daar vast nog wat dingen bij ze zijn dan 13,5 en bijna 16..
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
isas
Amerikafan

Bericht door isas »

Alles staat in onze Amerika 2013 file, leuk om deze tips te krijgen ! allemaal alvast bedankt
droom2012
Amerika-ontdekker

Bericht door droom2012 »

Grappig....ongeveer een jaar terug plaatste ik een soortgelijk bericht op dit forum. Wij lopen een jaar voor op jullie. Wij gaan as 23e juli drie weken een rondreis zuidwest USA doen met twee pubers (14 en 17). We zijn al een heel eind met de planning...zie hieronder (globaal):
San Fransisco (incl Alcatraz en een dagdeel shoppen, bvk Abercrombie)
Yosemite
Death Valley
Las Vegas
Zion
Bryce (incl paardrijden en quadrijden)
Page (met jeep nr upper antelope canyon en wsl boottocht op Lake Powell)
Grand Canyon (geen helicoptervlucht, dit is echt zo belachelijk duur dat dit ons toch echt te ver gaat)
Los angeles (incl een honkbalwedstrijd vd los angeles angels, citytour, universal studio's en als laatste dag pier en strand- slenteren Santa Monica)

Geen volgepropt programma maar ik denk ook genoeg tijd om al het moois goed te bekijken. Waar ik benieuwd naar ben is of de puberbuien die weken achterwege blijven en of broer en zus geen tijd hebben om ruzie te maken door alle indrukken die ze opdoen...

Iig hebben we er allevier ONWIJS veel zin in. Jullie heel veel plezier en succes met voorbereiden en maak goed gebruik van dit forum. Ik heb er tot nu toe erg veel van geleerd (en zal de komende twee mnd nog wel wat vragen erop stellen)!

Gr
Linda
wenneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door wenneke »

Leuk! Rondreizen met pubers!
Bij die van ons (bijna 11 en 14 jaar, maar al goed bezig om een enige echte puber te worden), vonden ze voornamelijk op de achterbank blijven hangen met ipod, dvd-speler en boeken erg fijn. Vooral als pa en ma uit hun plaat gingen bij mooie uitzichtpunten :mrgreen: .
Gelukkig vonden ze een heleboel ook de moeite waard om van hun geliefde achterbank te komen hoor. Een selectie:

Whale watchen in San Diego met een minibootje.
Honkbalwedstrijd kijken in LA
De Golden Gate Bridge fietsen en keihard naar beneden zoeven richting Sausalito.
Alcatraz heeft veel indruk op ze gemaakt, ze gingen er knorrig (want de early bird was veel te vroeg voor ze) op en hebben er enthousiast rondgelopen.
Paardrijden in Bryce
Raften in Yosemite
De wandeling langs de Oak Creek Canyon in Sedona, genoeg riviertjes over moeten steken!
Lower Antelope Canyon
Bootje huren en op Lake Powell bij Page varen met zo'n band erachter.
Bodie, de jongste was teleurgesteld toen we weer gingen, ze vond het er geweldig.
De zeeleeuwen langs HW 1, ze vonden de hele weg trouwens mooi
De parken: Universal, Seaworld en San Diego Zoo.
Walk of Fame en alle beroemdheden daar om mee op de foto te gaan.
Bijna elke avond een ander hotel/motel met een zwembadje erbij.
Picknicken tussen de eekhoorntjes op de mooiste plekjes.

Succes en vooral veel plezier alvast met de voorbereidingen! Ik mis het.....
Groetjes Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik heb vorige maand onderstaande reis (zie link blog/Flickr/YouTube onder dit bericht) gedaan met mijn zoon van 16.
Het filmpje op YouTube werd trouwens door hem gemaakt.
Misschien kan je er iets uithalen voor jullie route.
droom2012
Amerika-ontdekker

Bericht door droom2012 »

Hai Isas,

Je had me gemaild maar omdat er geen mailadres bijstond kon ik niet terugmailen. Dus maar even zo. Wij hebben de reis zelf bedacht (de route) en samen met TiogaTours de definitieve hotels gekozen. Zij kwamen met voorstellen en wij gingen acoord na het lezen van goede reviews. Waren deze niet goed dan gingen we op zoek naar een alternatief. We hebben bij zo goed als alle hotels een zwembad, datv leek ons wel zo fijn. Tioga heeft alles uiteindelijk geboekt, incl. vliegtickets en autohuur. Tot nu toe is dit allemaal zeer soepel verlopen. je kunt ze ook altijd mailen als je vragen hebt en daarop reageren ze vaak dezelfde dag nog. Kortom: veel van onszelf en een beetje van Tioga. Alle reserveringen voor de div activiteiten hebben we zelf geboekt via internet (en in tegenstelling tot wat ik vaak lees over Alcatraz (dat je de kaartjes pas 3 mnd van te voren kan bestellen) hadden we de kaartjes al 3 maanden geleden (dus 5 1/2 md van tevoren) gereserveerd. Kregen onlangs keurig per mail de bevestiging. Kamperen doen we dus niet want dat is nu juist, zeker voor de kids, het leuke, kamperen doe we nl altijd al dus nu een keer op sjiek!!

Gr
Linda
isas
Amerikafan

Bericht door isas »

Dat is een goede tip, ik ga ook bij ze kijken. Ik kan wel alles los boeken maar als een pakket acceptabel is dan is het wel fijn alles bij 1 reisbureau onder te brengen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou niet bij een reisbureau gaan boeken, tenzij ze alles boeken wat jij hebt uitgezocht, en in dat geval zie ik de meerwaarde van een reisbureau niet. Zeker als je voldoende tijd hebt om je reis voor te bereiden is het veel leuker om zelf de accommodatie te boeken. Reisbureaus hebben minder mogelijkheden, zitten vaak buiten de parken en als je iets wilt wijzigen betaal je de hoofdprijs, terwijl je bij zelfgeboekte hotels gratis kunt annuleren tot een week of soms 24 uur voor aankomst.

Linda, welke hotels heb jij? Ze zullen ongetwijfeld goed zijn, maar geldt dat ook voor de ligging? Zit je in de parken?

Marianne
droom2012
Amerika-ontdekker

Bericht door droom2012 »

Ik heb echt een goed gevoel bij Tioga. Het is niet zo dat zij bepalen maar ze adviseren meer. Ik vindt het perfect want het heeft ons een hoop tijd gescheelt en omdat zo'n reis als dit voor ons nieuw is geeft het ons veel rust. We hebben onderstaande hotels (uit mn hoofd en geen camping, cabins oid, dat wilden wij juist niet):
SF holiday inn fishermans wharf
Yosemite. El Portal, yosemite view lodge
Mammoth lakes vlgs mij sierra nevado lodge
DV. Furnace creek
LV. Monte carlo
Zion. Ben ik ff kwijt, wel in Springdale dacht ik
Bryce. Ruby's inn
Page. Lake powell resort
GC hotel in Tusayan, ben de naam ff kwijt
Lake havasu. Naam? Iets waar ook de naam vd plaats inzit volgens mij
LA (santa monica). Volgens mij een best westernhotel
droom2012
Amerika-ontdekker

Bericht door droom2012 »

Ben ik nog n keer met wat preciezere namen

Zion is Majestic View Lodge
GC is Holiday In Express Grand Canyon
Lake Havesu is Hampton Inn Lake Havesu
LA is Best Western plus gateway hotel
Laatste nacht bij het vliegveld LAX (ivm vroeg vliegen) is Hacienda hotel

Heb allen uitgebreid op meningen gescreend en er was er geen 1 die er slecht uitkwam, dus......... Ik ben niet voor een hele reis kant en klaar kopen maar dit vind ik een hele prima gilden middenweg, zeker voor een eerste reis (normaal kamperen we in Frankrijk en Italie met de caravan)!

Gr
Linda
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het zijn allemaal prima hotels, daar twijfel ik ook niet aan. Ik vind het zelf echter veel mooier om in de parken te zitten, zeker in Yosemite, lekker rustig als alle dagjesmensen weer weg zijn, nog even wandelen, of een rangeractiviteit of diavorostelling bijwonen. Als je in het park wat luxe wilt zitten ben je wel veel geld kwijt, maar onze kinderen vonden juist de primitieve tenten bij Housekeeping Camp leuk. Bij de grand Canyon is de accommodaite in het park niet slecht en heel betaalbaar. Heerlijk om op loopafstand van de rim te zitten en niet voor alles de auto te hoeven pakken.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik deel Marianne's mening wel dat je veel meer keuze hebt en vaak op betere plekken zit als je zelf boekt. Maar ik begrijp het standpunt van Droom2012 ook wel. Wij hebben onze eerste reis in 2005 ook voor het grootste gedeelte door het reisbureau laten boeken. Dat had wat ons betreft ook met onzekerheid te maken. We durfden niet zo goed zelf te boeken terwijl ik nu weet dat dat helemaal niks voorstelt. Ik vind het nu juist leuk om lang te speuren naar net die ene overnachting die wat specialer is dan zo'n standaard hotel.

Elly
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

Wij hebben onze reis van vorig jaar ook door Tioga laten boeken. Behalve de vluchten, dat hebben we zelf gedaan via cheaptickets. Tioga is prima bevallen. Alle hotels waren op een goede plek in of bij de parken. Het scheelde mij heel veel tijd en in prijs maakte het m.i. niet zoveel uit. Speciale hotels waren het inderdaad niet, maar dat maakte ons niet zoveel uit. is alleen maar een slaapplaats. Wij reisden ook met twee pubers, ons verslag is te lezen op http://www.keesyvonnevandijk.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer