Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RienduPre: San Francisco - Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RienduPre
Amerika-ontdekker

Reis RienduPre: San Francisco - Los Angeles

Bericht door RienduPre »

Hi,

Ook ik wilde jullie advies vragen voor een rondreis door het zuidwesten van de VS, die we binnenkort gaan maken.
Ik ga samen met mijn zoon (23) en schoonvader (73) de volgende reis maken

29-05 --> Rechstreeks vlucht van Schiphol naar SFO
30-5 --> SFO een HoponHopoff tour met visit to Alcatraz
31-5 --> SFO Auto ophalen en rondrit met auto over Golden Gate bridge naar Sausalito etc…
1-6 --> Vertrek naar Yosemite NP
2-6 --> Yosemite NP,Valley Floor Tour daarna vertrek naar Sequoia NP
3-6 --> Sequoia NP, Half day tour, Daarna vertrek naar Las Vegas 400 mile
4-6 --> Las Vegas rustig dagje
5-7 --> Las Vegas Tour met eigen auto naar Hoover Dam en Grand Canyon
6-7 --> Las Vegas Leuke show in de avond ?!?!
7-6 --> Las Vegas, vertrek naar LA via een deel van Route66
8-6 --> LA, Disneyland ??
9-6 --> LA City tour tour
10-6 --> LA Vertrek naar schiphol met rechtstreekse vlucht.

Ik ken zelf San Francisco een beetje (1 keer geweest) en Las Vegas goed (4 keer geweest) en LA helemaal niet. Mijn zoon is wel eens in LA geweest, mijn schoonvader nog nergens.

Graag de do's and don'ts, tips etc... Alle info is welkom.

Alvast bedankt,

Rien
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis RienduPre: San Francisco - Los Angeles

Bericht door Pete.Z »

Welkom op het forum, ten eerste.

Ik zou de route nog eens goed overdenken, en bijvoorbeeld Sequoia overslaan, en die dag benutten om via Yosemite/Tioga Pass richting Death Valley te rijden.
De Grand Canyon en Hoover dam vanuit Las Vegas op 1 dag is niet te doen, als je de GC wilt zien (en dat wil je!) is het beter om daar een overnachting in te plannen en dan naar LA te rijden via een stuk 66.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hoe binnenkort is binnenkort?
Las Vegas-south rim-Las Vegas is nauwelijks een dagtrip te noemen. 10 uur rijden.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Rien,

de route die Pete aangeeft is logischer dan jouw eerste opzet. Maar ik zou de route via Sequoia niet helemaal willen verwerpen
omdat de mogelijkheid bestaat dat de Tioga Pass nog gesloten is als jullie er zijn en om dan aan de oostkant van de Sierra Nevada
te komen kunnen via Sequoia en dan de onderkant ervan gaan. Je kunt via beide routes ook nog Death Valley meenemen, zou ik zeker
doen. 14 dagen is niet veel maar je kunt ook in zo een korte reis toch nog wel wat mooie dingen zien.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef:Hoe binnenkort is binnenkort?
Las Vegas-south rim-Las Vegas is nauwelijks een dagtrip te noemen. 10 uur rijden.
Hans, dat staat voor de dagen in de routeplanning
Ze starten op 29 mei

Indien de Tioga pass open is, kan je ook kiezen om via de oostzijde van de Sierra Nevada te rijden en Death Valley mee te pikken. Las Vegas - Grand Canyon - Las Vegas is inderdaad geen dagtrip. Probeer een overnachting in te plannen tussen Las Vegas en LA.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zie het nu Bart. Als Tioga Pass open is zou ik ook zeker die route volgen van Yosemite via Death Valley naar Las Vegas
RienduPre
Amerika-ontdekker

Bericht door RienduPre »

Heren,

alvast bedankt voor de eerste reacties.....

De hotels zijn al geboekt...Dus ik kan daar niet meer in schuiven
Fairmont in San Francisco
Lodge at the Falls in Yosemite
Wuksachi Lodge in Sequoia
Bellagio in Vegas
Hotel Omni in LA

Ik ben meerdere malen vanuit Vegas, inclusief een bezoek aan Hooverdam, naar de Grand Canyon geweest. (Daar waar die glazen brug is zeg maar) en dat ging prima. Uur of 9 weg, begin van de avond weer terug....

Kan iemand dat van die Tioga pass uitleggen?

Gr,
Rien
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Tioga pass hoeft niet uitgelegd als je via Sequoia rijdt :wink:
Maar dat is de pas dwars door de Sierra Nevada. Van oktober tot eind mei (ongeveer) is die gesloten door de sneeuw.
Ongelooflijk mooi en qua afstand ook wat korter dan onderlangs rijden. Onderweg is er ook nog veel te zien.

De glazen plaat ... dat verklaard het wel. Dat is niet binnen de parkgrenzen en het ligt inderdaad korter bij Las Vegas. De canyon is er ook niet zo diep als aan de south rim.
Spijtig dat al alles vastligt en dat je nadien pas om raad komt vragen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

De Tioga pas opent meestal pas ergens in juni, dus als je er eerder bent dan bestaat de kans dat je er niet over kunt. Vorig jaar ging de pas pas open op 15 juni, het jaar ervoor op 5 juni. Dus even in de gaten houden of hij wel open is, anders moet je omrijden.

Het mooiste gedeelte van de Grand Canyon is de South Rim (en daarna de North Rim), het stuk waar de glazen brug (de Skywalk) ligt is de West-Rim, die aan de rand van de Grand Canyon ligt.
RienduPre
Amerika-ontdekker

Bericht door RienduPre »

Tja,

Vond deze site vandaag pas en deze reis was het advies van een reisbureau. We proberen er iets moois van te maken en was benieuwd of er verder nog ideeen en tips zijn.

Gr
Rien
Afbeelding
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Je zou natuurlijk kunnen besluiten om op 05-07 naar de Grand Canyon South Rim te reizen, daar of in de buurt te overnachten en de volgende dag terug te rijden. Dan kan je ook nog een stukje Route 66 meenemen :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook bij de South rim gaan overnachten als je naar de GC wilt. Vanuit Las Vegas heen en weer rijden is gekkenwerk. Jammer van die ene nacht die je dan extra betaalt, maar het levert wel enen vele mooiere ervaring op door er een ancht te blijven. Vandaar kun je in 1 (lange)dag naar LA rijden, of nog een nacht LV en dan volgens planning naar LA.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een dagtrip van Las Vegas naar Death Valley is ook niet ideaal maar wel korter dan naar SR. Een bezoek aan Valley of Fire SP is ook erg mooi.
Je bent trouwens de eerste die "meerdere malen" naar GCW is geweest. De meesten zijn nogal teleurgesteld en vinden een bezoek van ca $ 100,-- pp nogal prijzig.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je zegt wel dat alles vastligt maar reisbureau's kunnen vaak best nog wat doen. Ik zou eens informeren of ze wat kunnen veranderen. Dara hebben ze niet altijd trek in maar ja klant is uiteindelijk wel koning. Ik zou proberen de tips mbt de Grand Canyon, Yosemite en Death Valley mee te nemen. Het echte werk aldaar in het GC Nat Park is echt indrukwekkend. EN je mag er foto's maken op de Rim en zolang kijken als je zelf wilt. :wink:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
RienduPre
Amerika-ontdekker

Bericht door RienduPre »

Nog even een extra opmerking en vraag.
Onze tijd is max 2 weken, ivm andere verplichtingen en m'n schoonvader is niet best ter been dus daar moet ik rekening mee houden.

Ik zag dat de rit van Sequoia NP naar Las Vegas, moet via google maps helemaal onderlangs en om dan via death valley te rijden is niet te doen.

Is er naar jullie weten geen andere mogelijkheid ?

Alvast bedankt,

Rien
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je kunt nog een dag in Yosemite blijven en daar wat watervallen bezoeken die niet ver van de auto zijn. Ik kan niet zien hoe ver je s. vader kan lopen.
Ik Grand Canyon zelf zijn veel uitzichtpunten op kruipafstand van de auto.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt 2 opties:
1. via Sequoia en dan rechtstreeks naar Las Vegas, dus niet via Death Valley. Ook zonder DV is dat al een lange (en niet een echt mooie) rijdag.
2. Sequoia laten vallen en via de Tioga Pass naar Las Vegas, door Death valley

Ik ben voor optie 2. Sequoia is weliswaar een prachtig park, maar je moet er wel de tijd voor hebben. In jullie route betekent het alleen maar een behoorlijke omweg. Van Yosemite Village naar Sequoia ben je al een uur of 4 onderweg, en dan heb je de volgende dag alweer een volle rijdag naar Las Vegas. Dus slechts een paar uur voor Sequoia. Voor Kings Canyon heb je helemaal geen tijd.
In de 2e optie kun je van Yosemite naar Lone Pine rijden en daar overnachten, en dan de volgende dag door DV naar Las Vegas rijden. Zijn ook 2 redelijk lange dagen (4 uur en 4,5 uur zonder stops) maar toch minder lang, én je hebt een veel mooiere route.
Zoals hier al eerder is aangegeven is het de moeite waard om te proberen of je iets kunt wijzigen. Ik zou zeker bij het reisbureau melden dat ze je zeer slecht geadviseerd bent. Mocht het niet te wijzigen zijn dan kun je nog overwegen of je een extra overnachting wilt betalen. Lone Pine ligt gunstig, maar je kunt ook meer tijd voor Yosemite uittrekken en iets eerder stoppen, bijvoorbeeld in Bishop.

Voor tips voor Yosemite en Sequoia zie ons 2006-verslag. Ook voor de rit Las Vegas - DV - Yosemite via de Tioga Pass zie ons 2006-verslag (een aantal dagen later).

Marianne
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik vind het wel een erg vol schema, je zegt dat je schoonvader 73 is ?
Ik ben een heel stuk jonger maar ik werd al moe toen ik je schema las, moet ik bekennen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben wel benieuwd of er nog iets met de tips gdaan is....

Marianne
RienduPre
Amerika-ontdekker

Bericht door RienduPre »

Hi,

We hebben Sequoia NP geskipped en rijden nu vanuit Yosemite via de Tioga pas naar Furnace Creek Ranch in Death Valley en overnachten daar.

M'n schoonvader is overigens nog heel actief in van alles en nog wat, hij kan alleen niet hele einden lopen, dus doen we vooral tours om zo veel mogelijk te zien.

@Oortjes, waar wordt je dan moe van? We hebben helaas maar 2 weken om deze trip te doen. Mijn schoonvader wil niet te lang van huis, m'n zoon moet (afstuderen) en ik heb een drukke baan. Toch denk ik dat we voor mij gevoel een hele mooie reis hebben geboekt en heb veel aan de vele tips gehad die op dit forum staan....

We houden van luxe dus hebben goede hotels uitgekozen, Als de Fairmont in SF, Bellagio in Las Vegas en het Omni Hotel in LA

Het is nu dus ongeveer zo.

29-05 --> Rechstreekse business class vlucht van Schiphol naar SFO
30-5 --> SFO een HoponHopoff tour met visit to Alcatraz en 's avond naar de SF Giants.
31-5 --> SFO Auto ophalen bij Dollar en rondrit met auto over Golden Gate bridge naar Sausalito, twin peaks etc…
1-6 --> Vertrek naar Yosemite NP
2-6 --> Yosemite NP,Valley Floor Tour daarna vertrek naar Furnace Creek Ranch in Death valley via Tioga Pass
3-6 --> Death Valley, Badwater etc... en dan naar Las Vegas rijden
4-6 --> Las Vegas rustig dagje
5-7 --> Las Vegas Tour met eigen auto naar Hoover Dam en Grand Canyon west Rim
6-7 --> Las Vegas Leuke show in de avond ?!?! David Copperfield waarschijnlijk
7-6 --> Las Vegas, vertrek naar LA via een deel van Route66
8-6 --> LA, Universal Studios
9-6 --> LA City tour tour
10-6 --> LA Vertrek naar schiphol met rechtstreekse vlucht.

Dus nogmaals bedankt voor alle info die ik uit dit forum. Ik heb trouwens een standard SUV gehuurd bij Dollar voor 10 dagen voor maar 275 euro inclusief alle belangrijke opties. Volgens mij is dat heel weinig. Ik hoop ook nog op een upgrade via de voucher die ik hier heb gevonden.

Als jullie nog tips of vragen hebben dan hoor ik het graag. We vertrekken over 9 dagen en ik hoop dat ik tijd heb om afentoe wat ervaringen te delen tijdens de trip....

Groet,
Rien
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer