Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ebbe: de wensroute... :-)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ebbe
Amerika-ontdekker

Reis Ebbe: de wensroute... :-)

Bericht door Ebbe »

hallo,

In juli vertrekken we voor 1 maand (30 dagen) naar Amerika. Wat al vast staat zijn de vluchten. Heen: New Orleans. Terug vanuit San Fransisco.
Wat we dan hebben gedaan is 'wensbestemmingen' genoteerd en dit eens in kaartvorm gegoten. Wat nu een serieuze route blijkt te zijn!
Let wel: dit is een 'wensroute', we beseffen wel dat we wellicht niet alles zullen kunnen zien. Maar omdat we leken zijn, vroegen we ons af hoe jullie hierover denken. Voor 3 reizigers van de 4 is het de eerste reis naar de States.Het liefst van al willen we nog niet teveel plannen omdat we nogal wispelteurige reizigers zijn...en we weten niet waar het het mooiste is en het gezelligst om te vertoeven. We zullen met de tent weggaan, af en toe een hotelletje en proberen om bij mensen thuis te slapen (ook couchsurfing). Maar we weten ook wel dat een beetje plannen enigszinds noodzakelijk is.

Voor ons is yellowstone een prioriteit en de rest willen we daar aan aanpassen. We willen graag enkele mooie nationale parken meenemen. Ikzelf zou héél graag Page zien en ook Death Valley staat bovenaan de lijst.

We nemen een tussenvlucht vanuit New Orleans naar Denver. Van daaruit met de huurauto richting Yellowstone. De reden waarom we +/-3 dagen New Orleans willen meenemen is dat we daar samenkomen met 2 vrienden en samen verderreizen.
In de bijlage op de foto vind je een route die werd samengesteld met alle 'wensbestemmingen' erin verwerkt.

Wat denken jullie hiervan?

A=New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten
B=Denver, Colorado
c= Rocky Mountain National Park, Estes Park
D= Yellow Stone
E= Salt lake city
F= Arches
G=Goosenecks
H=Monument valley
I=Page
J=Bryce canyon
k=Grand Canyon
l=Sedona
m=Las Vegas
n=Death Valley
o=L.A.
p=Yosemite
Q= San Franscisco :) :)
Bijlagen
route.jpg
Hockey
Amerika-expert

Re: de wensroute... :-)

Bericht door Hockey »

Ik vind het heel lastig de route te moeten beoordelen middels een kaartje, wat ik ook nog eens onvoldoende kan uitvergroten. Kan je niet de link van Google maps hier neerzetten? De route lijkt me ambitieus.

Ik weet dat jullie dat nog niet willen, maar schrijf het eens van dag tot dag uit, dat maakt het makkelijker hier advies te geven.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Van Denver naar Yellowstone kun je nog veel odnerweg doen. Ik denk dat de Black Hills dan wel het meest tot de verbeelding spreken. Mnt Rushmore en vroeger werd er goud gewonnen (daarvoor werden wel ff hele indianen stammen verjaagd dan wel...ahum). Daar dus een sstukje geschiedenis. Ook natuur grote grotten en bijzodner formaties rotsen bij Badlands. Of dat alles te doen is weet ik niet kijk even op mijn schema de eerste dagen van onze 2012 (roadbook/ routekaartjes).
Voor een mooi bezoek aan Yellowstone zou ik iig 4 volle dagen (minstens 3) daar blijven. In Teton kun je raften... (rustig en wild)

Yellowstone - Grand Teton - SLC en dan naar Arches dat is in 2-3 dagen te doen.. met een dag in SLC is het iets langer.
Arches en Canyonlands in Moab 2 volle dagen (dus niet aankomen en de dag erna weg dat is geen volel dag maar 2 x ene halve) Je hebt 2 volle dagen met 3 nachten.
MV is met 1 overnachting mooi genoeg is vn mooi in late en vroege licht.. dus wle vroeg je bed uit.
Na MV eerst naar Sedona dan Grand Canyon en dan naar Page en Bryce (denk ik)
Page 1 volle dag is relaxt
Bryce is 1 overnachtikng prima
LV is niet mijn stad dus 1 nacht vidn ik genoeg ... maar dat zal niet iedereen beamen.
DV aankomen en de volgende dag verder naar Lee Vinning
Voor Yosemite moet je snel reserveren. ik weer niet de dats maar op 15 april gaan de plekken tussen 15 aug en 14 sep eruit. Alle data daarvoro zijn al bezet.. zo goed als. Volg instructies op allesamerika.nl (NP en dan campings reserveren). Ik wil wel helpen maar je moet eerst data weten.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm
Yosemite 2of 3 nachten!
Dan SF 2-3 volle dagen...

Je zou eens moeten kijken of je dan uitkomt als je het uitschrijft van dag 1 aankomst Denver
dag 2 Denver - ...
dag 3 ... - etc etc
succes en veel voorpret
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

Ik sluit me erg aan bij Isis:we doen dan ok een deel hetzelfde rondje deze zomer hé.. :lol:
je kan ook op onze blog even kijken.
Ik zou wel 3 dagen LV nemen, en maar 1 in yosemite...hangt ervanaf hoeveel 'natuur' je aankan en wil.
LV is toch een fenomeen op zich, waar heel wat te zien is, ook voor niet-gokkers! al is het dan geen natuur.
In 2010 hebben wij het zo gedaan, en ik zou het zo weer opnieuw doen. Op onze blog van 2010 vind je hierover meer info.
Succes!
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Ik zie dat jullie Zion (tussen Bryce Canyon en Las Vegas) overslaan, dat zou erg jammer zijn. Ik vind Zion echt een aanrader. Probeer er minimaal 1 nacht (als het kan 2) te overnachten. Springdale is daarvoor een leuke uitvalsbasis. :D

Succes met het plannen!
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik kan hier niets mee, schrijf het eens gewoon uit van dag tot dag. Dat reageert wat makkelijker zodat ik weet waar je te snel gaat of waar je te langzaam gaat of waar je een leukere detour kan nemen etc.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Katrien is in 2010 ook dara geweest toen misschien ZIon gedaan anders in 2012.. hmm nee. wij waren wel in ZIon.. en eigenlijk een dag tekort. Ik zou 2 nachten doen daar.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Ebbe: de wensroute... :-)

Bericht door Old Faithful »

Het is al enkele keren genoemd. Schrijf de route eens uit van dag tot dag, al was het alleen maar om te zien of wat je wilt ook haalbaar is.
Ebbe schreef: Wat al vast staat zijn de vluchten. Heen: New Orleans. Terug vanuit San Fransisco.

Voor ons is yellowstone een prioriteit en de rest willen we daar aan aanpassen.

We nemen een tussenvlucht vanuit New Orleans naar Denver.
Misschien kun je een vlucht naar een plek dichter bij Yellowstone nemen; Bozeman of Billings bijvoorbeeld. Of Rapid City, als je ook South Dakota aan wilt doen. Houd er rekening mee dat bij een apart geboekte binnenlandse vlucht je vaak extra moet betalen voor je bagage. South West Airlines is één van de (weinige) maatschappijen waarvoor dit (nog) niet geldt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

P.S. :offtopic:
Je komt toevallig niet uit Helenaveen?
Groet,

Old Faithful
Ebbe
Amerika-ontdekker

Bericht door Ebbe »

Allemaal hartelijk dank voor jullie tips die ik al kreeg!
Dit weekend gaan we met ons vieren samenzitten en heel wat bespreken.
Dan kan ik eens iets concreter worden en dan nog zien wat we moeten aanpassen.

Merci!
Ebbe
Amerika-ontdekker

Bericht door Ebbe »

Hallo,
omdat ik een weekje thuis was door ziekte...kon ik het natuurlijk niet laten een 'voorbeeldplanning' op te stellen.
Of moet ik zeggen een wensplanning?
Ik heb heel veel gelezen op deze site en opgezocht! Geprobeerd vele raadgevingen te volgen en er rekening mee te houden in de planning. Het wordt een serieuze (maar ook serieus mooie) trip denk ik, wat denken jullie ervan?
Komend weekend komen we allemaal samen om te bespreken...

Dag 1: aankomst ’s avonds in New Orleans
Dag 2: New Orleans
Dag 3: 4th of july in New Orleans
Dag 4:New orleans naar denver (tussenvlucht)
Dag5: Denver
Dag6: Denver- estes park
Dag7: Estes park (Bear lake)
Dag8: Estes – Casper
Dag9: Casper – thermopolis - Cody
Dag10: Cody – Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag13: Yellowstone
Dag14: Yellowstone – Grand Teton
Dag 15: Grand Teton (oa jenny Lake)
Dag 16: Teton – Arches
Dag 17: Arches – Canyonlands
Dag 18:Canyonlands – gooseneck – Glenn canyon (capitol reef)
Dag 19: Glenn canyon – Monument Valley (Lake Powell)
Dag 20: Monument Valley (17 miles drive) – Page (Lower Antelope – horse shoe bend)
Dag 21:Page – The Wave - Zion
Dag22: Zion
Dag23 Zion – Las Vegas
Dag 24: Las Vegas
Dag 25: Las Vegas – Death Valley (’s avonds toekomen)
Dag 26: Death valley (vroeg vertrekken) – L.A.
Dag 27:L.A.
Dag 28: L.A. Naar San Francisco via Highway 1 gespreid over 3 dagen
Dag 29: Highway 1
Dag 30: Highway 1 – aankomst San Francisco
Dag 31:San Francisco
Dag 32: San Francisco - home

Groetjes,
Ebbe
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Is het een bewuste keuze om Yosemite ineens uit de planning te halen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heel mooi. Kies je bewust voor Capitol Reef, en geen Bryce? Ik denk dat ik van Moab via Monument valley naar Page zou gaan, en dan naar Bryce etc.
Voor de Wave moet je loten, ik weet niet of dat nog kan voor jouw periode.
Grand Teton - Moab is een lange rit, je kunt het beste op dag 16 als een stuk richting Moab rijden. De tijd voor Moab is niet ruim, maar het kan wel zo.
Is LA een must? Alternatief is via Yosemite rijden, met eventueel nog een stuk van de kust vanaf Cambria.
Kijk eens naar ons 2008-verslag voor een rondje zuidwesten met Yellowstone.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ebbe schreef: Dag8: Estes – Casper twee behoorlijke rijdagen maar daaar kun je je op instellen, met camper weet ik niet of je het zou redden; met auto lukt het vast wel
Dag 11-13: Yellowstone
Dag14: Yellowstone – Grand Teton
Dag 15: Grand Teton (oa jenny Lake)
Dag 16: Teton – ArchesWOOOW :shock: dat is wel veel km snelweg en ook binnendoor volgens mij wel teveel van het goede daardoor kom je ook op dag 17 in de knoei... Arches en Canyonlands kun je wel zien op 1 dag maar eigenlijk doet dat geen recht misschien dan 1 van beiden laten vallen, voro beide parken zijn voorstanders ik vind ARches erg mooi is mijn favo je kunt er ook leuke korte wandelingen maken en Canyonlands is indrukwekkend
Dag 17: Arches – Canyonlands beetje weinig tijd... maar ja
Dag 18:Canyonlands – gooseneck – Glenn canyon (capitol reef)HUH :o Glenn Canyon is nabij Page misschien is Canyonalnds - Capitol Reef een betere optie maar dan ga je bovenlangs of onderlangs Canyonlands - Monument Valley beter denk ik met wat stops onderweg o.a. Goosenecks en wat mooie stukjes Hieronderaan heb ik een paar opties voor deze dagen 18-21 gezet want deze is me wat warrig...
Dag 19: Glenn canyon – Monument Valley (Lake Powell)Even ter info Lake Powell ligt bij Page en hoort bij Glenn Canyon NRA) ik zou kiezen voor Monument Valley - Page (late ochtend Upper Antelope Canyon of Horseshoe bend zwemmen in Lake Powell (= Glenn Canyon NRA)
Dag 20: Monument Valley (17 miles drive) – Page (Lower Antelope – horse shoe bend) Page - Bryce ochtend ANtelope Canyon lower
Dag 21:Page – The Wave - Zion Bryce - Zion (The Wave moet je voor loten en maak je heel weinig kans.... ik zou dat alleen doen als je meer dagen in Page hebt om kans te maken
Dag22: Zion
Dag23 Zion – Las Vegas
Dag 26: Death valley (vroeg vertrekken) – L.A.LIjkt me best ver
Dag 28: L.A. Naar San Francisco via Highway 1 gespreid over 3 dagen LA - Cambria)
Dag 29: Highway 1 Carmel - Cambria (andersom dan 8) ) globaal dat is het mooiste stuk kust!
Dag 30: Highway 1 – aankomst San Francisco Carmel - SF

Groetjes,
Ebbe
SLC is verdwenen? Dat snap ik wel wnat past niet echt meer....
In je bericht wat ideeën aangebracht (rood is niet dat je iets fout hebt he?! :D :P ) In het algemeen is het eerste deel heel mooi en goed te doen. Bij Arches en Canyonlands kom je wat in de knoei...misschien 1 dag minder in Yellowstone om de afstand naar Arches te overbruggen. In Arches en Canyonlands is toch maar weinig tijd in mijn ogen. Door vanuit Teton al ene dag eerder weg te gaan creëer je ook wat ruimte in Arches en Canyonalnds. Maar ja ergens moet je concessies doen.
Daarna is het wat rommelig ik zie dingen 2 x komen (Glenn Canyon NRA is groot maar ook nabij Page). Nadat je erlangs rijdt lijkt of je weer terugrijdt naar Mon Valley... misschien heb ik het mis maar ik heb het idee dat gooseneck tussen MOnticello en MV ligt nabij Mexican Hat. (globaal dan).
Ik heb wel Bryce ertussen gezet(een soort doodzonde als je daar niet wat tijd hebt :wink: ), Capitol Reef eruit vanwege tijd... Je zou ook na Page naar Capitol Reef kunnen rijden en dan naar ZIOn maar dan wordt het echt meer rijden en weinig ervan zien. En geeft je ook wat meer rust in Page. Het is wel fijn om op een moment op adem te komen na al dat moois en je hoofd weer leeg te maken. Aan het Lake Powell (dat deel uit maakt van Glenn Canyon NRA nabij Page) kan dat heel goed.
Zorg dat je snel tot een besluit komt wat betreft de route; dan kun je wat accommodaties (Yellowstone /MOab/ Page / Bryce/ SPringdale (zion)/ langs kust) vastleggen.

Van Moab naar Zion zijn verschillende mogelijkheden
18 Canyonlands (MOab) - Monument Valley OF Canyonlands - Capitol Reef OF Moab - Page (alleen stop bij MOn Valley)
19 Mon V - Page OF Cap Reef - Page OF Page - Cap reef
20 Page - Bryce OF Page - Bryce OF Cap Reef - Bryce (heeeel mooie weg)
21 Bryce - Zion OF Bryce - Zion OF Bryce -Zion

Misschien kun je nog wat uit ons reisverslag 2010 of plannen 2012 halen (mn Yellowstone en Cody, ARches en Canyonlands ideeën) routes aldaar. Succes
Ebbe
Amerika-ontdekker

Bericht door Ebbe »

PSVwally schreef:Is het een bewuste keuze om Yosemite ineens uit de planning te halen?
Welja, eigenlijk wel... mijn vriend wil absoluut naar L.A. en dan kunnen we yosemite er niet meer bijnemen. We willen ook graag de kustlijn via highway 1 doen van L.A. naar San Francisco. Aangezien we al heel wat natuurpracht zullen meemaken in Este, Yellowstone, Grand Teton,... valt Yosemite weg. Wellicht zeer jammer maar het wordt toch gecompenseerd denk ik :)
Ebbe
Amerika-ontdekker

Bericht door Ebbe »

Dankjewel voor het advies, ik heb de planning proberen aanpassen:
dagje minder Yellowstone
afstand Grand Teton naar Arches gespreid over twee dagen
omgeving MOAB veranderd van volgorde
Bryce er dan toch maar bijgenomen :)

Zou dit al beter zijn?

Dag 1: aankomst ’s avonds in New Orleans
Dag 2: New Orleans
Dag 3: 4th of july in New Orleans
Dag 4:New orleans naar denver
Dag5: Denver
Dag6: Denver- estes park
Dag7: Estes park (Bear lake)
Dag8: Estes – Casper
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag13: Yellowstone-grand teton
Dag14: grand teton
Dag 15: grand teton richting arches
Dag 16: verder naar arches, bezoek arches
Dag 17: Arches – Canyonlands
Dag 18:Canyonlands – monument valley
Dag 19:monument valley– gooseneck - page
Dag20: Page ( antelope en Horseshoe bend)
Dag 21:Page - Bryce
Dag22: Bryce - Zion
Dag23: Zion – Las Vegas (’s avonds toekomen)
Dag 26: Death valley (vroeg vertrekken) – L.A.
Dag 28: L.A. Naar San Francisco via Highway 1 +/- 700km gespreid over 3 dagen
Dag 29: Highway 1
Dag 30: Highway 1 – aankomst San Francisco

Ander optie laatste week...Wat denken jullie eventueel van L.A. over te slaan (gaan ze hier thuis niet graag horen :shock: ), en via Death Valley naar Sequoia te rijden? Dan zo naar de kust en stukje kust naar San Francisco?

Ebbe
Laatst gewijzigd door Ebbe op 30 mar 2012, 17:16, 5 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het mooiste stuk van de kustroute ligt tussen Cambria en Carmel. Of je nog in Cambria kan komen vanaf Sequoia weet ik niet, het zal een flinke rit worden. Ik denk dat je dan beter vanaf Sequoia naar Yosemite kan gaan en vanaf daar naar San Francisco en de complete kust overslaan.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Monument Valley en Capitol Reef liggen mijlen uit elkaar. het is of Moab - Capitol reef of Moab - Mon Valley. niet beiden! Misschien even een kaart erbij pakken / G maps
ANtelope Canyon moet je in Page doen (net als Horse Shoe Bend) als je daar de volel dag bent niet als je naar Bryce gaat.
Wat bedoel je met 17 miles???? bij dag 18
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik veronderstel de rondrit door MV, Isis. :-)

Zoals al door Isis aangehaald werd: Capitol Reef ligt echt wel wat uit de route. Het is niet onmogelijk denk ik (van CR zou je via de 95 en dan de 261 richting Monument Valley kunnen rijden), maar volgens mij wel te veel op 1 dag. De keuzes die Isis voorstelt lijken me inderdaad de beste optie. Maar ik zou dan toch voor Moab - MV gaan. Hoe prachtig ik CR ook vond.

Heb het snel nog even opgezocht: van Moab naar Capitol Reef en verder naar Monument valley is ongeveer 7u rijden. En dan heb je nog niets bezocht. Je hebt dan ook niet echt de tijd meer om in Monument Valley een tour te maken vrees ik.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ah zoals jij het uitlegt snap ik het maar lijkt me inderdaad wel wat veel van het goede als je ook nog iest wilt doen/ stopppen en zo.
Dan zou ik iets laten vallen keuzes maken is lastig maar je ontkomt er niet aan anders zaten wij ook niet thuis achter de compu maar reisden we allemaal steeds rond aldaar.... :mrgreen:
Ebbe
Amerika-ontdekker

Bericht door Ebbe »

Hockey schreef:Het mooiste stuk van de kustroute ligt tussen Cambria en Carmel. Of je nog in Cambria kan komen vanaf Sequoia weet ik niet, het zal een flinke rit worden. Ik denk dat je dan beter vanaf Sequoia naar Yosemite kan gaan en vanaf daar naar San Francisco en de complete kust overslaan.
Het is echt wel ferm zoeken voor een leek als mezelf... Maar een deel kust zou er voor ons echt wel bij mogen. Dat lijkt me heel fijn om een totaal ander fenomeen mee te maken dan. EN ik zit met een echte waterrat, die de zee 'nodig' heeft...
:)
Death valley doorkruisen en dan naar sequoia lijk me heel mooi maar dan lukt de kust niet...
Stel dat we niet naar sequoia gaan, kan je dan wel een mooi stuk Death Valley meenemen?

En wat is het mooiste van alles eigenlijk? De stress begint toe te slaan... :geek:
Wat zouden jullie doen, voor ons de eerste keer in de States...natuurlijk heeft iedereen zo zijn voorkeuren maar toch...
Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer