Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Hav1983 »

Ik maak dit jaar een rondreis van 3 weken door het Zuidwesten van de States en wil net zoals vorig jaar de reis graag zelf in elkaar steken. Vorig jaar zat ik echter in Florida en was de oppervlakte relatief beperkt; dit jaar zie ik door het bos de bomen niet meer. Vandaar dat ik wat tips had gewenst.
Mijn toch begint op 1 juli in L.A. en eindigt op 23 juli in S.F.

Ik wil zeker de vele natuurparken bezoeken, maar ik vrees een overdaad. Zijn er parken die ik zeker moet gedaan hebben en andere die ik misschien kan sparen voor een later reis? Ik weet dat dit sterk persoonlijk kan zijn, maar ik denk wel dat er een algemene "consensus" bestaat over sommige parken. Bryce Canyon en Yosemite zou ik zeker al willen doen.
Is het aangeraden de toch naar Yellowstone te ondernemen of verlies ik teveel tijd?

Omdat er een jongere mee is wil ik ook wat "ontspannenders" doen. ik vroeg me dan ook af of Dinseyland en Universal Studios de moeite van het bezoeken waard zijn?

En als laatst vraag ik me af hoeveel dagen ik kan rondhangen op een eerste reis in de drie grote steden, zijnde L.A, S.F. en L.V. Los Angeles spreekt me persoonlijk het minst aan, al kan dat vooral gebaseerd zijn op filmbeelden natuurlijk :geek: .

Alvast bedankt voor alle hulp.
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Tips rondreis Zuidwesten

Bericht door Hockey »

Hallo hav1983, Yellowstone ligt heel ver uit de route, die zou ik als eerste schrappen. Daarna, je spreekt over een jongere. Hoe oud is deze en hoe oud is de rest van het gezelschap? Helaas is het niet aan te geven wat je wel en niet moet bekijken, dat is te persoonlijk.

Het beste wat ik je kan adviseren is te beginnen met wat andere reistopics door te lezen zodat je alvast een idee krijgt.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Tips rondreis Zuidwesten

Bericht door Dude »

Met 'maar' 21 dagen zou ik Yellowstone zowiezo vergeten, dat ligt echt wel helemaal uit de route.
In 2008 deden wij een 'standaard' rondje in het ZW. Misschien heb je wat aan ons verslag (zie website onderaan)
Voor meerdere routes kan je ook terecht in het : routekaartjes topic
Eens je een eerste opzet hebt, kan er makkelijker gerucht advies gegeven worden


Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Hav1983 »

Bedankt voor de reacties. Met een jongere bedoel ik iemand van 20, maar ikzelf ben 28 dus zoveel verschil is er niet. We gaan vooral voor de natuur maar ik wil dit breken met wat andere zaken. Daarmee mijn vraag omtrent Disney e.a. Yellowstone zal ik sowieso laten vallen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Isis »

Universal is ook voor de de 'oude' jeugd leuk hoor. En het is een park dat we hier niet hebben.
Zou je eens een poging willen doen om de route te maken.
bv
dag 1 reis naar LA
dag 2 LA universal xx km en xx uur rijden (google maps is hier een aardige indicatie)
dag 3 LA - Las Vegas
dag 4 Las Vegas
dag 5 LV - ..... etc
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Hav1983 »

Ik steek deze week mijn route in mekaar en dan leg ik ze hier eens voor aan de kenners. Nu eerste alle "wants" vergelijken met "wishes". Waar puzzelwerk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Isis »

Ik maak vaak een soort van route en zet die in elkaar en dan pas ik aan haalbaar ... die zet ik in topic. Daarna komen de wijzigingen ... of niet :)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
plume
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 17 aug 2010, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door plume »

Wij hebben in 2010 ook een rondje Zuid-West gedaan, ook al zijn wij dan wat 'oudere' jongeren, wij zijn ook naar Universal geweest. Kijk eens naar ons reisverslag van 2010 http://maartenenmarianne.blogspot.com/, misschien kan je hier wat uithalen.
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Hav1983 »

Ok, ik heb een eerste route. Graag jullie reacties:

Dag1: landen LA ('s avonds dus doe ik niets meer)
Dag 2: LA verkennen
Dag 3: Universal studios
Dag 4: San Diego (Seaworld misschien)
Dag5: Palm Springs
Dag6: Grand Canyon
Dag7: Flagstaff (Grand canyon)
Dag8: Page (Petrified Forrest)
Dag9: Monument Valley
Dag10: Moab
Dag11: Salt Lake City
Dag12: Capitol Reef
Dag13: Bryce Canyon
Dag14: Zion NP
Dag15: Las vegas (Hoover Dam)
Dag16: Las Vegas
Dag17: Death Valley
Dag18: Yosemite
Dag19: San Fran
Dag 20: San Fran

Ik heb nu dus 20 dagen ingepland, ik heb er nog eentje over. Dag 23 is terug vertrek 's morgens. Is dit een realistisch parcours? Alle meningen zijn meer dan welkom.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Dude »

Het is nog niet echt een van - naar route maar het is een begin :wink:
Salt Lake zou ik eruit laten, dat is veel te ver om voor 22 dagen reis. Ik neig zelfs om te zeggen dat je ook Moab best laat vallen als je wat rust zou willen, maar het kan wel als het een must is;

Een van - naar route:

Dag1: landen LA ('s avonds dus doe ik niets meer)
Dag 2: LA
Dag 3: LA (Universal studios)
Dag 4: LA - San Diego (Seaworld misschien)
Dag5: San Diego - Palm Springs
Dag6: Palm Springs - Grand Canyon
Dag7: Grand canyon
Dag8: Grand Canyon - Page
Dag9: Page - Monument Valley
Dag10: Monument Valley - Moab
Dag11: Moab
Dag12: Moab
Dag13: Moab - Torrey
Dag14: Torrey - Bryce Canyon
Dag15: Bryce Canyon - Zion NP
Dag16: Zion NP
Dag17: Zion NP - Las vegas (Hoover Dam)
Dag18: Las Vegas
Dag19: Las Vegas - Mammoth Lakes
Dag20: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag21: Yosemite - San Francisco
Dag22: San Francisco
Dag23: San Francisco - Home

Zoals je nu ziet is er eigenlijk geen tijd voor Yosemite. Je kan wel wat schuiven door aan de Grand Canyon maar één overnachting te doen en ook Moab één dag minder. Maar in die regio is veel te zien, dus mssn toch best de lus naar Moab eruit halen en van Monument Valley rijden naar Torrey via de prachtige UT 95.
Zo win je de tijd die je voor Yosemite nodig hebt. San Francisco kan ook een dag extra gebruiken.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Je route is veel te vol naar mijn smaak. Als je iets van de parken wilt zien zul je er toch wat meer tijd voor uit moeten trekken, nu ben je bijna overal maar 1 nacht. Flagstaff en Salt Lake City begrijp ik niet zo goed. Flagstaff is vlakbij de GC, dus het heeft niet zo veel zin om op beide plaatsen te overnachten, en SLC ligt wel erg ver uit de route. Ik vind Bart z'n voorstel mooi, maar de suggestie om Moab over te slaan lijkt mij een goede. Of sla San Diego over. In jouw route en in die van Bart is er erg weinig tijd voor Yosemite.
Ik zou zeggen, kijk eerst eens welke parken je graag wilt bezoeken. Kijk wat overal te doen is, of er wandelingen zijn die je aanspreken of andere activiteiten, en bepaal dan hoeveel tijd je daarvoor uit moet trekken. Ik kan me voorstellen dat een wandeling als de Narrows of Angels Landing in Zion iets voor jullie zou kunnen zijn, of de Panorama Trail in Yosemite.

Marianne
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Hav1983 »

Ik zou zeker Bryce, Zion, Monument Valley en Grand Canyon willen doen. Kan ik die misschien vanuit een centraal punt bezoeken en 's avonds telkens terugkeren naar die vaste stek? Het probleem is dat ik niet goed weet hoe groot die parken zijn en hoeveel tijd ik er dus voor moet uittrekken. Daarom dat ik er standaard 1 dag voor gepland had.

Misschien dat het inderdaad beter is Salt Lake city te laten vallen, al zouden we die graag bezoeken. Misschien dat San Diego dan maar geschrapt wordt.

Dat het programma goed vol zit kan geen kwaad, we zijn van thuis uit gewend drukke reizen te maken en we zijn nog jong dus we kunnen er tegen 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Dude »

Je hebt goed vol en je hebt té vol :wink:
Hoe jij het opschreef in je eerste opzet is het naar mijn mening té vol, maarja wie ben ik.
Jij moet je er goed mee voelen.
Alles vanuit één punt doen en telkens terug rijden is zottenwerk, dan zit je nog meer in de auto om alles dubbel te rijden.
Mijn voorstelroute zonder Moab en meer Yosemite zou mijn voorkeur zijn, je ziet de mooiste parken van het zuidwesten en er is voldoende tijd om eens te wandelen en te genieten van hetgeen je allemaal zult zien.
Aangezien de Moab area niet in je wensen staat zou ik het dus zo doen:

Dag1: landen LA ('s avonds dus doe ik niets meer)
Dag 2: LA
Dag 3: LA (Universal studios)
Dag 4: LA - San Diego (Seaworld misschien)
Dag5: San Diego - Palm Springs
Dag6: Palm Springs - Grand Canyon
Dag7: Grand canyon
Dag8: Grand Canyon - Page
Dag9: Page - Monument Valley
Dag10: Monument Valley - Torrey
Dag11: Torrey - Bryce Canyon
Dag12: Bryce Canyon - Zion NP
Dag13: Zion NP
Dag14: Zion NP - Las vegas (Hoover Dam)
Dag15: Las Vegas
Dag16: Las Vegas - Death Valley
Dag17: Death Valley - Lee Vining
Dag17: Lee Vining - Yosemite
Dag18: Yosemite
Dag19: Yosemite
Dag20: Yosemite - San Francisco
Dag21: San Francisco
Dag22: San Francisco
Dag23: San Francisco - Home

Je zou eventueel nog San Diego eruit kunnen laten en Joshua Tree en een stuk R66 plannen tussen LA en Grand Canyon.
Maar dat is smaakzaak. Ik vind het bovenstaande rondje prachtig voor een eerste USA trip, al zeg ik het zelf :P :oops:

Veel succes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Hav1983 schreef: Het probleem is dat ik niet goed weet hoe groot die parken zijn en hoeveel tijd ik er dus voor moet uittrekken. Daarom dat ik er standaard 1 dag voor gepland had.
Daarom zeg ik ook dat je je eerst meer in de parken moet verdiepen. De NPS-site is een goed begin (via http://www.nps.gov kun je naar het park van je keuze gaan) en http://www.ontdek-amerika.nl . Reisverlsagen lezen is ook heel erg nuttig, dan zie je hoe een bezoek in de praktijk gaat.
Je hebt nu niet eens een dag per park want je moet rekening houden met de reistijd. Gebruik de manier van Bart om je route op te schrijven en zoek dan per dag de reistijd op, dan zul je zien dat je in jouw route op sommige stukken alleen maar aan het rijden bent. En ook al ben je wat gewend, het is niet echt fijn om elke dag grote afstanden af te moeten leggen, je wilt toch ook wel iets anders dan alleen maar in de auto zitten.

Wanneer gaan jullie eigenlijk? Het is verstandig om alvast iets vast te gaan leggen als je in de parken wilt overnachten.

Marianne
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Dude »

Die zin wou ik ook net quoten Marianne en dezelfde sites doorgeven.

Op het forum zijn ook genoeg topics met reisverslagen te vinden en rechts bovenaan, staat een link met 'reisverslagen'.
Je kan ook eens op onze site kijken om een idee te krijgen (of die van Marianne en zovele anderen)


Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Hav1983 »

Fantastisch, bedankt voor de hulp. Het voorstel van Bart staat me enorm aan, ik zal dit nemen en wat finetunen naar onze smaak. Salt Lake en Moab laten we inderdaad voor wat het is. We zijn nog jong, terugkeren kan altijd. Morgen bereken ik de daily distances en kan ik misschien al overnachtingen boeken.
Deze trip is niet zo simpel als mijn tour van vorig jaar, zoveel is duidelijk :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Reis Hav1983: Tips rondreis Zuidwesten gevraagd

Bericht door Isis »

Wat betreft 1 dag in ene park .. dat had je niet n je eerste route... daar kwam je aan en ging je de volgende dag weer weg. Met 2 nachten heb je echt een dag in een park. Soms is dat heel goed plan zoals bij Yosemite (minstens 1 volle dag) en Zion (1 volled ag is is prima). Zoals Dude het aangeeft is de route mooi; je ziet veel en prachtige plekken waar je ook nog even de tijd hebt om ervan te genieten.
Zoals je zegt ik kom er vast nog ene keer. Het is een makkelijk reis land.

Kijk voor afstanden eens op google maps; dat geeft ene aardig idee, en bedenk dat bijna alle wegen uitgezonderd nabij steden eigenlijk maar 2-baans zijn.
Het wordt ongetwijfeld een prachtige reis... Ik zou voor die va Dude/ Bart gaan.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer