Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis FrankM: rondreis met tent Zuid-West VS
Reis FrankM: rondreis met tent Zuid-West VS
Mijn vriendin en ik vertrekken 11 juli 2012 naar Phoenix om daar 30 dagen rond te gaan reizen. We hebben inmiddels veel gelezen en ik geloof dat 30 dagen wel ruim de tijd is om veel te kunnen zien. Het plan zoals we het nu hebben is als volgt:
11-jul Brussel --> NY --> Phoenix (late aankomst)
12-jul Phoenix (inkopen doen, kampeerspullen e.d. / apache trail en/of sportwedstrijd)
13-jul Phoenix --> Sedona --> GC
14-jul GC
15-jul GC --> Monument Valley
16-jul Monument Valley --> Page
17-jul Page
18-jul Page
19-jul Page --> Bryce Canyon NP
20-jul Bryce Canyon NP
21-jul Bryce Canyon NP --> Zion NP
22-jul Zion NP
23-jul Zion NP --> Las Vegas
24-jul Las Vegas
25-jul Las Vegas
26-jul Las Vegas --> Death Valley NP
27-jul Death Valley NP --> Yosemite NP
28-jul Yosemite NP
29-jul Yosemite NP
30-jul Yosemite NP --> San Francisco
31-jul San Francisco
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco --> ?? (ergens langs de kust)
3-aug ?? --> LA
4-aug LA (Universal Studio's of Disney)
5-aug LA --> San Diego
6-aug San Diego (Seaworld)
7-aug San Diego --> Phoenix
8-aug
9-aug Phoenix --> Brussel
Dit is globaal onze planning. Ik heb nog een dagje over aan het einde zoals je kunt zien. Ik weet nog niet waar ik deze moet gaan inplannen. Graag zou ik wat commentaar/aanvullingen/tips krijgen over bovenstaand schema op basis van jullie ervaring. Wij willen zoveel mogelijk kamperen (in ieder geval in de NP's), maar in de steden nemen we waarschijnlijk wel gewoon een hotel (tenzij jullie goede campingtips hebben voor bijv. SF).
11-jul Brussel --> NY --> Phoenix (late aankomst)
12-jul Phoenix (inkopen doen, kampeerspullen e.d. / apache trail en/of sportwedstrijd)
13-jul Phoenix --> Sedona --> GC
14-jul GC
15-jul GC --> Monument Valley
16-jul Monument Valley --> Page
17-jul Page
18-jul Page
19-jul Page --> Bryce Canyon NP
20-jul Bryce Canyon NP
21-jul Bryce Canyon NP --> Zion NP
22-jul Zion NP
23-jul Zion NP --> Las Vegas
24-jul Las Vegas
25-jul Las Vegas
26-jul Las Vegas --> Death Valley NP
27-jul Death Valley NP --> Yosemite NP
28-jul Yosemite NP
29-jul Yosemite NP
30-jul Yosemite NP --> San Francisco
31-jul San Francisco
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco --> ?? (ergens langs de kust)
3-aug ?? --> LA
4-aug LA (Universal Studio's of Disney)
5-aug LA --> San Diego
6-aug San Diego (Seaworld)
7-aug San Diego --> Phoenix
8-aug
9-aug Phoenix --> Brussel
Dit is globaal onze planning. Ik heb nog een dagje over aan het einde zoals je kunt zien. Ik weet nog niet waar ik deze moet gaan inplannen. Graag zou ik wat commentaar/aanvullingen/tips krijgen over bovenstaand schema op basis van jullie ervaring. Wij willen zoveel mogelijk kamperen (in ieder geval in de NP's), maar in de steden nemen we waarschijnlijk wel gewoon een hotel (tenzij jullie goede campingtips hebben voor bijv. SF).
Re: Reis FrankM: rondreis met tent Zuid-West VS
Wat een relaxte reis heb je gepland! Als je op de terugreis vroeg vertrekt vanuit Phoenix, zou je er voor kunnen kiezen om je vrije dag in Phoenix te besteden. Je hebt daarvoor een lange dag, dus waarschijnlijk kom je laat aan. Als je nog een dagje over hebt kun je nog wat laatste boodschapjes doen, en je koffers inpakken;) Anders zou je die dag ook ergens tussen SF en LA kunnen plaatsen, hier heb je nu niet heel ruim de tijd.
Groetjes Joyce
Groetjes Joyce
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Misschien kan je aan het eind van de trip de kampeerspullen en alles wat je over hebt doneren aan de Salvation Army in Phx. Die zullen daar blij mee zijn. Ik zou een extra dag plannen tussen Death Valley en Yosemite en ook langs de kust.
Het zal nogal wat tijd nemen voor al die boodschappen en bedenk dan wel dat van Phoenix naar AT, die helemaal rijden en dan terug naar Phx al snel zo'n 6 uur in beslag neemt.
Kamperen met een tent in Death Valley lijkt me niet echt aanbevolen. En het zal op andere plaatsen ook heet zijn.
Yeehaw
Het zal nogal wat tijd nemen voor al die boodschappen en bedenk dan wel dat van Phoenix naar AT, die helemaal rijden en dan terug naar Phx al snel zo'n 6 uur in beslag neemt.
Kamperen met een tent in Death Valley lijkt me niet echt aanbevolen. En het zal op andere plaatsen ook heet zijn.
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heerlijk, zo'n lange, rustige reis!
Hebben jullie al een camping in Yosemite gereserveerd? Zo nee, dan zal het niet meer lukken om in de vallei te kamperen. Je kunt kijken of er nog iets vrij komt, of een tent in curry village nemen als je in het park wilt overnachten.
De rit van Death Valley naar Yosemite is behoorlijk lang, ik zou aan de oostkant van Yosemite nog een stop nemen zodat je ook nog tijd hebt voor de Tioga Road.
Wat hebben jullie allemaal in Page gepland? Er is veel te zien, maar het is in juli erg heet daar, dus lange wandelingen maken is wel zwaar dan.
Jammer dat jullie weer helemaal terug moeten rijden naar Phoenix, het had aardig wat kilometers gescheeld als jullie in San Diego of LA zouden eindigen. Ik neem aan dat de vlucht al vast ligt?
Met een nacht midner Page zou je ook nog een extra overnachting aan de kust kunnen plannen, dan heb je wat meer tijd voor de bezienswaardigheden daar. Voor leuke campigns kun je in Big Sur kijken, bijvoorbeeld in Pfeiffer Big Sur SP. Reserveren daar is aan te raden. Dat geldt ook voor de nationale parken.
Marianne
Hebben jullie al een camping in Yosemite gereserveerd? Zo nee, dan zal het niet meer lukken om in de vallei te kamperen. Je kunt kijken of er nog iets vrij komt, of een tent in curry village nemen als je in het park wilt overnachten.
De rit van Death Valley naar Yosemite is behoorlijk lang, ik zou aan de oostkant van Yosemite nog een stop nemen zodat je ook nog tijd hebt voor de Tioga Road.
Wat hebben jullie allemaal in Page gepland? Er is veel te zien, maar het is in juli erg heet daar, dus lange wandelingen maken is wel zwaar dan.
Jammer dat jullie weer helemaal terug moeten rijden naar Phoenix, het had aardig wat kilometers gescheeld als jullie in San Diego of LA zouden eindigen. Ik neem aan dat de vlucht al vast ligt?
Met een nacht midner Page zou je ook nog een extra overnachting aan de kust kunnen plannen, dan heb je wat meer tijd voor de bezienswaardigheden daar. Voor leuke campigns kun je in Big Sur kijken, bijvoorbeeld in Pfeiffer Big Sur SP. Reserveren daar is aan te raden. Dat geldt ook voor de nationale parken.
Marianne
Dank voor jullie reacties. Ik had stiekem al in mijn hoofd die extra dag langs de kust in te plannen, dus dat gaan we bij deze ook doen. Ik ga ook nog overwegen een dag minder in Page door te brengen, en dan deze tussen LV en Yosemite NP te spenderen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
We hebben nog geen campings geboekt, dat is iets wat we nu z.s.m. gaan doen. Misschien nog wat meer tips voor mooie campings in de NP's? Of voor wat goede/betaalbare hotels in de steden?
We hebben nog geen campings geboekt, dat is iets wat we nu z.s.m. gaan doen. Misschien nog wat meer tips voor mooie campings in de NP's? Of voor wat goede/betaalbare hotels in de steden?
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Voor campings kan je kijken op http://www.rvparkreviews.com of de site van de KOA's
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor campings in de parken kun je op de NPS-sites kijken. Of gebruik de zoekfunctie op het forum eens. Eigenlijk kun je het niet echt fout doen als je in het park staat. Voor Yosemite heb je echter op meerdere plaatsen campings, en afhankelijk van wat je in het park wilt doen liggen die meer of minder handig. Eigenlijk is de vallei het handigste, want dan kun je de auto eens laten staan, maar zoals gezegd ben je net te laat met reserveren (dit moet 5 maanden van te voren). Kijk eens op de NPS-site voor first come first served campings. Of probeer deze site voor mogelijkheden buiten het park.
Marianne
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Goh heerlijk om dit te lezen.
Misschien een dagje maar aan de kust maar dat opperde je zelf ook al. Ik zou daarvoor eerder een dag Grand Canyon inleveren dan Page. Tenzij je naar beneden wilt wandelen.
Yosemite. Zoek regelmatig en zeker op 15 april nog (helaas voor jouw data had je op 15 mrt aan de pc moeten zitten) dan vallen er misschien nog wel plekken vrij. Met wat mazzel. Kijk op Crane Flat, de Pines (in de vallei), Hodgdon Meadow, en evt de anderen in Yosemite. Ook in de andere parken is het aan te raden om nog te reserveren dan ben je zeker van een plek en hoef je niet te stressen om op tijd te zijn.
Langs de kust kan het ook druk zijn mn in weekeinden. Niet overal mag je met een tent staan. Kijk daar goed naar.
http://www.allcampgrounds.com/state.html
Laat je niet verleiden doro yosemite lakes.. dat lijkt dichtbij de ingang maar de ingang is nog ver van de vallei.
http://www.reserveamerica.com/
http://camping.about.com/od/findacampgr ... rounds.htm
http://www.woodalls.com/
succes het wordt vast een mooie reis!!!
Misschien een dagje maar aan de kust maar dat opperde je zelf ook al. Ik zou daarvoor eerder een dag Grand Canyon inleveren dan Page. Tenzij je naar beneden wilt wandelen.
Yosemite. Zoek regelmatig en zeker op 15 april nog (helaas voor jouw data had je op 15 mrt aan de pc moeten zitten) dan vallen er misschien nog wel plekken vrij. Met wat mazzel. Kijk op Crane Flat, de Pines (in de vallei), Hodgdon Meadow, en evt de anderen in Yosemite. Ook in de andere parken is het aan te raden om nog te reserveren dan ben je zeker van een plek en hoef je niet te stressen om op tijd te zijn.
Langs de kust kan het ook druk zijn mn in weekeinden. Niet overal mag je met een tent staan. Kijk daar goed naar.
http://www.allcampgrounds.com/state.html
Laat je niet verleiden doro yosemite lakes.. dat lijkt dichtbij de ingang maar de ingang is nog ver van de vallei.
http://www.reserveamerica.com/
http://camping.about.com/od/findacampgr ... rounds.htm
http://www.woodalls.com/
succes het wordt vast een mooie reis!!!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Wat wil je allemaal gaan doen in Page, Bryce en Grand Canyon? Want ergens mis ik Moab (Arches/Canyonlands) terwijl je met 30 dagen er wel tijd voor zou kunnen hebben.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja dat kan wel maar ook weer lekker relaxte vakantie / reis zo.
Tnx weer voor alle tips en linkjes! Ik ga ze vanavond eens allemaal rustig bekijken!
Ja, wij hebben inderdaad gekozen om overal ruim de tijd te nemen, niet dat we gehaast door een park lopen, foto's schieten en weer weg moeten. Page heb ik bewust ruim ingepland, zodat we eventueel een dag eerder naar Bryce kunnen of een dag later kunnen aankomen (beetje speling). LV ligt wel wat vast wat betreft aankomstdatum. Er komen 2 vrienden van ons daar aan, en vanaf daar zullen we gezamenlijk optrekken naar SF.
Moab is inderdaad een mooie toevoeging aan de reis, maar dat zorgt er denk ik wel weer voor dat we minder tijd overhouden. Ik zal vanavond nog 1x het reisschema doornemen en morgen hier posten. We willen ook niet alleen maar parken bezoeken en daar wandelen, we willen graag de activiteiten wat divers houden. Zoals bijvoorbeeld ergens mountainbiken, of een keer raften.
Maar echt superleuk, de reacties. Alle tips en aanvullingen blijven welkom (het is onze eerste keer VS en eerste keer dat we een lange en verre reis maken). Zo willen we deze week ook de auto gaan reserveren. Heb er al veel over gelezen op dit forum, maar wellicht iemand nog een leuke tip voor bijv. kortingen op dit moment? We willen gaan voor een midsize SUV, hoewel we nog twijfelen of een cabrio niet een enorm leuke toevoeging aan de reis zal zijn!
Ja, wij hebben inderdaad gekozen om overal ruim de tijd te nemen, niet dat we gehaast door een park lopen, foto's schieten en weer weg moeten. Page heb ik bewust ruim ingepland, zodat we eventueel een dag eerder naar Bryce kunnen of een dag later kunnen aankomen (beetje speling). LV ligt wel wat vast wat betreft aankomstdatum. Er komen 2 vrienden van ons daar aan, en vanaf daar zullen we gezamenlijk optrekken naar SF.
Moab is inderdaad een mooie toevoeging aan de reis, maar dat zorgt er denk ik wel weer voor dat we minder tijd overhouden. Ik zal vanavond nog 1x het reisschema doornemen en morgen hier posten. We willen ook niet alleen maar parken bezoeken en daar wandelen, we willen graag de activiteiten wat divers houden. Zoals bijvoorbeeld ergens mountainbiken, of een keer raften.
Maar echt superleuk, de reacties. Alle tips en aanvullingen blijven welkom (het is onze eerste keer VS en eerste keer dat we een lange en verre reis maken). Zo willen we deze week ook de auto gaan reserveren. Heb er al veel over gelezen op dit forum, maar wellicht iemand nog een leuke tip voor bijv. kortingen op dit moment? We willen gaan voor een midsize SUV, hoewel we nog twijfelen of een cabrio niet een enorm leuke toevoeging aan de reis zal zijn!
Een cabrio in de hete gebieden is een slecht idee. Je zal niet met de kap open rijden of anders levend verbranden. Tevens heeft een cabrio maar erg weinig bergruimte en achterin een cabrio zitten is geen pretje.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ken je de website http://www.ontdek-amerika.nl al. hierop staan ook veel wat onbekendere plekken nabij Page etc. Ook bij andere plaatsen staan allerlei mooie plekken met prachtige foto's om heerlijk enthousiast van te worden en nog langer weg te willen.
Je kunt op allerlei manier zoeken en ook de tekst als pdf opslaan / printen heel handig allemaal.
Raften kan bij Page, dat kost je volgens mij echt een volle dag. Je zou eens kunnen kijken naar wat outfitters aldaar.

Raften kan bij Page, dat kost je volgens mij echt een volle dag. Je zou eens kunnen kijken naar wat outfitters aldaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2348 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties