Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Turbotrent: SFO-LV-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Turbotrent
Amerikafan

Reis Turbotrent: SFO-LV-LV

Bericht door Turbotrent »

Hoi Iedereen,

Laat ik maar eens eerst beginnen met mezelf voor te stellen. Mijn naam is Tom en aangezien ik dit jaar 30 word ( :( ), hebben mijn vriendin en ikzelf het idee om dit jaar eens een mooie reis te maken. Het was snel duidelijk dat een roadtrip door zuidwest USA ons beiden enorm aanspreekt, dus de keuze was snel gemaakt :thumbup:

We zijn begonnen met wat reisgidsen door te lezen en een lijstje te maken met wat we zeker graag zouden zien en dit hebben we dan in een reisschema proberen om te zetten. het resultaat ervan staat hieronder. De tickets zijn reeds geboekt (KLM), we gaan van zaterdag 22/09 tot donderdag 11/10, net geen 3 weken dus. Ook gaan we reeds op voorhand alle hotels en logies boeken, alhoewel dit blijkbaar niet echt noodzakelijk lijkt. Het geeft ons gewoon een prettiger gevoel, ook al zal het onze vrijheid ter plekke wat beperken. In het onderstaande reisschema staan de hotels die we waarschijnlijk gaan boeken tussen haakjes erbij.

Dit is ons voorlopige reisschema:

Za 22/09 : Aankomt SFO
Zo 23/09 : SFO
Ma 24/09 : SFO
Di 25/09 : SFO - Yosemite NP (Yosemite Ridge Resort - Groveland)
Wo 26/09 : Yosemite NP
Do 27/09 : Yosemite NP - Lone Pine (met misschien een tussenstop bij Bodie)
Vr 28/09 : Lone Pine - Death Valley (overnachting Furnace Creek)
Za 29/09 : Death Valley - Las Vegas
Zo 30/09 : Las Vegas
Ma 01/10 : Las Vegas - Grand Canyon Village (Bright Angel Lodge - Phantom Ranch was jammer genoeg volzet)
Di 02/10 : Grand Canyon
Wo 03/10 : Grand Canyon Village - Page
Do 04/10 : Page met boottocht op Lake Powell
vr 05/10 : Page - Moab (onderweg een korte stop voor Monument Valley)
Za 06/10 : Bezoek Arches NP
Zo 07/10 : Moab - Tropic
Ma 08/10 : Bryce NP en 's avonds doorrijden naar Springdale
Di 09/10 : Bezoek Zion NP
Wo 10/10 : Springdale - Las Vegas
Do 11/10 : Terugvlucht

Een plaatje erbij maakt het misschien wat overzichtelijker :-)

Afbeelding

Het zou leuk zijn als jullie misschien eens jullie menig over dit reisschema zouden kunnen geven. Lijkt het jullie doenbaar? Ik hoop dat we niet teveel gepland hebben op een te korte tijd. In ieder geval, alle opmerkingen en raadgevingen zijn welkom!

Alvast bedankt!

Groeten,
Tom
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Turbotrent: SFO-LV-LV

Bericht door Doockles »

Hey Tom, welkom op dit forum in ieder geval! 30 worden is geen ramp hoor. Alé ja, dat hoop ik toch want ik word er dit jaar ook 30. :lol:

De route ziet er op het eerste zicht zeker niet slecht uit. Alleen het stuk Page-Moab-Bryce krijgt wel wat weinig tijd.

Do 27/09 : Yosemite NP - Lone Pine (met misschien een tussenstop bij Bodie)
Als je van plan bent om ook in Death Valley te stoppen zou ik niet zo ver als Lone Pine rijden, maar bv. in Lee Vining stoppen. De volgende dag doe je dan Lee Vining - Death Valley.
Let er ook even op of de Tioga pas op dat moment nog open is of niet!

Do 04/10 : Page met boottocht op Lake Powell
In en rond Page zijn er massa's dingen te doen. Ik denk bv. aan Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Waterholes Slot Canyon, Toadstool Hoodoo, omgeving Paria Movie set en nog veel meer. Iedereen zijn interesses liggen natuurlijk ergens anders, maar een boottocht zou bij mij helemaal onderaan de mogelijkheden staan als ik in Page was. ;-)

vr 05/10 : Page - Moab (onderweg een korte stop voor Monument Valley)
Za 06/10 : Bezoek Arches NP
Dit zou ik persoonlijk een beetje te veel afstand vinden. Je bent even kort in Monument Valley terwijl zonsondergang of -opgang toch wel de moeite is. Onderweg van MV naar Moab zou je ook even een afslag kunnen maken naar Goosenecks SP en Mokey dugway oprijden. Maar daar ben je toch wel een tijdje zoet mee.
In de buurt van Moab heb je niet alleen Arches, maar ook Canyonlands (!!) en Dead Horse Point SP. 3 of 4 nachten in Moab is voor velen toch een minumun. Ook van Moab naar Tropic is een serieuze rit waarbij je veel moois laat liggen: Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, Lower Calf Creek falls, Capitol Reef (!) en de ganse scenic byway 12 is ook genieten.
Ik zou ook dichter bij Bryce proberen overnachten zodat je ook hier eventueel zonsopgang en -ondergang kan meemaken en snel het park in kan.

Btw, de Phantom Ranch bij GC ligt beneden in de canyon (en moet je vaak een jaar op voorhand boeken). Na aankomst van LV nog helemaal naar beneden wandelen lijkt me niet echt haalbaar. ;-)

Persoonlijk zou ik er dus eerder zoiets van maken (hoewel je die ene extra dag die ik nu voor LV gebruik ook op andere plaatsen kan zetten natuurlijk):

Zonder regio Moab:
Di 25/09 : SFO - Yosemite NP
Do 27/09 : Yosemite NP - Lee Vining
Vr 28/09 : Lee Vining - Death Valley
Ma 01/10 : Las Vegas - Grand Canyon Village
Di 02/10 : Grand Canyon
Wo 03/10 : Grand Canyon Village - Monument Valley
Do 04/10 : Monument Valley - Page
vr 05/10 : Page
Za 06/10 : Page - Bryce
Zo 07/10 : Bryce - Zion
Ma 08/10 : Zion
Di 09/10 : Zion - Las Vegas
Wo 10/10 : Las Vegas

Of met regio Moab:
Di 25/09 : SFO - Yosemite NP
Do 27/09 : Yosemite NP - Lee Vining
Vr 28/09 : Lee Vining - Death Valley
Ma 01/10 : Las Vegas - Grand Canyon Village
Di 02/10 : Grand Canyon - Page
Wo 03/10 : Page - Monument Valley
Do 04/10 : Monument Valley - Moab
vr 05/10 : Moab
Za 06/10 : Moab
Ma 08/10 : Tropic - Bryce - Zion
Di 09/10 : Bezoek Zion NP
Wo 10/10 : Springdale - Las Vegas

Maar er zullen wel nog wel andere mogelijkheden zijn ook. ;-)
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Heerlijk om te gaan en je hebt wel goed gekeken wat je allemaal wilt doen maar je misschien een beetje verkeken hoeveel reistijd het je kost. Wat wilt kan wel maar je rijdt veel voor 3 wk en je slaat ook mooie plekken over..

Voor Yosemite: Niet in Groveland gaan zitten joh dat is nog een uur rijden naar de vallei, zonde van je tijd. Probeer iets in de vallei t eboeken. Je kunt er een dag wandelen of verschillende watervallen bekijken(sommige zullen in sept niet zo hard meer stromen. En je kunt in ZUiden van park de sequoia bomen zien.
Het plan van Doockles ziet er niet gek uit, ik zou tussen door nietr een dag in Las Vegas blijven, je kunt die dag aan het einde erbij zetten als je dat wilt of misschien in Yosemite of Bryce inzetten voor de rust. En ik zou Moab eruit laten. Je kunt daar een andere keer je zo 3-5 dagen vermaken. En dan onderweg ook Capitol Reef aandoen hiervoor heb je nu geen tijd.
Monument Valley met overnachting is handig pas aan het einde en begin van de dag is het daar erg mooi. Dus in Goulings Lodge/ Hotel of The View Hotel(=$$$) boeken en de avond - ochtend daar de boel bekijken.
http://www.yosemitehikes.com/ ook voor korte wandelingen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Turbotrent
Amerikafan

Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties alvast!
Als je van plan bent om ook in Death Valley te stoppen zou ik niet zo ver als Lone Pine rijden, maar bv. in Lee Vining stoppen. De volgende dag doe je dan Lee Vining - Death Valley.
Dat is inderdaad een goede opmerking! Want het stuk Lone Pine - Death Valley is inderdaad maar een kleine 2u rijden, dus dan gaan we misschien iets te snel al in Furnace creek aankomen.
Serieus? Zou die eind september al gesloten kunnen zijn? Ik dacht dat dat meestal pas ergens ten vroegste begin november was. Dat zou dan wel een serieuze omweg betekenen...
In en rond Page zijn er massa's dingen te doen. Ik denk bv. aan Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Waterholes Slot Canyon, Toadstool Hoodoo, omgeving Paria Movie set en nog veel meer. Iedereen zijn interesses liggen natuurlijk ergens anders, maar een boottocht zou bij mij helemaal onderaan de mogelijkheden staan als ik in Page was.
Horsheshoe Bend gaan we zeker doen, maar ik dacht dat dit niet zoveel tijd in beslag zou nemen aangezien het niet zo ver wandelen is? Ik dacht dit te doen op de heenweg van GC naar Page. Ook de Antelope Canyon willen we zeker doen (misschien enkel de lower, omdat het daar blijkbaar wat rustiger is...). De boottocht op Lake Powell hebben we erin gestoken omwille van de vele positieve reacties op Lake Powell. Het is eens wat anders natuurlijk :-)
Dit zou ik persoonlijk een beetje te veel afstand vinden.
De afstand Page-Moab en Moab-Tropic is inderdaad een heel eindje (ik schat rond de 5-6u rijden?). Maar we wilden beiden heel graag Arches NP zien en het leek ons de omweg wel waard. Bij de terugweg Moab-Tropic doen we de scenic byway 12 trouwens :-)
Btw, de Phantom Ranch bij GC ligt beneden in de canyon (en moet je vaak een jaar op voorhand boeken). Na aankomst van LV nog helemaal naar beneden wandelen lijkt me niet echt haalbaar
Dat is eigenlijk de hoofdreden waarom we toch nog besloten hebben om naar Moab te rijden. Indien de Phantom Ranch vrij was geweest, dan waren we langer in GC gebleven en hadden we enkel GC-Page-Bryce-Zion gedaan. Nu hebben we besloten om de vrijgekomen tijd in de trip naar Moab te steken.

Nogmaals bedankt voor je opmerkingen!
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tja Arches ik kan je gene ongelijk geven.. het is mijn favoriete plek ook al is het heet.
ER is daar veel meer te doen dan alleen dat daarom dacht ik besteed de tijd elders. Ook dara is het mooi. Vermillion Cliffs en omgeving. Escalante en omgeving... Devils Garden bij Hole in the Rock road... ook daar mooie formaties.. anders maar ook wel heel erg mooi. Eventueel kun je naar Natural Bridge aan Lake Powell ... moet je even opzoeken of dat kan wnat het ligt niet dichtbij Page. Vanwege de korte tijd en de heftige en veel indrukken lijkt het mij handiger om Moab te bewaren maar zoals ik zei ik snap de stap wel.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

In vind die 2e variant van Doockles dan helemaal niet verkeerd. Canyonlands is te mooi om links te laten liggen.

Edit; ik bedenk me ineens dat wij dit gedaan hebben tijdens onze eerste reis naar Moab, niet goed wetend wat te verwachten en in een tijd dat internet en fora nog in de kinderschoenen stonden.

Page - Monument Valley
Monument Valley - Moab
Moab (Arches)
Moab (Canyonlands) - Green River
Green River - http://www.scenicbyway12.com - Tropic

Je bent door naar Green River door te rijden toch al een stuk op weg en je hebt dan, zeker als je vroeg vertrekt, net iets meer tijd voor de UT12 en Capitol Reef. Dat zou dan een variant op de route van Doockles zijn.
Laatst gewijzigd door jolanxyz op 02 feb 2012, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Turbotrent schreef:
Serieus? Zou die eind september al gesloten kunnen zijn? Ik dacht dat dat meestal pas ergens ten vroegste begin november was. Dat zou dan wel een serieuze omweg betekenen...
Oei ja, ik heb me van maand vergist denk ik. Met al die dagen in oktober ging ik er vanuit dat je er eind oktober was.
Horsheshoe Bend gaan we zeker doen, maar ik dacht dat dit niet zoveel tijd in beslag zou nemen aangezien het niet zo ver wandelen is? Ik dacht dit te doen op de heenweg van GC naar Page. Ook de Antelope Canyon willen we zeker doen (misschien enkel de lower, omdat het daar blijkbaar wat rustiger is...). De boottocht op Lake Powell hebben we erin gestoken omwille van de vele positieve reacties op Lake Powell. Het is eens wat anders natuurlijk :-)
Horseshoe Bend op weg van GC naar Page is zeker te doen. Hebben we op onze eerste reis ook zo gedaan.
Turbotrent
Amerikafan

Tja Arches ik kan je gene ongelijk geven.. het is mijn favoriete plek ook al is het heet.
Dat heb ik inderdaad al veel gehoord. Ik ben echt eens benieuwd! :)
Eventueel kun je naar Natural Bridge aan Lake Powell ... moet je even opzoeken of dat kan wnat het ligt niet dichtbij Page.
Dat is inderdaad het idee. Er worden blijkbaar boottochten van een ganse dag georganiseerd naar Natural Bridge. Het is zo'n boottocht dat ons wel iets lijkt. Een andere optie zou zijn om zelf een boot te huren, maar dat valt nogal prijzig uit (400 USD + benzinekosten). We gaan er nog eens goed over nadenken...

Ondertussen hebben onze plannen gewijzigd dankzij de tip van Doockles. We gaan niet meer vanuit Yosemite rechtstreeks doorrijden naar Lone Pine, maar we gaan overnachten in Mammoth lakes. We hebben Mammoth Lakes gekozen omdat het een heel mooie plaats lijkt te zijn en er ook een grotere keuze is uit hotels en B&B's (en ook de prijzen vallen wat beter mee dan in Lee Vining :)). Dit geeft ons nu de mogelijkheid om wat langer in Yosemite te blijven. Ook is de afstand tot Furnace Creek wat groter (tov Lone Pine), zodat we niet te vroeg in Death Valley aankomen, aangezien we er toch een overnachting hebben.

Trouwens, nog eens een praktisch vraagje. Heeft er iemand een idee rond welk uur de zon onder gaat in Death Valley rond eind september? :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De zon zal dan rond een uur of 7 ondergaan, er is een site waarop je dat kunt zien, google maar eens op sunrise sunset.
Een zonsondergang/opgang is eigenlijk niet waar het om gaat, maar vooral de uren vlak daarvoor/erna.
Ga ook vooral 's morgens vroeg nog wat dingen bekijken. Afgelopen september waren wij iets te laat in het park, maar het was 's morgens prachtig, zie mijn 2011-verslag.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Turbotrent schreef:
Eventueel kun je naar Natural Bridge aan Lake Powell ... moet je even opzoeken of dat kan wnat het ligt niet dichtbij Page.
Dat is inderdaad het idee. Er worden blijkbaar boottochten van een ganse dag georganiseerd naar Natural Bridge. Het is zo'n boottocht dat ons wel iets lijkt.
De rotsboog heet Rainbow Bridge, zie http://www.utah.com/nationalsites/rainbow_bridge.htm

Voor de boottocht: http://www.lakepowell.com/tours.aspx
Hierbij geldt ook een entree naar de Glen Canyon NRA. Indien je de Amerika The Beautiful Parks Pass hebt, geldt deze. Zie http://www.nps.gov/glca/planyourvisit/entrance-fee.htm
Turbotrent schreef:Trouwens, nog eens een praktisch vraagje. Heeft er iemand een idee rond welk uur de zon onder gaat in Death Valley rond eind september? :)
Kijk op http://www.sunrisesunset.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

:offtopic: Ow ja Markro.. Rainbow Bridge... ik ben er niet geweest dus dan ben ik niet zo geod met de naam. Als ik er ben geweest of hetin de planning heb staan dan weet ik het wel. Dank voro de verbetering.
Als je met de boot gaat kost het ne dag en is heel duur. Maar volgens mij moet je er ook met auto kunnen komen... :? ?
Turbotrent
Amerikafan

De rotsboog heet Rainbow Bridge
Inderdaad, dat was het :) Heeft er al iemand dit bezocht? Is het de moeite waard? Verder lijkt me de Canyons Adventure Boat Tour ook wel de moeite (zie http://www.lakepowell.com/play/tours/la ... tours.aspx). Of toch maar zelf een bootje huren? Keuzes keuzes :mrgreen:
Turbotrent
Amerikafan

Extra dag Moab of Bryce NP ?

Hoi iedereen,

Mijn vriendin en ik zijn de laatste puzzelstukjes aan het leggen voor onze (eerste) reis naar het Zuidwesten in Oktober. Wie kan ons helpen met volgende keuze :

- Mogelijkheid 1:

We besteden slechts 1 volledige dag in Moab. Die dag gaan we Arches NP bezoeken. De dag erna rijden we via de scenic byway 12 naar Tropic om de volgende dag Bryce te gaan bezoeken.

- Mogelijkheid 2:

We besteden 2 volledige dagen in Moab. We hebben dan tijd genoeg om zowel Arches als Dead Horse Point te bezoeken. Ook zouden we eventueel wat kunnen mountainbiken in de omgeving van Moab. Erna zullen we dan rechtstreeks doorrijden naar Springdale via de I-70 om de dag erna Zion te bezoeken. Deze mogelijkheid laat dus de scenic byway 12 en het bezoek aan Bryce vallen.

We komen er maar niet uit! Wie kan ons helpen? :oops:

Alvast bedankt!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Extra dag Moab of Bryce NP ?

Bericht door hekkie »

Mijn eerste reactie was: natuurlijk 2 dagen Moab. Ik heb daar al met al inmiddels zo'n 2 mnd doorgebracht zoveel moois is daar te doen en te zien.

Echter als dit je eerste reis naar dit gebied is mag je Bryce zeker niet overslaan plus dat de UT 12 een van de mooiste wegen is. Dus opteer ik toch voor de eerste optie.

In een volledige dag Moab kun je Arches en Canyonlands/Deadhorse wel bekijken, al blijven het bliksembezoeken. De volgende dag naar Bryce. Best een lange rit waar onderweg ook nog veel moois te zien is waaronder Capitol Reef. De derde dag zou je s Morgens Bryce kunnen bekijken en daarna naar Zion toe. Dat is een relatief korte rit. De middag heb je dan nog voor Zion park zelf.

Dit is mijn advies als je voor het eerst gaat en toch zoveel mogelijk wilt zien. Wil je meer rust of wandelingen maken dan doe je de parken en wellicht jezelf tekort met deze manier. Dit even voor de duidelijkheid.... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Helemaal eens met bovenstaande! Moab is super, heel veel te doen, gelukkig heb je er 1 hele dag, maar voor een tweede dag is het jammer als je Bryce en de ut12 overslaat.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Persoonlijk zou ik altijd voor 2 dagen gaan, maar in jouw geval zou je dan Bryce missen en dat is ook zonde.

Als ik me niet vergis heb je hier ergens ook een reistopic. Misschien kan een mod dit even samenvoegen? ;-) Zo is het ook voor iedereen duidelijk wat de rest van jouw planning is. Ik weet niet of je iets aan je route veranderd hebt ondertussen?
Turbotrent
Amerikafan

Doockles schreef:Persoonlijk zou ik altijd voor 2 dagen gaan, maar in jouw geval zou je dan Bryce missen en dat is ook zonde.

Als ik me niet vergis heb je hier ergens ook een reistopic. Misschien kan een mod dit even samenvoegen? ;-) Zo is het ook voor iedereen duidelijk wat de rest van jouw planning is. Ik weet niet of je iets aan je route veranderd hebt ondertussen?
Klopt! K had het inderdaad misschien beter in het reistopic gezet, excuses :oops:

In ieder geval, dit is onze huidige planning. Ik weet dat het wat 'gejaagd' is naar het einde toe, maar doordat ik niet zo veel verlof kan krijgen op mijn werk, hebben we keuzes moeten maken. En Arches wilden we beiden zeer graag zien, vandaar de nogal ruime 'omweg' naar Moab.

Dag 1 : Brussel - San Fransisco
Dag 2 : San Fransisco
Dag 3 : San Fransisco
Dag 4 : San Fransisco - Yosemite (Curry Village)
Dag 5 : Yosemite
Dag 6 : Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 7 : Mammoth Lakes - Death Valley (Furnace Creek)
Dag 8 : Death Valley - Las Vegas
Dag 9 : Las Vegas
Dag 10 : Las Vegas - Grand Canyon (Bright Angel Lodge)
Dag 11 : Grand Canyon
Dag 12 : Grand Canyon - Page
Dag 13 : Page
Dag 14 : Page - Moab
Dag 15 : Moab (Arches NP)
Dag 16 : Moab - Tropic via scenic byway 12
Dag 17 : Bezoek Bryce + rijden naar Springdale
Dag 18 : Zion
Dag 19 : Springdale - Las Vegas
Dag 20 : Las Vegas - Brussel

Vooral dag 16 (hele dag rijden) en dag 17 (bezoek Bryce + rijden naar Springdale) gaan druk worden vrees ik. Het alternatief is dus om op dag 16 in Moab te blijven en op dag 17 direct naar Springdale te rijden en Bryce dus over te slaan. Maar aan de bovenstaande reacties te zien is het dus jammer om Bryce links te laten liggen. Dus misschien toch beter vasthouden aan dit schema...
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Ik zou het nachtje Page inruilen. Zo kun je en naar Bryce en 2 dagen in Moab blijven.
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Turbotrent
Amerikafan

MacN schreef:Ik zou het nachtje Page inruilen. Zo kun je en naar Bryce en 2 dagen in Moab blijven.
De planning tot aan Moab ligt al vast (hotels zijn geboekt), dus ik kan daar niet meer gaan schuiven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Meestal kun je wel kosteloos annuleren als je zelf hebt geboekt. Ik zou die tweede nacht Page veranderen in een overnachting bij Monument valley. Dan heb je nog genoeg tijd voor Page, de beste uren voor MV én meer tijd voor Moab.
De optie om van Moab in een keer naar Zion te rijden lijkt me niets. Je schiet er ook niet veel mee op lijkt me. Van Bryce kun je ook in korte tijd een goed indruk krijgen, en zelfs een wandeling naar beneden lukt in een paar uur. Ik zou daar zeker een overnachting plannen.
Dag 17 is echt niet te druk. Kijk voor dat stuk eens in mijn 2011-verslag, wij hadden ook 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer