Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis andymellieh: 18 daagse reis westen + Californië

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
andymellieh
Amerika-ontdekker

Reis andymellieh: 18 daagse reis westen + Californië

Bericht door andymellieh »

Hallo,

Wij zijn nieuw hier en het wordt ook onze eerste reis naar de Verenigde staten.
Wij maken een reis van 22 dagen waarbij we aankomen in New York om aldaar eerst 4 dagen te blijven. Wij vertrekken op dag 4 via een continentale vlucht naar San Francisco (aankomst in SF international). Wij pikken aldaar onze huurwagen op waarna we klaar zijn om onze rondreis te starten.
Wij wensen de volgende plaatsen te bezoeken:
SF : Fishermans wharf - golden gate bridge (graag per fiets) - alcatraz - Mission (voor de muurschilderingen in Balmy Alley) - Ashbury - Nappa Valley
LA: walk of fame - universal studios - laguna beach - Melrose
San Diego: boottocht walvisspotten
Las Vegas: ceasers palace - hoover dam
Californië: Santa cruz - point lobos

We hadden er ook nog graag één of twee nationale parken tussen gezet..

IS dit haalbaar over een termijn van 18 dagen? Zijn er mensen die nog andere plaatsen kunnen aanraden om te bezoeken of eventueel dingen die je zou afraden dat we nu wensen te doen?

Er is zoveel keuze en we weten eigenlijk niet goed waar net beginnen ;)

Groetjes Melissa - Andy
Hockey
Amerika-expert

Re: 18 daagse reis westen + californië

Bericht door Hockey »

De dingen die je nu opnoemt zijn zeer goed te doen in een reis van 18 dagen.
Vanaf waar vertrek je weer terug naar België?
andymellieh
Amerika-ontdekker

Hockey schreef:De dingen die je nu opnoemt zijn zeer goed te doen in een reis van 18 dagen.
Vanaf waar vertrek je weer terug naar België?
Wel dat staat eigenlijk nog niet vast. We hadden graag eerst gehoord wat de beste optie zou zijn. De huurwagen mogen we overal afleveren zonder extra kost .. :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Betekent dit dat ook de vlucht van NY naar het westen nog niet vastligt? Of ligt die al wel vast?
Aangezien parkeren in SF duur is, en je in SF de auto niet nodig hebt, zou ik als je landt in SF daar niet blijven en gelijk gaan rijden. Of ligt de auto ook nog niet vast? Want dan kan je eerst SF bekijken en daarna de auto ophalen.

Ik zou je twee tips willen meegeven:
1) Vertel wat allemaal al vastligt en wat je nog kan wijzigen. Dus vlucht, auto, eventueel geboekte hotels, etc. wat ligt hiervan allemaal al vast?
2) De dingen die je nu hebt gezegd te willen zien zijn zeker voldoende voor een reis van 18 dagen, maar je kan ook meer bekijken. Lees dus eens wat andere reizen van mensen op dit forum door om meer tips te krijgen voordat je definitief een route wil gaan plannen.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

nou ene gooi dan maar... als je SD alleen voor whalewatch doet dan zou ik dat overslaan en dat doe ik voor het gemak...
dag 4 vliegen naar SF (dat lijkt me handig...)
dag 5 SF en eo
dag 6 SF stad
dag 7 SF -Monterey (middag whale watch in Monterey of Santa CRuz)
8 Santa CRuz/ Monterey - Cambria (mooie kustweg!! met zeeolifanten etc)
9 Cambria - LA
10 LA
11 LA -
12 LA - Kingman (of verder)
13 Kingman - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Bryce Canyon NP
15 Bryce Canyon NP - Zion NP
16 Zion NP - Las Vegas
17 Vegas
18 Las Vegas - Lee Vinning
19 Lee Vinning - Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite - SF
22 SF terug
Dga 13 - 16 is wat gehaast...liever een dag extra in ZIon.
Ik sla nu Death Valley over.. dat lukt niet zo goed met dit schema. Je zou wel naar DV kunnen gaan als je uit LV terugvliegt.
Met dagje minder in LA kun je in Zion een dagje blijven dat is de moeite waard.
Of je kunt terugvliegen van Las Vegas dat scheelt ook ...
succes
Het is ook keuzen maken hoe veel wil je in een stad zien voor mij was SF 1 dag prima en goed te doen. Nappa is echt buiten de stad en kost wel een hele dag.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
andymellieh
Amerika-ontdekker

Alvast bedankt voor de reactie. Het walvisspotten kunnen we dus ook ergens anders doen? Wat zou volgens jullie de beste plaats zijn?
Iemand ervaring? Is het de moeite om te doen?

Wat is er net te zien in Lee Vinning? Dit is de eerste keer dat ik van deze stad hoor..

Momenteel maakt het echt niet uit vanwaar we terugvliegen, dus we zoeken de beste oplossing ol het meeste te kunnen bekijken!
Laatst gewijzigd door Rob op 18 jan 2012, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis andymellieh: 18 daagse reis westen + Californië

Bericht door Isis »

Je kunt ook vanuit Las vegas / Phoenix terugvliegen... Dus hene op SF en terug van LV. Je moet eerst goe dbepalen wat je wel en niet wilt zien dat bepaald je route.

Lee Vinning ligt net na de Tioga pass buiten Yosemite aan de oostkant. Het is op zich geen bijzonder dorp. Het ligt vlak bij het Mono Lake, dat erg aan het verzilten is en heel aparte vormen van 'rotsen' heeft. Dan kun je rustig uit Yos rijden en daar overnachten. Onderweg er naartoe is in Yos nog veel te zien.

Walvis spotten is gebruikelijk in Monterey en ook in Santa Cruz. Dat is beiden bij Monterey Bay een diepe kloof in zee (2x grand Canyon dus 3 km diep) waardoor de koude golfstroom en de diepte veel kril zit en dus ook walvissen en andere dieren. Veel mensen doen dat daar.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb begrepen dat jullie in het vroege voorjaar gaan... hou er dan rekening mee dat in de hogere gebieden nog sneeuw ligt, en dat de tioga pas die nu in jullie planning staat gesloten zal zijn...! Wel een heerlijke periode voor Las Vegas en Death Valley! Dus misschien beter wat meer focussen op de zuidelijkere gebieden?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wat dacht je van dit rondje?

dag 4 vliegen naar SF
dag 5 SF en Alcatraz
dag 6 SF
dag 7 SF -Monterey/carmell met bezoek aan het zeer mooie point lobos
dag 8: whalewatch tocht en via het mooie big sur naar bvb san simeon (zeeolifanten) of cambria
dag 9: verder naar LA
dag 10: LA
dag 11: naar San Diego, speedboottochtje al daar
dag 12: San Diego (sea world?)
dag 13: San Diego - Joshua Tree
dag 14: Joshua Tree- Death Valley via Mojave NP
dag 15: Death Valley (jeep huren is hier super)
dag 16: Death Valley - Zion
dag 17: Zion - Page
dag 18: Page en omgeving (antelope canyon, coalmine canyon), naar Monument Valley (voor het ultieme ZW USA gevoel)
dag 19: Monument Valley - Grand Canyon South Rim
dag 20: Grand Canyon - Las Vegas
dag 21: Las Vegas
dag 22: naar huis vertrekken

Geen yosemite, maar meer kust (wat in je verlanglijstje staat) + wat zuidelijker / beter weer (enkel zion is allicht nog wat slechten, maar als dit in april valt toch geen probleem denk ik)

Tweede dag SF kan natuurijk ook een dag extra in LA, Las Vegas, Anza Borrego, page,... of eender waar worden.
andymellieh
Amerika-ontdekker

Thx! Misschien een stomme vraag maar is het de moeite om the old faithfull te bezoeken? :blink:
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

The old Faithfull ligt in Yellowstone NP, dat park kom ik niet tegen in je planning. Het ligt ook nogal wat uit je route :)
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Volgens mij is dat wel de moeite ;) alleen moet je dan je route iets anders inplannen ;)

Yellowstone zie ik namelijk niet in je route ;)

edit: lyan je was me voor
andymellieh
Amerika-ontdekker

Ok bedankt, wij zijn ons nog niet zo "bewust" van de afstanden .. Ik vind ook niet dat je uren in de auto moet zitten, zo mis je teveel en dan kan je beter je planning wat aanpassen..
:thumbup:
Bij deze schrappen we dat al :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is mij nog niet duidelijk of de heenvlucht vastligt. Ik neem aan van niet omdat je nog geen terugvlucht hebt, maar het klinkt alsof het wel vast ligt.
En wanneer gaan julile? Tipsy heeft het over het vroege voorjaar, maar ik zie het niet zo snel.

Kijk eens op googlemaps naar de routes die hier voorgesteld worden, dan krijg je een idee van de afstanden. Een kaart aanschaffen is ook handig, bijvoorbeeld de Hallwag nr 5.

Marianne
andymellieh
Amerika-ontdekker

Iemand ervaring met de site: http://www.viatorcom.nl/nl/7381/tours/S ... 660SFODLX3
Of zou dit gewoon te veel op één dag zijn??
andymellieh
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Het is mij nog niet duidelijk of de heenvlucht vastligt. Ik neem aan van niet omdat je nog geen terugvlucht hebt, maar het klinkt alsof het wel vast ligt.
En wanneer gaan julile? Tipsy heeft het over het vroege voorjaar, maar ik zie het niet zo snel.
Wij gaan van 26maart tot en met 16 april. Van 29maart zijn we in San Francisco
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

kaartjes voor Alcatraz kan je hier boeken: http://www.alcatrazcruises.com/ Ik zou wel van te voren zorgen dat ik tickets had, het kan nog wel eens uitverkocht zijn op bepaalde tijdstippen. Misschien valt het wel mee, want jullie gaan vroeg in het jaar, maar als je de dag dat je wilt toch al weet dan zou ik ze gewoon reserveren. Wij waren er in mei 2010 en de eerstvolgende beschikbare kaarten waren pas over 3 dagen. Je print de tickets thuis uit dus dan hoef je niet meer in de rij te staan voor kaartjes.
Rondritten heb je in alle soorten en maten dus dat zou ik daar bekijken. Als je met een georganiseerde dag gaat zit je wel heel erg vast aan hun manier van rondleiden en moet je misschien al verder terwijl je zelf nog niet uitgekeken bent.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Maar hebben julli alle heen en terug vluchten nu al geboekt of niet en vanaf welke plaats vliegen jullie dan terug?
andymellieh
Amerika-ontdekker

Enkel de heenvlucht staat vast. Wij komen de 29e toe in san francisco rond 11uur.
De terugvlucht staat nog niet vast omdat we nog niet juist hebben beslist hoe we nu gaan rijden. Onze huurauto mogen we droppen op de luchthaven van keuze :thumbup:
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

weet je zeker dat je je auto overal kan inleveren zonder kosten? Voor inleveren in sommige staten worden drop-off kosten berekend, hou dat wel even in de gaten...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer