Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Yannick: SF-YP-DV-LV-GC-LA mei 2012
Reis Yannick: SF-YP-DV-LV-GC-LA mei 2012
Na grandioze ervaringen tijdens tochten langs de Oostkust (New York, Philly, Washington en in en rond Florida), besloten we om dit jaar de Westkust onder handen te nemen (vlucht en sommige hotels reeds geboekt). Mijn vriendin en ik, beiden 27 jaar oud, zijn dus gewoon om actieve dagen af te wisselen met lange rijdagen. Vermits het Belgische verlofstelsel vaak maar 20 dagen betaald verlof toelaat, zijn we enigszins beperkt in tijd, wat ook zijn repercussies heeft op het traject. Op basis van adviezen op dit forum besloten we dus ook 2 volledige reisdagen in te boeken. Ook met het ochtendgloren opstaan en vroeg richting volgende bestemming is geen probleem) We vertrekken op 11 mei en hopen dus nog niet op een open Tioga pass
Dag 1: Aankomst in Frisco (hotel nog nader te bepalen)
Dag 2: Frisco
Dag 3: Friso
Dag 4: Frisco - Monterey en whale watching in de namiddag (Hotel Portola via Priceline)
Dag 5: Monterey via Hollister naar Yosemite (Laatste tentje voor die dag geboekt in Curry. De 400+ hutjes zijn gegeerd)
Dag 6: YP
Dag 7: YP naar Death Valley via Bakersfield (8 uur tocht en uitrusten in Furnace creek ranch pool)
Dag 8: Death Valley en in late namiddag tocht verder naar Vegas (Priceline niet echt gewillig voor Striphotels in weekendperiode)
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Valley of fire, Zion en Bryce (overnachting in Bryce Canyon Pines)
Dag 11: Bryce naar Page en in namiddag horseshoe en Antilope lower (nacht in Page, nog nader te bepalen)
Dag 12: Page naar GC plus ganse dag aan de rim. (slapen in maswik lodge)
Dag 13: GC naar Newport Beach (lange rit, maar tijd om te bekomen in Hyatt regency)
Dag 14: Newport Beach (strand en shoppen)
Dag 15: Ergens in LA, maar waar?????? iemand tips voor een mooie locatie of omgeving? Dicht bij het strand mag, maar moet niet, zwembad is een must en in de buurt van de meeste bezienswaardigheden. Ik heb het topic All about LA al gelezen, maar ben niet echt wijzer geworden. Aangezien de Priceline sport mij enorm aanstaat, zal het dus via deze weg verlopen. heeft er iemand een idee van de regio?
Dag 16: LA (waarschijnlijk Universal studios)
Dag 17: Laat in de avond naar Belgenland, dus hebben we nog ganse dag om enkele zaken te doen en te bezoeken
Ik weet dat het tamelijk veel op elkaar gestapeld is, maar hier kiezen we expliciet voor.
Geef gerust jullie bemerkingen en tips voor een vlotte reis
Alvast bedankt
Yannick
Dag 1: Aankomst in Frisco (hotel nog nader te bepalen)
Dag 2: Frisco
Dag 3: Friso
Dag 4: Frisco - Monterey en whale watching in de namiddag (Hotel Portola via Priceline)
Dag 5: Monterey via Hollister naar Yosemite (Laatste tentje voor die dag geboekt in Curry. De 400+ hutjes zijn gegeerd)
Dag 6: YP
Dag 7: YP naar Death Valley via Bakersfield (8 uur tocht en uitrusten in Furnace creek ranch pool)
Dag 8: Death Valley en in late namiddag tocht verder naar Vegas (Priceline niet echt gewillig voor Striphotels in weekendperiode)
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Valley of fire, Zion en Bryce (overnachting in Bryce Canyon Pines)
Dag 11: Bryce naar Page en in namiddag horseshoe en Antilope lower (nacht in Page, nog nader te bepalen)
Dag 12: Page naar GC plus ganse dag aan de rim. (slapen in maswik lodge)
Dag 13: GC naar Newport Beach (lange rit, maar tijd om te bekomen in Hyatt regency)
Dag 14: Newport Beach (strand en shoppen)
Dag 15: Ergens in LA, maar waar?????? iemand tips voor een mooie locatie of omgeving? Dicht bij het strand mag, maar moet niet, zwembad is een must en in de buurt van de meeste bezienswaardigheden. Ik heb het topic All about LA al gelezen, maar ben niet echt wijzer geworden. Aangezien de Priceline sport mij enorm aanstaat, zal het dus via deze weg verlopen. heeft er iemand een idee van de regio?
Dag 16: LA (waarschijnlijk Universal studios)
Dag 17: Laat in de avond naar Belgenland, dus hebben we nog ganse dag om enkele zaken te doen en te bezoeken
Ik weet dat het tamelijk veel op elkaar gestapeld is, maar hier kiezen we expliciet voor.
Geef gerust jullie bemerkingen en tips voor een vlotte reis
Alvast bedankt
Yannick
Re: Reis Yannick: SF-YP-DV-LV-GC-LA mei 2012
Hi
Frisco ligt in Texas maar ik neem aan dat je San Francisco bedoelt.
Nou ja, als alles al is vastgesteld heeft het weinig zin om te vermelden dat ik niet eerder iemand van Las Vegas via Valley of Fire en Zioin een dag naar Bryce heb zien rijden. De kortste route neemt al 5 uur en je verliest nog een uur tussen Nevada en Utah. En om in 8 uur van Yosemite naar Furnace Creek te rijden is ook stevig doortrappen maar daar hebben jullie voor gekozen.
Tussen Bryce en Page win je weer een uur. Dat is mooi meegenomen.
In Los Angeles is Orchid Suites of Celebrity Inn aanbevolen alhoewel ik niet weet of de laatste wel een zwembad heeft. Van Hollywood zit je zo in Universal en heb je de auto niet nodig.
yeehaw
Frisco ligt in Texas maar ik neem aan dat je San Francisco bedoelt.
Nou ja, als alles al is vastgesteld heeft het weinig zin om te vermelden dat ik niet eerder iemand van Las Vegas via Valley of Fire en Zioin een dag naar Bryce heb zien rijden. De kortste route neemt al 5 uur en je verliest nog een uur tussen Nevada en Utah. En om in 8 uur van Yosemite naar Furnace Creek te rijden is ook stevig doortrappen maar daar hebben jullie voor gekozen.
Tussen Bryce en Page win je weer een uur. Dat is mooi meegenomen.
In Los Angeles is Orchid Suites of Celebrity Inn aanbevolen alhoewel ik niet weet of de laatste wel een zwembad heeft. Van Hollywood zit je zo in Universal en heb je de auto niet nodig.
yeehaw
Bedankt Yeehaw voor jouw opinie. Je hebt een goed punt over de tocht van LV naar Bryce. Hier laten we dan best de valley of fire of Zion respectievelijk rechts of links liggen. Het was enkel de bedoeling door de eerste 2 te rijden en hier en daar te stoppen voor een snelle impressie.
De 8 uur tussen Yosemite en DV is eerder een indicatie die Google maps aangeeft. Er zit wel degelijk nog wat marge op als je rond 7 uur vertrekt in Curry. De zon komt zo rond 6 uur op, zijn de wegen dan al berijdbaar om 7? We zijn gewoon om in de Alpen te rijden tijdens de nacht/ochtendgloren. Kan je dit met elkaar vergelijken om de pas uit te geraken via Mariposa?
Nogmaals dank voor de tips, ook voor LA. Ik zoek dus best iets in Hollywood.
De 8 uur tussen Yosemite en DV is eerder een indicatie die Google maps aangeeft. Er zit wel degelijk nog wat marge op als je rond 7 uur vertrekt in Curry. De zon komt zo rond 6 uur op, zijn de wegen dan al berijdbaar om 7? We zijn gewoon om in de Alpen te rijden tijdens de nacht/ochtendgloren. Kan je dit met elkaar vergelijken om de pas uit te geraken via Mariposa?
Nogmaals dank voor de tips, ook voor LA. Ik zoek dus best iets in Hollywood.
De wegen zijn gewoon open maar je moet wel letten op wildlife op de weg zo vroeg in de morgen. Als je in een dag naar Death Valley wil neem dan ca58 van Bakersfield naar Mojave en vervolgens 14, 395, 190. Ik zou nu eerder kiezen voor Stovepipe Wells voor een overnachting. Heeft ook een zwembad.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Heel jammer dat je Zion en Bryce doorcrosst... ze zijn heeel bijzonder. Zion meer voor de (ook korte) wandelingen en Bryce voor de geweldige uitzichten.
Ik zou 1 dag San Francisco (of SF) doen en bij ZIon een dag invoegen.
Dit zijn dingen die je in Europa niet veel ziet. Tja Page overslaan zou kunnen.
Als je via Bakerfield moet dan heb je een behoorlijke rit. en saai ik zou het opbreken in meer dagen maar dat zal niet gaan vanwege al druk schema.
namiddag Antilope Canyon ... jammer van het licht beter midden op dag (upper) en lower ochtend (rond 12 uur weg). Je kunt dat best op dag 12 doen.
dag 13 is ook een vreselijk eind.
Strand is leuk maar het water van de oceaan is koud hoor.
Ik zou 1 dag San Francisco (of SF) doen en bij ZIon een dag invoegen.
Dit zijn dingen die je in Europa niet veel ziet. Tja Page overslaan zou kunnen.
Als je via Bakerfield moet dan heb je een behoorlijke rit. en saai ik zou het opbreken in meer dagen maar dat zal niet gaan vanwege al druk schema.
namiddag Antilope Canyon ... jammer van het licht beter midden op dag (upper) en lower ochtend (rond 12 uur weg). Je kunt dat best op dag 12 doen.
dag 13 is ook een vreselijk eind.
Strand is leuk maar het water van de oceaan is koud hoor.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Goede tip Isis mbt Antilope. Deze doen we dus in de voormiddag op dag 12. Dag 10 van LV met korte wandelingen in Zion en zo door tot Bryce. Dag 11 in de voormiddag bryce en daarna door tot page waardoor we toch een uurtje winnen. dag 12 Antilope in de ochtend en door tot GC. Hoe lang trek je best uit voor de Antilope lower? Lijkt dit jullie haalbaar?
We kiezen ervoor om tijd te winnen en in de parken te logeren. Verder zijn we beiden zinnens om achter het stuur te kruipen, dus kunnen we om de paar uur wel eens afwisselen. Saaie ritten zijn we ook al gewoon van aan de oostkust.
Sorry voor de verkeerde verwoording van SF. Als kind is het niet zo moeilijk om San Francisco uit te spreken en door herhaaldelijke afleveringen van Full House begin jaren '90 was Frisco het enige wat er toen uitkwam. En dit is jammergenoeg 20 jaar later nog steeds blijven plakken.
We kiezen ervoor om tijd te winnen en in de parken te logeren. Verder zijn we beiden zinnens om achter het stuur te kruipen, dus kunnen we om de paar uur wel eens afwisselen. Saaie ritten zijn we ook al gewoon van aan de oostkust.
Sorry voor de verkeerde verwoording van SF. Als kind is het niet zo moeilijk om San Francisco uit te spreken en door herhaaldelijke afleveringen van Full House begin jaren '90 was Frisco het enige wat er toen uitkwam. En dit is jammergenoeg 20 jaar later nog steeds blijven plakken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je zowel Valley of Fire als Zion wilt bezoeken wordt het echt krap die dag. Ik zou of iets laten vallen, of een nacht Zion toevoegen (ten koste van een dag LA?). Met VoF en Zion ben je al bijna 6 uur kwijt aan alleen rijtijd. Ik reed in september via Vof naar Zion, en dat kostte - met een supermarktbezoek in St George en een bezoek aan Grafton inbegrepen - bijna een hele dag.
En dat je 2 chauffeurs hebt maakt het niet minder gehaast.
Van Yosemtie naar DV is echt lang. En redelijk saai. Je zou in Yosemite nog de sequoia's kunnen bekijken onderweg, een goede tip van Yeehaw om in Stovepipe wells te overnachten in plaats van Furnace creek, dat scheelt weer iets.
Voor Lower Antelope Canyon zou ik 2 uur plannen. Het bezoek zelf is wel korter, maar je moet wellicht even wachten tot je met een gids mee kunt lopen.
Als je in de parken wilt overnachten; Bryce Canyon Pines ligt niet in het park. Ik vond de lodge in Bryce geweldig, zie mijn 2011-verslag voor foto's.
Marianne
En dat je 2 chauffeurs hebt maakt het niet minder gehaast.
Van Yosemtie naar DV is echt lang. En redelijk saai. Je zou in Yosemite nog de sequoia's kunnen bekijken onderweg, een goede tip van Yeehaw om in Stovepipe wells te overnachten in plaats van Furnace creek, dat scheelt weer iets.
Voor Lower Antelope Canyon zou ik 2 uur plannen. Het bezoek zelf is wel korter, maar je moet wellicht even wachten tot je met een gids mee kunt lopen.
Als je in de parken wilt overnachten; Bryce Canyon Pines ligt niet in het park. Ik vond de lodge in Bryce geweldig, zie mijn 2011-verslag voor foto's.
Marianne
Geeft niets. SF wordt ook wel uitgescholden voor San Fran en ik heb zelfs wel eens San Frisco gelezen. Zelfs spreken ze het liefst over "The City" dat weer gelach uit Los Angeles oplevert. Het is Antelope Canyon en niet Antilope nu we toch bezig zijn
Voor Lower zou je een uur of 2 moeten uittrekken.
Behalve het stuk via Bakersfield zijn alle ritten verder prachtig muv van Las Vegas Mesquite.

Behalve het stuk via Bakersfield zijn alle ritten verder prachtig muv van Las Vegas Mesquite.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2411 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties