Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Unkie: rondje NP. Van LA - SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Unkie
Amerika-ontdekker

Reis Unkie: rondje NP. Van LA - SF

Bericht door Unkie »

Hallo allemaal,

Samen met mijn vriendin willen we in juni of september het welbekende rondje van Zuidwest Amerika doen in ongeveer 3 weken (mag een dagje meer of minder zijn :-)). Dit wordt onze eerste Amerika ervaring. Na diverse reisverslagen te hebben gelezen zijn we tot de volgende route gekomen:

Dag 01: Amsterdam - Los Angles
Dag 02: Los Angles
Dag 03: Los Angles
Dag 04: Los Angles - Kingman (via Joshua NP en stukje Route66)
Dag 05: Kingman - Grand Canyon
Dag 06: Grand Canyon - Page
Dag 07: Page
Dag 08: Page - Monument Valley
Dag 09: Monument Valley - Moab (via Canyonlands?)
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab - Torrey
Dag 12: Torrey - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Bishop / Lee Vining
Dag 18: Bishop / Lee Vining - Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco
Dag 21: SF
Dag 22: SF
Dag 23: SF - Amsterdam

Zoals jullie zien is het een reis met volle dagen (mede dankzij de uitstap Moab). Waarom Moab? De ouders van mijn vriendin zijn in Phoenix begonnen via Moab naar Las Vegas. Als we over Amerika beginnen vertellen zij keer op keer over de Shaffers Trail (en de Gooseneck voorbij Monument valley) hoe geweldig dit was. Mede hierom willen we graag de uitstap naar Moab. Daarnaast lees ik dat Canyonlands 1 van de ruigste gebieden is?

Onze vraag is of we overal voldoende tijd hebben. Het eerste stuk zal pittig worden: LA naar Kingman (via Joshua Tree NP is dat 7:12 rijden volgens google map) en het stuk van Monument Valley naar Moab. Op weg naar Moab zou ik graag langs de volgende punten willen (wat ook tijd kost):
- Goosenecks State Park
(- Valley of the Gods)
- de Moki Dugway Road
- Natural Bridges National Monument (Mexican hat)

En als we meer tijd in Bryce Canyon willen zitten kunnen we beter niet in Torrey overnachten maar in Boulder. Is dit nodig denken jullie?

Alvast bedankt.

Ow ja:
De google Maps route: Klik hier.
(Op LA - Kingman na zijn dit gewoon de korste wegen. In de wegen moeten we ons nog verdiepen :-) ).
Bijlagen
Route LA - SF (met Page en Moab)
Route LA - SF (met Page en Moab)
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Rondje NP. Van LA - SF

Bericht door jolanxyz »

Vergis je niet in Canyonlands. Tussen Monument Valley en Moab ligt de ingang voor Canyonlands Needles Section en boven Moab, nog voorbij Arches, ligt de ingang naar Canyonlands Isle in the Sky. De Shafer Trail ligt bij het Isle in the Sky gedeelte. Of je die met een gewone huurauto kan/mag rijden... dat lijkt me niet. Je hebt daar een echte 4wd voor nodig. Vanuit Moab worden er ook jeeptochten georganiseerd die de trail rijden of kun je een geschikte jeep huren en zelf rijden. Maar kijk voor info over het park en de trail op www.nps.gov/cany en www.ontdek-amerika.nl

Voor Moab heb je dus een dag extra nodig. De trail kost je een hele dag, zeker als je Isle in the Sky en het nabijgelegen Dead Horse Point SP wil bezoeken. Je bent dan nog niet naar Arches geweest en ook hier kun je een behoorlijk aantal uren doorbrengen. Ik zou een dag minder in L.A. blijven en 1 dag langer in Moab. Zeker gezien je wensen tussen Monument Valley en Moab, ben je pas laat in Moab.

In Boulder is niet zoveel volgens mij (al is er wel een museum over de lokale indianenstam), ik zou gewoon Torrey aanhouden zodat je ook genoeg tijd hebt voor Capitol Reef en voor de weg tussen Torrey en Bryce; www.scenicroad12.com. Neem in ieder geval de tijd om die weg rustig te rijden en af en toe te stoppen. Bryce is een kleiner, compact park wat goed in een halve dag bekeken kan worden. De afstand tussen Bryce en Zion is ook niet zo groot en daar heb je nog een dag.

Maar waarom begin je niet in Denver of Phoenix en eindig je in San Francisco als Moab en omgeving het belangrijkste voor je is?
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondje NP. Van LA - SF

Bericht door Gijs&Kelly »

Ziet er uit als een mooie route! 1 dag Moab extra is inderdaad geen overbodige luxe, dan heb je een dag voor Arches en een dag voor Canyonlands, met ook nog een bezoekje aan Dead Horse Point State Park.

Wij hebben afgelopen zomer vrijwel dezelfde reis gemaakt, maar dan vanaf Las Vegas. Als je dat doet, win je dagen terug om in de buurt van Moab te besteden. Vanaf Las Vegas rijd je dan in een dag naar de Grand Canyon en houd je vanaf daar de route hetzelfde.
Een overnachting in Death Valley is ook nog het overwegen waard. Toch wel bijzonder om daar de nacht door te brengen. Je krijgt dan:
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Lee Vining
Lee Vining - Yosemite

Misschien heb je wat aan ons reisverslag: adamsusa.wordpress.com
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Unkie
Amerika-ontdekker

Re: Reis Unkie: rondje NP. Van LA - SF

Bericht door Unkie »

Bedankt voor jullie reacties!

Graag willen we wel naar LA omdat we Hollywood graag willem zien :-). Ben het wel met jullie eens dat misschien Phoenix een logischer keuze is.. Anders maar 24 dagen op vakantie! :)
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het ziet er naar uit dat je al redelijk hebt gekeken naar wat de moeite waard is. En de NP kom je steeds door. In ZIon mooi 2 nachten en dan 1 nacht in Bryce dat is een prima keuze. Je bent aan de krappe kant in Moab. Misschien kun je de dag Page opofferen... Je kunt laat in de middag op dag 6 al in Lake Powell zwemmen. En op de ochtend van dag 7 kun je naar Antelope Canyon .. er is veeeel meer te doen in en rodn Page maar ook met 1 volle dag heb je dan niet genoeg. Je zou dan op dag 7 na ANtelop Canyon door kunnen rijden naar MV en dag 8 naar Moab. Zo heb je dara iets meer lucht.
Op weg van MV - Moab kun je newspaper rock net aan de rand ven Canyonlands wel bezoeken de Needles section in is nog een stuk verder. Vergis je niet in die afstanden en kijk daarvoor even op de website van NPS. Hierop staat vast een afstandtabel van - naar Moab en de verschillende delen van Canyonlands. De weg naar Moab is erg mooi... er zijn veel uitstapjes te maken...
Bij Moab heb je ook Arches, een van mijn favo's. Daar kun je een dag doorbrengen of 3/4 dag.
Torrey is zoals eerder gezegd een prima plek. De weg van Torrey naar Bryce is supermooi.

Lee Vinning is vanuit LV wel een eindje rijden maar kan wel. Yosemite 1 volle dag is niet zo veel maar goed je wilt ook graag tijd in de steden zitten dus dan is het kiezen of delen. Wij vonden 1 dag SF genoeg, maar er is veel te zien en doen... Met 1 dag hebben wij de highlights bekeken met OV in de stad.

Ik neem aan dat je met auto en hotels gaat.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Er kon dus sowieso 1 dagje bij je reis? Als 2 mogelijk is, hoef je je route weinig meer aan te passen, want dan kun je een extra dag Moab en een dag Death Valley met een overnachting aldaar in je route inpassen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Unkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Unkie »

jolanxyz, damzkie, Isis en Gleuknie bedankt voor jullie reacties!

Haha nou dan gaan we langzaam naar de 4 weken toe als we 1 dag extra Moab en overnachting in Death Valley :) Op zich niet erg maar even kijken hoe we uit komen met vakantiedagen. Ik denk dat de max wel 24 dagen is.

Het is jammer dat we door Death Valley crossen en daar niet kunnen overnachten. Misschien dat ik hiervoor de overnachting van Page nog voor ga inleveren.

De route, met 1 dag extra in Moab, zou dan er zo uit zien:

Dag 01: Amsterdam - Los Angles
Dag 02: Los Angles
Dag 03: Los Angles
Dag 04: Los Angles - Kingman (via Joshua NP en stukje Route66)
Dag 05: Kingman - Grand Canyon
Dag 06: Grand Canyon - Page
Dag 07: Page
Dag 08: Page - Monument Valley
Dag 09: Monument Valley - Moab (via Canyonlands?)
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab - Torrey
Dag 13: Torrey - Bryce Canyon
Dag 14: Bryce Canyon - Zion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Bishop / Lee Vining
Dag 19: Bishop / Lee Vining - Yosemite
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite - San Francisco
Dag 22: SF
Dag 23: SF
Dag 24: SF - Amsterdam

Nu de route zo goed als rond is ga ik ff tickets zoeken en de sites van de NP maar eens grondig lezen :wink: . Nogmaals bedankt voor jullie hulp! Las hier op de site dat je ongeveer rond € 1200,- moet rekenen voor de tickets. Ik ga zoeken.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Laat mij eens een poging wagen... 24 dagen, langer kan altijd... :wink:

1) aankomst Denver
2) Denver - Moab
3) Moab
4) Moab
5) Moab - Arches Needles Section - Monument Valley
6) Monument Valley - Moki Dugway - Natural Bridges (loop rijden) - Capitol Reef - Torrey
7) Torrey - Bryce
8 ) Bryce - Zion
9) Zion
10) Zion - Page
11) Page
12) Page - Grand Canyon
13) Grand Canyon - route 66 - Las Vegas
14) Las Vegas
15) Las Vegas - Death Valley
16) Death Valley - Lee Vining
17) Lee Vining - Yosemite
18) Yosemite
19) Yosemite - S.F.
20) S.F.
21) S.F. - Cambria
22) Cambria - L.A.
23) L.A.
24) L.A. - naar huis

Je hebt minder tijd in L.A. en S.F. maar wel een extra overnachting in Page, Moab en Death Valley én je pakt de kust mee. Via http://www.usareisen.de betaal je bij Alamo geen drop-off kosten tussen Denver en Californië.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Eigenlijk wel een leuke optie vanaf Denver.. Denver - Moab is een flinke tuf maar wel mooie route... mooier dan LA -LV/ Grand Canyon. Dat stuk is niet mijn favo stuk.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Denver-Moab is een dag rijden maar inderdaad niet vervelend. De I15 is op dat stuk niet lelijk en als je op tijd vertrekt, is de rit ook nog op te leuken. Wij hebben die rit ook gereden en zijn rond een uur of 8 vertrokken vanaf een hotel vlakbij het vliegveld en gewoon uit gaan lunchen, de viewpunten en het bezoekerscentrum bij het Colorado NM bekeken, http://byways.org/explore/byways/2013 genomen en we waren rond een uur of 5 in Moab zonder het idee dat we flink gereden hadden. Juist omdat we dus de hele dag de tijd genomen hebben en onderweg nog wat gedaan hebben.
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Wij doen ook hetzelfde rondje, maar dan wellicht met aantal nachten wat anders, maar starten in Las Vegas ipv in LA.
Scheelt de helft in de ticketprijzen! Wij betalen voor tickets van Ams naar Las Vegas en terug vanaf LA naar AMS 1140 euro met z'n tweetjes.
Autohuur inderdaad, op advies van dit forum, gedaan bij usareisen.de. Ook voordelig geregeld.
Misschien toch een idee om in Las Vegas te starten...
Unkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Unkie »

Wauw jolanxyz bedankt voor je route! Deze is indd beter en je pakt ook de kust route mee! Erg gaaf!
Enige nadeel is dat je wat kort in LA en SF zit. Maar een nacht in Death Valley is ook weer rustiger en natuurlijk erg mooi! Of we moeten de dag in Page eruit halen en 1 dag extra SF doen (beetje uitrusten van de reis op het einde :))

Lise30: Als je in LV begint hoe maak je dan je rondje? Want je hebt de stop in LV juist nodig om vanuit daar naar Lee vining of Death Valley te rijden. Of je overnacht dus 2 keer in LV (bij begin van je route en halverwege je route?). Ik was gisteren aan het kijken voor een ticket van 1 juni t/m 24 juni maar ik kom uit om 750 euro per persoon :( Nog even doorzoeken dus.

Jolanxyz heb je nog een idee hoe we een dag extra in SF of LA kunnen blijven? :) Hoeveel tijd kost een bezoek aan Hollywood? Als dit in de middag kan is het ook prima?Ik kwam hier ook een fragment tegen van RTL Travel van LA naar SF (net andersom) :)
(LA -> Santa Monica -> Malibu -> Big Sur (overnachting) -> Carmel -> SF)
De overnachting doet hij in de plaats Big Sur bij Ripplewood resort (hij kwam wel in het donker aan in Big Sur). Misschien is dit ook een optie ipv Cambria?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

In SF kun je in een dag heel veel bekijken. Wij deden het met een OV kaartje en dan kom je op heel veel plekken. Als je Alcatraz ook wilt bekijken kan dat bv met avond tour (wel reserveren!). Ik vond SF een leuke stad.
LA kan ik weinig over zeggen (zoekfunctie: "all about LA") maar Hollywood BLVD kun je als je langs kust rijdt eerst wel langs. En het Hollywood sign kun je dan ook al zien. Verder is LA een uitgestrekte stad... wat wil je daar zien dat is belangrijk om na te gaan. Strand (koud water hoor) of juist wat highlights...

De tickteprijs geef ik je niet zoveel kans op lagere prijzen.. je bent al wat later en veel stoelen zijn al bezet tenzij je heel lang durft te wachten en gokken op een plek... kijk even bij tickethulp (deel VI of IV ik wete niet meer waar ze zijn)

Overnachting in Big Sur is prima dan heb je een mooi stuk kust (Carmel - Big Sur) op de ene dag en het tweede mooie stuk met zeeolifanten tussen Big Sur en Cambris op de volgende dag... moet je wel verder naar LA rijden. Mara ik denk wel mooi.. ook daar staan trouwens Sequoia's (iets minder groot). KUn je wel lekker een stopje doen in Monterey.. boardwalk/ cannery.
Unkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Unkie »

Nou de bedoeling is om het stuk van SF naar LA te doen met 1 overnachting... Anders houden we weinig tijd over in LA.

In LA willen we eigen het volgende zien:
- Holiday BLV
- Luxor Theatre (walk of fame)
- Rodeo Drive (winkelstraat in BH)
- film locaties (beverly hills, Venice beach)
(- Riverside Park)
- Universal Studio's

Kortom denk wel dat we er 2 dagen voor nodig hebben? Ik weet niet hoeveel tijd je in Universal Studio's kan besteden? Lijkt me dat je hier wel een dag voor uit moet trekken of niet?
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Hoi

Wij vliegen op LV (vertrek zondag 10 juni) en dan komen we pas om 19 uur aan daar. Snel airporthotel of iets in de buurt zoeken, lekker douchen en slapen.
De auto hebben we op de airport opgehaald. Volgende dag vertrekken we richting Zion, dan gaan we via Bryce naar Capital Reef, Moab, Page, Mon. Valley G.C zo even uit mijn hoofd...en dan inderdaad voor stop in Vegas. We wilden niet direct vanuit Nl met alle hectiek van werk afronden, inpakken in LV starten.
Eerste keus was via S.F. maar omdat we nu met z'n tweetjes voor 1 ticketprijs SF konden vliegen hebben we het schema omgegooid en eigenlijk is het niet eens zo gek vinden we zelf dat we starten (dichter bij de NP). We slaan bewust even LV over (strip etc) omdat we dat een leuke afwisseling vinden. Eerst NP dan even gekkigheid van LV bekijken, relaxen, shoppen gokje wagen en dan weer door voor Death Valley, Yosemite en dan via S. F. ook weer een paar relax dagen langs de mooie kust terug om te eindigen in LA.
Dit in 25 dagen. We vliegen 5 juli s middags terug naar Amsterdam.
Geboekt bij KLM. Kijk eens op tix.nl (ik werd via een pokersite getriggerd om naar LV) te kijken. Niet dat ik poker hoor. haha... maar ik kwam ergens reclamedingetje tegen tijdens het surfen op internet. Anders was ik er niet eens opgekomen.

Succes met zoeken. Welke dag wil je vertrekken? Ik wil wel meekijken voor je?

Groetjes!!
Unkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Unkie »

Ha Lise30, bedankt voor je route! Het scheelt inderdaad het stuk rijden van Denver naar Moab.

Heb even je route gezocht uit jou forum:
Dag 1: Vertrek Adam Las Vegas aankomst 19 uur
Dag 2: Las Vegas - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 6: Capitol Reef - Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Monument valley
Dag 10: Monument valley- Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page- Grand Canyon (south of nort rim??)
Dag 13: GC via Hooverdam naar Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: LV richting Death Valley
Dag 16: Death Valley - Lee Vinining
Dag 17: Lee Vining - Yosemity
Dag 18: Yosemity
Dag 29: Richting San Francisco
Dag 20: SF
Dag 21: SF- Montery
Dag 22: Sainta Barbara
Dag 23: LA
Dag 24 LA naar AMS

Heb 1 dag extra in LA eruit gehaald omdat wij maar 24 dagen hebben. Het is inderdaad precies dezelfde route alleen het begin stuk is iets anders. Afhankelijk van de prijs van de vliegtickets is dit zeker het overwegen waard, bovendien is 'jouw' route 253 mijl minder (voordeel)!

Zelf ben ik bang dat wij weinig tijd hebben in LA en SF, 1 volle dag lijkt mij vrij krap, weet iemand hier nog een oplossing voor (over de 24 dagen willen we eigenlijk niet gaan)?

De periode dat wij gaan is van 1 juni t/m 24 juni. De tickets:
Heen: Amsterdam - Denver (1 juni 2012)
Terug: Los Angeles - Dusseldorf (24/25 juni)

Gisteren gevonden (met 1 stop voor) 750 per persoon.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als je langer in de steden wilt blijven dan zul je iets anders moeten schrappen, bijvoorbeeld Moab. Verreken je niet, want op het eind schrijf je het niet meer in van-tot vorm.

Monterey - Santa Barbara
Santa Barbara - L.A.
L.A. - naar huis

Je hebt dus geen volle dag voor L.A. en met alles wat je er wilt zien, denk ik dat je tijd tekort komt, zeker als je studios wilt bezoeken. Warner Bros. neemt minder tijd in beslag als Universal.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tickets zou ik bij verschillende aanbieders (vleigtickets, cheaptickets, vliegwinkel, etc etc) bekijken, maar ik ben bang dat je nu niet zoveel goedkoper komt. Wij hebben eind juni (va Brussel) goedkopere tickets (€643) maar hebben al in oktober geboekt!
Als je niet vastzit aan A'dam dan zou ik ook andere luchthavens bekijken (Air Berlin va Düsseldorf, Brussel, KLM va Antwerpen via NS).
De prijs kan ook morgen meer zijn maar misschien kan het ook goedkoper worden... kijk even op topic hulp bij vliegtickets
succes
Unkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Unkie »

Jolanxyz:
De route had ik gekopieerd van Lise30.
Mijn laatste stuk zal er zo uit zien:
Dag 29: Richting San Francisco
Dag 20: SF
Dag 21: SF- Cambria
Dag 22: Cambria - LA
Dag 23: LA
Dag 24 LA naar AMS

Waardoor we 1 volle dag in LA hebben. Zelf denk ik om 1 dag minder in Moab te spenderen en 1 dag minder in Page. Waardoor we 1 dag extra in SF en 1 dag extra in LA hebben. Is dit verstandig?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Een dag afhalen van Moab? Dan zou ik heel Moab schrappen. Een dag Page schrappen, zou kunnen, al is dat afhankelijk van wat je in Page wilt zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer