Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marionmarloes: reis Denver - Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Reis marionmarloes: reis Denver - Denver

Bericht door marionmarloes »

Wij gaan, heel onverwacht, toch weer naar Amerika deze zomer. Helaas geen goedkope tickets meer via Icelandair, maar wel een mini-vakantie in Ijsland erbij, zoals ook 2 jaar geleden toen we New York combineerden met Ijsland. Toen echter in de winter periode, nu in de zomer. Maar goed, het gaat om Amerika.... Een nieuwe omgeving voor ons, daar mijn man niet meer naar het zuidwesten wil, maar graag Yellowstone wil bezoeken.
De eerste keus die we moeten maken is of we met een camper gaan of met een auto. Wij kamperen altijd graag, echter sinds in 2010 (?) 3 kampeerders zijn aangevallen door een beer, is mijn angst voor beren alleen maar toegenomen en denk ik niet dat ik rustig zou slapen in beren-gebied. Ook willen we niet al te veel plannen en rustig rondreizen. Ikzelf zie het niet zo zitten om in de Rockies en Yellowstone continue op pad te moeten met die grote camper, temeer daar wij er ook wel van houden om lekker uit te gaan eten. Dan moet je toch in de meeste gevallen weer alles loskoppelen en een eind rijden.
Voor de goede orde: wij hebben nog nooit met een camper gereisd, dus misschien zie ik wel beren op de weg...
Omdat het allemaal zeer onverwacht is (hebben 22 november tickets geboekt), ben ik snel naar accommodatie in Yellowstone aan het kijken geweest en net nog een kamer in de Old Faithful Inn (shared bath) weten te bemachtigen omstreeks de tijd dat wij volgens mijn zeer grove planning in Yellowstone zitten.
Heb enkele reisverslagen gelezen en veel gehaald uit de reis van Marco en Rina uit 2004, aangezien dit grofweg het rondje is dat wij in 19 dagen zouden willen doen.

27 Juli Ams-Kef
31 Juli Kef-Den
19 Aug Den-Kef-Ams

Zonder dagplanning:

We willen de eerste 2 dagen in/rond Denver blijven om van daaruit evt naar Grand Lake en Georgetown (stoomtrein) te gaan. Tevens willen we hier een baseball wedstrijd van de Colorado Rockies bekijken.
vervolgens is het plan om door de Rocky Mountains richting Salt Lake City te rijden met evt een tussenstop in Glenwood Springs (Adventure ~Park). Daarna via Jackson naar Yellowstone en via Cody naar Rapid City (Mt Rushmore, Vliegtuigmuseum), waarna we weer terugrijden naar Denver.
Dus: Denver-Glenwood Springs- SLC-Jackson-Yellowstone-Cody-Denver.
Zal later nog een uitgebreide planning posten maar moest dit vast even kwijt, ben zo blij dat we weer naar de US gaan !
Wij reizen met onze zoon van 11 (die het liefst gewoon thuis blijft met vakanties) en die gek is op vliegtuigen (ik heb hem kunnen overhalen met het SD Air and Space Museum) en onze dochter van 14 die ook heel blij is weer naar Amerika te gaan. Alle tips betreffende activiteiten en accommodatie zijn welkom!

Marion
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis marionmarloes: reis Denver - Denver

Bericht door Yeehaw »

Gefeliciteerd! Je gaat een mooie reis maken.
Vertrek uit Denver uit op 1 augustus en je moet weer in Denver zijn op 18 augustus om de volgende dag te vertrekken dus je hebt 18 volle dagen. Op deze route kom je ook vlak langs Moab. Zijn jullie daar al geweest? En hoe lang willen jullie doorbrengen in Yellowstone en Grand Teton NP? Via Glenwood en SLC is niet de snelste route naar Yellowstone (3 dagen ipv 1.5) en willen jullie een dag in Glenwood Springs blijven voor dat Adventure Park? Ik neem aan van wel. Er zijn mensen die een week in Yell/GTNP blijven en dat nog te kort vinden maar anderen vinden 3 dagen weer voldoende. En wil je nog naar Rocky Mountains NP?
Van Yell naar Black Hills/Badlands neemt gemakkelijk 2 dagen, zeker als je nog tijd wil besteden in Cody en Devils Tower NM wil zien, of bv Beartooth hw en Little Big Horn wil toevoegen. Ook in de Black Hills kan je gemakkelijk 3 dagen doorbrengen met een bezoek aan Badlands en Wall (Museum, Minuteman Missile, Wall Drug) daarbij.
Ben benieuwd naar je reisroute.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je voor Yellowstone etc iets aan onze 2004-en 2008-reisverslag. Wij reizen ook met kinderen.
Wij vonden de Old Faithful Inn erg leuk om te zitten. Hoeveel nachten heb je daar geboekt?

Marianne
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Dank je voor je reactie Yeehaw. Je hebt volkomen gelijk. Ondanks het voornemen een rustige reis te plannen wil ik weer veel te veel. In Moab zijn we de vorige keer (2009) ook geweest en eigenlijk wil ik daar ook nog wel een keer naar terug, ook om nog enige dirtroads te rijden, maar mijn man wil niet meer naar de bloedhitte. Geen Moab deze keer dus. In mijn voorlopige planning, na 2 dagen lezen en denken, blijven we 4,5 dagen in GT en Yellowstone en nog 2 dagen in Cody. Heeeeeeeel voorlopig:

31 Juli Denver (Omni hotel broomfield)
1 aug Denver uitrusten en shoppen (Omni)
2 Denver dagtocht Grand Lake eo ( Omni)
3 Georgetown en door naar Glenwood Springs
4 Glenwood Springs
5 Glenwood Springs--> SLC
6 SLC
7 SLC--> Jackson
8 Jackson
9 Jackson--> Yellowstone (accomodatie?)
10 Yellowstone (accomodatie?)
11 Yellowstone Old Faithful Inn (shared bath)
12 Yellowstone--> Cody
13 Cody
14 Cody--> Rapid City of omgeving
15 RC Air Museum en? Mount Rushmore
16 RC
17 RC--> Denver
18 Denver
19 Denver--> Amsterdam

Misschien laten we SLC wel voor een andere keer. Is misschien wel rustiger. Kunnen we nog enige tijd in de Badlands doorbrengen. Misschien weet u/jij nog tips in die omgeving mbt 'vliegtuigen' en 'technische zaken' want ik meen me te herinneren dat we van u/jou twee jaar geleden nog enige informatie kregen over het observatorium bij Tucson dat we graag wilden bezoeken maar wat in verband met branden toen helaas niet is doorgegaan. Dit alles voor onze zoon die hierin is geïnteresseerd en die we hebben moeten overhalen om weer Amerika te bezoeken.

@ marianne: Kon vandaag nog net een overnachting boeken, maar blijf kijken of er ms nog iets vrij komt

Marion
Laatst gewijzigd door marionmarloes op 26 nov 2011, 11:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij zijn niet echt geinteresseerd in "techniek" dus daar kan ik weinig van vertellen. Deze site is diverse malen aanbevolen op het SD forum maar we zijn er zelf niet geweest http://www.nps.gov/mimi/historyculture/people.htm
Waarom wil je via SLC rijden? Je kan van Glenwood Springs naar Vernal (Dinosaur Quarry is weer open, wellicht vindt je zoon dat ook leuk) en van Vernal kan je via Flaming Gorge en Rock Springs naar Jackson rijden. En ipv Salt Lake City kan je ook naar Park City en dan via Evanston WY naar Jackson.
In jouw route zou ik SLC dus overslaan tenzij je daar speciale bedoelingen mee hebt. Ik denk dat je zeker een dag meer nodig hebt in de Black Hills area.
Ook zou ik je aanraden een halve dag in Cody te blijven (Buffalo Bill Museums) en dan 's middags naar Sheridan of Buffalo en dan de volgende dag via Devils Tower NM naar BH. En met een extra dagje Yell is natuurlijk ook niets mis.
Voor een verblijf van enkele dagen in de BH zou ik een andere locatie dan RC kiezen en bv in Keystone of Hill City logeren. Zit je ook dichterbij Mount Rushmore, de caves, Custer SP, Crazy Horse etc etc.
"Overhalen om America weer te bezoeken" Spoiled brat! haha.
Yeehaw
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef: "Overhalen om America weer te bezoeken" Spoiled brat! haha.
Yeehaw
Haha wat een luxe.
Wij zijn afgelopen juni ook in die regio geweest, misschien haal je nog wat uit ons verslag.
In SD heb je ook nog Wind Cave NP, hier kan je een tour doen, wat misschien ook weer leuk is voor de zoon.
Je hebt er ook Bear Country maar daar zijn we zelf niet geweest.
De Black Hills zijn een prachtige regio waar je makkelijk drie dagen vol kan krijgen. Yeehaw noemde de bekenste bezienswaardigheden al op. Ook de Needles Hwy is de moeite waard om te rijden (maar met de camper kan je niet door de tunnels als ik het goed heb)

Veel plezier
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Bedankt voor jullie reacties! Ga zeker nog even naar de Black Hills kijken en ws SLC maar overslaan. Leek me gewoon leuk om daar eens te kijken nu we toch in de buurt waren :lol:
De route van Yeehaw is veel beter, maar ik heb gelukkig nog even de tijd. We willen ons ook niet vastleggen, maar een globale route is leuk. Het enige dat voorlopig vastligt is 1 overnachting in Yellowstone omdat er anders in het park zelf geen plek meer is. Ik overweeg om nog 2 nachten in de canyon te boeken, Western Cabins? Nu nog te boeken in Augustus.

En even iets rechtzetten: Jasper is juist geen spoiled brat, het liefst gaat hij 'gewoon' kamperen op de Berenkuil, een camping 8 km van ons vandaan . :lol:
Waarschijnlijk wordt het toch een luxe auto. Tijdens onze vorige reis hadden we een Lincoln Navigator :oops: en hoewel ik hem toen eigenlijk te duur vond, reed hij wel geweldig en aangezien ik wel spoiled ben.....
Marion
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Heel herkenbaar hoor die zoon, onze zoon blijft ook al jaren het liefst thuis, tennissen en met zijn vrienden afspreken.
Wij zaten in 2007, onze zoon was toen ook 11 en dochter 16, in het dorpje West Yellowstone, leuk dorpje en wij vonden het ook een prima uitvalbasis voor Yellowstone. Ook zijn we wezen goldpannen in Custer was ook heel leuk, zie ons reisverslag van 2007.
winnys
Amerikafan

Bericht door winnys »

Hallo,

Onze toen 13-jarige zoon was in Denver erg enthousiast over Waterworld (Amerika's grootste waterpark). Verder is in Denver Adventuregolf ook een aanrader. De drie banen zijn erg mooi aangelegd. In Rapid City is een uitdagend 3-D Doolhof waar in je het tegen elkaar opneemt om de snelste tijd neer te zetten.
Succes met de voorbereiding, Winny
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

De western cabins in Yellowstone zijn heel centraal gelegen en ook goed. Zeker aan te raden. Salt Lake City zijn wij ook geweest, maar kan je best overslaan. Leuk om de tempel van de mormonen een keer gezien te hebben, maar verder geen bijzondere herinneringen aan. Liever een extra dagje Yellowstone dan.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En je mag niet eens die tempel binnengaan. Hoogtepunt in SLC vonden wij het Tabernacle en de repetitie van het koor. De akoestiek is ongelooflijk. Tevens is een bezoek aan het State Capital de moeite waard en persoonlijk vond ik het Delta Center (heet nu anders) wel aardig omdat ik een basketball fan ben. Niet iedere stad heeft een straat die naar een basketballer is genoemd (John Stockton)
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Toen wij er waren (zomer 2009) repeteerde het koor niet in het Tabernacle, maar in de Conference Center (omdat het zomer was?). Dat was inderdaad de moeite waard. Wat ik ook nog wel verrassend vond in SLC was de mooie public library.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij warern het laatst in SLC in 2004. Ben benieuwd of ze ooit teruggaan naar het Tabernacle.
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Krijg er steeds meer zin in!
Minuteman Missile lijkt me echt iets voor Jasper en moet maar in het programma opgenomen worden. In SLC wilde ik oa. naar Temple Square, maar zoals het er nu uitziet wordt dit overgeslagen.
Moet alleen iets verzinnen om aan het eind in south dakota meer dagen te krijgen. Jammer dat we pas op 11 Augustus in de OF Inn terecht kunnen. Die ervaring wil ik eigenlijk toch niet missen. In het begin van de route zitten nog wat meer mogelijkheden. Zeker als we in Denver naar het waterpark gaan, hoeven we niet meer in Glenwood Springs naar het adventurepark. Ik blijf lezen en jullie reacties bekijken!

marion
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben niet in OF lodge gelogeerd. Dit is natuurlijk persoonlijk maar wij hebben niets met dergelijke lodges zoals OF en El Tovar (GC). Hebben in Europe genoeg in dergelijke houtpaleizen gelogeerd. Geven de voorkeur aan plaatsen zoals West Yellowstone, Gardiner, Red Lodge, Cody of Jackson. We zijn OF binnengewandeld en snel er weer uit. Misschien een afwijking?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dan heb ik ook die afwijking, ik vond Old Faithfull Inn helemaal niets en het was druk daar! niet te geloven. Bovendien betaal je een hoop geld terwijl je vaak niet eens een eigen badkamer hebt.
Maar de Western Cabins bij Canyon Village vond ik wel heel plezierig om te overnachten. Alles zat erin en je zit heel centraal midden in het park (maar toch lang zo druk niet als bij OF)
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Heb ook helemaal niets met drukte, integendeel, maar wel met oude, historische gebouwen. Bovendien lijkt het me geweldig om 's ochtends heel vroeg of 's avonds bij donker Old Faithfull te zien uitbarsten!
Maar goed, ieder z'n ding :lol: ik ga maar voor 2 nachten de western cabines bij de Canyon Village reserveren!
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Nog even een vraagje: we willen eigenlijk zo min mogelijk vastleggen, maar zijn nog nooit in dit gebied (Colorado,Wyoming) geweest. Nu lijkt het erop dat in de weekenden veel mensen naar de bergen trekken. In het weekend nadat wij in Denver zijn gearriveerd, zijn al veel hotels volgeboekt. Heeft iemand ervaring hiermee? In het zuiden konden we altijd makkelijk iets vinden, maar in het weekend in de Rocky Mountains ?

Marion
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hadden de eerste twee weken van onze reis niets geboekt maar dat was wel in juni. Er was toen overal plaats genoeg. Plaatsen als Grand Junction (CO), Salida (CO), Georgetown (CO), Scottsbluff (NE), Custer (SD), Interior (SD), Spearfisch (SD), Medora (ND), Miles City (MT), Lovell (WY) hebben wij geslapen zonder vooraf te boeken.
In Yellowstone en Cody hadden we wel geboekt.
Hoe de situatie is de zomermaanden is weet ik niet.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou in het hoogseizoen geen risico's nemen. De route staat toch min of meer vast? Wingen is leuk voor mensen die off season reizen en geen vaste aankomstplaats hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer