Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Vera&Gaddo: LA-SF-LV-LA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Reis Vera&Gaddo: LA-SF-LV-LA
Hallo Allemaal,
Enkele weken geleden hebben we ons ook aangemeld op dit forum. Eerst heel veel verhalen lezen van anderen, een beetje wegwijs worden op het forum, een beetje zelf een route uitgestipppeld, en dan nu het moment om hem 'op papier' te zetten.
Wij, Vera (27) en Gaddo (32) zijn van plan komende zomervakantie naar de States te gaan. Ik ben er zelf al 3x geweest, maar voor mijn vriendin wordt het de eerste keer. We zijn door ons werk gebonden aan de bouwvak en de schoolvakantie.
De vlucht en de huurauto zijn reeds geboekt.
We vliegen 17 juli 2012 vanaf Dusseldorf, rechtstreeks op LAX, waar we 9 augustus weer vertrekken. Dusseldorf is voor ons 95 km rijden en dus het dichtste bij (Kerkrade, Zuid-Limburg).
Onze route zal er ongeveer zo uit gaan zien:
1. LAX - LA
2. LA - San Simeon (Highway one)
3. San Simeon - Montery (walvistochten)
4. Montery - San Fransico
5. San Fransico (alcatraz, fishermans wharf)
6. San Fransico - Yosemite
7. Yosemite
8. Yosemite - Inyo National Forest
9. Inyo National Forest - Bishop
10. Bishop - Monolake-Bodie- Death Valley
11. Death Valley - Las Vegas
12. Las Vegas - Hooverdam - Las Vegas
13. Las- Vegas - Zion
14. Zion - Page
15. Page - Grand Canyon
16. Grand Canyon - Laughlin
17. Laughlin - Joshua national Park
18. Joshua national Park - Costa Mesa
19. Costa Mesa
20. Costa Mesa
21. Costa Mesa
22. Costa Mesa
23. Costa Mesa
24. Costa Mesa - LAX
We eindigen onze reis in Costa Mesa (hier ben ik zelf die keren geweest) vanaf hier willen we nog 2 pretparken bezoeken, Holywood, Venice Beach, een outlet in Ontario en in Orange Block. En natuurlijk ook een dagje rustig aan kunnen doen.
We zijn 24 dagen in de VS, willen een hoop zien, maar ook weer niet te overdreven doen, we zijn geen echte wandelaars, maar willen zeer zeker iets van de natuur zien. Een echte dagplanning hebben we nog niet gemaakt, maar aan de uitgestippelde reis zullen we nu al niet veel keus hebben...
Shoot, zou ik zeggen...
Groet, Gaddo
Enkele weken geleden hebben we ons ook aangemeld op dit forum. Eerst heel veel verhalen lezen van anderen, een beetje wegwijs worden op het forum, een beetje zelf een route uitgestipppeld, en dan nu het moment om hem 'op papier' te zetten.
Wij, Vera (27) en Gaddo (32) zijn van plan komende zomervakantie naar de States te gaan. Ik ben er zelf al 3x geweest, maar voor mijn vriendin wordt het de eerste keer. We zijn door ons werk gebonden aan de bouwvak en de schoolvakantie.
De vlucht en de huurauto zijn reeds geboekt.
We vliegen 17 juli 2012 vanaf Dusseldorf, rechtstreeks op LAX, waar we 9 augustus weer vertrekken. Dusseldorf is voor ons 95 km rijden en dus het dichtste bij (Kerkrade, Zuid-Limburg).
Onze route zal er ongeveer zo uit gaan zien:
1. LAX - LA
2. LA - San Simeon (Highway one)
3. San Simeon - Montery (walvistochten)
4. Montery - San Fransico
5. San Fransico (alcatraz, fishermans wharf)
6. San Fransico - Yosemite
7. Yosemite
8. Yosemite - Inyo National Forest
9. Inyo National Forest - Bishop
10. Bishop - Monolake-Bodie- Death Valley
11. Death Valley - Las Vegas
12. Las Vegas - Hooverdam - Las Vegas
13. Las- Vegas - Zion
14. Zion - Page
15. Page - Grand Canyon
16. Grand Canyon - Laughlin
17. Laughlin - Joshua national Park
19. Costa Mesa
20. Costa Mesa
21. Costa Mesa
22. Costa Mesa
23. Costa Mesa
24. Costa Mesa - LAX
We eindigen onze reis in Costa Mesa (hier ben ik zelf die keren geweest) vanaf hier willen we nog 2 pretparken bezoeken, Holywood, Venice Beach, een outlet in Ontario en in Orange Block. En natuurlijk ook een dagje rustig aan kunnen doen.
We zijn 24 dagen in de VS, willen een hoop zien, maar ook weer niet te overdreven doen, we zijn geen echte wandelaars, maar willen zeer zeker iets van de natuur zien. Een echte dagplanning hebben we nog niet gemaakt, maar aan de uitgestippelde reis zullen we nu al niet veel keus hebben...
Shoot, zou ik zeggen...
Groet, Gaddo
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Vera&Gaddo LA-SF-LV-LA
Hoihoi,
Mooie route San Fransisco zou een dag meer wel beter zijn om Lombard street te kijken en Golden Gate Bridge.
Deze route is zeker goed te doen ik ben in september geweest en wij zijn ook niet van die wandelaars maar hebben toch veel gezien.
Als je vragen heb laat het me weten.
Gr
Mooie route San Fransisco zou een dag meer wel beter zijn om Lombard street te kijken en Golden Gate Bridge.
Deze route is zeker goed te doen ik ben in september geweest en wij zijn ook niet van die wandelaars maar hebben toch veel gezien.
Als je vragen heb laat het me weten.
Gr
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Vera&Gaddo: LA-SF-LV-LA
Hallo Gaddo,
Waar is Inyo Natl forest, waarom hebben jullie daar een overnachting gepland? Ik zou liever nog een nacht Yosemite doen en in Lee Vining overnachten als je naar Bodie wilt; vanuit Bishop is dat een heel eind terugrijden.
Zelf zou ik een dagje Costa Mesa minder nemen en een extra dag Zion doen. Zelfs als je niet graag wandlet is het een heerlijk rustmoment in je route.
In plaats van de Hooverdam zou je ook de Glen Canyon Dam bij Page kunnen bezoeken, je rijdt er langs.
Marianne
Waar is Inyo Natl forest, waarom hebben jullie daar een overnachting gepland? Ik zou liever nog een nacht Yosemite doen en in Lee Vining overnachten als je naar Bodie wilt; vanuit Bishop is dat een heel eind terugrijden.
Zelf zou ik een dagje Costa Mesa minder nemen en een extra dag Zion doen. Zelfs als je niet graag wandlet is het een heerlijk rustmoment in je route.
In plaats van de Hooverdam zou je ook de Glen Canyon Dam bij Page kunnen bezoeken, je rijdt er langs.
Marianne
-
- Amerikakenner
Inyo National Forest is volgens mij het gebied onder (Ancient bristlecones) en boven (Mammoth lake,...) Bishop.
Ik denk dat je wel even moet bekijken wat je precies gaat bekijken en in welke volgorde.
Ik zou Inyo National Forest vervangen door Lee Vining, om zo lang mogelijk in Yosemite te kunnen blijven en tegen zonsondergang aan Mono lake.
Dag nadien smorgens naar Bodie voor alle drukte, snamiddag naar Ancient Bristlecones (wordt blijkbaar vaak overgeslagen maar vonden wij prachtig), en slapen in Bishop. Je zou dan daags nadien door DV naar LV kunnen rijden, dan win je een dag die je eigenlijk wel nodig hebt in SF.
Je bent maar één dag in LV, dan lijkt Hooverdam me geen must.
Ik denk dat je wel even moet bekijken wat je precies gaat bekijken en in welke volgorde.
Ik zou Inyo National Forest vervangen door Lee Vining, om zo lang mogelijk in Yosemite te kunnen blijven en tegen zonsondergang aan Mono lake.
Dag nadien smorgens naar Bodie voor alle drukte, snamiddag naar Ancient Bristlecones (wordt blijkbaar vaak overgeslagen maar vonden wij prachtig), en slapen in Bishop. Je zou dan daags nadien door DV naar LV kunnen rijden, dan win je een dag die je eigenlijk wel nodig hebt in SF.
Je bent maar één dag in LV, dan lijkt Hooverdam me geen must.
Waarom zo lang aan de kust? Ik zou daar toch 1 of 2 dagen vanaf snoepen om wat meer rust te krijgen in de rest van je reis. Ik mis Bryce in je route. Je zou ook kunnen overwegen om te beginnen in San Francisco en in L.A. te eindigen.
Dag 10 kan niet kloppen. Bodie en Mono Lake kom je al tegen tussen Yosemite en Bishop dus zou eventueel op dag 9 kunnen.
De Hooverdam als je ook nog naar Page gaat, is niet nodig. Bij Page ligt de Glen Canyon dam, deze is ook groot en indrukwekkend. Page is dan ook een prima plaatsje voor een rustdag waarbij je dus de dam, Lake powell en Antelope Canyon met een bezoek kunt vereren.
Dag 10 kan niet kloppen. Bodie en Mono Lake kom je al tegen tussen Yosemite en Bishop dus zou eventueel op dag 9 kunnen.
De Hooverdam als je ook nog naar Page gaat, is niet nodig. Bij Page ligt de Glen Canyon dam, deze is ook groot en indrukwekkend. Page is dan ook een prima plaatsje voor een rustdag waarbij je dus de dam, Lake powell en Antelope Canyon met een bezoek kunt vereren.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vliegtickets waren al geboekt stond er, dus dat zal die echt niet meer veranderen.
Ik zou zowieso minimaal 1 dag LA eruit halen en 1 dag meer voor SF doen. Ik weet niet in hoeverre je tussen San Simeon en Monterey ook al walvistochten kunt doen, maar heb je in Monterey de ochtendtour, dan ben je toch pas laat in de middag, begin van de avond in San Francisco als je het rustig aan via de mooie kust en santa cruz doet...
Je hebt nu 6 overnachtingen Costa Mesa op het eind... ik zou er dus iig 1 voor SF afhalen en ook 1 voor Las Vegas, om ook in het midden nog wat rust te hebben.
Ik zou zowieso minimaal 1 dag LA eruit halen en 1 dag meer voor SF doen. Ik weet niet in hoeverre je tussen San Simeon en Monterey ook al walvistochten kunt doen, maar heb je in Monterey de ochtendtour, dan ben je toch pas laat in de middag, begin van de avond in San Francisco als je het rustig aan via de mooie kust en santa cruz doet...
Je hebt nu 6 overnachtingen Costa Mesa op het eind... ik zou er dus iig 1 voor SF afhalen en ook 1 voor Las Vegas, om ook in het midden nog wat rust te hebben.
Hmm, 3 dagen voor Highway 1 vind ik veel. En veel tijd in LA, nou ja, Costa Mesa, voor de pretparken wellicht een goede plek, maar alle andere dingen in LA gaan tijd kosten vanwege de afstand die je af moet leggen en de files.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reactie's tot dus ver. Het is fijn om te zien dat er genoeg mensen met je meedenken.
Inyo National Forest gaan we schrappen, en vanuit Yosemite direct naar Bishop. Dan sparen we onze eerste dag in de reis.
Overnachtingen hebben we nog nergens gepland, wil eerst de route zover uitgestippeld hebben.
De Glen Canyon Dam zou mij wel trekken, zeker omdat ik al eens bij de Hooverdam ben geweest, maar Vera nog niet.
We willen langs de kust en daar een walvistocht maken, anders hadden we ook op SF kunnen vliegen. 3 dagen voor Highway one is misschien wel veel, maar we willen ook niet meteen door naar SF rijden, dan beginnen we al met ons te haasten.
Op welk tijdstip we een walvistocht gaan maken, ben ik nog niet uit. Vraag me sowieso af, wanneer we steeds het beste kunnen rijden omdat we toch wel in de warmste periode gaan. (jul-aug)
We willen toch wel 5 a 6 dagen in LA, ofwel Costa Mesa blijven. De files daar vallen wel mee, meestal staan ze aan de andere kant, of heel vroeg. Doordat we in de buurt zitten en pretparken toch pas om 10 uur opengaan hebben we 's morgens tijd genoeg.
Inyo National Forest gaan we schrappen, en vanuit Yosemite direct naar Bishop. Dan sparen we onze eerste dag in de reis.
Overnachtingen hebben we nog nergens gepland, wil eerst de route zover uitgestippeld hebben.
De Glen Canyon Dam zou mij wel trekken, zeker omdat ik al eens bij de Hooverdam ben geweest, maar Vera nog niet.
We willen langs de kust en daar een walvistocht maken, anders hadden we ook op SF kunnen vliegen. 3 dagen voor Highway one is misschien wel veel, maar we willen ook niet meteen door naar SF rijden, dan beginnen we al met ons te haasten.
Op welk tijdstip we een walvistocht gaan maken, ben ik nog niet uit. Vraag me sowieso af, wanneer we steeds het beste kunnen rijden omdat we toch wel in de warmste periode gaan. (jul-aug)
We willen toch wel 5 a 6 dagen in LA, ofwel Costa Mesa blijven. De files daar vallen wel mee, meestal staan ze aan de andere kant, of heel vroeg. Doordat we in de buurt zitten en pretparken toch pas om 10 uur opengaan hebben we 's morgens tijd genoeg.
Dat kan, maar dan hou je te weinig tijd over voor met name Bodie.Vera&Gaddo schreef: Inyo National Forest gaan we schrappen, en vanuit Yosemite direct naar Bishop. Dan sparen we onze eerste dag in de reis..
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Het heeft weer even geduurd, maar we hebben weer een start gemaakt met het begin van onze route.
We landen op dag 1, dinsdag om 16.15 uur, we gaan dan de huurauto ophalen en willen een hotel dicht in de buurt van het vliegveld boeken. Dan kunnen we daar naar een winkel toe voor een kleine boodschap voor onderweg, koelbox, enz. Dan avondeten en optijd naar bed.
Dan kunnen we 's morgensvroeg vanuit hier via Highway 1, naar Monterey, waar we op donderdagmorgen (dag 3) 's morgens een walvistocht willen maken. 's Middags (of misschien wel 's avonds, kunnen we dan onze weg vervolgen naar San Francisco.
Als hotel in de buurt van LAX denken we aan een simpel hotel van Best Western ofzo...
Of toch al een stuk opweg gaan richting SF?
Voor San Francisco hebben we misschien ook al iets op het oog, maar vraag me af tot hoelaat we zo-al 's avonds kunnen inchecken als je wel en niet van te voren reserveerd...
We landen op dag 1, dinsdag om 16.15 uur, we gaan dan de huurauto ophalen en willen een hotel dicht in de buurt van het vliegveld boeken. Dan kunnen we daar naar een winkel toe voor een kleine boodschap voor onderweg, koelbox, enz. Dan avondeten en optijd naar bed.
Dan kunnen we 's morgensvroeg vanuit hier via Highway 1, naar Monterey, waar we op donderdagmorgen (dag 3) 's morgens een walvistocht willen maken. 's Middags (of misschien wel 's avonds, kunnen we dan onze weg vervolgen naar San Francisco.
Als hotel in de buurt van LAX denken we aan een simpel hotel van Best Western ofzo...
Of toch al een stuk opweg gaan richting SF?
Voor San Francisco hebben we misschien ook al iets op het oog, maar vraag me af tot hoelaat we zo-al 's avonds kunnen inchecken als je wel en niet van te voren reserveerd...
Je keuze is lastig. File zal je sowieso tegenkomen.
Je eerste aankomst in Amerika is LA? Dan mag je rekenen dat je niet voor 17.00 uur à 17.30 uur de auto kan ophalen en dan gaan rijden. Dat betekent file op de 405. Of je gaat de volgende dag die kant op en dan heb je ook file op de 405 en de 10 (naar Santa Monica).
Je eerste aankomst in Amerika is LA? Dan mag je rekenen dat je niet voor 17.00 uur à 17.30 uur de auto kan ophalen en dan gaan rijden. Dat betekent file op de 405. Of je gaat de volgende dag die kant op en dan heb je ook file op de 405 en de 10 (naar Santa Monica).
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Op de dag van aankomst zou ik niet te ver meer gaan rijden. Je bent waarschijnlijk moe van de reis. Ik wil dan zelf niet meer dan een half uurtje rijden. De boodschappen doen houden wij ook voor de ochtend van dag2; daar hebben we op dag 1 geen energie meer voor. Maar meestal ben je op dag 2 erg vroeg wakker (jetlag) dus lukt dat prima.
Rond LAX zijn erg veel hotels, keuze genoeg dus. Je kan hier vaak ook iets leuks vinden met Priceline of Hotwire.
Goed idee om op dag2 tot Monterey te gaan en dan op dag 3 walvissen te gaan spotten. Als je een hotel boekt met je creditcard, kan je normaal tot heel laat inchecken.
Op dag 3 zie je nog niet veel/niets van San francisco maar dan heb je dag 4 en 5 voor San Francisco en kan je op dag 6 in de ochtend naar Yosemite gaan.
Op dag 8 is het voorstel van jerommeke10 een goeie, overnachten in Lee Vining zodat je lang in Yosemite kan blijven. Dag 9 dan Bodie, Mono Lake en Ancient Bristlecones en overnachten in Bishop (of eventueel nog Alabama Hills er bij nemen en dan in Lone Pine overnachten).
Op dag 10 zou je al door Death Valley en naar Las Vegas kunnen rijden maar dan mis je een overnachting in Death Valley. Je kan natuurlijk ook in de ochtend van dag 11 naar Las Vegas te rijden.
Hoover dam vind ik zelf geen must, ik zou die dag ofwel in LV zelf besteden ofwel al naar Zion gaan zodat je daar een dag extra hebt of een dag aan Bryce kan besteden.
Veel plezier met de voorbereidingen.
groetjes, elke
Rond LAX zijn erg veel hotels, keuze genoeg dus. Je kan hier vaak ook iets leuks vinden met Priceline of Hotwire.
Goed idee om op dag2 tot Monterey te gaan en dan op dag 3 walvissen te gaan spotten. Als je een hotel boekt met je creditcard, kan je normaal tot heel laat inchecken.
Op dag 3 zie je nog niet veel/niets van San francisco maar dan heb je dag 4 en 5 voor San Francisco en kan je op dag 6 in de ochtend naar Yosemite gaan.
Op dag 8 is het voorstel van jerommeke10 een goeie, overnachten in Lee Vining zodat je lang in Yosemite kan blijven. Dag 9 dan Bodie, Mono Lake en Ancient Bristlecones en overnachten in Bishop (of eventueel nog Alabama Hills er bij nemen en dan in Lone Pine overnachten).
Op dag 10 zou je al door Death Valley en naar Las Vegas kunnen rijden maar dan mis je een overnachting in Death Valley. Je kan natuurlijk ook in de ochtend van dag 11 naar Las Vegas te rijden.
Hoover dam vind ik zelf geen must, ik zou die dag ofwel in LV zelf besteden ofwel al naar Zion gaan zodat je daar een dag extra hebt of een dag aan Bryce kan besteden.
Veel plezier met de voorbereidingen.
groetjes, elke
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ons aangepast schema:
1. Dusseldorf - LAX - LA
2. LA - via San Simeon (Highway one) naar Montery (lange rijdag)
3. Montery - San Fransico ('s morgens walvistocht in Monterey)
4. San Francisco (Lombard street, Golden Gate Bridge)
5. San Francisco (alcatraz, fishermans wharf)
6. San Francisco - Yosemite, Lee Vining
7. Yosemite
8. Yosemite - Monolake-Bodie- Bishop
9. Bishop - Death Valley
10. Death Valley - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas (dagtrip Hooverdam)
13. Las Vegas - Zion
14. Zion - Page
15. Page - Grand Canyon
16. Grand Canyon - Laughlin/Kingman
17. Laughlin/Kingman - Joshua national Park
19. Costa Mesa
20. Costa Mesa
21. Costa Mesa
22. Costa Mesa
23. Costa Mesa
24. Costa Mesa - LAX
Vanaf dag 13 vraag ik me zelf wel een beetje af, of we na Las vegas nog wel zo'n groot gehaast rondje moeten maken. We hebben immers al veel natuur gezien, echte wandelaars zijn we niet, en willen ons ook niet haasten op onze laatste dagen, omdat we dan ook veel willen doen.
Misschien is het wel een idee, om vanaf Las Vegas enkele tussenplaatsen over te slaan en rechtstreeks naar Kingman te rijden, en daar onze route weer te vervolgen naar Joshua Naional Park en Costa Mesa. Dan 'sparen' we 3 dagen.
Voor de dagen in LA (Costa Mesa) willen we doen: Venice Beach, Hollywood & Beverly Hills, Legoland, Disneyland, ook willen we nog naar 2 shoppingmalls en ook nog voldoende de tijd hebben nog gewoon wat te zien in en rond LA.
Zou het iets zijn om een dag vanuit Joshua National Park naar San Diego te rijden, (Sea World) of misschien wel even over de grens naar Mexico? Mag dat zomaar eigenlijk wel?
1. Dusseldorf - LAX - LA
6. San Francisco - Yosemite, Lee Vining
7. Yosemite
9. Bishop - Death Valley
11. Las Vegas
12. Las Vegas (dagtrip Hooverdam)
13. Las Vegas - Zion
14. Zion - Page
15. Page - Grand Canyon
16. Grand Canyon - Laughlin/Kingman
17. Laughlin/Kingman - Joshua national Park
19. Costa Mesa
20. Costa Mesa
21. Costa Mesa
22. Costa Mesa
23. Costa Mesa
24. Costa Mesa - LAX
Vanaf dag 13 vraag ik me zelf wel een beetje af, of we na Las vegas nog wel zo'n groot gehaast rondje moeten maken. We hebben immers al veel natuur gezien, echte wandelaars zijn we niet, en willen ons ook niet haasten op onze laatste dagen, omdat we dan ook veel willen doen.
Misschien is het wel een idee, om vanaf Las Vegas enkele tussenplaatsen over te slaan en rechtstreeks naar Kingman te rijden, en daar onze route weer te vervolgen naar Joshua Naional Park en Costa Mesa. Dan 'sparen' we 3 dagen.
Voor de dagen in LA (Costa Mesa) willen we doen: Venice Beach, Hollywood & Beverly Hills, Legoland, Disneyland, ook willen we nog naar 2 shoppingmalls en ook nog voldoende de tijd hebben nog gewoon wat te zien in en rond LA.
Zou het iets zijn om een dag vanuit Joshua National Park naar San Diego te rijden, (Sea World) of misschien wel even over de grens naar Mexico? Mag dat zomaar eigenlijk wel?
Laatst gewijzigd door Vera&Gaddo op 17 nov 2011, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Begin vroeg met rijden op dag 2. Of je Zion, Page en Grand Canyon moet laten schieten weet ik niet. Het is mooi om te zien, maar ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven wel even klaar bent met rijden en natuur zien.
Met de huurauto mag je niet in Mexico rijden. Dus als je naar Mexico wil dan moet je te voet de grens over of met een tourbus gaan, maar bereid je voor op lange wachtrijen bij de douane/immigratie zowel op de heen- als op de terugweg. Bovendien is dit deel van Mexico niet zo veilig vanwege de drugsoorlogen en smokkelbendes. Ik laat de keuze aan jou maar ik zou liever naar de natuurparken gaan als naar dat deel van Mexico.
Ik zie dat ik de vraag over Mexico vergeten ben. Inderdaad, dat mag niet van de verhuurbedrijven, met je auto de grens overgaan.
San Diego is wel een optie. Er ligt in San Diego een vliegdekschip wat je kan bezoeken. Zowel mijn ouders als ik vonden dat de moeite waard.
San Diego is wel een optie. Er ligt in San Diego een vliegdekschip wat je kan bezoeken. Zowel mijn ouders als ik vonden dat de moeite waard.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lee Vining ligt aan de oostkant van Yosemite, dus dag 6 is niet logisch, ik neem aan dat je in het park of aan de westkant zult overnachten.Vera&Gaddo schreef:6. San Francisco - Yosemite, Lee Vining
7. Yosemite
Het is jullie reis, ik weet niet of je de parken na Las vegas wel of niet moet doen. Ik zou het wel weten, en zoals ik al zei zou ik ook minder tijd bij LA doorbrengen, maar als je niets met de natuur hebt kun je de route ook inkorten. Bedenk wel dat de parken allemaal heel verschillend zijn, en dat je dus niet snel het idee hebt dat je telkens hetzelfde ziet.
Een dagtrip Hooverdam van Las vegas is een beetje jammer van de tijd; oals gezegd zou je ook de Glen Canyon Dam in Page kunnen doen, dat is een mooie onderbreking van de rit naar de grand Canyon als je wel die route doet. En nder kun je de Hooverdam op weg naar Kingman bezoeken.
Om te beslissen of je wel of niet langs Zion etc gaat zou je eens mijn 2011-verslag kunnen bekijken om een indruk te krijgen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Alweer een beetje huiswerk gemaakt en de route aangepast.
Morgenavond gaan we er beide nog eens een uurtje voor zitten. Wat we nu willen en wat niet... en het uitzoeken van de hotels die we zeker nu snel moeten gaan boeken. Curry Village is al vol; wat nu? Wawona Village? Yosemite View Lodge? Evergreen Lodge?
Page trekt me toch wel, al ligt het heel erg uit de buurt.
Met als gevolg; 2 extra lange rijdagen en toch nog een volgepropt schema op 't einde van de vakantie.
1. Dusseldorf - LAX - LA
6. San Francisco - Yosemite, Groveland
7. Yosemite
8. Yosemite - Monolake-Bodie - Bishop
9. Bishop - Death Valley
11. Las Vegas (show; bv Cirque du Soleil)
12. Las Vegas
13. Las Vegas - Page
14. Page (Antilop Canyon)
15. Page - Glen Canyon Dam - Grand Canyon
16. Grand Canyon - Barstow
17. Barstow - Costa Mesa
18. Costa Mesa (Sea World - San Diego)
19. Costa Mesa (Rustdag en 's avonds winkelen in Ontario)
20. Costa Mesa (Hollywood, Venice)
21. Costa Mesa (Legoland, is di en wo dicht)
22. Costa Mesa (Disneyland)
23. Costa Mesa
24. Costa Mesa - LAX
Morgenavond gaan we er beide nog eens een uurtje voor zitten. Wat we nu willen en wat niet... en het uitzoeken van de hotels die we zeker nu snel moeten gaan boeken. Curry Village is al vol; wat nu? Wawona Village? Yosemite View Lodge? Evergreen Lodge?
Page trekt me toch wel, al ligt het heel erg uit de buurt.
Met als gevolg; 2 extra lange rijdagen en toch nog een volgepropt schema op 't einde van de vakantie.
1. Dusseldorf - LAX - LA
6. San Francisco - Yosemite, Groveland
7. Yosemite
8. Yosemite - Monolake-Bodie - Bishop
9. Bishop - Death Valley
11. Las Vegas (show; bv Cirque du Soleil)
12. Las Vegas
13. Las Vegas - Page
14. Page (Antilop Canyon)
15. Page - Glen Canyon Dam - Grand Canyon
16. Grand Canyon - Barstow
17. Barstow - Costa Mesa
18. Costa Mesa (Sea World - San Diego)
19. Costa Mesa (Rustdag en 's avonds winkelen in Ontario)
20. Costa Mesa (Hollywood, Venice)
21. Costa Mesa (Legoland, is di en wo dicht)
22. Costa Mesa (Disneyland)
23. Costa Mesa
24. Costa Mesa - LAX
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Antelope Canyon is mooi, maar om daar zo'n eind voor te gaan rijden, tja. Je hebt er ook geen geen volle dag voor nodig, maar ongeveer een uur of twee. De Glen Canyon Dam kun je ook die dag doen, net als horseshoe bend. Dan heb je de voglende dag meer tijd voor de Grand Canyon. Ik zou ook niet de volgende dag al naar Barstow rijden, maar de ochtend nog gebruiken voor de uitzichtpunten/wandeling langs de west rim (Hermits Rest route).
Als er niets in Yosemite vrij is, zou ik El Portal aanraden (Cedar Lodge of de View Lodge). Alle andere mogelijkheden zijn al gauw een uur rijden van de vallei.
Heb je trouwens wel goed gekeken? Meestal is er nog wel wat vrij in Curry Village.
Marianne
Als er niets in Yosemite vrij is, zou ik El Portal aanraden (Cedar Lodge of de View Lodge). Alle andere mogelijkheden zijn al gauw een uur rijden van de vallei.
Heb je trouwens wel goed gekeken? Meestal is er nog wel wat vrij in Curry Village.
Marianne
-
- Amerikakenner
dag 8: zoals jij het plant: eerst Bodie (ivm sluitingsuur) en nadien Mono Lake. Zoals gezegd zou ik eerder eerder slapen in Lee Vining (ipv Bishop), dus iets langer in Yosemite blijven en Bodie tot daags nadien bewaren.
dag 9: Als je vertrekt uit Bishop kan je ook Ancient Bristlecones (wordt veel overgeslagen) en Alabama hills (Lone Pine) meepikken op weg naar DV. Als je dat niet van plan bent, lijkt overnachten in Bishop me niet aangewezen. Tenzij je Bishop - LV in één dag gaat doen, dat kan ook maar dan mis je de veelgeroemde overnachting in DV.
dag 9: Als je vertrekt uit Bishop kan je ook Ancient Bristlecones (wordt veel overgeslagen) en Alabama hills (Lone Pine) meepikken op weg naar DV. Als je dat niet van plan bent, lijkt overnachten in Bishop me niet aangewezen. Tenzij je Bishop - LV in één dag gaat doen, dat kan ook maar dan mis je de veelgeroemde overnachting in DV.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3125 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties