Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Laredo: rondreis Denver-westkust-Denver juli/aug 2012
Reis Laredo: rondreis Denver-westkust-Denver juli/aug 2012
Van 22 juli tot 13 augustus 2012 gaan mijn vriendin en ik een rondreis maken in West Amerika. Zoals veel anderen vliegen we op Denver met Icelandair. Ik ben al een paar dagen aan het kijken naar een goede route maar kom er niet echt uit. Misschien dat iemand hier ons kan helpen?
Graag willen we de volgende plaatsen/locaties bezoeken:
Bryce Canyon
Grand Canyon
Death valley (optioneel)
Las Vegas (optioneel, zijn wij reeds geweest)
Los Angeles
Sequoia np (optioneel)
San Francisco
Binnenlandse vlucht San Francisco - Denver kunnen wij goedkoop maken met onze punten van Continental. Eigenlijk willen we het liefst rustig aan doen en starten met 3 dagen rust aan het begin en eind van de reis. Uiteraard zijn enkele extra tussenstops mogelijk omdat anders de afstanden te groot worden.
Wat denken jullie? Is deze rondrit mogelijk of wordt het te veel/onmogelijk?
Graag willen we de volgende plaatsen/locaties bezoeken:
Bryce Canyon
Grand Canyon
Death valley (optioneel)
Las Vegas (optioneel, zijn wij reeds geweest)
Los Angeles
Sequoia np (optioneel)
San Francisco
Binnenlandse vlucht San Francisco - Denver kunnen wij goedkoop maken met onze punten van Continental. Eigenlijk willen we het liefst rustig aan doen en starten met 3 dagen rust aan het begin en eind van de reis. Uiteraard zijn enkele extra tussenstops mogelijk omdat anders de afstanden te groot worden.
Wat denken jullie? Is deze rondrit mogelijk of wordt het te veel/onmogelijk?
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Re: Reis Laredo: rondreis Denver-westkust-Denver juli/aug 20
Niemand? Als het onmogelijk is kunnen we natuurlijk altijd wat veranderen/schuiven, zijn nu vooral op zoek naar tips voor een grove opzet qua reisroute! Bedankt vast allemaal.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Bedoel je met die binnenlandse vlucht alleen een heenvlucht Denver-SF en dan rijden naar Denver en van daaruit terugvliegen?
Dan zou je bijvoorbeeld deze route kunnen doen:
San Francisco
Sequoia
Los Angeles
Death valley
Las Vegas
Grand Canyon
Page
Bryce Canyon
Torrey (Capitol Reef)
Moab
Denver
Als je 3 dagen aan het begin en 3 dagen aan het einde rust wilt wordt het wel een beetje krap want dan heb je maar zo'n 14 dagen over voor deze route.
Marjon
Dan zou je bijvoorbeeld deze route kunnen doen:
San Francisco
Sequoia
Los Angeles
Death valley
Las Vegas
Grand Canyon
Page
Bryce Canyon
Torrey (Capitol Reef)
Moab
Denver
Als je 3 dagen aan het begin en 3 dagen aan het einde rust wilt wordt het wel een beetje krap want dan heb je maar zo'n 14 dagen over voor deze route.
Marjon
Nou ik dacht ik eigenlijk eerst te rijden naar San Francisco en dan een binnenlandse vlucht terug naar Denver, paar dagen bijtanken (wat shoppen en stad bekijken en indien mogelijk bij het zwembad liggen) en daarna terug te vliegen naar NL. Maar andersom zou natuurlijk ook kunnen.
Zoals jij aangeeft wordt het krap in twee weken, dat komt door het aantal km's hè? Het maakt geen verschil om Las Vegas bv over te slaan?
Zoals jij aangeeft wordt het krap in twee weken, dat komt door het aantal km's hè? Het maakt geen verschil om Las Vegas bv over te slaan?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je naar Death Valley wilt maakt het niet veel uit als je Las Vegas overslaat, want dan zul je er toch bijna langs komen. Je kunt er natuurlijk wel gewoon langs rijden en niet overnachten, dat scheelt je weer een dag.
Je zou ook nog de North Rim van de Grand Canyon kunnen doen i.p.v. de South Rim en dan direct door naar Bryce. Dat scheelt een heel stuk rijden.
De North Rim schijnt ook prachtig te zijn en lang niet zo toeristisch.
Je zou ook nog de North Rim van de Grand Canyon kunnen doen i.p.v. de South Rim en dan direct door naar Bryce. Dat scheelt een heel stuk rijden.
De North Rim schijnt ook prachtig te zijn en lang niet zo toeristisch.
Zijn de vliegtickets al geboekt? Want waarom Denver (behalve de prijs) als je heel veel noemt wat er toch nog een aardig eindje van af ligt. Prijs is een ding maar gezien je wensen is beginnen/eindigen in L.A./S.F. logischer.
Ik denk dat je zo weinig reacties hebt gekregen omdat je de vraag te ruim stelt. Want waar wil je die rustdagen in Denver, in S.F. of bijvoorbeeld toch liever uitgebalanceerd in je route? Bij een goede route heb je op het eind geen rust nodig
Je lijstje geeft in feite al de route aan, zoek de afstanden erbij, bepaal hoe lang je ergens wilt blijven en je weet waar je tussenstops moet maken. Bepaal vervolgens hoe lang je wil blijven op de plekken die je wilt bezoeken. Kijk ook nog eens na wat er tussen Denver en Bryce/Grand Canyon ligt en wat je daar nog van wilt zien. Goede sites zijn: http://www.nps.gov, http://www.ontdek-amerika.nl
Las Vegas overslaan, je komt er hoe dan ook langs... dus kun je er net zo goed een nachtje of 2 slapen om wat te shoppen, bij het zwembad te hangen etc.
Ik denk dat je zo weinig reacties hebt gekregen omdat je de vraag te ruim stelt. Want waar wil je die rustdagen in Denver, in S.F. of bijvoorbeeld toch liever uitgebalanceerd in je route? Bij een goede route heb je op het eind geen rust nodig

Las Vegas overslaan, je komt er hoe dan ook langs... dus kun je er net zo goed een nachtje of 2 slapen om wat te shoppen, bij het zwembad te hangen etc.
Bedankt voor de reacties. Tsja, de tickets zijn al geboekt en dat is een weloverwogen besluit geweest (hoewel de prijs ook een grote rol speelde
). In eerste instantie was het plan om op LAX te vliegen en daarvandaan een rondrit te gaan maken. Nu is het dus Denver geworden en zullen we daarvandaan een rit gaan plannen.
Mijn partner wil graag aan het eind of begin van de reis een paar dagen relaxen maar als jullie aangeven dat het relaxter is om de trip naar SF in een rustig tempo van ongeveer 2,5 a 3 weken te maken kan ik haar misschien wel overtuigen. Aan de andere kan begin ik nu te twijfelen of het misschien toch wel makkelijker is niet verder te rijden dan Las Vegas en daarvandaan een binnenlandse vlucht te maken naar Denver.
Kort samengevat heb ik 3 opties:
1. Enkele reis Denver - San Francisco (binnenlandse vlucht terug voor ons gratis)
2. Enkele reis Denver - Las Vegas (binnenlandse vlucht terug voor ons gratis)
3. Rondrit Denver - Yellowstone - etc - Denver
Het wordt voor ons beide de eerste keer sinds lange tijd aan de westkust (ik ben er eerder geweest, mijn vriendin nog nooit). De afgelopen 2 jaar zijn wij in Florida geweest en hebben daar een combinatie van shoppen en sightseeyen gedaan. Eigenlijk willen we dat nu weer het liefst doen. In Florida reden wij meestal om de 2 a 3 dagen naar een bestemming met +/- maximaal 5 uur reistijd. Welke van de bovenste drie opties zou dan het beste zijn?

Mijn partner wil graag aan het eind of begin van de reis een paar dagen relaxen maar als jullie aangeven dat het relaxter is om de trip naar SF in een rustig tempo van ongeveer 2,5 a 3 weken te maken kan ik haar misschien wel overtuigen. Aan de andere kan begin ik nu te twijfelen of het misschien toch wel makkelijker is niet verder te rijden dan Las Vegas en daarvandaan een binnenlandse vlucht te maken naar Denver.
Kort samengevat heb ik 3 opties:
1. Enkele reis Denver - San Francisco (binnenlandse vlucht terug voor ons gratis)
2. Enkele reis Denver - Las Vegas (binnenlandse vlucht terug voor ons gratis)
3. Rondrit Denver - Yellowstone - etc - Denver
Het wordt voor ons beide de eerste keer sinds lange tijd aan de westkust (ik ben er eerder geweest, mijn vriendin nog nooit). De afgelopen 2 jaar zijn wij in Florida geweest en hebben daar een combinatie van shoppen en sightseeyen gedaan. Eigenlijk willen we dat nu weer het liefst doen. In Florida reden wij meestal om de 2 a 3 dagen naar een bestemming met +/- maximaal 5 uur reistijd. Welke van de bovenste drie opties zou dan het beste zijn?
Bij optie 2 en 3 kom je niet bij de westkust
die veronderstelling moet je dan toch even bijstellen. En het zuidwesten is niet te vergelijken met Florida, al is het maar omdat het gebied veel minder dichtbevolkt is. De afstanden zijn groter tussen plaatsen, plaatsen zijn ook kleiner. In het Zuidwesten zul je ritten eerder onderbreken om iets te zien qua natuurschoon als om te winkelen.
Met optie 3 heb ik geen ervaring, maar er staan genoeg routes die Denver-Yellowstone-Denver aan doen zowel in het zuidwesten- als in het noordwesten gedeelte van het forum.
Optie 2 lijkt op wat wij ooit eens gedaan hebben, maar we hadden maar 2 weken in de meivakantie. Ons tempo werd bepaald door de reuma van mijn schoonmoeder en de suikerziekte van mijn schoonvader, waardoor regelmaat en beperkt wandelen een gegeven waren voor ons. Maar wij hebben een prima reis gehad en ik had niet het idee dat het veel sneller kon. Denver is een leuke stad om te bekijken en we zijn wat langer in Las Vegas gebleven en hebben vandaar uit nog de Hooverdam en Red Rock Canyon bezocht omdat het met mijn schoonouders boven verwachting goed ging.
Onze route in 2004:
Dag 1: Amsterdam-Denver
Dag 2: Sightseeing Denver
Dag 3: Denver- Colorado National Monument-scenic backway 128-Moab
Dag 4: Moab (Canyonlands/Dead Horse SP)
Dag 5: Moab (Arches)
Dag 6: Moab-Natural Bridges-Mokee Dugway- Monument Valley-Kayenta
Dag 7: Kayenta - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Zion
Dag 9: Zion - Valley of Fire SP - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas (rustdag)
Dag 11: Las Vegas (Hooverdam/Lake Mead)
Dag 12: Las Vegas (Red rock Canyon)
Dag 13: Las Vegas-Amsterdam
We hebben Bryce dus overgeslagen en hebben maar 1 nacht bij Zion doorgebracht. Maar dat is dus wel aan te passen door minder lang in Las Vegas te verblijven. Je houdt dan nog 1 week over om terug te rijden naar Denver of om door te rijden naar S.F.

Met optie 3 heb ik geen ervaring, maar er staan genoeg routes die Denver-Yellowstone-Denver aan doen zowel in het zuidwesten- als in het noordwesten gedeelte van het forum.
Optie 2 lijkt op wat wij ooit eens gedaan hebben, maar we hadden maar 2 weken in de meivakantie. Ons tempo werd bepaald door de reuma van mijn schoonmoeder en de suikerziekte van mijn schoonvader, waardoor regelmaat en beperkt wandelen een gegeven waren voor ons. Maar wij hebben een prima reis gehad en ik had niet het idee dat het veel sneller kon. Denver is een leuke stad om te bekijken en we zijn wat langer in Las Vegas gebleven en hebben vandaar uit nog de Hooverdam en Red Rock Canyon bezocht omdat het met mijn schoonouders boven verwachting goed ging.
Onze route in 2004:
Dag 1: Amsterdam-Denver
Dag 2: Sightseeing Denver
Dag 3: Denver- Colorado National Monument-scenic backway 128-Moab
Dag 4: Moab (Canyonlands/Dead Horse SP)
Dag 5: Moab (Arches)
Dag 6: Moab-Natural Bridges-Mokee Dugway- Monument Valley-Kayenta
Dag 7: Kayenta - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Zion
Dag 9: Zion - Valley of Fire SP - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas (rustdag)
Dag 11: Las Vegas (Hooverdam/Lake Mead)
Dag 12: Las Vegas (Red rock Canyon)
Dag 13: Las Vegas-Amsterdam
We hebben Bryce dus overgeslagen en hebben maar 1 nacht bij Zion doorgebracht. Maar dat is dus wel aan te passen door minder lang in Las Vegas te verblijven. Je houdt dan nog 1 week over om terug te rijden naar Denver of om door te rijden naar S.F.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Als je niet verder wil dan Las Vegas kan je gewoon een rondje maken en hoef je zelfs geen binnenlandse vlucht te maken, of je moet idd Yellowstone erbij pakken maar dan wordt de kust een beetje moeilijk. Gezien wat je als eerste opschreef zou ik rustig richting SF rijden zoals Marjon aangaf(maar dan andersom), bijv. beginnen met 1 of 2 dagen Denver en eindigen met 2 dagen SF en hiervandaan terugvliegen.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Persoonlijk zou ik voor optie 3 kiezen. Met Denver als start/ en eindpunt is een heel mooi en vooral afwisselend rondje te maken. Denk aan een route met
Denver
South Dakota met Custer S.P., diverse scenic roads, Wind Cave N.P., Badlands N.P., Mount Rushmore N.M., Crazy Horse.
Devils Tower, Bighorn N.R.A.
Cody met Buffal Bill Historical Center, rodeo en gunfight at the Irma Hotel.
Yellowstone N.P.
Grand Teton N.P.
Salt Lake City
Keuze uit o.a. Moab, Capitol Reef, Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Mesa Verde, Million Dollar Highway, Colorado N.M., Black Canyon Of The Gunnison, Rocky Mountains.
En dan ben ik ongetwijfeld nog dingen vergeten.
Schrijf de route in ieder geval van dag tot dag uit met afstanden en tijden om een indruk te krijgen van wat haalbaar is.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Denver
South Dakota met Custer S.P., diverse scenic roads, Wind Cave N.P., Badlands N.P., Mount Rushmore N.M., Crazy Horse.
Devils Tower, Bighorn N.R.A.
Cody met Buffal Bill Historical Center, rodeo en gunfight at the Irma Hotel.
Yellowstone N.P.
Grand Teton N.P.
Salt Lake City
Keuze uit o.a. Moab, Capitol Reef, Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Mesa Verde, Million Dollar Highway, Colorado N.M., Black Canyon Of The Gunnison, Rocky Mountains.
En dan ben ik ongetwijfeld nog dingen vergeten.
Schrijf de route in ieder geval van dag tot dag uit met afstanden en tijden om een indruk te krijgen van wat haalbaar is.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
hallo Laredo,
onderstaande onze route, misschien heb je er iets aan.
We beginnen in Denver, door Rocky mountains naar een rustplaats ergens in die streek (Ridgeway?), dan Moab. Moab blijven we 1 nacht want daar zijn we al eerder geweest.
Wat we precies gaan doen tussen Moab en Grand Canyon weten we nog niet. In ieder geval Monument Valley; daar zijn we vorige keer per ongeluk zo langs gereden zonder iets gezien te hebben!
Na de GC doen we 2 nachten Bryce en omgeving.
Dan 3 nachten Vegas!
Vervolgens door Death Valley naar omgeving Bakersfield. In die buurt wil ik Los Padres National Forest bezoeken.
Dan naar de kust, Morro bay oid en tenslotte via het wijngebied in Santa Ynez Valley naar LA waar we 4 nachten zitten. Dagje Universal, dagje Strand, dagje Beverly Hills etc en 1 dagje lekker aan het zwembad in het Sportsmans Lodge hotel.
vanuit LA vliegen we naar Denver en dan de dag daarna naar huis!

onderstaande onze route, misschien heb je er iets aan.
We beginnen in Denver, door Rocky mountains naar een rustplaats ergens in die streek (Ridgeway?), dan Moab. Moab blijven we 1 nacht want daar zijn we al eerder geweest.
Wat we precies gaan doen tussen Moab en Grand Canyon weten we nog niet. In ieder geval Monument Valley; daar zijn we vorige keer per ongeluk zo langs gereden zonder iets gezien te hebben!
Na de GC doen we 2 nachten Bryce en omgeving.
Dan 3 nachten Vegas!
Vervolgens door Death Valley naar omgeving Bakersfield. In die buurt wil ik Los Padres National Forest bezoeken.
Dan naar de kust, Morro bay oid en tenslotte via het wijngebied in Santa Ynez Valley naar LA waar we 4 nachten zitten. Dagje Universal, dagje Strand, dagje Beverly Hills etc en 1 dagje lekker aan het zwembad in het Sportsmans Lodge hotel.
vanuit LA vliegen we naar Denver en dan de dag daarna naar huis!

1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
@ Thefreeze: super bedankt, heb er inderdaad wat aan (andere posters uiteraard ook bedankt!). Hoelang doen jullie over de trip zoals te zien op het kaartje?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probeer zelf eens wat mogelijke routes uit te schrijven. Je hebt al wat parken en plaatsen genoemd, en Vana heeft al een goede aanzet gegeven. Je kunt het beste dat eens per dag uit gaan schrijven.
Ik mis Zion in je opsomming, wil je daar niet naar toe, of ben je daar ook al geweest?
Even een voorbeeld. Je kunt ook tijd nemen voor Zion in plaats van Sequoia. Het blijft echter lastig op een route vanuit Denver om de parken in Utah met de GC op een handige manier in een route op te nemen. Voor de GC zou je ook aan de North Rim kunnen denken.
22-jul Denver
23-jul Denver - Moab
24-jul Moab
25-jul Moab
26-jul Moab - Capitol Reef
27-jul Capitol Reef - Bryce
28-jul Bryce - Page
29-jul Page
30-jul Page - Grand Canyon
31-jul Grand Canyon
1-aug Grand Canyon - Las Vegas
2-aug Las Vegas - Death Valley
3-aug Death Valley - Lee Vining
4-aug Lee Vining - Yosemite
5-aug Yosemite
6-aug Yosemite
7-aug Yosemite - Sequoia
8-aug Sequoia
9-aug Sequoia - SF
10-aug SF
11-aug SF - Denver
12-aug Denver
13-aug Denver
Marianne
Ik mis Zion in je opsomming, wil je daar niet naar toe, of ben je daar ook al geweest?
Even een voorbeeld. Je kunt ook tijd nemen voor Zion in plaats van Sequoia. Het blijft echter lastig op een route vanuit Denver om de parken in Utah met de GC op een handige manier in een route op te nemen. Voor de GC zou je ook aan de North Rim kunnen denken.
22-jul Denver
23-jul Denver - Moab
24-jul Moab
25-jul Moab
26-jul Moab - Capitol Reef
27-jul Capitol Reef - Bryce
28-jul Bryce - Page
29-jul Page
30-jul Page - Grand Canyon
31-jul Grand Canyon
1-aug Grand Canyon - Las Vegas
2-aug Las Vegas - Death Valley
3-aug Death Valley - Lee Vining
4-aug Lee Vining - Yosemite
5-aug Yosemite
6-aug Yosemite
7-aug Yosemite - Sequoia
8-aug Sequoia
9-aug Sequoia - SF
10-aug SF
11-aug SF - Denver
12-aug Denver
13-aug Denver
Marianne
Iedereen bedankt voor alle hulp. In eerste instantie hebben we de volgende grove opzet gemaakt van onze reis:
Dag 1 Amsterdam – Denver (Aurora)
Dag 2 Denver – Moab
Dag 3 Moab
Dag 4 Moab – Torrey (capitol reef)
Dag 5 Torrey – Bryce Canyon city
Dag 6 Bryce Canyon – Page (Glenn Canyon)
Dag 7 Page – Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas – Stovepipe Wells (death Valley)
Dag 11 Stovepipe Wells – Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite – Sequioa
Dag 14 Sequioa – San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco – Denver
Dag 18 Denver
Dag 19 Denver
Dag 20 Denver
Dag 21 Denver
Dag 22 Denver
Dag 23 Denver - Amsterdam
We overwegen nog om misschien toch wat meer rust tijdens de reis in te lassen en aan het eind wat korter in Denver te verblijven. Ook twijfelen we tussen SF en LA. Allebei is is in principe geen optie, dus het wordt 1 van de 2. Wat denken jullie, te doen qua reistijd en locaties?
Zie ook http://g.co/maps/bw8zp
Dag 2 Denver – Moab
Dag 3 Moab
Dag 4 Moab – Torrey (capitol reef)
Dag 5 Torrey – Bryce Canyon city
Dag 6 Bryce Canyon – Page (Glenn Canyon)
Dag 7 Page – Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas – Stovepipe Wells (death Valley)
Dag 11 Stovepipe Wells – Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite – Sequioa
Dag 14 Sequioa – San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco – Denver
Dag 18 Denver
Dag 19 Denver
Dag 20 Denver
Dag 21 Denver
Dag 22 Denver
We overwegen nog om misschien toch wat meer rust tijdens de reis in te lassen en aan het eind wat korter in Denver te verblijven. Ook twijfelen we tussen SF en LA. Allebei is is in principe geen optie, dus het wordt 1 van de 2. Wat denken jullie, te doen qua reistijd en locaties?
Zie ook http://g.co/maps/bw8zp
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Mijn(+gezin) voorkeur is zeker San Francisco, vinden wij veel leuker en mooier. LA is over het algemeen warmer maar voor een stad is iets koeler wel lekker.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Voor Moab neem je veel te weinig tijd daar heb je twee en nog liever drioe dagen nodig.
Sequioa heb je ook twee dagen voor nodig, zoals het er nu staat rij je er alleen maar naar toe voor een overnachting om de volgende dag door te rijden naar SF.
Sequioa heb je ook twee dagen voor nodig, zoals het er nu staat rij je er alleen maar naar toe voor een overnachting om de volgende dag door te rijden naar SF.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp die 6 dagen Denver niet, maar dat is ook geen must? Ik zou (veel) meer rust onderweg inbouwen, het is een ontzettend drukke route zo met ook een paar erg lange reisdagen.
Om te beginenn zou je een extra dag Moab kunnen toevoegen. Dan heb je tijd voor zowel Arches als Canyonlands, en ook nog voor andere dingen in de omgeving. Ook een extra dag bij Page of bij de Grand Canyon is wel prettig omdat je anders elke dag weer verder moet rijden.
Death valley - Yosemite is een erg lange dag waar ook nog veel te zien en te doen is onderweg. Als je dat in 1 dag doet heb je nauwelijks tijd voor de Tioga Road. En voor 1 overnachting in sequoia heeft het geen zin om die omweg te maken. Wat zouden jullie daar willen gaan doen? Blijf dan liever nog een dag in Yosemite, want het is al erg kort met maar 1 dag.
Marianne
Om te beginenn zou je een extra dag Moab kunnen toevoegen. Dan heb je tijd voor zowel Arches als Canyonlands, en ook nog voor andere dingen in de omgeving. Ook een extra dag bij Page of bij de Grand Canyon is wel prettig omdat je anders elke dag weer verder moet rijden.
Death valley - Yosemite is een erg lange dag waar ook nog veel te zien en te doen is onderweg. Als je dat in 1 dag doet heb je nauwelijks tijd voor de Tioga Road. En voor 1 overnachting in sequoia heeft het geen zin om die omweg te maken. Wat zouden jullie daar willen gaan doen? Blijf dan liever nog een dag in Yosemite, want het is al erg kort met maar 1 dag.
Marianne
Waarom sla je Zion over?
Ik zou inderdaad Sequoia laten vallen. Mammoetbomen kun je ook in Yosemite zien, dus zou ik daar een dag extra blijven. Ook een extra dag in Moab is zeker aan te bevelen, er is daar zoveel te doen, Arches, Canyonland, jeepsafari, raften. Zion is inderdaad erg mooi, maar soms moet je keuzes maken. Misschien iets minder lang in Denver blijven en deze dagen verdelen over Moab en Yosemite. Verkijk je niet op de afstanden in Amerika, je hebt veel meer tijd nodig om ergens te komen. Je wilt tenslotte ook geregeld stoppen voor korte wandelingen, foto's noem maar op. Zeker het begin van je reis vind ik erg gehaast, terwijl het vanaf dag 15 erg rustig is. San Francisco is wel een ontzettend leuke stad. Gelukkig heb je nog tijd zat om aan je route te sleutelen.
Groetjes Nicole
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
Na jullie tips en adviezen hebben wij ons voorlopige schema wat aangepast. Dag extra in Moab en Page. Ook hebben we Sequoia geruild voor een extra dag Yosemite. Zion ben ik reeds 2x geweest en slaan we bewust over. De keuze voor SF ipv LA is gemaakt. LA slaan we over.
Dag 2 Denver – Moab
Dag 3 Moab
Dag 4 Moab
Dag 5 Moab – Torrey (capitol reef)
Dag 6 Torrey – Bryce Canyon city
Dag 7 Bryce Canyon – Page (Glenn Canyon)
Dag 8 Page
Dag 9 Page – Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas – Stovepipe Wells (death Valley)
Dag 13 Stovepipe Wells – Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite – San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco – Denver
Dag 21 Denver
Dag 22 Denver
Waar we nu nog over twijfelen is om misschien nog 1 dag Denver te ruilen voor Las Vegas. In LV zijn luxe hotels relatief goedkoop, kun je leuk shoppen en is natuurlijk een gave stad. Daarnaast hebben we in Denver in principe geen huur auto meer omdat we een one-way doen maar SF.
Dag 2 Denver – Moab
Dag 3 Moab
Dag 4 Moab
Dag 5 Moab – Torrey (capitol reef)
Dag 6 Torrey – Bryce Canyon city
Dag 7 Bryce Canyon – Page (Glenn Canyon)
Dag 8 Page
Dag 9 Page – Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas – Stovepipe Wells (death Valley)
Dag 13 Stovepipe Wells – Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite – San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco – Denver
Dag 21 Denver
Dag 22 Denver
Waar we nu nog over twijfelen is om misschien nog 1 dag Denver te ruilen voor Las Vegas. In LV zijn luxe hotels relatief goedkoop, kun je leuk shoppen en is natuurlijk een gave stad. Daarnaast hebben we in Denver in principe geen huur auto meer omdat we een one-way doen maar SF.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht