Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Freti: LA-SF juni 2013 (23 dagen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Freti
Amerika-ontdekker

Reis Freti: LA-SF juni 2013 (23 dagen)

Bericht door Freti »

Hoi

In juni 2012 wensen mijn vriendin en ik voor de eerste keer een verre reis te maken en we hebben hiervoor ZW-USA gekozen. Het betreft een reis van 23 dagen. Het verlof staat nog niet vast, maar goed plannen op voorhand kan geen kwaad uiteraard :). Ik ben me al 1,5 jaar aan het inlezen op dit forum en via diverse reisverslagen. We zijn beiden 26 jaar tegen juni 2012. Het doel is om begin juni te vertrekken in LA en te eindigen in San Francisco. In totaal hebben we hiervoor 23 dagen (vluchten inclusief). We gaan voor de hele periode een auto huren. Ik moet me hier nog wat verder in verdiepen, maar ik denk dat het een midsize SUV zal worden (niet onbelangrijk voor eventuele kleine dirtroads). Het liefst hebben we een reis met veel afwisseling, maw zowel de steden, natuur, pretparken, beetje sport/avontuur dragen onze voorkeur. We wensen te overnachten in hotels/motels. Er is nog niets geboekt tot op heden, we gaan dit ook niet kunnen doen voor ten vroegste november (pas tegen dan zullen we weten of vakantie in juni 2012 mogelijk is). De vluchten denk ik rond januari 2012 te boeken (acties Connections).

Hieronder een overzicht van de algemene reisplanning. Later zou ik graag wat dieper ingaan op enkele specifieke dagen / accomodaties.

Dag 1: Brussel - LA (auto ophalen)
Dag 2: LA (LA met de auto verkennen)
Dag 3: LA (Universal Studios, Hollywood)
Dag 4: LA - San Diego (stadsbezoek, Speedboat Adventures)
Dag 5: San Diego (Sea World, Old Town)
Dag 6: San Diego - Twentynine Palms (USS Midway, Joshua Tree NP)
Dag 7: Twentynine Palms - Grand Canyon Village (Route 66 / Oatman, Grand Canyon NP)
Dag 8: Grand Canyon Village - Monument Valley (Grand Canyon NP, ev. Coal Mine Canyon, sunset-tour Monument Valley)
Dag 9: Monument Valley - Torrey (Goosenecks SP, Valley Of The Gods, Moki Dugway, Natural Bridges National Monument, Hite Overlook, Capitol Reef NP)
Dag 10: Torrey - Bryce Canyon (via Notom Bullfrog Road & Burr Trail, Scenic Byway 12)
Dag 11: Bryce Canyon - Springdale (Bryce Canyon NP, Zion NP - Canyon Overlook Trail)
Dag 12: Springdale (Angel's Landing of Observation Point)
Dag 13: Springdale - Las Vegas (ev. nog kleine wandeling Zion NP, Valley Of Fire SP, Strip)
Dag 14: Las Vegas (strip/freemont, zwembad, shoppen,...)
Dag 15: Las Vegas (strip/freemont, zwembad, shoppen,...)
Dag 16: Las Vegas - Stovepipe Wells (Death Valley NP)
Dag 17: Stovepipe Wells - Lee Vining (Alabama Hills, Whitney Portal, Bodie, ev. Mono Lake)
Dag 18: Lee Vining - Yosemite (ev. Mono Lake, Tioga Road, Glacier Point)
Dag 19: Yosemite (Vernal/Nevada Falls, viewpoints in de valley)
Dag 20: Yosemite - San Francisco (stadsbezoek, Alcatraz)
Dag 21: San Francisco (stadsbezoek, fietstocht Golden Gate)
Dag 22: San Francisco - Brussel (auto binnenbrengen)
Dag 23: San Francisco - Brussel (aankomst)

Alle tips en opmerkingen over de route, dagbesteding, overnachtingen,... zijn zeer welkom. Alvast bedankt!

Freti

*
Titel aangepast omdat de reis een jaar is uitgesteld.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis Freti: LA-SF juni 2012 (23 dagen)

Bericht door Rob »

Welkom op het forum, het is goed te zien dat je jezelf al een poosje hebt ingelezen, mooie route zo :thumbup: zou er niets meer aan veranderen.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

inderdaad, een niet te verbeteren route voor een eerste bezoek, met tijd voor de gekende hoogtepunten. De kleinere, minder gekende maar even mooie ,,natuur-attracties" worden opgespaard voor de tweede reis die er ongetwijfeld zal komen.

Jacques
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Mooie route!

Wat wij ook erg mooi vonden is Antelope Canyon bij Page. Verder hebben wij daar ook een speedboat gehuurd. Deze 2 zou je op 1 dag kunnen doen (en dan zou je ook nog de wandeling naar Horshoebend kunnen doen). Zie ook ons verslag (dag 19en dag 20). Je zal dan uiteraard iets moeten laten liggen. Bijv. Capitol Reef (ik weet dat er veel enthousiastelingen zijn voor CR, dus hopelijk schop ik niemand tegen de schenen!).
Voor het huren van een speedboat heb je geen vaarbewijs nodig in Amerika. Na een korte toelichting mag je zo het water op! Een aanrader.
CR zou je dan bij een volgende :wink: reis mee kunnen pakken als je ook richting Moab zou willen.

Voor wat betreft dag 22/23: het kan handig zijn (als je vroeg vliegt) om in een airport hotel te slapen. Je brengt dan de auto 's avonds terug ipv 's ochtends en maakt gebruik van de shuttlebus.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Alvast bedankt! Fijn om lezen dat de algemene lijn in orde is!

Over Page (Antelope Canyon, Horseshoe, Glen Canyon Dam) heb ik lang getwijfeld, maar uiteindelijk heeft CR het gewonnen.
Dit omdat ik gelezen heb dat CR toch een pak rustiger is en omdat we daarnaast de alom bejubelde Scenic Byway 12 kunnen meenemen.

Indien nog tips / opmerkingen...shoot :thumbup: !
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Mooie route en scenic road 12 is echt heel erg mooi. Ik vind het een van de mooiste routes die we in de VS gereden hebben.
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Hallo Freti,

je hebt je voorbereidingen goed gedaan mooie reis :thumbup: Ik zou er niet veel meer aan veranderen.

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Ok, bedankt!

Naast enkele (piep)kleine dirt roads in Joshua Tree NP, Death Valley NP, Alabama Hills en naar Bodie, waarvan ik wel vrij zeker ben ze dat ze geen probleem vormen voor een Midsize SUV, staat normaal ook Valley Of The Gods en de Notom Bullfrog Road / Burr Trail op het programma. Zijn beide routes in 'normale' weeromstandigheden bereidbaar met een Midsize SUV?

Voor Notom Bullfrog / Burr Trail zou ik sowieso wel eens nahoren in het visitor center van Capitol Reef...maar indien jullie reeds zegen dat het geen optie is om deze route te rijden, dan kan ik reeds iets anders inplannen uiteraard.
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Niemand een idee?
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Als ik dag 17, nl. Stovepipe Wells - Lee Vining (Alabama Hills, Whitney Portal, Bodie, Mono Lake) zelf nog eens bekijk, dan begin ik me toch af te vragen of dit allemaal wel mogelijk is.

Heb je van de Alabama Hills (Movie Flat Road) een goede indruk op 1uur (max. 1,5 uur)? Welke highlights dienen we hier dan zeker mee te nemen?
Doel is om hier gewoon wat van de omgeving te genieten en enkele mooie foto's te nemen.

Het is de bedoeling van de Whitney Portal Road uit te rijden tot aan de watervallen. Is dit wel mogelijk in bovenstaand schema?
Ook hier is het doel rustig van de omgeving te genieten en foto's te nemen.

Bij Mono Lake zouden we enkel de South Tufa Area bezoeken. Hiervoor reken ik +/- 1uur. Doel is een korte wandeling te maken en genieten van de mooie omgeving (foto's nemen).
Voor Bodie rekening ik ongeveer 1u bezoektijd (dit zal dan waarschijnlijk tussen 17u en 18u/sluitingstijd zijn).

De rest van de dag zou dan reistijd zijn, met misschien een occasionele korte (foto)stop en uiteraard lunchpauze.
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Terug van een weekje zon en zee :thumbup: .

Niemand die een idee heeft ?
Ik stel blijkbaar lastige vragen :wink: ....
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ik denk ook dat dag 17 erg vol is. Als ik naar mijn eigen reisverslag kijk, dan denk ik niet dat je hier allemaal tijd voor hebt. Wij hebben de route andersom gereden en ik kan me herinneren dat we pas rond half zeven in DV waren. Bodie hadden we een dag eerder gedaan en Whitney Portal hebben wij niet gedaan. Wel zijn we pas om half elf 's ochtends vanuit Lee Vining vertrokken.
Ik denk wel dat je in anderhalf uur een goede indruk kan hebben van de Alabama Hills, maar wij zijn er wel 2,5 uur geweest. We vonden het erg leuk om te klauteren en hebben ook wat (korte) wandelingetjes gemaakt (naar een arch).

Met de genoemde dirtroads heb ik geen ervaring, maar ik denk als je de zoekfunctie gebruikt, dat je het antwoord op je vraag wel kan vinden. Volgens mij is er ook een apart topic over dirt roads.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Valley Of The Gods en de Notom Bullfrog Road / Burr Trail zijn prima te doen met Midsize SUV.

Info over Alabama Hills vind je hier: http://www.isaczermak.com/california-al ... rches.html
Je kunt ook net voor Lone Pine het visitor center bezoeken om een kaartje te halen.
Het filmmuseum in Lone Pine schijnt ook aardig te zijn.
Wanneer je in Alabama Hills specifieke arches in de verschillende gebieden (niet alleen Movie Road) wil opzoeken, dan ben je meer tijd kwijt. Ik heb er een middag en ochtend voor genomen (met overnachting in LP).

Je kunt altijd nog ter plekke kijken of je naar Whitney Portal gaat. Van Lone Pine naar Bodie is nog bijna 3 uur non-stop (dus zonder lunchstop). Daar kun je beter halverwege de middag al arriveren, want Bodie gaat meer dan een uur kosten.
Johan
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Bedankt voor de reacties.

Ik overweeg om Bodie uit de planning te laten, dat zal me toch een kleine 3 uur tijdswinst geven, die ik op alle andere punten dan wat beter kan gebruiken (ev. kleine tussenstop in Manzanar en de dag starten met korte wandelin in Mosaic Canyon in DV).
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Wij hebben vandaag de Burr Trail Road gereden en ik moet zeggen prima te doen met een SUV. Ik zou hem alleen niet willen rijden met slecht weer want je hebt overal van die flood zones. Je kon nu ook al goed zien dat het een paar dagen geleden geregend had, overal zand op de weg. Neem ruim je tijd voor deze weg, want het duurt toch minstens 3 1/2 uur om helemaal rond te rijden van Capitol Reef NP via Boulder naar Torry. Je wordt in ieder geval getrakteerd op prachtige vergezichten.
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Bedankt voor de info!
Dus je hebt ongeveer 3,5 uur gedaan over de route Notom Bullfrog - Burr Trail - Torrey. Is dit dan enkel rijden met enkele fotostops? Of zijn er (kleine) wandelingen meegerekend?
felice
Amerika-ontdekker

Bericht door felice »

Ha,
misschien een paar puntjes om nog even over na te denken
- Torrey dag: wij hebben van de zomer ook vanuit MV naar Torrey gereden. Zoals je dan aan zult komen heb je links bij capitol reef bij het 1e visitors center een 10 Miles drive. Wij hadden van de zomer de pech dat ze met de weg bezig waren en het ons teveel tijd zou kosten om dat stuk te doen, maar van wat we gezien hebben van capitol reef zou ik dat wel in je planning op nemen. Wij hadden graag wat meer tijd gehad voor verdere verkenning. Heeft toch wel een eigen sfeer.
En de uitzichtspunten die je kort daarna ook aan je linkerhand tegen zult komen. Zeker bij avondlicht de moeite waard om even het korte loopje te maken en even van te genieten. Mooie kleuren.
- Mon.valley. Het schijnt dat de sunset meer windgevoeligheid (zanderigheid) kan opleveren. Weet niet wat je van plan bent, maar als je een open jeep tour overweegt, misschien wel een puntje om rekening mee te houden. Wij hebben om die reden in ieder geval gekozen voor de sunrise. Dan moet je wel èrg vroeg op pad ( let op uur tijdsverschil!), maar je hebt dan nog wel de hele dag verder ook voor je. Probeer bv bij sacred monument tours als gids Redmostache te boeken.
En probeer als je van het kampeergevoel houdt, tijdig een van de 3 cabins op de campground te boeken. Heerlijk buiten even een glaasje drinken aan je eigen picknicktafel. Dat glaasje moet je dan wel tijdig op de heenreis inkopen, anders grijp je ernaast (geen alcoholische dranken te koop :-))
-Valley of the gods: ik weet niet of dit je nog veel spannends te bieden heeft als je Mon.Vall al achter de rug hebt. Wat ik ervan heb gelezen, werd het als een mooie opmaat naar Mon.Valley gepresenteerd. Dat lees ik als "leuk, maar nèt even minder mooi dan Mon.valley". Wij hebben het daarom uit het programma geschrapt. Dat was al druk genoeg die dag. En ik zou liever even wat tijd voor Capitol Reef overhouden. Maar misschien is dat even een vraag ook naar anderen met ervaring op dit punt.
- Bodie: je hebt je keuze al gemaakt geloof ik. Het is inderdaad teveel van het goede volgens mij op 1 dag.
- Antelope Canyon: jammer. Hebben wij wel als een van de bijzondere ervaringen beleefd. Ik zou liever een avondje(of twee..) minder in Zion doorbrengen (al was het hotel in Springdale wel heerlijk)
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Bedankt voor de nuttige info Felice!

Zijn er mensen die zowel Monument Valley als Valley Of The Gods gedaan hebben?
Zoja, biedt Valley Of The Gods geen grote meerwaarde na Monument Valley?

Freti
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Notom Bullfrog Road en Burr Trail is onder normale condities goed te doen met een Midsize SUV.
Maar inderdaad eerst navragen in het visitor center Capitol Reef NP, mij werd het in 2007 afgeraden.
Het had er al een paar dagen behoorlijk geregend. Toen ik weer buiten kwam begon het echt weer
met emmers te gieten. Wel een mooi gezicht als het water gelijk een waterval van de hoge bergen af gutst.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hebben in 2008 zowel Monument Valley als Valley of the Gods gedaan, op één dag nog wel.
Ik heb daar geen seconde spijt van gehad. Monument Valley in eigenlijk mooier maar veel drukker. VotG vonden wij heerlijk stil, we kwamen bijna geen andere auto's tegen en de uitzichten zijn ook mooi.
Je kan er over lezen in ons verslag van 2008, dag 8

Mooie route trouwens !

Veel plezier
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer