Reis matthijst: 14 nachten, advies gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Reis matthijst: 14 nachten, advies gevraagd

Bericht door matthijst »

Hoi allemaal, ik zit (voor mijn vader) te kijken naar een 14/15-daagse reis naar de Westkust.
Hij wilde iets doen, zeg maar gebaseerd op Western Values van De Jong, dat komt neer op:
Los Angeles 2
Palm Spring 1
Laughlin 1
Williams 1
Page 1
Bryce 1
Las Vegas 2
Bishop 1
Onder Yosemite 1
SF 2
San Simeon 1
LA 1

Dan rij je 4000 kilometer en zie je veel, maar wel erg druk, denk ik.

Ik had zelf zoiets verzonnen, waarbij je dan eventueel vanaf Las Vegas naar de Grand Canyon kunt gaan met een helicoptervlucht.
Je "mist" dan Bryce Canyon, Page en Joshua Tree, maar hebt maar de helft van de kilometers:
Las Vegas 3 ( halve dag naar Grand Canyon)
Death Valley 1 (slapen in Death Valley)
Mammoth Lakes 1
Wawona Hotel in Yosemite 1 (slapen in Yosemite)
SF 3 ('s ochtends nog bomen kijken in Yosemite, dan naar SF)
Carmel 1
Pismo Beach 1
LA 2

Iemand nog tips, meningen etc?
Het moet in +/- 14 nachten passen....
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis matthijst: 14 nachten, advies gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Deze reis lijkt me inderdaad te gehaast. Iets overslaan is verstandig als je maar 2 weken hebt, maar ik vind 1 nacht Yosemite helemaal niets. Er zijn wel meer bezienswaardigheden dan alleen sequoia's.
Wanneer moet de reis gaan plaatsvinden?
Ga bij voorkeur de accommodatie zelf boeken, dan zit je veel gunstiger.

Marianne
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: Reis matthijst: 14 nachten, advies gevraagd

Bericht door Doockles »

Zijn LA én San Francisco een must?

Je zou bijvoorbeeld kunnen starten in Phoenix, de parken meepikken (Grand Canyon, Bryce, Zion), langs Las Vegas en Death Valley en eindigen in Yosemite en SF. Maar dan mis je wel LA.
Of starten in LA, opnieuw de parken en eindigen in Las Vegas. Maar dan mis je SF en Death Valley en Yosemite.
Of ik heb hier al route zien passeren met LA én SF, waarbij er van LA richting Grand Canyon gegaan werd en zo naar Las Vegas, Death Valley, Yosemite en SF. Misschien kan je hier ook nog de kustroute insteken.

Wij gaan ook altijd maar 14 dagen weg en je kan echt wel een mooie reis maken. Maar, ik zou eerst goed nadenken wat je (of je vader ;-)) juist wil zien. En beseffen dat je niet alles kan zien in 1 keer. Je gaat zowiezo een mooie reis tegemoet, zelf al moet je dingen laten vallen.

Ahja, ik bedenk ook ineens dat Tipsy ook een relatief korte reis had en eigenlijk toch heel veel gezien heeft. Zelf zou ik dat nooit doen, ik hou het liever rustig. Maar het kan dus. Ik vind haar topic niet onmiddellijk terug, maar hier vind je de route: viewtopic.php?f=10&t=26321&p=432645#p432645
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis matthijst: 14 nachten, advies gevraagd

Bericht door Tipsy_1 »

dat klopt!
Hier is ons reisverslag
http://http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm

Wij hadden 14 volle dagen ter plekke. Was prima te doen en idd veel gezien.
Op twee plekken vond ik het jammer niet meer tijd te hebben: aan de kust (Montery) en in Capitol Reef.

Moet er eerlijkheids halve aan toevoegen dat wij een half jaar later al weer terug gevlogen zijn omdat we nog meer wilden zien van het mooie zuid westen! :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer