Reis capadonna: San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
capadonna
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2011, 20:49
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Rondreis West-Amerika (San Diego t/m Yellowstone)

Bericht door capadonna »

Hallo Allesamerika volk, :thumbup:

Volgend jaar Mei/Juni ga ik met mijn reispartner het westen van de states eens bezoeken..
We hadden het volgende in gedachten:
San Diego 2 a 3 dagen, Los Angeles 3 a 4 dagen. Dan via santa barbara langs de kust naar San Fransisco.
Na 4 daagjes rond te hebben gekeken in San Fransisco willen we via Yosmite NP en Death Valley naar Las Vegas.
Tijdens ons 5 daagse verblijf in Las Vegas willen we 1 dag op en neer naar de Grand Canyon..
Dan uiteindelijk vanuit Las Vegas richting Salt Lake city via Zion NP en Capitol Reef.
Dan blijven we 2 dagen in Salt Lake City voordat we verder willen reizen naar Yellowstone via de Idaho Falls.
Uiteindelijk moeten we dan weer terug naar Salt Lake City voor onze vlucht terug naar NL..

Iemand tip of suggesties voor deze route?
Of zou je het anders aanpakken en waarom?
Graag geen :offtopic: antwoorden!!

ALvast bedankt en een reactie van mij is nooit ver weg :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis West-Amerika (San Diego t/m Yellowstone)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo capadonna, welkom op het forum!

Het valt mij op dat je voor de steden heel precies aangeeft hoe lang je er wilt zitten, maar dat je dat voor de parken niet doet. Wil je daar geen tijd voor uittrekken? Het lijkt erop of je daar alleen maar doorheen rijdt. Hoeveel tijd heb je in totaal voor deze reis?
Je kunt theoretisch in 1 dag van Las Vegas naar de Grand Canyon en weer terug, maar dan zie je helemaal niets van het park. Reken op 10 uur irjdne, zonder stops. En je ziet het park niet op de beste tijd van de dag (tegen de avond of in de vroege ochtend). Waarom niet vanuit de GC via Bryce en Zion naar SLC rijden?
Wat wil je 2 dagen in SLC doen?

Marianne
Gebruikersavatar
capadonna
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2011, 20:49
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rondreis West-Amerika (San Diego t/m Yellowstone)

Bericht door capadonna »

Hallo Marianne,

We hebben inderdaad alleen rekening gehouden met de steden, in totaal gaan we 4 a 5 weken.
We hebben geen rekening gehouden met de parken omdat we niet weten welke parken we gaan bezoeken en welke we doorheen rijden!
Zoals Yellowstone weet ik dat we er ongeveer 3 dagen blijven, yosemite en deathvalley dachten we meer doorheen te rijden..

In totaal hebben we 21 dagen geplant en hebben we dus ongeveer 10 a 15 dagen om de boel uit te rekken als we het ergens naar ons zin hebben.
Dat houd wel in dat het een avontuur vakantie wordt en dat we geen hotels boeken buiten de plek van aankomst en de plek van vertrek om..
Lijkt je dit verstandig?
Gebruikersavatar
capadonna
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2011, 20:49
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rondreis West-Amerika (San Diego t/m Yellowstone)

Bericht door capadonna »

Een andere vraag nog: Is er een autoverhuur maatschappij waar je bijvoorbeeld de auto op kan halen in San Diego en kan droppen in Salt Lake?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis West-Amerika (San Diego t/m Yellowstone)

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het handig om eens wat reisverlsagen te lezen. ZIe bijvooorbeeld ons 2008-verslag (voor Yosemite, Yellowstone, Death Valley, Zion, etc). En kijk ook eens op de NPS-site om te izen wat er allemaal in de parken te doen is. Ook een hele mooie en handige site is http://www.ontdek-amerika.nl .
Voor Yosemite is reserveren echt heel noodzakelijk, je zult zien dat het nu al behoorlijk volgeboekt is voor juni 2012 (http://www.yosemitepark.com ). Als je buiten het park zit heb je last van parkeerproblemen en lange reistijden. Ik vind het geen park om doorheen te rijden, maar smaken verschillen.

Je kunt waarschijnlijk bij alle maatschappijen de auto in SD ophalen en in SLC droppen, maar de drop off kosten kunnen verschillen.

Marianne
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Rondreis West-Amerika (San Diego t/m Yellowstone)

Bericht door Hockey »

Van mij krijg je zowel een on topic als een off topic reactie.
Eerst on topic. Schrijf je reis eens uit, dan kunnen we beter advies geven. Bijvoorbeeld zo:
Dag 1: Amsterdam - San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego - Los Angeles
etc.

Nu nog de off topic reactie, waarom in dit forum, en niet in het aparte Zuidwesten reisschema's en routeplanning forum?
Gebruikersavatar
capadonna
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2011, 20:49
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Reis capadonna: San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door capadonna »

In het reizen algemeen topic al aangemaakt maar geadviseerd om hierheen te verplaatsen:

Hallo Allesamerika volk, :thumbup:

Volgend jaar Mei/Juni ga ik met mijn reispartner het westen van de states eens bezoeken..
We hadden het volgende in gedachten:
Dag 1: Amsterdam - San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles - Santa Barbara
Dag 9: Santa Barbara - ...
Dag 10: ... - San Fransisco
Dag 11: San Fransisco
Dag 12: San fransisco
Dag 13: San fransisco
Dag 14: San Fransisco - Yosemite NP
Dag 15: Yosemite NP
Dag 16: Yosemite NP - Death Valley
Dag 17: Death Valley - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon - Zion NP
Dag 22: Zion NP - Bryce Canyon
Dag 23: Bryce Canyon - Salt Lake City
Dag 24: Salt Lake City
Dag 25: Salt Lake City (Grand Teton NP) - Yellowstone
Dag 26: Yellowstone
Dag 27: Yellowstone
Dag 28: Yellowstone - Salt Lake City
Dag 29: Salt Lake City - Amsterdam

De (...) staat nog open, we houden de mogelijkheid om langer op bepaalde plaatsen te blijven omdat we 5 weken gaan..
In San Diego willen we een huurauto ophalen en deze uiteindelijk droppen in Salt Lake City.
We boeken geen hotels, fly-drive adventure :wink:

Iemand tip of suggesties voor deze route?
Of zou je het anders aanpakken en waarom?
Graag geen :offtopic: antwoorden!!

Alvast bedankt en een reactie van mij is nooit ver weg :wink:
Laatst gewijzigd door capadonna op 28 jul 2011, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Orangedevil
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 nov 2010, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis van San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door Orangedevil »

Hotels in NP-en zou ik wel boeken, helemaal in de zomer periode.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis van San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door vana »

Er zijn al wat antwoorden gegeven in je andere topic. Misschien kan de moderator dit samenvoegen?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis van San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door Hockey »

San Diego naar LA en LA naar Santa Barbara zijn binnen een dagdeel te doen, dus je hebt nog wat tijd over die dag.
Ik zou zeggen, snoep een dag van Las Vegas af, en ook 1 van Los Angeles. Misschien ook San Francisco een dag minder. En gebruik die dagen om Bryce Canyon aan te doen.
Natuurlijk wel afhankelijk van je voorkeuren stad versus natuur.
Gebruikersavatar
capadonna
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2011, 20:49
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis van San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door capadonna »

We kunnen zowiezo nog dagen toevoegen, we hebben nog niks geboekt.. Het natuur versus stad is meer fifty-fifty.
Ik ga even onderzoek doen naar bryce canyon
Gebruikersavatar
capadonna
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2011, 20:49
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis van San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door capadonna »

Orangedevil schreef:Hotels in NP-en zou ik wel boeken, helemaal in de zomer periode.
We gaan in de lente, half mei tot net voor de zomer!! Eerst maar even de route plannen. :thumbup:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis van San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door Hockey »

Op weg van San Diego naar LA kan je stoppen in Laguna Beach. En leuk kunstenaars stadje.
En op weg van Santa Barbara naar San Francisco in Monterey/Carmel. In Monterey is een mooi aquarium.

Hier is info over Bryce Canyon te vinden:
http://www.allesamerika.com/bryce-canyon.html
Gebruikersavatar
capadonna
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2011, 20:49
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis van San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door capadonna »

Hockey schreef:Op weg van San Diego naar LA kan je stoppen in Laguna Beach. En leuk kunstenaars stadje.
En op weg van Santa Barbara naar San Francisco in Monterey/Carmel. In Monterey is een mooi aquarium.

Hier is info over Bryce Canyon te vinden:
http://www.allesamerika.com/bryce-canyon.html
Montery leek mij ook intressant, ik laat het wel nog open omdat we niet weten of we op de route tussen Santa Barbara en San Fransisco ergens gaan slapen!

Ik zat te denken of het misschien beter is om na San Fransisco met de Camper verder te gaan i.p.v de convertible??
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 mei 2009, 12:46

Re: Reis capadonna: San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door Viva Las Vegas »

Montery is klein maar leuk. Op de pier vertrekken ook boottochten om walvissen te spotten. Wij deden dit bij Chris' Whale Wtching als ik me goed herriner. Niet zo duur en toch redelijk goed een Walvis gezien.

Met 5 weken kan je veel zien en kun je fijn uitplannen. Probeer toch zeker ook Bryce te doen als je daar toch passeert en de tijd ervoor hebt en neem iets meer tijd in de parken zoals al martin & marianne als zei.

Over de plaatsen die je gaat bezoeken valt niets verkeerds te zeggen. Persoonlijk zou ik wel misschien andersom werken en mijn trip eindigen in Las Vegas, San Diego of LA. Kwestie van nog lekker wat te relaxen en uit te blazen aan het strand of zwembad.
Gebruikersavatar
capadonna
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2011, 20:49
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis capadonna: San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door capadonna »

Viva Las Vegas schreef:Montery is klein maar leuk. Op de pier vertrekken ook boottochten om walvissen te spotten. Wij deden dit bij Chris' Whale Wtching als ik me goed herriner. Niet zo duur en toch redelijk goed een Walvis gezien.
Ik ben afgelopen jaar naar Tenerife geweest en heb daar al veel sealife gezien, ook het whale-watching in de Azoren is me goed bijgebleven dus van mij hoeft het niet!
Misschien als mijn reispartner het wilt zien..

Hoe lang is het rijden van LA naar SF in een keer?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis capadonna: San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door Old Faithful »

Van LA naar SF is via de Interstate wel in één dag te doen. Via de veel interessanter Highway One wordt het een heel ander verhaal.

Ik vind het ook zonde om in één dag van Yosemite naar Death Valley te rijden, te meer daar je voor Yosemite toch al (te) weinig tijd neemt.

Waarom rijd je van de Grand Canyon eerst terug naar Las Vegas en dan naar Zion? Van Grand Canyon via Cameron en Kanab naar Springdale is in één dag goed te doen en dan kun je ook de uitzichtpunten tussen Grand Canyon Village en Desert View meenemen. De nacht die je zo wint kun je goed gebruiken voor Zion.

Op weg van Zion naar Capitol Reef rijd je het prachtige Bryce voorbij. Als ik gedwongen werd om te kiezen, zou ik eerder Capitol Reef overslaan. Verzuim niet de prachtige Ut12 te rijden.

Verder valt me op dat je Grand Teton overslaat.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de reis nog wat langer wordt als je alle suggesties mee zou nemen. :wink: Ik zou zelf wat minder tijd in de steden blijven maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Sterkte bij het maken van keuzes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
capadonna
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2011, 20:49
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis capadonna: San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door capadonna »

Old Faithful schreef:Van LA naar SF is via de Interstate wel in één dag te doen. Via de veel interessanter Highway One wordt het een heel ander verhaal.
Wij willen wel via de kustlijn rijden!
Old Faithful schreef:Waarom rijd je van de Grand Canyon eerst terug naar Las Vegas en dan naar Zion? Van Grand Canyon via Cameron en Kanab naar Springdale is in één dag goed te doen en dan kun je ook de uitzichtpunten tussen Grand Canyon Village en Desert View meenemen. De nacht die je zo wint kun je goed gebruiken voor Zion.
Het leek mij idd een beter idee vanaf Grand Canyon door te gaan naar Bryce en dan via Capitol Reef verder te gaan naar SLC. Hoe lang we waar blijven is dan nog niet aan de orde!
Old Faithful schreef:Verder valt me op dat je Grand Teton overslaat.
Dat lijkt me ook wel een mooie route richting Yellowstone inderdaad.
Old Faithful schreef:Ik zou zelf wat minder tijd in de steden blijven maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik als fotograaf ben dol op grote steden, dus daar moet dan ook veel tijd doorgebracht worden :thumbup:

Thnx voor de Tips!
Gebruikersavatar
capadonna
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2011, 20:49
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis capadonna: San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door capadonna »

Ik heb even een routekaart in elkaar gezet:
Afbeelding

p.s. dit is globaal de route die we nemen, niet alle stops zijn hierin meegenomen!
Gebruikersavatar
capadonna
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2011, 20:49
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis capadonna: San Diego via SF en LV naar Yellowstone

Bericht door capadonna »

Heeft iemand een idee hoeveel kilometer het is als we vanaf Santa Barbara de kustlijn volgen naar SF?
Misschien een idee om een nachtje in San Jose te blijven??

We hebben nog 3 dagen over aangezien we 32 dagen gaan en pas 29 geplant hebben.. Altijd fijn als je nog wat kan schuiven :!:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer