Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Utopiax: 3 weken Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
UtopiaX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Utopiax: 3 weken Zuidwesten

Bericht door UtopiaX »

Binnen anderhalve maand is het zover, 3 weken zuidwesten. We zijn met een groepje van 4 personen en hebben een minivan geregeld, misschien dat dit nog een SUV wordt omdat er blijkbaar bij redelijk wat wegen high clearance is aanbevolen.

Onze route is nogal druk en er zijn maar weinig rustmomenten. We willen zoveel mogelijk zien en zijn dus redelijk wat de baan op, hopelijk is de planning toch haalbaar (alles ligt grotendeels toch al vast). Graag had ik meer uitleg gehad over eventuele trails die mogelijk zijn in de verschillende NP of viewing points onderweg (zoals east rim GC?).

10 sept - Landen in LA om 17u (Hotel: Best Western PLUS West Covina Inn)
11 sept - Rijden naar Flagstaff + stukje Route 66 (Hotel: Days Inn Flagstaff - West Route 66)
12 sept - Rijden naar Tusayan, onderweg: Sunset Crater - Wupatki National monument - Grand Canyon village. (Hotel: Red Feather Motel)
13 sept - Rijden naar Page, onderweg: Grand Canyon East Rim, Horseshoe bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam. In namiddag Antelope Canyon? Of is dit niet de moeite in een namiddag? (Hotel: Debbie's Hide A Way)
14 sept - Rijden naar Monticello, onderweg: Monument Valley en/of Valley of the Gods (Hotel: Canyonlands Motor Inn)
15 sept - Rijden naar Moab, onderweg: Canyonlands NP (Hotel: Days Inn Moab)
16 sept - Arches NP + rust (Hotel: Days Inn Moab)
17 sept - Rijden naar Bryce Canyon - Viewing points (Hotel: Riverside Resort & RV Park)
18 sept - Voormiddag Bryce Canyon - Namiddag rit naar Zion NP (Hotel: Rodeway Inn Zion National Park)
19 sept - Zion NP (Hotel: Rodeway Inn Zion National Park)
20 sept - Rijden naar LV (vroeg in de ochtend). We liggen midden op de strip dus vooral daar wat rondlopen: Bellagio, Ceasers Palace, Venetian. 's Avonds eventueel Freemont. (Hotel: Bill's Gamblin' Hall and Saloon)
21 sept - Rijden naar Mammoth Lakes, trip door Death Valley (Hotel: Motel 6 Mammoth Lakes)
22 sept - Rijden naar Yosemite Westgate via Tioga Pass, onderweg Mono Lake & Bodie. (Hotel: Yosemite Westgate Lodge)
23 sept - Yosemite NP (Hotel: Yosemite Westgate Lodge)
24 sept - Rijden naar SF. Daar wat rond Union Square hangen of eventueel 49 mile scenic drive.(Hotel: Park Hotel)
25 sept - SF, Alcatraz en Fisherman's Warf + eventueel nog stuk 49 scenic drive. (Hotel: Park Hotel)
26 sept - Rijden naar Cambria via kustlijn. (Hotel: Sea Breeze Inn)
27 sept - 'S morgens Hearst Castle, namiddag doorrijden naar LA. (Hotel: Hollywood Historic Hotel)
28 sept - Hollywood, Santa Monica, Venice Beach, Beverly Hills (Overnachting niet ver van LAX)
29 sept - Rond de middag hebben we vlucht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Utopiax: 3 weken Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, druk. Ik word al moe van het lezen :wink:
Kijk voor wandeltips eens naar mijn wandelsite, speciaal bedoeld voor mensen met weinig tijd.
Die SUV lijkt me niet nodig, neem een wagen met voldoende ruimte. Ik zie geen (tijd voor) dirtroads in jouw schema, Bodie is met een gewone wagen ook te doen.
Lees je ook nog eens in, voor Antelope Canyon heb je geen uren nodig. Doe het wel liefst in de voormiddag (Lower) of rond het middaguur (Upper), dus wellicht op de dag dat je naar MV rijdt.
Viewpoints eastrim: vind je op de NPS-site wel informatie over. Kijk ook naar het krantje dat je bij de ingang krijgt (ook op de NPS-site te vinden).
Bryce: er is meer dan de rim, doe ook een wandeling naar beneden (Queens garden, Navaja loop).

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 jul 2011, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Zoals je zelf zegt; een drukke route. L.A. - Flagstaff... ik weet dat je de eerste dag al om 5 uur ligt te woelen. Maar waarom rij je dan niet gelijk naar Tusayan/Grand Canyon? Flagstaff is leuk, maar ook weer niet zo leuk, datzelfde geldt voor Sunset Crater. Die overnachting die je dan bespaart kun je beter gebruiken bij Moab of tussen Moab en Bryce.

Ik zou Antelope Canyon doen op de 14e. Monument Valley is het mooiste in de namiddag dus je hebt tijd genoeg om rond een uur of 11 naar Antelope Canyon te gaan en daarna naar Monument Valley te rijden. Met de Eastrim, Horseshoe Bend (dit is een stuk lopen zonder schaduw, kost je toch gauw een uur heen en terug) en Glen Canyon dam heb je de 13e ook al genoeg te doen.

Het deel van Canyonlands wat je noemt tussen Monticello en Moab is het Needles gedeelte. Het Isle in the Sky gedeelte ligt boven Moab en is eerder te combineren met Arches (maar daar gaat je rust!) of op weg naar Bryce.

Moab - Bryce kan via de interstates of via Capitol Reef en http://www.scenicbyway12.com. En je hoeft niet te raden wat het mooiste is. Alleen een overnachting er tussen zou wel fijn zijn zodat je ook tijd hebt om wat te zien en stoppen onderweg.

Las Vegas - Mammoth, vroeg op! Het is een lange rit, wij zijn toen niet verder geraakt als Bishop.

Ik denk dat je voor je route geen high clearence nodig hebt. Alleen Valley of Gods is een dirtroad (als je die al doet) maar de rest zijn normale geasfalteerde wegen zo ver als ik weet. Of had je nog andere plannen? Wat ze niet hebben in die afgelegen gebieden is straatverlichting en ook aan reflecterende wegmarkeringen doen ze ook niet zo veel. Hou er dus rekening mee dat in het donker rijden buiten de steden en interstates niet zonder risico is.
UtopiaX
Amerikafan

Bericht door UtopiaX »

Bedankt voor de tips, we zijn niet van plan in het donker te rijden... eerder wel vroeg de baan op te gaan. Enkel de rit naar Mammoth Lakes kan wel eens laat worden.

We waren van plan die 17 miles scenic drive te doen in Monument Valley maar aangezien dat ver onmogelijk is met een SUV hadden we aan Valley of the Gods gedacht (gelijkaardig?). Of zou je daarvoor ook een SUV nodig hebben? De baan naar Bodie is niet geasfalteerd maar valt precies al bij al nog mee?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou Valley of the Gods zelf niet met een minivan rijden maar met een SUV. Niet rijden als het niet droog is en je verhuurbedrijf staat rijden op dirtroads niet toe. Naar Bodie is 3 miles graded dirt road.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

UtopiaX schreef:We waren van plan die 17 miles scenic drive te doen in Monument Valley maar aangezien dat ver onmogelijk is met een SUV hadden we aan Valley of the Gods gedacht (gelijkaardig?).
Je kan ook met één van de gidsen daar een tour door de vallei maken. Ik vond het een aanrader.
Dan zou je Valley of the Gods kunnen laten vallen, maar bijvoorbeeld wel langs Goosenecks SP kunnen passeren.
UtopiaX
Amerikafan

Bericht door UtopiaX »

Iemand ervaring met het bezoeken van Antelope Canyon om 13u30 of om 15u30?

Of zou het inderdaad best dag nadien zijn in voormiddag?
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Bericht door Viva Las Vegas »

Doockles schreef:
UtopiaX schreef:We waren van plan die 17 miles scenic drive te doen in Monument Valley maar aangezien dat ver onmogelijk is met een SUV hadden we aan Valley of the Gods gedacht (gelijkaardig?).
Je kan ook met één van de gidsen daar een tour door de vallei maken. Ik vond het een aanrader.
Dan zou je Valley of the Gods kunnen laten vallen, maar bijvoorbeeld wel langs Goosenecks SP kunnen passeren.
Precies mijn gedacht. Eerst Goosenecks en dan misschien nog even verder Moki Dugway op. Ook wel dirtroad, maar helemaal niet lang en eigenlijk heel goed berijdbaar. Boven heb je dan ook mooi zicht over valley of the gods. Je ziet er zelfs in de verte nog Monument Valley liggen. Mooi. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Viva Las Vegas op 01 aug 2011, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Moki Dugway is echt heel gaaf om te rijden. Het is een gravelroad die ook met een gewone auto goed te rijden is.
UtopiaX
Amerikafan

Bericht door UtopiaX »

We zitten beetje met dilemma, zouden één van deze 2 keuzes nemen. Welke raden jullie aan? Die Moki Dugway kunnen we sowieso nog inpassen.

Optie 1!

Dag 1:
8u opstaan & vertrekken
9u views Grand Canyon
11u Grand Canyon verlaten, rit naar page
13u Aankomst Horseshoe bend
14u30 Vertrek Horseshoe bend
15u30 Bezoek Lake Powell, Glen Canyon Dam

Dag 2:
8u opstaan & vertrekken
9u30 Vertrek Antelope Canyon Tour
11u15 Vertrek naar MV
14u Aankomst MV
15u Vertrek Valley of The Gods
16u Aankomst Valley of The Gods
18u Vertrek uit Valley of The Gods
19u30 Aankomst te Monticello

Optie 2!

Dag 1:
6u opstaan & vertrekken
7u views Grand Canyon
9u Grand Canyon verlaten, rit naar page
11u Aankomst Horseshoe bend
12u30 Vertrek Horseshoe bend
13u30 Vertrek Antelope Canyon Tour
15u15 Terug van Tour
15u30 Bezoek Lake Powell, Glen Canyon Dam

Dag 2:
9u opstaan, ontbijten
9u30 Vertrek naar MV
12u15 Aankomst MV
13u15 Vertrek Valley of The Gods
14u15 Aankomst Valley of The Gods
16u15 Vertrek uit Valley of The Gods
18u Aankomst te Monticello
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik zou Valley of the Gods alleen met SUV doen, 17 of 18 mijl met een paar behoorlijke dips door washes. Halverweg is het mooiste.
Make een keuze: met SUV door Valley of The Gods, of met minivan reizen en dan een Navajo-tour boeken door MV.
Horseshoe bend rond 11:00 zou mooi zijn, maar onderschat de rit van GC naar Page ook niet. Misschien wil je even stoppen bij Cameron Trading Post. (En nog naar Navajo Bridge/Lees Ferry, bijzonder mooie omgeving. Maar daar gaat weer meer tijd in zitten.)
Je kunt ook kiezen voor Lower Antelope Canyon. Die kan heel goed eerder op de ochtend.
Glen Canyon Dam inderdaad op de namiddag, met mooi fotolicht.
Johan
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

UtopiaX, ik zou je reis echt niet zo tot op de minuut plannen, maar gewoon doen waar je die moment zin in hebt. :wink: Wij hebben vaak al dingen overgeslagen, gewoon omdat we er op dat moment geen zin in hadden.

Ik zou aanraden van bij de GC vroeg op te staan om de zonsopgang mee te maken. Neem je ontbijt mee, wandel na zonsopgang wat langs de rim en ontbijt daar met een mooi zicht op de GC. Daarna kan je het park uitrijden langs de oostkant. Vergeet niet langs de verschillende uitkijkpunten te stoppen, want die zijn zeker de moeite! Het uitzicht is daar anders dan aan de rim. Pas op, dit neemt echt wel wat tijd in beslag. Rij dan verder naar Page, eventueel stoppen aan de trading post onderweg. Vlak voor Page kan je dan naar Horseshoe Bend. De wandeling hier naartoe gaat door los zand en valt toch wel wat tegen, maar het uitzicht is magnifiek. 8) Maar zoals ik al zei: probeer het echt niet zo nauwkeurig te plannen, maar geniet van het uizicht!
Ik denk dat wij in 2008 rond 5u zijn opgestaan en uiteindelijk pas ergens in de namiddag aan de Horseshoe Bend waren. Daarna zijn we nog doorgereden naar Lower Antelope Canyon waar we rond 16u aan het bezoek begonnen zijn. GC, Horseshoe Bend, Antelope Canyon én Glen Canyon Dam op 1 dag lijkt me een beetje teveel van het goede. ;-) Ofwel Antelope Canyon ofwel Glen Canyon denk ik dat wel kan, maar probeer dan echt heel vroeg op te staan!! En vooral: relax, geniet,... 8)

Ik zou dan dus eerder voor optie 1 gaan, maar:
Dag 1: véél vroeger vertrekken, ev. zonsopgang meepikken
Dag 2: vergeet Valley of the Gods ;-) hou het bij Antelope Canyon en MV. Ahja, rij misschien wel even langs Goosenecks SP ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer