Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Viva Las Vegas: rondje Vegas (Colorado tips gevraagd)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Reis Viva Las Vegas: rondje Vegas (Colorado tips gevraagd)

Bericht door Viva Las Vegas »

Hallo,

Dit jaar voor de 3 keer naar het Westen. In de vorige reizen hebben we het uiterste Westen (SF-Yosemite, DV - Sequoia - LA) en de nationale parken in arizona & utah (GC, MV, Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Bryce, Zion) allemaal gedaan. Dit jaar is de bedoeling om richting Rocky Mountains en Yellowstone te trekken. Voorlopig routeplanning is al volgt, maar er zijn nog wat vragen.

1 Las Vegas
2 Las Vegas - Page
3 Page - Cortez
4 Cortez - Mesa Verde - Durango
5 Durango - Colorado Springs
6 Colorado Springs - Rocky Mountain NP - Denver/Boulder
7 Denver/Boulder - Rocky Mountain NP - Cheyenne

8 Cheyenne - Cody
9 Cody - Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone - Grand Teton - Jackson
12 Jackson - Salt Lake City
13 Salt Lake City - Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - Terug

Vooral de invulling van de dagen in het vet zijn nog onder discussie.

- Is de rit naar Colorado Spring goed te doen? Google maps zegt 6.30 a 7 uur maar ik weet dat het in de praktijk nogal eens kan verschilen. Misschien is er een andere stopplaats aangeraden?
- Is Denver de moeite waard om te verblijven. Wat kan je er nog zoal doen? Of is Boulder hier de betere keuze?
- Hoe lang heb je nodig voor Mesa Verde NP?
- Bij het maken van deze route is mount rushmore en de badlands afgevallen. We zouden echter nog wat kunnen schuiven door wat minder Colorado en misschien (heel misschien :cry: ) een dagje las vegas te schrappen. Is dit aan te raden of beter zo als het nu is.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Robin.
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Re: Reis Viva Las Vegas: rondje Vegas (Colorado tips gevraag

Up :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vooruit dan maar. :wink:

Ligt de vlucht al vast? Is het wellicht niet handiger om er een one way van te maken? Ik vind de lus naar Denver wel veel rijden.
Ik begrijp ook niet zo goed het stuk bij RMNP, wil je dat vanuit Denver bezoeken? Waarom niet in Estes Park overnachten?
Het stuk van Durango naar Colorado Springs ken ik niet, maar het lijkt me dat je veel moois in Colorado overslaat, dus misschien dat hele deel voor een andere keer bewaren? Dan zou je dat kunnen combineren met south dakota, want dat zie ik echt niet zitten om hier in te passen.
Het zou eventueel kunnen als je in Denver begint en in Las Vegas eindigt.
Voor Mesa Verde heb je toch wel minimaal een halve dag nodig, want een ranger tour is de beste manier om iets te zien. Zie ons 2008-verslag voor Mesa Verde. En voor Yellowstone.

Marianne
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

De Vlucht ligt al vast ja. We wilden zeker terug naar page voor Antelope Canyon en dachten dan zo via colorado en de rest een rondje te maken.

We dachten eerst wel Estes park te overnachten maar ik vind het vreemd om dan Denver niet te bezoeken. Het is toch een grote stad? Ook lees ik regelmatig dat Boulder zo een leuke plaats is. We dachten dan misschien 's avonds toch het park uit te rijden naar deze plaatsen...??
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hebben dit jaar ook Las Vegas - Las Vegas gedaan maar hadden wel 31 dagen. Mesa Verde kost inderdaad wat tijd en een tour met ranger is zoals Marianne al zegt, erg aan te raden.
Misschien kan je kiezen voor hoe wij het deden. Een eerste lange rijdag ( je bent immers toch erg vroeg wakker) en zo ver mogelijk rijden. Bij ons was dat tot in Salina Utah, en wij bezochten nog uitgebreid Valley of Fire en Lake Mead Area.
De dag erna reden wij door tot aan Grand Junction voor Colorado NM. De dag erna naar Black Canyon of the Gunnison en de daaropvolgende dag naar Rocky Mountain NP.
Zie ons verslag van 2011. Volgens mij rij je dan minder km en je krijgt Colorado NM en BCotG in de plaats van Mesa Verde en Colorado Springs Area.
Probleem is dan wel dat Page vervalt ...

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

31 dagen 8) . Die lange reizen steken mij hier altijd de ogen uit ja. Zo lang kan ik jammer genoeg geen verlof nemen. :sadcry:

Was Mesa Verde de moeite ten opzichte van de andere parken?

Ik zie in je verslag dat je de innerstate hebt gedaan van Salima naar Grand Junction. Zo wilden we in eerste instantie ook richting Rocky Mountains gaan maar we leken langs deze weg weinig bezienswaardigheden te vinden. Is dit geen vervelende weg om te rijden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De I70 is een prachtige weg, wij reden hem in 2008. Kijk eens in ons reisverslag voor een aantal foto's.
Mesa Verde vonden wij heel erg de moeite, maar ik heb het idee dat het jou vooral gaat om mooie routes en dat je niet veel tijd voor de parken uit wilt trekken. Misschien is het dan niet echt wat je zoekt. Je zult zelf moeten bezien of je het wel of niet de moeite vindt, je kunt in ons 2008-verslag wel een indruk krijgen lijkt me.
Voor wel of niet naar Denver of Boulder gaan zou je eens moeten kijken hoeveel tijd je in RMNP wilt besteden en hoeveel tijd je dan nog over hebt.
In welke periode ga je eigenlijk?

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Neen het eerste gedeelte toch niet; net na Salina, dat is werkelijk prachtig doorheen de bergen. Nadien wordt het vlakker en eentoniger. Colorado NM maakt wel veel goed. Mooi en rustig park ! Eens in de rocky's wordt de weg weer erg scenic.

Mesa Verde is wel de moeite hoor. Maar het ligt nogal diep binnen de parkgrens (reken op een uur rijden, enkel) en gezien jullie weinig tijd hebben ... Het zal keuze maken worden.
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor de duidelijkheid; ik had het alleen over het deel van Salina naar Moab.

Marianne
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Dude schreef:esa Verde is wel de moeite hoor. Maar het ligt nogal diep binnen de parkgrens (reken op een uur rijden, enkel) en gezien jullie weinig tijd hebben ... Het zal keuze maken worden.
Zoals de route nu is hebben we toch een volledig dag. 's morgens inrijden en 's avonds eruit richting Durango.
Martin & Marianne schreef:Voor wel of niet naar Denver of Boulder gaan zou je eens moeten kijken hoeveel tijd je in RMNP wilt besteden en hoeveel tijd je dan nog over hebt.
In welke periode ga je eigenlijk?
2 dagen voorlopig voor RMNP. Dit kan nog wijzigen. Vandaar dit topic. We gaan van 21-8 tot 7-9.
Martin & Marianne schreef:ik heb het idee dat het jou vooral gaat om mooie routes en dat je niet veel tijd voor de parken uit wilt trekken.
Vooral de scenic drives, viewpoints en korte hikes vinden we interessant ja. We doen ook wel al iets langere zoals 'Delicate Arch' , Navajo Loop & QUeens Garden, Riverside Walk. Echte lange hikes zijn niet aan ons besteed.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Viva Las Vegas schreef:
Dude schreef:esa Verde is wel de moeite hoor. Maar het ligt nogal diep binnen de parkgrens (reken op een uur rijden, enkel) en gezien jullie weinig tijd hebben ... Het zal keuze maken worden.
Zoals de route nu is hebben we toch een volledig dag. 's morgens inrijden en 's avonds eruit richting Durango.
Ik had het ook eerder over je ganse route. Voor Mesa Verde heb je inderdaad voldoende tijd voorzien. Beter zou nog zijn als je in de far view lodge zou overnachten, dan ben je veel sneller aan de bezienswaardigheden. Cortez kan ook maar hou dan rekening met nog een lange afstand rijden.
Grts, Bart

dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

Wij hebben enkele weken terug Mesa Verde gedaan op onze rit van Durango naar Page. We hebben in totaal een viertal uur in het park doorgebracht, maar je moet er rekening mee houden dat je vanaf de ingang van het park nog een goed uur moet rijden voor je aan de dwellings bent. Wij hebben enkel de zichtspunten gedaan omdat er voor de rangertours een hele lange wachtrij stond en we zeker twee uur en half gingen moeten wachten voor we met een tour meekonden. Wij vonden het park ook zonder een rangertoer best de moeite, maar ik kan er inkomen dat een rangertour het nog superder maakt.

Wij zijn gaan treintje rijden in Durango, maar dat zie ik niet op je planning staan, dus vraag ik me af waarom je naar Durango gaat dan. Het is best een leuk stadje, maar het is toch de trein die het hem doet, vind ik toch.
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

dafkapin schreef:Wij zijn gaan treintje rijden in Durango, maar dat zie ik niet op je planning staan, dus vraag ik me af waarom je naar Durango gaat dan. Het is best een leuk stadje, maar het is toch de trein die het hem doet, vind ik toch.
Dit overwegen we ook nog ja. Zoals ik al zei, dit gedeelte van de route (page - Denver) moeten me we nog kneden en we kunnen hiervoor eventueel nog met dagen schuiven.

Het spijtige aan de treinrit vinden we dat je er een volledige dag mee moet inplannen. Hoe hebben jullie hem gedaan? Heen en terug? Of bus terug?
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij zijn met de trein heen en met de bus terug gegaan
als je met de bus teruggaat, ben je rond drie uur, half vier terug in Durango, en zou je in principe nog kunnen doorrijden met de auto naar een volgende bestemming
wij hebben wel de vroegste trein genomen, toen wij aankwamen in silverton vertrok er ook al direct een bus, dus zou je in principe denk ik direct terug naar beneden kunnen als je dat zou willen
bij ons was silverton beetje teleurstellend, maar het was ook water aan het gieten, dus ja, gelukkig tijdens de treinrit geen regen, begon maar toen we uitstapten
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

dafkapin schreef: Wij zijn gaan treintje rijden in Durango, maar dat zie ik niet op je planning staan, dus vraag ik me af waarom je naar Durango gaat dan. Het is best een leuk stadje, maar het is toch de trein die het hem doet, vind ik toch.
Dat ben ik niet met je eens. Wij zijn vorig jaar van Durango naar Silverton gereden met de auto en het was een prachtige route. Helaas troffen wij het niet met het weer, maar evengoed vonden we het heel mooi (en we hadden medelijden met die mensen in de stoomtrein die we passeerden. Die zaten in de regen en kou en het was nog bewolkt ook)
Met de auto kun je lekker stoppen wanneer je wilt om van het uitzicht te genieten, je kunt Silverton bekijken als het niet zo enorm druk is, en je hoeft in dit geval ook niet terug te rijden naar Durango, dus het kost je geen extra dag.
Hier kun je ons verslag vinden. We zijn ook naar o.a. Boulder, RMNP en Colorado NM geweest.

Viva Las Vegas schreef: We dachten eerst wel Estes park te overnachten maar ik vind het vreemd om dan Denver niet te bezoeken. Het is toch een grote stad? Ook lees ik regelmatig dat Boulder zo een leuke plaats is. We dachten dan misschien 's avonds toch het park uit te rijden naar deze plaatsen...??
Waarom is dat vreemd? Wij zijn ook niet in Denver geweest want we houden helemaal niet van steden. Het zal best een mooie stad zijn, maar het is geen must natuurlijk.

Marjon
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou van Durango via de Million Dollar Highway naar Frisco/Dillon rijden. De volgende dag de Trail Ridge Road in RMNP. Na overnachting in Estes Park de volgende ochtend naar Bear Lake voor een (korte) wandeling en dan 's middags naar Cheyenne.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Helemaal via Grand Junction dan?
Loopt die Million Dollar Highway gelijk met de treinroute? Niet helemaal veronderstel ik...
Is het genoeg met 1 overnachting in Estes om RMNP te doen?

Op deze manier zouden er weer dagen vrij komen om ergens te plannen. Leuk toch altijd zowat puzzelen en doen. :D
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De Million Dollar Highway is het stuk tussen Silverton en Ouray, daar komt de trein niet.

De autoweg tussen Durango en Silverton loopt anders dan de treinroute, maar is ook erg mooi.
Viva Las Vegas schreef:Is het genoeg met 1 overnachting in Estes om RMNP te doen?

Op deze manier zouden er weer dagen vrij komen om ergens te plannen. Leuk toch altijd zowat puzzelen en doen. :D

Om een eerste indruk van RMNP te krijgen is één nacht voldoende.
Van Colorado Springs naar Estes Park is ongeveer 2 1/2 uur rijden (als je niet blijft steken bij de outlet in Castle Rock tenminste 8) )
Als je vroeg vertrekt heb je dan nog heel wat uurtje om in Estes Park te besteden. Je kunt dan de Trail Ridge Road rijden tot aan het Alpine Visitorcenter en eventueel een wandeling maken naar Bear Lake.

Je kunt eventueel ook op dag 6 van Colorado Springs via Idaho Springs rijden, dan de 40 nemen naar Granby en de Trail Ridge Road rijden naar Estes Park (zie hier
De volgende dag kun je dan eventueel eerst een wandeling maken bij Bear Lake en/of Dream Lake en dan naar Cheyenne rijden, of alvast wat verder doorrijden richting Yellwstone(zie ons verslag )

Een kaartje van RMNP vind je hier (even naar beneden scrollen)

Durango --Colorado Springs vind ik wel wat veel voor één dag, vooral als je ook nog een bezoek wilt brengen aan Black Canyon of the Gunnison.
Ik zou Mesa Verde overslaan en die dag al doorrijden naar Gunnison, of op dag 4 heel vroeg naar Mesa Verde en dan 's middags alvast richting Montrose rijden.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Viva Las Vegas schreef:Helemaal via Grand Junction dan?
:D
Dat is één mogelijkheid. Van Montrose via 133 naar Glenwood Springs is een andere. Ik zou bij Montrose US50 naar het oosten nemen en bij Salida naar het noorden gaan. Je komt dan langs Black Canyon Of The Gunnison N.P. maar daar heb je helaas geen tijd voor in dit schema. Qua reistijd zullen de verschillen heel klein zijn.
Het voordeel vind ik dat, naast het feit dat het voor een groot gedeelte een prachtige route is, je de volgende dag de hele Trail Ridge Road dwars door Rocky Mountains N.P. rijdt. Je hoeft dan niet vanuit Estes Park op en neer te rijden. Als je één dag RMNP voldoende vindt, zou je kunnen overwegen die dag nog naar Cheyenne te rijden en zo een dag te winnen. Cheyenne naar Estes Park is 145 km.
Groet,

Old Faithful
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Hey, allemaal bedankt voor de reacties en tips. Ook uit het andere topic van Colorado kunnen wij het een en ander halen.

We moeten nog met zijn 4 samenzitten om het nog eens te besrpeken, maar ik heb zelf op dit moment iets gesleuteld aan wat we oorspronkelijk hadden. Ik heb hierbij de volgende dingen in acht genomen.

- 1 dag is genoeg voor RMNP --> Maar dan wil ik er die dag wel volledig kunnen doorbrengen.
- colorado gedeelte laten vallen en badlands gedeelte niet doen. --> Het was zowiezo het een of het ander. Beide niet doen is geen optie. We kiezen dan toch voor meer Colorado. We weten dat we niet alles kunnen doen als we op deze manier gaan, maar als wat we wel kunnen doen de moeite is, dan is dat al goed. Waar we dat echt willen kunnen we nog wel eens een keertje terug.
- Mesa Verde wel of niet --> Bittere pil, misschien een blitzbezoek, als dat al mogelijk zou zijn??

Dit zijn 2 'nog altijd voorlopige' routes.

Las Vegas
las Vegas - Page
Page - Cortez
Cortez - Mesa Verde - Durango
Durango - Salida
Salida - Colorado Springs - Denver
Denver - RMNP - Cheyenne
Cheyenne - Cody
Cody - Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP - Jackson
Jackson - Salt Lake City
Salt Lake City - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Terug
Terug

of

Las Vegas
las Vegas - Page
Page - Durango
Durango - BCOG - Grand Junction
Grand Junction - Aspen - Buena Vista/Salida
Buena Vista - Boulder
Boulder - RMNP - Cheyenne
Cheyenne - Cody
Cody - Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP - Jackson
Jackson - Salt Lake City
Salt Lake City - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Terug
Terug

Het verschil zit dus in wel of niet Mesa Verde en iets meer in colorado. Wat lijkt jullie best? Of ben ik weer volledig de mist in gegaan :oops: ?
Laatst gewijzigd door Viva Las Vegas op 01 aug 2011, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer