Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wezzzley: SF naar LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wezzzley
Amerika-ontdekker

Reis Wezzzley: SF naar LA

Bericht door wezzzley »

Hoi mensen,

ik ben samen met 3 vrienden een reis naar de VS aan het plannen.
Hoewel we pas volgend jaar Juli vertrekken, ben ik toch al bezig met de voorpret ( ik weet het ik ben er vroeg bij :lol: )
Na uren op het Amerika forum gespendeerd te hebben ben ik tot de volgende route gekomen:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4:San Francisco- Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6:Yosemite-Bishop
Dag 7: Bishop-Death Valley
Dag 8:Death Valley- Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas- Zion
Dag 11:Zion
Dag 12:Zion-Bryce Canyon
Dag 13:Bryce Canyon-Page
Dag 14:Page- Monument Valley
Dag 15:Monument Valley- GC
Dag 16:GC-King Man
Dag 17:King Man- LA
Dag 18:????
Dag 19:LA
Dag 20:LA
Dag 21: Terug vlucht

omdat dit onze eerste reis is zou ik graag vragen of jullie hierbij bedenkingen hebben.
Zoals jullie zien hebben we nog een dag die nog niet is ingevuld: waar kunnen we deze het best gebruiken?
Is een extra overnachting in GC aan te raden ? of in Monument Valley ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Wesley
Afbeelding
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Wezzzley: SF naar LA

Bericht door henriette »

Mooie route!
Ik zou je extra overnachting doen in Page.
Er is hier heel wat te zien zoals de Glen Canyon Dam, Lake Powell, Horseshoe bend,.....

Henriette
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben voor een extra dag Yosemite, heb je echt nodig als je de verschillende delen van het park wilt zien. En als je wilt hiken heb je nog meer tijd nodig. Wat heb je allemaal in LA gepland? In plaats van Bishop is Mammoth Lakes ook een mogelijkheid, of Lee Vining (dichter bij Yosemite, Bodie en Mono Lake).
Wat meer tijd bij de GC is ook niet verkeerd als je een stuk naar beneden wilt lopen.
Voor MV is 1 nacht voldoende.

Ik heb heel lang moeten staren op King Man (legde de klemtoon verkeerd) voor ik besefte dat je Kingman bedoelde. :lol:

Marianne
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

Hoi,

Eerst en vooral bedankt voor de snelle reacties :thumbup:
in Yosemite staat momenteel op het programma:

- lower fall
- panorama trail
- Maripose Grove
- Tunnel View

hebben we voor dit programma die extra dag nodig ? Ik had begrepen dat jij hier de Yosemite experte bent :P

In LA willen we graag een bus tour doen, het hollywood sign even gaan bekijken, eventueel een park bezoeken (de korte voorstelling in Warner Bross?) en eventueel een kijkje gaan nemen aan het strand...

Mammoth Lakes was inderdaad mijn eerste optie, maar Bishop verdeelt de reistijd net iets beter daarom dat ik Bishop in mijn planning opnam ipv Mammoth Lakes (dan toch maar beter voor Mammoth Lakes gaan?)

Wesley
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor de PT moet je een volle dag rekenen (en zorg ervoor dat je in de vlalei overnaht, volgende maand op tijd boeken!, dat scheelt een hoop tijd). Tunenl view is een korte stop onderweg, Lower falls kost je een half uur, Mariposa Grove 2 a 3 uur en dan nog de rit er naart toe, dus bijna een volle dag, tenzij je het doet op weg van SF naar het park. Ik kan me voorstellen dat je het ook aardig vindt om te raften of gewoon niets te doen, of te fietsen, zwemmen, etc. Een rangerprogramma is ook aardig om te doen; de eerste keer dat wij in Yosemite waren hebben we met een ranger een berenhol beozcht, leuk en interessant.

Bishop ligt qua reistijd wel halverwege, maar je rijdt nog voor een groot deel door yOsemite en daar is ook nog genoeg te doen: Olmsted Point (naar het viewpoint lopen), Teneya Lake, May Lake, Soda Springs, Cathedral Lakes, etc. en buiten het park kun je een kijkje nemen bij Mono Lake. Of een bezoek brengen aan Bodie. Bodie kost je 3 uur. Tussen Bishop en DV heb je natuurlijk ook voldoende; Alabama Hills, Mosaic Canyon, Sand Duens. Het is maar net waar je de accenten legt.

Marianne
henriette
Amerikafan

Bericht door henriette »

Wij zijn van San Francisco via Mariposa Grove en Glacier Point naar Curry Village gereden.
In Mariposa Grove hebben we een paar uurtjes rondgewandeld.
In Glacier Point hebben we gewoon wat vieuw Points gedaan.
Het was een lange dag maar goed te doen.

Henriette
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

We zouden Mariposa Grove inderdaad op weg doen vanuit San Francisco...
Glacier Point zouden we niet met de eigen auto doen, maar met een shuttlebus (als ik het mij goed herinner begint de PT vanaf Glacier point)
Is het echt noodzakelijk om een jaar van te voren Curry Village te boeken ?
Aangezien we nog geen vliegtickets kunnen boeken heb ik wat schrik om het verblijf hier al te boeken :|
Afbeelding
henriette
Amerikafan

Bericht door henriette »

Wij hebben in een tent overnacht en hebben die een half jaar van te voren geboekt.
Maar ik denk dat je voor een hotel vroeger moet kijken.

Henriette
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je in Curry Village een cabin (with bath) wilt, dan moet je echt vroeg boeken. Tenten zijn makkelijker te krijgen. Housekeeping Camp (ook tenten, maar anders) is ook heel populair, zeker de river units. Als je boekt betaal je de eerste nacht. Bij tijdig annuleren (een week voor aankomst) krijg je je geld netjes teruggestort.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Zoals Marianne al aangeeft: Ik zou het gewoon boeken, aangezien het toch gratis te annuleren is. Volgens mij kun je pas een jaar van tevoren reserveren via deze website: http://www.yosemitepark.com/Reservations.aspx

Ik zou persoonlijk die extra dag ook plaatsen bij Page. Je bent in dat deel van de route anders elke dag aan het reizen en rondom Page is heel veel te doen en te zien.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

we zijn nog aan het twijfelen,

ofwel nemen we een extra dag in page zoals jij aangeeft gleuknie, maar raften in yosemite moet ook wel een hele beleving zijn...
Speel ook wel met het idee om nog 1 dag langer te gaan, dan kunnen we die extra dag + de dag die nu nog overblijft gebruiken om de kustroute er nog bij te nemen.
Afbeelding
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

net geweest in Yosemite.
We hadden Lower Pines campround 6 maanden op voorhand gereserveerd. Nu was het nog ijskoud 's nachts (-2) en vriendin zag kamperen niet zitten. Gewoon in Curry Village zelf gevraagd of er andere opties waren en er waren nog heated tents vrij ... zelfs voor verschillende nachten.

Het kan uiteraard wel zijn dat (door de late sneeuwval) veel mensen niet naar Yosemite zijn gekomen (over er niet geraakt wegens alle toegangswegen uit het oosten gesloten, wij moesten zelf helemaal rond via Carson City), maar ik vermoed dat je in september ook wel eens geluk kunt hebben.
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

we zouden juli of augustus gaan, dus ik vrees dat er dan niet heel erg veel vrij zal zijn :D
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Je zou de kustroute ook mee kunnen nemen op weg van San Francisco naar Yosemite. Dan kost het je maar 1 dag in je route.:

San Francisco - Cambria
Cambria - Yosemite
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

Beste forum leden,

de route ligt nu definitief vast en gaat als volgt:

dag 1: Belgie - San Francisco | overnachting: ?
dag 2: San Francisco | overnachting: ?
dag 3: San Francisco | overnachting: ?
dag 4: San Francisco -Yosemite | overnachting: Curry Village tent
dag 5: Yosemite | overnachting: Curry Village tent
dag 6: Yosemite- Bishop | overnachting: Best Western Creek Side Inn
dag 7: Bishop- Death Valley | overnachting: Furnace Creek Ranch
dag 8: Death Valley - Las Vegas | overnachting: MGM
dag 9: Las Vegas | overnachting: MGM
dag 10: Las Vegas - Zion | overnachting: Best Western Zion Park Inn
dag 11: Zion | overnachting: Best Western Zion Park Inn
dag 12: Zion - Bryce Canyon | overnachting: Bryce Canyon Inn
dag 13: Bryce Canyon - Page | overnachting: Quality Inn
dag 14: Page - Monument Valley | overnachting: Hampton Inn Cayenta
dag 15: Monument Valley - Grand Canyon | overnachting: Bright Angel Lodge
dag 16: Grand Canyon- Needles | overnachting: Best Western: Colorado Inn Needles
dag 17: Needles - Los Angeles | overnachting: ?
dag 18: Los Angeles | overnachting: ?
dag 19: Los Angeles | overnachting: ?
dag 20: Los Angeles - morro bay | overnachting: Days Inn Morro bay
dag 21: Morro bay - Monterey | overnachting: ?
dag 22: Monterey -San Francisco - België

Zoals jullie zien zijn we al druk in de weer geweest met hotels uit te zoeken. Enkel met de 2 grote steden San Francisco en Los Angeles hebben we het een beetje moeilijk. Er zijn daar zoveel hotels dat we door het bos de bomen niet meer zien. Daarom vroeg ik mij af of jullie nog goede tips hadden voor hotels in die steden?
Ook in Monterey stuiten we op een probleem. De meeste hotels zijn daar ofwel bezet ofwel een heel stuk boven ons budget... Moesten daar nog tips voor zijn: altijd welkom!

en last but not least zou ik van de experts graag horen of de richting van de route wel verstandig is. We willen vertrekken 2 Juli. Ik had begrepen dat de watervallen in Yosemite mooier zijn vroeg in Juli dan op het einde van Juli. Maar als we de route omdraaien rijden we dan weer langs de mooie kant van de kust. Graag hoor ik jullie mening daarover? (Vliegen op Los Angeles is nog steeds mogelijk aangezien onze vliegtickets nog niet geboekt zijn.)

Ik wil jullie allemaal alvast bedankt voor de reacties en ben ontzettend benieuwd,
groetjes
Wesley
Afbeelding
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij vliegen ook op 2 juli, maar doen de route andersom.

In Monterey zou je eens kunnen kijken bij Lone Oak Lodge, goede reviews op Tripadvisor en betaalbaar.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Voor SF: eerst beslissen of je een auto huurt bij aankomst in luchthaven, of pas enkele dagen later in het centrum van SF. Merkwaardig genoeg was er geen prijsverschil bij ons, en de auto was wel handig. Maar dan neem je best een hotel met gratis parking, want parkeren in centrum SF is duur.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

In LA vond ik Orchid Suites Hotel (zijn wij geweest), of het naastgelegen Hollywood Celebirty er goed qua prijs en locatie. Een beetje verouderd (toen wij er in 2008 waren). Maar een fantastische locatie vlak achter de Hollywood Boulevard en het Chinese Theater. (En gratis parkeren!)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

ziet er inderdaad niet slecht uit pumi! maar wij reizen met 3...
en dat geeft blijkbaar veel problemen in deze streek want ook hier is de maximum bezetting 2 per kamer. En 2 kamers reserveren wil zeggen 320 $ + tax dus dat vind ik nogal prijzig.

En de auto huren kost inderdaad niks meer of we het nu bij aankomst doen of na 2 dagen... Daarom wacht ik nog even af met de auto. Indien we een hotel vinden met gratis parking huren we hem direct. Zoniet zullen we waarschijnlijk wachten, heb prijzen gezien tot wel 30 euro per dag om te parkeren!
Afbeelding
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

Bedankt voor de tip José!
Ziet er echt helemaal geweldig uit!

Ontbijt, gratis parking en dat allemaal voor een mooie prijs! Deze nemen we zeker mee in onze keuze
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer