Reis died79: van LA naar SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Bedankt voor de reactie, het leek me al bijna niet te doen. CR dan maar in een volgende trip meepakken :wink:
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door gleuknie »

Dat doen wij grotendeels ook, ondanks dat we wel overnachten in Torrey. Misschien dat we nog een paar viewpoints meepakken daar, maar het park zelf zetten we voor de volgende keer grotendeels op het programma. Nu gaan we ons vermaken op de route van Bryce naar Torrey via Escalante. Het schijnt dat je je op die route zo een dag kunt vermaken. De dag van Torrey naar Monument Valley is ook een dag waar je onderweg van alles kunt zien. Ik had dit jaar heel erg graag naar Moab gewild, maar ook dat bewaren we liever voor een volgende reis om er ook genoeg tijd voor te hebben.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Ja precies moag, arches, canyonlands komen we nu niet aan toe, er is daar ook zoveel moois te zien :wink:
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door gleuknie »

Zeker weten. Ik ben dan ook van plan om minimaal 5 nachten in Moab te verblijven en een week in Yellowstone (ook een grote wens van mij).
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Yellowstone wil ik zeker zien, maar ook een andere keer, amerika is ook zo groot :!:
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door gleuknie »

En veel te mooi!! :mrgreen:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Nog een vraag.We gaan 2 dagen naar Las Vegas ( dat is inclusief aankomstdag dus 1 volledige dag in Vegas). Onderweg naar Las Vegas is de planning om naar de Hooverdam te gaan. Nu zag ik ook dat op dit forum de Valley of Fire aangeraden werd. Ik vraag me af hoeveel tijd dat ik beslag neemt, of we dat op de heenweg naar Las Vegas mee kunnen pikken. We willen eigenlijk die ene dag in Vegas zelf besteden, maar misschien hebben mensen daar een ander idee over :?:

Alvast bedankt!

* Note mod (Marco):
Tweede gelijkluidende bericht (in nieuw topic) verwijderd. Berichten samengevoegd. Zo blijven vragen en antwoorden van dezelfde reis bij elkaar.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
gyatso
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 15 mar 2009, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oudorp NH

Re: Valley of fire

Bericht door gyatso »

Zag in je topic over je reisplanning dezelfde vraag staan. Je als je op dag 14 als je uit Zion komt een stukje kunnen omrijden om door het park te gaan. Zelf hebben wij dit om de tijd toen niet gedaan, beter iets meer tijd voor enkele zaken, dan later thuis van de foto's te moeten gaan bekijken wat we nu eigenlijk hebben gezien. Heb ik het gemist ? zou het niet weten, maar ik heb toch mooie plaatsen en natuur gezien. Kom er vast nog wel eens een keer.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Valley of fire

Bericht door Désirée »

Bedankt voor je snelle antwoord. Het is soms lastig keuzes te maken aangezien er zoveel mooie dingen te zien zijn in die omgeving en je hebt gelijk je wilt er dan ook de tijd voor nemen :thumbup:
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Maarten-Annique
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 okt 2010, 14:08

Re: Valley of fire

Bericht door Maarten-Annique »

Het park is een absolute aanrader.
Als je er voor kiest om er doorheen te rijden en niet te veel tijd te spenderen, zou je met een paar uur klaar kunnen zijn.
Kwestie van keuzes...
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Ik heb nog wel een vraag. Onze laatste rit is van oakhurst ( yosemite) naar San Francisco. Nou zijn er 2 manieren om daar naartoe te rijden. Punt 1 via Monterey/Carmel. Punt is om via oakland/berkeley te rijden. Deze laatste route is natuurlijk veel korter, maar lees erg veel over de route via Carmel dus vroeg me af of dit haalbaar is. We hebben 2 dagen in SF.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Ingrid1958 »

Ik lees in dit topic precies een vraag waar ik mee zit. Ik ben 2 nachten in Las Vegas, uiteraard wil ik daar zeker wat van mee pakken, sfeer beleven, hotels zien, maar nu lees ik ook zo'n mooie tips over Valley of fire. Heb op google maps al gezien dat de reis er naar toe, via de I-15 of 167 best te doen is wat tijd betreft, maar heeft het echt zin om dit in te plannen, (daar heb je natuurlijk ook tijd nodfig, rondje rijden heen via de I-15 en terug over de 167) of zeggen jullie bewaar dat voor een volgende trip en blijf in LV?! . Heb wel de neiging om zoveel mogelijk te zien / doen (zoals iedereen hier natuurlijk), maar blijf ook wel realistisch. Niet alles kan in 1 x. Na de 2e nacht reis ik door naar DV (SPW)

ps Died79: op jullie laatste vraag helaas geen antwoord van mij, voor mij ook de 1e keer CA
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Geen probleem. Het punt is hoe meer ik erin duik, hoe meer ik tegen kom waar ik vragen mee heb. Ik heb foto's van Valley of Fire gezien en het lijkt me zeker de moeite waard!
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Ingrid1958 »

Klopt als een bus, heb ik ook al ergens in en van mijn topics genoemd, hoe meer ik lees hoe meer vragen, :lol: omdat er zoveel te zien en te doen is en de info van de forumleden zo giga groot is en je die dagen dat je er bent zo goed mogelijk wil benutten. ZIjn jullie er al uit of je VoF meeneemt in de reis?
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

ja ik denk dat we dat wel doen, is echt iets wat we niet willen missen. Ons idee is vanuit Zion naar VoF en dan hooverdam, maar hangt ook van onze tijd af.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Ingrid1958 »

zo kijk ik er ook maar tegen aan, wil de reis in ieder geval uitstippelen en dan ter plekke nog maar even bekijken wat en of de mogelijkheden zijn. Veel plezier en bezienswaardigheden iig. :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door nancywittebols »

Blij dat je VoF doet. Dit is echt een prachtig park. Een mooie wandeling is de White Domes loop trail. Wandel ook eens van het pad af (een paar meters) en ontdek zo de andere zijde van de rotsen. Zo vind je soms intens gekleurde rotsen die je moet hebben gezien om het te geloven. Ook Rainbow Vista is een prachtig gebied. De wandeling naar Fire Canyon hebben we niet gedaan, maar we hebben tussen de rotsen aan de overkant van de weg gelopen en ook hier zijn er weer prachtig gekleurde rotsen (paarse strepen op rotsen, gele en oranje rotsen,...). Wij waren ook in VoF eind september. Het was bewolkt, maar nog steeds warm genoeg. Het voordeel was ook dat de kleuren intenser waren.
Veel plezier tijdens je reis.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Hoe zit het met Monterey? De moeite waard van het omrijden?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door gleuknie »

Ik zou mijn tijd liever besteden voor Valley Of Fire dan voor de Hoover Dam, wat ik wel een tegenvaller vond. De Glen Canyon Dam bij Page schijnt indrukwekkender te zijn.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: van LA naar SF

Bericht door Désirée »

Hooverdam willen we alleen stoppen, willen er geen hele dag zijn. VoF lijkt me idd meer de moeite waard.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer