Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kristine: in Kerstvakantie naar westkust...

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kristine
Amerika-ontdekker

Reis Kristine: in Kerstvakantie naar westkust...

Bericht door Kristine »

Ik ben bezig met een planning voor 2 weken westkust. Vertrek op zat. 24 december, terug op zat. 7 januari.
Samenstelling van ons gezin: 2 volw., 2 kids van 10 en 15 jaar oud.

Tickets naar LA zijn goedkoopst, dus vertrek route vanuit LA, maar dan... ?
Het is me niet helemaal duidelijk wat haalbaar is met de rijtijden. Voorlopig dacht ik aan:

LA (schijnt niet zo spectaculair te zijn, maar misschien wel een Warner Bros meepakken of zo?)
Death Valley (bezoek)
Las Vegas (hopelijk minstens 1 show meemaken: een Cirque du Soleil of een artiest)
Joshua Tree Park
en dan dacht ik richting San Diego (nog beter weer :) en voor o.a. SD Zoo, SeaWorld, ...) Vanaf kerst schijn je vanuit SD ook aan whale watching te kunnen doen)

Een beetje rommelige planning nog, maar ik zit nog met een hoop vragen.
Is SanFran de moeite om daar 6 uur voor om te rijden? De kustroute daarheen schijnt wel supermooi te zijn. En Yosemite Park, Sequoia Park of Kings Canyon, kan dat in de winter? Wanneer/waar zouden we sneeuw kunnen treffen of is dat nog te dicht bij kust? En misschien liever bij Monterey walvissen kijken en SD overslaan?
En dan is er nog Disneyland... help!
Wat is haalbaar in 2 weken tijd en een mooie mix van natuur en ander vermaak?
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: In Kerstvakantie naar westkust...

Bericht door gleuknie »

Misschien is dit een mooie opzet.:

24-12: Aankomst Los Angeles
25-12: Los Angeles
26-12: Los Angeles - Death Valley
28-12: Death Valley
29-12: Death Valley - Las Vegas
30-12: Las Vegas
31-12: Las Vegas (Oud en nieuw in Las Vegas lijkt me prachtig.)
01-01: Las Vegas - Palm Springs (Joshua Tree N.P.)
02-01: Palm Springs
03-01: Palm Springs - San Diego
04-01: San Diego
05-01: San Diego
06-01: San Diego - Los Angeles
07-01: Los Angeles - Terugreis

De temperaturen in Palm Springs zijn in januari vaak nog vrij aangenaam. Niet voor niks schijnen zelfs Hollywood-sterren hier vaak naar toe te gaan in de winter.

Death Valley zou ik zeker 2 nachten verblijven in deze tijd van het jaar. Het is een prachtig park en 2 nachten zijn zeker geen overbodige luxe.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

Klinkt al goed!
Maar 3 nachten LV... Ben niet zo bekend met wat er daar nog meer te doen is behalve The Strip, shows en gokken ;) Wat zouden we er nog meer kunnen doen?

En dan geen San Fran met kustroute?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Je kunt vanuit Las Vegas bijvoorbeeld een uitstapje maken naar Valley Of Fire State Park.:
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... epark.html

Als je naar San Francisco wilt, dan zou ik San Diego inderdaad schrappen. Met een route via San Francisco, heb je helaas ook geen tijd voor Death Valley en Joshua Tree N.P., indien Las Vegas een must is.:

24-12: Aankomst Los Angeles
25-12: Los Angeles
26-12: Los Angeles - Cambria
28-12: Cambria - Monterey
29-12: Monterey - San Francisco
30-12: San Francisco
31-12: San Francisco (Oud en nieuw in San Francisco lijkt me ook prachtig. :wink: )
01-01: San Francisco - Yosemite
02-01: Yosemite
03-01: Yosemite - Bakersfield
04-01: Bakersfield - Las Vegas
05-01: Las Vegas
06-01: Las Vegas - Los Angeles
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Frannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Frannie »

Drie nachten Las Vegas is prima te doen. De hotels op zich zijn al een grote attractie en er zijn veel outlets in de buurt, ook zijn er verschillende gratis shows en is er in Freemont Street 's avonds een licht en geluidsshow. Hartstikke leuk!
Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

Hmm, nou kan ik weer niet meer kiezen... :S
Zonet nog even andere opties bekeken v.w.b. tickets en ik zie dat ik voor 20 euro pp minder zelfs 2 verschillende luchthavens kan kiezen. D.w.z.: aankomst LAX/vertrek SFO of omgekeerd is ook mogelijk. Lijkt me misschien nog een betere optie?
Aankomst SF (hier al walvissen zoeken of pas in SD?) en dan naar beneden langs kustroute naar LA, vanaf daar naar Death Valley, LV (ingekort?), Palms Springs, San Diego...?
Zou dat het makkelijker maken? Alvast bedankt voor jullie hulp! Het helpt mij vlugger schakelen (blijf anders zo ontzettend twijfelen en zo...) en ik hoop dan ook vlug te boeken :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou altijd proberen San Francisco erin te houden. Maar ik heb dan weer helemaal niks met Las Vegas. San Diego vind ik wel heel erg leuk!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik weet niet of het een optie is om te starten in San Francisco en te eindigen in San Diego? De optie om 2 luchthavens te kiezen is sowieso beter. Ik koos aankomst- en vertrekpunt Los Angeles, vanwege je openingspost, waarin je zei dat het vliegen naar L.A. het goedkoopst was. Je zou het nu ongeveer zo kunnen doen.:

24-12: Aankomst San Francisco
25-12: San Francisco
26-12: San Francisco
27-12: San Francisco - Monterey
28-12: Monterey - Cambria
29-12: Cambria - Los Angeles
30-12: Los Angeles
31-12: Los Angeles - Death Valley
01-01: Death Valley - Las Vegas
02-01: Las Vegas
03-01: Las Vegas - Palm Springs (Joshua Tree N.P.)
04-01: Palm Springs
05-01: Palm Springs - San Diego
06-01: San Diego
07-01: San Diego - Terugreis

Ik zag trouwens dat ik in mijn routes hiervoor 27 december er niet tussen had staan.
Groetjes René

Kristine
Amerika-ontdekker

Re: Reis Kristine: in Kerstvakantie naar westkust...

Bericht door Kristine »

Klinkt eigenlijk ook wel goed he :)
De optie/prijs met vertrek vanaf andere luchthaven heb ik net ontdekt vandaar...
Misschien Palm Springs alleen maar als logeeradres zodat San Diego nog een dag langer duurt?

SFO en SD is te duur... gecheckt...
Vlucht vanaf LA vertrekt al om 7 uur 's morgens, dus we moeten idd dan wel laatste nacht in LA doorbrengen (dat wordt gewoon laat vertrekken uit SD richting LA en een hotelletje bij luchthaven pakken... geeuw)
Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

Enne... Cambria...
Was ik nog niet bekend mee eigenlijk, maar zie ik vaak voorkomen in routes. Ik neem aan een mooie overnachtingsplaats, maar nog meer redenen om juist daar te blijven?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Je zou ook nog na Cambria naar Death Valley kunnen rijden om zo in Los Angeles te eindigen. De rit van Cambria naar Death Valley is wel 556km. met een non-stop reistijd van ruim 6 uur. Mijn voorkeur zou dan toch uitgaan naar 1 dag minder aan de kust om dan te kiezen voor 2 nachten Death Valley (mijn favoriete park).

24-12: Aankomst San Francisco
25-12: San Francisco
26-12: San Francisco
27-12: San Francisco - Monterey (of San Francisco - Cambria)
28-12: Monterey - Cambria (Of Cambria - Death Valley)
29-12: Cambria - Death Valley (Lange rit) (Of Death Valley)
30-12: Death Valley - Las Vegas
31-12: Las Vegas
01-01: Las Vegas - Palm Springs (Joshua Tree N.P.)
02-01: Palm Springs - San Diego
03-01: San Diego
04-01: San Diego
05-01: San Diego - Los Angeles
06-01: Los Angeles
Groetjes René

gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Kristine schreef:Enne... Cambria...
Was ik nog niet bekend mee eigenlijk, maar zie ik vaak voorkomen in routes. Ik neem aan een mooie overnachtingsplaats, maar nog meer redenen om juist daar te blijven?
Het is meer als overnachtingsplaats. Het mooiste deel van de kustroute (Big Sur) ligt namelijk tussen Monterey en Cambria. Met een overnachting in Cambria heb je hier meer tijd voor, dan dat je bijvoorbeeld verder zou rijden. San Simeon is ook een prima optie.
Groetjes René

Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

OOK interessante route... Even doorkarren, maar dan ben je ook meteen in Death Valley...
Het blijft me wel frustreren dat ik vanalles links moet laten liggen zoals Yosemite Park en Grand Canyon, maar goed... meer vakantiedagen krijgen we niet...
Als je vindt dat ik iets heeeeel belangrijks oversla, dat ik eigenlijk wel zou moeten zien (haalbaar), dan moet je het maar zeggen.
Als je Big Sur misschien toch niet zo de moeite vindt, maar me liever ergens anders heen stuurt... ik hoor het graag :)
Andere suggesties of ideeën zijn ook welkom, van iedereen...
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dat is alleen maar een prachtige reden om nog eens terug te keren. Iedereen op dit forum kent het probleem. Zo had ik dit jaar heel graag naar Moab gewild, maar dan moest ik ergens anders weer gaan schrappen. Ik heb er voor gekozen om Moab voor een volgende reis te bewaren om er dan ook meteen genoeg tijd (misschien een week) voor te hebben.

Big Sur is zeker de moeite. Big Sur is zelfs prachtig!!
Daar kom je ook zeker wel langs van San Francisco naar Cambria, dus het verdwijnt niet uit de route, maar zeker gezien de tijd van het jaar zou ik kiezen voor 2 nachten Death Valley, omdat dit echt een prachtig park is en de temperaturen zijn natuurlijk ook heerlijk.
Groetjes René

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind bovenstaande route van René erg mooi! Niet te lang over twijfelen ;-)
Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

Dan ben ik er nog 1 keer en ga ik de zaak daarna afsluiten met een boeking en een glaasje rosé erbij :wink:
650 euro pp (alles incl.) voor de tickets is een goede prijs voor die periode, toch? Denk niet dat ik het veel goedkoper zou kunnen krijgen...?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij een mooie prijs! Is dat een retour LA?

Marianne
Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

nee, aankomst SFO, vertrek vanaf LA.
Reistijd heen 17 uur en terug 15 uur, nog heeeeel redelijk dus. :D
Overweeg nog morgen even langs reisburo te rennen alvorens te boeken, maar het lijkt mij al bijzonder voordelig... toch?
Tussenstop is NY, enige risico is dat er daar te veel sneeuw ligt of zo...
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Kristine schreef:Dan ben ik er nog 1 keer en ga ik de zaak daarna afsluiten met een boeking en een glaasje rosé erbij :wink:
Je mag ook nog 100x komen met vragen hoor. Daar is dit forum voor. :wink:

Begrijp ik nu goed dat je je reis bij een reisbureau gaat boeken? Kijk dan wel goed of ze de overnachtingsplaatsen wel aan kunnen bieden die in je route staan. Reisbureaus hebben er een handje van om te zeggen: Die plaats hebben we niet, maar wel 1 in de buurt. In de buurt kan soms 100 kilometer verderop zijn. Het mooiste is om alles zelf te boeken. Dan kun je kiezen voor hotels die je nog gratis kunt annuleren.
Groetjes René

Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

O nee, ik ben sowieso van plan (voor een deel althans) op de bonnefooi te gaan. Ik dacht alleen nog even bij een reisburo te checken of de vliegtickets NOG goedkoper kunnen (wat ik betwijfel)...
Zeker wel hotelletje voor aankomst- en vertrekplaats regelen, ik denk ook hotel bij Death Valley en dan wss ook LV (i.v.m. nieuwjaar). Denk dat LV wel de uitgelezen plaats is om nieuwjaar te vieren. Dat sluit NOOIT... dus ook niet op 1 januari wss...
En autohuur dan nog... Zag goede prijzen bij vliegticketbedrijf, maar kon niet kiezen voor extra optie 'gps'.... nog even uitzoeken dus...
Ook daarover tips welkom, maar da's eigenlijk weer een ander topic :offtopic: :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer