Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis budding: routebespreking reis 17 dgn vanuit Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
budding
Amerikafan

Reis budding: routebespreking reis 17 dgn vanuit Las Vegas

Bericht door budding »

* Note mod - Marco:
Deze routebespreking is een afsplitsing van het topic Waar kun je het best een fly/drive boeken?
.

Hallo.

Wij willen de onderstaande route in 17 dagen gaan doen. Vlucht naar Las Vegas, daar een auto huren, en van daar onderstaande route.
Las Vegas- Zion-Bryce-Capitol Reef-Monument Valley-Page-Grand Canyon-Las Vegas.

Het liefst willen we een verblijf op het park of daar zo dicht mogelijk in de buurt. Voor welke mogelijkheden (hotels-motels-cabins etc) zouden jullie kiezen?

Hebben jullie nog ideeen over deze route wat je perse moet doen/zien?

Alvast bedankt voor de reacties.

gr
Jan Budding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Waar kun je het best een fly/drive boeken?

Bericht door gleuknie »

budding schreef:Tot ongeveer 40 euro.
Dat kun je waarschijnlijk wel vergeten bij Monument Valley en bij de Grand Canyon.
Voor Zion zou je nog kunnen kijken in Hurricane (al ligt Springdale veel beter) en voor Bryce Canyon in Tropic.

Wat heerlijk veel tijd hebben jullie trouwens voor deze route. Echt tijd om te genieten. :thumbup:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
budding
Amerikafan

Bericht door budding »

Hallo

Ik had aangegeven dat wij Las Vegas- Zion-Brice-Monument Valley-Grand Canyon-Lauhglin-Las Vegas in 17 dagen willen doen. Gleuknie geeft aan dat je dan mooi de tijd neemt.
Zou je in deze route San Francisco-Yosemite-Las Vegas in kunnen passen. Wel in die 17 dagen, of wordt het dan net weer te veel?

Gr
Jan Budding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Jan,
Ik zou zeggen: schrijf de route eens uit van dag tot dag. Afstanden kun je goed bekijken met bijvoorbeeld googlemaps.
Hoe lang je ergens wilt blijven is aan jou. Het is zo een beetje moeilijk in te schatten wat wel en niet kan. Ook als we niet weten wat je precies wilt doen, en of er al dingen zijn die je eerder hebt gedaan. Dit is toch niet je eerste keer naar het zuidwesten?
Als je SF ook wilt doen is een rondje niet handig, maar zou je beter kunnen beginnen in SF en eindigen in Las Vegas. Of Phoenix.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Het zou eventueel wel kunnen om te starten in San Francisco en te eindigen in Phoenix.:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Lee Vining
Dag 6: Lee Vining - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Page
Dag 13: Page
Dag 14: Page - Monument Valley
Dag 15: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Phoenix
Dag 17: Phoenix - Terugreis

Als je Las Vegas als start- en eindplaats wilt houden, zou je (i.p.v. San Francisco, Yosemite en Death Valley) Capitol Reef en Moab in je route op kunnen nemen.:

Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Torrey
Dag 6: Torrey
Dag 7: Torrey - Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Moab - Monument Valley
Dag 11: Monument Valley - Page
Dag 12: Page
Dag 13: Page - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
budding
Amerikafan

Re: Reis budding: routebespreking reis 17 dgn vanuit Las Veg

Bericht door budding »

Hallo

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Als ik beide routes zie, zou ik voor de eerste kiezen. Alleen zou ik dan van de Grand Canyon terug gaan naar Las Vegas, om zo een stuk van de Route 66 mee te pikken. Dus beginnen in San Francisco en eindigen in Las Vegas.

Maar de vraag is;
Is de route Grand Canyon- Phoenix mooier dan GC- Las Vegas?
Moet ik Lee Vining aan doen, of kan ik direct van Yosemite naar Death Valley (welke accomodatie moet je daar boeken?)
Zou je een extra dag in Zion of Bryce boeken?
Waarom de extra dag in Page?

Onze route zou er zo uit kunnen zien:
1. Zaterdag aankomst San Francisco
2. Zondag San Francisco
3. Maandag San Francsico- Yosemite
4. Dinsdag Yosemite
5. Woensdag Yosemite- Death Valley
6. Donderdag Death Valley-Las Vegas
7. Vrijdag Las Vegas
8. Zaterdag Las Vegas- Zion
9. Zondag Zion- Bryce Canyon
10. Maandag Bryce Canyon-Capitol Reef
11. Dinsdag Capitol Reef- Monument Valley
12. Woensdag Monument Valley- Page
13. Donderdag Page- Grand Canyon
14. Vrijdag Grand Canyon-via Williams en Kingman naar Las Vegas
15.
16.
17. San Francsico-Amsterdam

Ik heb 2 dagen niet ingevuld. Zijn er plekken waar ik een extra dag zou moeten doorbrengen om alles te zien? Of toch een aanpassing in de route?
Omdat we ons per auto verplaatsen moeten motels ed aandoen. We willen dan het liefst zo dicht mogelijk bij het park overnachten.
Kunnen jullie ons accomodaties aanbevelen waar het goed toeven is en wat ook mooi in de natuur is gelegen?

Veel vragen, ik weet het, maar ik vind adviezen van mensen die al vaker in Amerika zijn geweest, wel erg belangrijk.

Nogmaals bedankt.

Gr
Jan Budding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het goed is om eens wat reisverslagen te lezen, en andere routes (en opmerkingen daarop) op het forum te bekijken, daar leer je erg veel van en je krijgt vooral uit de reisverslagen een goed beeld van wat je overal kunt doen en hoeveel tijd dat kost.
In jouw route heb je overal maar 1 nacht, muv Yosemite, en dat betekent dat je bijna geen tijd hebt om ook de parken te bekijken. Daarom vroeg ik ook of dit je eerste keer was naar het zuidwesten en wat jullie willen doen. Als je alleen maar in de auto wilt zitten kan het prima zo, maar als je eens wilt wandelen, wilt fotograferen, etc dan zul je zo hier en daar veel meer tijd nodig hebben. Een extra dag Zion is mooi als je veel wilt wandelen.
Rondom Page is veel te zien, maar met weinig tijd zou ik 1 nacht voldoende vinden. Je hebt dan tijd voor Antelope Canyon, een bezoek aan de Glen Canyon Dam, en Horseshoe Bend, en een blik op Lake Powell. Wil je een boottocht maken of raften op de Colorado dan is meer tijd nodig.
Van Yosemite naar Death Valley is een hele lange rit waarvan een groot deel nog door Yosemite gaat (de tioga road) en waar je nog veel kunt zien en doen. Ook Mono Lake en Bodie zijn een bezoek waard. Een mooie tussenstop is Lee Vining of Mammoth Lakes, zie onze 2004 en 2006-verslagen voor dat stuk. Bekijk de afstanden en reistijden eens op googlemaps (voor Yosemite kun je Yosemite Village als startpunt nemen, voor Death Valley Furnace Creek ranch).
Kijk voor de motels ook eens in wat reisverslagen. Voor de parken is een overnachting in de parken mooi, maar je bent wel laat met boeken, zeker als je niet te veel geld wilt uitgeven. Voor de Grand Canyon en Death Valley zie http://www.xanterra.com en voor Yosemite http://www.yosemitepark.com (Curry Village of Yosemite Lodge zijn aanraders). Buiten het park ligt El Portal het beste.

Ik denk dat de route GC - Phoenix mooier is dan GC - Las Vegas, maar je mist dan route 66.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 jun 2011, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Waarom wil je terug naar San Francisco? Je kan ook vanuit Las Vegas terug vliegen, prima vliegveld.
Hou er rekening mee dat je in het weekend in Las Vegas de hoofdprijs betaald. Maar ik zie in je route eigenlijk weinig mogelijkheden dat te omzeilen of je moet dingen opgeven.

Ik heb het originele draadje niet gelezen, maar die 40 euro is dat per persoon of per kamer? Je kan prima hotels zelf online boeken en die gaan altijd per kamer en niet zoals bij een reisbureau per persoon.
budding
Amerikafan

Bericht door budding »

Hallo

We willen alles gewoon in een rustig tempo doen, vandaar dat ik ook ben begonnen met beginnen in Las Vegas en eindigen in Las Vegas. Een mooi rondje dat in 17 dagen denk ik goed te doen is. Ik denk we het daar ook maar bij houden. Je kunt meerdere dagen op een plek blijven en veel van de omgeving zien.

Hier was ik mee begonnen:
1. za aankomst Las Vegas
2. zo Las Vegas
3. ma Las Vegas- Zion
4. di Zion- Bryce Canyon
5. wo Bryce
6. do Bryce Canyon- Capitol Reef
7. vr Capitol Reef
8. za Capitol Reef- Moab
9. zo Moab
10. ma Moab- Monument Valley
11. di Monument Valley
12. wo Monument Valley- Page
13. do Page
14. vr Page- Grand Canyon
15. za Grand Canyon
16 zo Grand Canyon- Las Vegas
17 ma Las Vegas- Amsterdam

Vwb de vraag van Marianne of wij al eerder in Amerika zijn geweest, is het antwoord nee. In 2010 hadden we alles geregeld, besproken en betaald om met een camper drie weken door Amerika te trekken. Veel gelezen, veel adviezen ter harte genomen enz. Maar we moesten de vacantie annuleren omdat onze schoonzoon verongelukte. Alles wat ik tot mij had genomen was niets meer van over, vandaar dat we in sept. 2012 (dus nog tijd genoeg) het opnieuw willen proberen. Toen zouden met een camper, nu gaan we voor een auto met overnachtingen in motels/hotels of anders. We zijn beide bijna 60 jaar, zijn redelijk tot goed ter been en willen veel zien en het belangrijkste, genieten.

Bedankt voor de reacties

Gr
Jan Budding
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

In de omgeving van Moab zijn er een hele hoop dingen te bezoeken: Canyonlands, Arches, Dead Horse Point SP,... 1 dagje is dus redelijk kort. Ik zou dan ook de dag MV weglaten en hiervoor een extra dag Moab inplannen. :wink:

Voor de rest zou ik de route zeker zelf ook willen rijden, dus ik denk dat je een redelijk relaxte route hebt. :-)
Ik zou eerder een dag Zion dan een dag Bryce nemen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Op weg van LV naar Zion zou je langs Valley of Fire kunnen rijden. Heel leuk en prachtige landschappen! :thumbup:
Wil je op het einde persé terug naar LV? Je zou ook naar Phoenix kunnen rijden.
budding
Amerikafan

Bericht door budding »

Hallo

We hoeven niet perse in Las Vegas te eindigen. Wat biedt Grand Canyon- Phoenix. Als je van de GC naat Las Vegas gaat kom je nog pak je Route 66 en de Hooverdam.
Biedt de route GC-Phoenix ook nog veel bezienswaardigheden?

Bedankt voor de tip van Moab.

Gr
Jan Budding
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Zo te zien denken Doockles en ik er precies hetzelfde over. :mrgreen:
Zion is een echte wandelpark, waardoor 2 nachten hier aan te raden zijn. Bryce Canyon heb je meestal in 1 dag wel gezien.
budding schreef:Maar we moesten de vacantie annuleren omdat onze schoonzoon verongelukte.
Wat heftig. Ik wens jullie alsnog heel veel sterkte toe.
Hopelijk gaat jullie reis deze keer wel door.
Groetjes René

Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

budding schreef:Biedt de route GC-Phoenix ook nog veel bezienswaardigheden?
Tussen GC en Phoenix zou je langs Sedona kunnen passeren. Gleuknie kan je daar zeker meer over vertellen ;-) Ook een stop in Williams is mogelijk.
Ik denk dat de 89alt van Flagstaff naar Sedona een hele mooie route is. Wij gaan dit jaar voor de eerste keer langs daar. De route van GC naar Las Vegas heb ik nog nooit gereden, dus ik kan je niet zeggen of het een leuke route is.

Veel mensen raden ook de Glen Canyon Dam in de buurt van Page aan ipv de Hooverdam. Dus daarvoor hoef je niet speciaal te eindigen in LV.

Wij zijn al 2 keer in Phoenix vertrokken (dit jaar derde ker) en zullen 2 keer in LV geëindigd zijn. Phoenix is dus evenzeer een mogelijkheid om te vertrekken of aan te komen als LV. 't Is maar waar je voorkeur naar uitgaat denk ik ;-) Sedona blijkt echt wel een aanrader te zijn. Dus als je dit in je reis zou kunnen inplannen is Phoenix een betere eind- of startplaats dan Las Vegas.

Maar je hebt nog tijd genoeg om alles uit te zoeken natuurlijk. Wij proberen alleen maar wat tips te geven. ;-)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Een volle dag Monument Valley (dus 2 nachten) zou ik niet doen. Dan blijf ik toch liever een dagje langer in Moab. En ik zou een nacht Bryce bij Zion schuiven zoals al is gezegd.

De route Grand Canyon - Phoenix is mooier als de route Grand Canyon - Las Vegas, maar als je graag wat Route 66 wil dan is terug naar Las Vegas het beste.
budding
Amerikafan

Bericht door budding »

Hallo

Ik heb een aantal plaatsen naar jullie bevinden aangepast, maar omdat ik de nostalgie van Route 66 eigenlijk ook wel wil proeven, kom ik tot deze route. Willen jullie hier eens op "schieten"?

1. za Amsterdam-Las Vegas
2. zo Las Vegas
3. ma Las Vegas- Zion
4. di Zion
5. wo Zion-Bryce
6 do Bryce-Capitol Reef
7 vr Capitol Reef
8 za Capitol Reef- Moab
9 ma Moab
10 di Moab-Monument Valley
11 wo Monument Valley- Page
12 do Page
13 vr Page- Grand Canyon
14 za Grand Canyon
15 zo Grand Canyon- Kingman
16 ma Kingman-Phoenix
17 di Phoenix-Amsterdam

Nu niet van Grand Canyon naar Phoenix, maar via de omweg Route 66, naar Phoenix.
Dit lijkt mij een prachtige route, alhoewel ik geen idee heb of het van Kingman naar Phoenix wel interessant is. Ik hoop dat jullie mij een idee kunnen geven of ik hier goed aan doe.

Prettig weekend
Jan Budding
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je de Route 66 toch in je route op wilt nemen, dan zou ik wel terugvliegen vanaf Las Vegas. Vergeet namelijk vooral het mooie stuk tussen Kingman en Needles niet. Dat deel zou je dan de dag na de overnachting in Kingman mee kunnen pakken.
Twee nachten Moab is eigenlijk te kort. Nu vraag ik me af wat jullie willen gaan doen in de Grand Canyon? Als je alleen voor de viewpoints gaat, zou je het met 1 overnachting kunnen doen daar ten gunste van Moab.
Groetjes René

jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Moab heeft Canyonland en Arches, beide NP's. Bekijk ze eens op de website www.nps.gov . Ik sluit me dus aan bij de opmerkingen van René/Gleuknie.
budding
Amerikafan

Bericht door budding »

Hallo

Zo kom je steeds tot andere inzichten. Ik ben heel blij dan ik van jullie ervaring gebruik kan maken. Ik ga het een deze dagen uitwerken.

Bedankt
Jan Budding
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik moet bekennen dat mijn meeste kennis van dit forum komt. Wij zijn nog maar 1x in Amerika geweest, dus eigenlijk ben ik ook nog een groentje haha. Wij komen dit jaar ook voor het eerst over de Route 66, maar dan vanaf Sedona en we eindigen ook in Las Vegas (zie de link in mijn onderschrift).
Groetjes René

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Misschien heb je iets aan ons reisverslag, wij gingen ook 17 dagen in juli 2010. We vlogen heen op LA en terug vanaf Las Vegas.
http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm
het was zo fantastisch dat we een half jaar later al terug gegaan zijn :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer