Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jaydee84: Eerste keer USA, advies gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jaydee.
Amerikakenner

Reis Jaydee84: Eerste keer USA, advies gevraagd

Bericht door Jaydee. »

Hallo mensen,

Ik kijk al een tijdje mee op dit forum omdat Amerika mij ontzettend trekt, ik heb m'n vriendin zo ver gekregen om aan het eind van het jaar (okt-nov) 21 dagen naar Amerika te gaan. Omdat dit onze eerste keer is willen we natuurlijk zoveel mogelijk zien. Het staat vast dat we de reis gaan boeken bij Exitreizen, simpelweg omdat ze de goedkoopste zijn.

Wat we in ons hoofd hebben is het volgende;

- 4 dagen NY.
- 11 dagen Westcoast.
- 6 dagen Miami/Orlando.

In NY en Florida zullen we ons wel redden aangezien je daar niet echt een uitgestippelde reis hoeft te rijden.
Ik vraag jullie advies voor een mooie route aan de westkust, dus dat je alle hotshots kunt meepikken. (Las Vegas, Bryce Canyon, Grand Canyon, Los Angeles, San Francisco). En dat je dan bijvoorbeeld via Phoenix naar Florida vliegt??

Dit wordt onze eerste keer dus ik hoop op goed advies!

Alvast bedankt!
Dude
Moderator

Re: Eerste keer USA, advies gevraagd

Bericht door Dude »

Mag ik eerlijk zijn ?
Prop geen rondje Amerika zien in 21 dagen aub.
11 dagen zuidwest is te weinig zelfs voor een eerste kennismaking, zeker met hetgeen jij graag wil zien. Exit reizen staat er wat voor bekend om te veel in één reis te proppen. Ik zou dus gewoon alles lekker zelf regelen en er is echt niks aan met de hulp van dit forum en de voorpret is zoveel leuker als je het zelf doet.

Ik hoop dat jullie de juiste beslissing zullen nemen.

Veel succes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ja ik snap je verhaal. Het punt is dat wij hier totaal geen ervaring in hebben. Dit wordt onze eerste verre reis. Kijk, we zouden Florida kunnen schrappen. Dan hou je 17 dagen over om door het Westen te trekken. Het voordeel om het bijvoorbeeld bij een exit reizen te doen is dat je de vluchten, accomodatie en huurauto al helemaal betaald hebt. Zo'n pakket is veel goedkoper dan dat je alles apart boekt.

Je kunt ook een Fly&Drive boeken, dan zitten de vluchten en de auto bij de prijs in en kun je zelf uitzoeken waar je heen rijdt en overnacht. Zou dat veel in prijs schelen ten opzichte van een georganiseerde rondreis?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Jaydee84 schreef: Zo'n pakket is veel goedkoper dan dat je alles apart boekt.
Daar geloof ik niks van. De overgrote meerderheid van de leden van dit forum regelen alles zelf en dat doen ze niet om dat ze veel geld over hebben dat ze kwijt moeten. :wink:

Het gemak van een reisbureau is een valide argument, maar ik ben het met Dude eens dat het zeker niet moeilijk is om dingen zelf te regelen. Op het forum is een heleboel informatie te vinden en er zijn een heleboel leden die je met raad en daad bij willen staan. En de reis zelf regelen kan ook al veel voorpret geven.
Als je toch via een reisbureau wilt boeken, zou ik zeker vantevoren zelf een route samenstellen en er op staan dat ze voor de parken een hotel in of in ieder geval dichtbij het park reserveren. Door reisbureau's samengestelde reizen willen nog wel eens in sneltreinvaart langs de diverse touristische trekpleisters gaan met overnachtingen op grote afstand daarvan, bijvoorbeeld voor Yosemite één overnachting in Mariposa of zelfs Fresno en voor de Grand Canyon in Flagstaff of Williams.

Succes en veel plezier bij de voobereidingen.

P.S.
Al de routiniers op het forum hebben ook ooit hun reis voor de eerste keer zelf geregeld.
Groet,

Old Faithful
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik ken hun prijzen niet, maar meestal heb je weinig tijd én zit je nog een in hotels buiten de parken waardoor je nog meer tijd verliest door op en af te rijden naar de parken.(kost ook weer meer benzine)
Je zegt dat ze veel goedkoper zijn in een pakketreis (dat zal misschien ook zo zijn) maar heb je eens vergeleken. Zelf een vlucht zoeken, een wagen huren (bv via usareisen.de, eautohuur, ...)

Ik geef persoonlijk liever wat meer uit en dat ik een leuke reis heb waarin ik kan zien wat ik wil met voldoende tijd om eens een wandeling te doen zodat je het park van binnenuit kan zien ipv een korte fotostop aan de ingang of de rim van het park. Maar ik veroordeel jouw niet als je het zo wel wil doen. Dat moet ieder voor zich uitmaken. Niet iedereen beschikt over hetzelfde budget.

Bart
Grts, Bart

Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Kijk, dit is wel het advies waar ik naar op zoek ben, je hebt er niets aan dat alles in een treinvaart langs je heen gaat op zo'n bijzondere reis. Ik weet nu natuurlijk nog niet de pracht en praal van de natuur daar. Je gaat er vanuit dat reisorganisaties ook weten dat je niet teveel in een reis moet proppen, zodat je alles goed en rustig kunt zien.

Een optie is natuurlijk de Fly&Drives. Iemand daar ervaring mee?
De internationale vluchten en autohuur zit daar bij in. Als je bijvoorbeeld op Phoenix vliegt dan betaal je in totaal €1000,- p.p. voor 3 weken een auto en de internationale vluchten. Je moet dan zelf je motels/hotels boeken.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Hier spreekt een ervaringsdeskundige wat betreft Exit Reizen haha.
Wij hebben onze reis in 2009 ook via Exit Reizen geboekt. De reis was uiteraard wel onvergetelijk, maar ik boek nooit weer via een reisbureau. Wij zaten voor Yosemite ook in Mariposa. Dit was de dichtstbijzijnde optie van Exit Reizen, wat nog steeds een uur van de vallei vandaan is. In de oorspronkelijke route wilden ze ons zelfs van Lake Tahoe naar Fresno laten reizen en op die dag moesten we dan maar Yosemite bezoeken. Dit is voor zo'n enorm park natuurlijk onmogelijk. Doordat er ook nog een brand was in Yosemite hebben wij van de Tioga Road niks gezien en moesten we in het donker over de Sonora Pass, wat een hel van een rit was van 7 uur.

Ik heb mijn oude topic nog even weer opgezocht en we deden de reis zo:

21-08 Amsterdam - Los Angeles
22-08 Los Angeles
23-08 Los Angeles - Pismo Beach
24-08 Pismo Beach - San Francisco
25-08 San Francisco
26-08 San Francisco
27-08 San Francisco - Mariposa
28-08 Mariposa - Yosemite N.P. - Bridgeport
29-08 Bridgeport - Stovepipe Wells
30-08 Stovepipe Wells - Las Vegas
31-08 Las Vegas
01-09 Las Vegas
02-09 Las Vegas - Zion N.P. - Bryce Canyon
03-09 Bryce Canyon - Page
04-09 Page - Grand Canyon - Sedona
05-09 Sedona - Scottsdale
06-09 Scottsdale - Palm Springs
07-09 Palm Springs
08-09 Palm Springs - San Diego
09-09 San Diego
10-09 San Diego - Los Angeles
11-09 Los Angeles
12-09 Los Angeles - Oahu, Hawaii
13-09 t/m 17-09 Oahu, Hawaii
18-09 Oahu, Hawaii - Amsterdam

Zoals je waarschijnlijk wel ziet, hadden we voor Zion en Grand Canyon totaal geen tijd. Dat was echt een Japans bezoek. Vooral bij de Grand Canyon. Dit jaar hebben we alles zelf geboekt en verblijven we bijvoorbeeld 2 nachten in Zion, Grand Canyon en Sedona.

Mijn tip is dus als je niet alles zelf wilt regelen om de Fly & Drive te kiezen en dan alleen de hotels allemaal zelf te regelen. Dit is heel simpel bij websites als booking.com, maar uiteraard kun je ook vaak rechtstreeks bij het hotel zelf boeken en ik zou dan zeker kijken of je de hotels ook gratis kunt annuleren. Dat is ook zo'n voordeel van zelf hotels boeken. Je kunt ze vaak kosteloos annuleren. Dat kan niet bij een reisbureau. Ik moest destijds per wijziging (na boeking) 30 euro betalen. Wij hadden South Lake Tahoe, Fresno en Bakersfield vervangen voor Mariposa, Bridgeport en Stovepipe Wells wat ons dus 90 euro extra kostte.

Eventjes over de route. Als je opnoemt wat je graag zou willen zien, kunnen wij jullie helpen bij het maken van een leuke route, waarbij je ook de tijd hebt om dingen te zien.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Wat we in ieder geval willen zien;

San Francisco
Los Angeles
Grand Canyon National Park
Monument Valley
Bryce Canyon National Park
Zion National Park
Las Vegas
Death Valley National Park
Yosemite National Park
Kings Canyon National Park
Sequoia National Park

Ik denk dat we n.a.v. de reacties hier NY en Florida maar even in de ijskast moeten zetten voor later en de drie weken moet uitrekken voor alleen het Westen.
Ik bedoel, een week miami kun je ook net zo goed een week Alanya boeken..
NY is natuurlijk wel een must-see. Maar dat komt later dan wel.

Ik heb uitgerekend via cheaptickets.nl dat de tickets voor ons samen, heen- en terugvlucht €1400,- kost.
Een beetje een goede auto huren bij eautohuur.nl voor 3 weken met kost ongeveer €500,-.

Kom ik al wat in de goede richting?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik heb eens een route voor jullie gemaakt, maar ik heb Sequoia/Kings Canyon uit de route gelaten, omdat dit het meest uit de route ligt en om de route niet te gehaast te maken. Ik zou dan op de dag van San Francisco naar Yosemite via de zuidingang rijden en daar in Mariposa Grove de Sequoia's bezoeken.
Vanwege de periode van het jaar dat jullie gaan, zou ik kiezen om Yosemite zo vroeg mogelijk in de route op te nemen. Op welke datum vertrekken jullie precies? De kans is groot dat de Tioga Pass nog wel geopend is in oktober, maar houd er toch maar rekening mee dat je eventueel via de Sonora Pass moet rijden.

Je zou dan ongeveer deze route kunnen doen.:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite (Het mooiste is in het park zelf overnachten, bijvoorbeeld in Curry Village.)
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining
Dag 7: Lee Vining - Death Valley (Ook het mooist om in het park zelf te overnachten, bijvoorbeeld in Stovepipe Wells.)
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion (Overnachting in Springdale, eventueel Desert Pearl Inn.)
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Page (Page ook in je route opgenomen voor o.a. Horseshoe Bend en Antelope Canyon.)
Dag 14: Page
Dag 15: Page - Monument Valley (Overnachting bij Monument Valley, eventueel Goulding's.)
Dag 16: Monument Valley - Grand Canyon (Overnachting bij de Rim, eventueel Bright Angel Lodge.)
Dag 17: Grand Canyon - Kingman
Dag 18: Kingman - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - Terugreis

Ik denk dat je qua vliegtickets en autohuur inderdaad aardig in de richting komt. Ik hoop dat je nog goedkopere vliegtickets vindt. Wij vliegen voor ongeveer 600 euro per persoon (29 augustus heen en 26 september terug) via http://www.vliegtarieven.nl/ .
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Zo, schudt je die route zomaar even uit je mouw? :o Route ziet er prachtig uit..

Wij willen eind oktober, begin november ongeveer weg. Ik zie op wikipedia dat de beide passen eventueel dicht kunnen zijn rond die tijd..
Is het niet zo dat wanneer je je auto niet op dezelfde plaats weer inlevert je best veel moet bij betalen?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha ja ik heb een hele grote mouw. Daar kan veel in, dus rolt het er nu allemaal uit. :lol: Er zijn nog wel varianten te bedenken als Sequoia en Kings Canyon wel een must zouden zijn. Dan zou je Los Angeles beter kunnen schrappen en eindigen in bijvoorbeeld Phoenix, maar ik denk voor een eerste reis dat je Los Angeles vast en zeker niet wilt laten vallen. :wink:

De meeste verhuurbedrijven rekenen geen drop-off kosten voor het huren in San Francisco en inleveren in Los Angeles. Ik zou daar voor de zekerheid dan wel even naar informeren.
Groetjes René

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Verplaatst naar het Zuidwesten, nu de reis daar enkel heen zal gaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

gleuknie schreef:Haha ja ik heb een hele grote mouw. Daar kan veel in, dus rolt het er nu allemaal uit. :lol: Er zijn nog wel varianten te bedenken als Sequoia en Kings Canyon wel een must zouden zijn. Dan zou je Los Angeles beter kunnen schrappen en eindigen in bijvoorbeeld Phoenix, maar ik denk voor een eerste reis dat je Los Angeles vast en zeker niet wilt laten vallen. :wink:

De meeste verhuurbedrijven rekenen geen drop-off kosten voor het huren in San Francisco en inleveren in Los Angeles. Ik zou daar voor de zekerheid dan wel even naar informeren.
Klopt, ik wil naar LA, vind dat je de Universal Studios en Hollywood absoluut gezien moet hebben. We hebben nog even om alles goed op papier te zetten natuurlijk. In ieder geval bedankt voor je suggesties en route!

Verdere suggesties/tips zijn natuurlijk van harte welkom :wink:
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Jaydee84: Eerste keer USA, advies gevraagd

Bericht door gyatso »

Hoi Jaydee, ook ik heb ruime ervaring met Exit. Op zich niets mis mee, ze zijn niet al te duur. Maar hou er rekening mee, dat je hotel altijd iets buiten het centrum zit en men je zoveel wil laten zien, dat ik je adviseer vooral niet te besparen op de auto, want daar zal je het meeste van je tijd inzitten.

De trip van Gleuknie, is niet verkeerd, maar begin vooral met wat zijn je verwachtingen van de reis, ben je een stadsmens? Hou je van de natuur, wandelen? Zijn er zaken die je beslist wil hebben gezien? Als starter zou ik beginnen met het lezen van wat reisverhalen. Je hebt nog enkele maanden te gaan. Amerika is reuze makkelijk om te reizen, je hebt echt geen reisbureau nodig. En als je evengoed wil kiezen voor het gemak van............. zorg dan dat je eerst je reisschema voor elkaar hebt, laat je dat door het reisbureau omzetten naar boekingen. Na het boeken via een reisbureau, kost elke verandering in je schema geld!

21 dagen is leuk om een deel te verkennen en neem van mij aan, na deze 21 dagen heb je er geen werk meer aan om je vriendin over te halen om nogmaals en nogmaals te gaan, want wat je op het forum ook merkt, Amerika werkt verslavend.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jaydee84 schreef:Ik heb uitgerekend via cheaptickets.nl dat de tickets voor ons samen, heen- en terugvlucht €1400,- kost.
Een beetje een goede auto huren bij eautohuur.nl voor 3 weken met kost ongeveer €500,-.

Kom ik al wat in de goede richting?
Daarmee zit je aardig in de goede richting.

Via http://www.cheaptickets.com vind ik tickets bij Delta (heen rechtstreeks met KLM, terug met Delta via Minneapolis) voor rond de € 750 p.p. Bij http://www.usareisen.de vind ik een auto bij Dollar (MidSize SUV) voor € 509. Omdat ik de vertrekdatum niet weet een fictieve vertrekdatum van 22 okt. gekozen en terug op 12 nov.

Veel forumleden boeken bij bovengenoemde sites. Zelf heb ik bij beide alleen nog maar goede ervaringen.

Dit is bij uitstek een reis die je heel goed helemaal zelf kunt samenstellen én boeken. Je kunt ervoor kiezen om alle hotel/motel-overnachtingen al vast te leggen maar je kunt ook terplekke nog wel bepalen waar je wilt slapen. Voor de grote steden en parken kan het overigens wel raadzaam zijn op voorhand de nachten al vast te leggen. Voor steden als San Francisco, Los Angeles en Las Vegas zijn http://www.priceline.com en http://www.hotwire.com goede sites om redelijk goedkoop in mooie hotels te zitten. Er is een speciaal topic hierover. Lees het eens door en zie hoe het werkt.

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Jaydee84 schreef: Klopt, ik wil naar LA, vind dat je de Universal Studios en Hollywood absoluut gezien moet hebben. We hebben nog even om alles goed op papier te zetten natuurlijk. In ieder geval bedankt voor je suggesties en route!

Verdere suggesties/tips zijn natuurlijk van harte welkom :wink:
Hi, ook voor ons wordt het de eerste verre reis en ook de eerste keer een rondreis. We hebben alles zelf geboekt via internet, m.u.v. de camper bij Tioga. In eerste instantie had ik ook het idee om op veilig te spelen via een pakket reis, maar ik moet zeggen dat het uitzoeken allemaal reuze mee valt en je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. De tips op dit forum en de blogs hebben wel erg geholpen. En het zoeken naar kortingen is erg lucratief.

Dus eerst veel gelezen, toen de echte 'vaste punten' (zoals familie bezoek) in kaart gebracht en daar een route omheen gepland. Pas na het boeken van de tickets begonnen met daadwerkelijk invullen van de hele route en vervolgens de overnachtingen en tickets voor bv de pretparken en canyoning bij Zion geregeld.
Erg leuk en spannend allemaal. Qua voorpret kan deze reis iig niet meer kapot :-)

Wat ik aan het begin deed maar van terug gekomen ben is een lijst aanleggen van dingen die ik absoluut wou zien/bezoeken. Dat blijkt gewoon teveel van het goede te zijn geweest en dan moet je uiteindelijk steeds meer schrappen. Ik heb bv de whalewatching geschrapt net als Sequoia en Kings Canyon. Met Yosemite zie je al zoveel moois, daarom liever een hele dag Death Valley of een extra dag Zion dan die twee parken. En uiteraard speelt de meest handige route daar ook een rol in.

Groet,
Rene
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

De route van Rene is prima gezien de wensen die je meegaf. Er zijn nog voldoende schuifmogelijkheden maar ik zou ze meteen overnemen.
gyatso heeft natuurlijk helemaal gelijk dat je best eerst wat reisverslagen leest, omdat je zo ook een beter zicht krijgt van wat jullie echt aanstaat. Hierdoor kan je dan nog wat schuiven met dagen. Ik heb voor onze eerste reis echt tientallen verslagen gelezen en schrijf alle tips op in een kladboekje. Ook voor onze vierde reis heb ik weer massa's verslagen gelezen. (we vertrekken donderdag :headbang: )
Jij kan misschien beginnen met die van ons :lol: maar ook Roland van de post hierboven heeft een mooie site met veel info (zie zijn handtekening)
Ook dit is een prachtige site van een forumlid waar je enorm veel informatie haalt (een beetje mijn usa-bijbel :lol: ) :
http://www.ontdek-amerika.nl/
In het zuidwest forum staan nog flink wat reisverslagen mooi op een rijtje gesorteerd :
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 36&t=11994

Veel plezier
Bart
Grts, Bart

Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Onze eerste 2 reizen naar Amerika heb ik ook vlucht en auto geboekt bij een reisbureau (toentertijd Hotelplan), die door speciale acties en gratis upgrades toen steeds als goedkoopste optie uit de bus kwam. Hotels zijn in mijn ervaring bijna altijd duurder als je via een reisbureau boekt. Het reisbureau rekent over het algemeen per persoon terwijl je per kamer betaald als je het zelf regelt, waardoor dit vaak wat goedkoper uitpakt en je nog op betere lokaties zit ook! Probeer zoveel mogelijk in de parken te zitten.

Veel forumleden regelen alles zelf, maar vooral autohuur moet je wel in Europa boeken via een tussenpersoon. Dan zijn de benodigde verzekeringen veel goedkoper dan direct bij de verhuurder. Kijk bijv. ook eens bij USAreisen.de of Tioga Tours. Hier kan je vluchten en autohuur samen boeken, maar ook losse elementen, dus bijv. alleen de autohuur.
Voor tickets kan je het beste een tijdje verschillende sites in de gaten houden. Denk bijv. ook aan cheaptickets.COM i.p.v. .NL

Als de passen dicht zijn dan is het juist een goede optie voor een (bliksem)bezoek aan Sequoia en Kings Canyon (al kan je daar dan natuurlijk ook wel last hebben van sneeuw).
Maar inderdaad: hoe belangrijk zijn de steden en de natuur? Wil je daar een mooie balans tussen of slaat die meer uit richting ofwel steden ofewel natuur?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inge schreef:Hotels zijn in mijn ervaring bijna altijd duurder als je via een reisbureau boekt. Het reisbureau rekent over het algemeen per persoon terwijl je per kamer betaald als je het zelf regelt, waardoor dit vaak wat goedkoper uitpakt en je nog op betere lokaties zit ook! Probeer zoveel mogelijk in de parken te zitten.
Je betaalt bij een reisbureau wel per persoon, maar het bedrag pp is bij 2 personen de helft van dat bij 1 persoon. Dus daar zit het verschil niet in.
De locatie is voor mij de belangrijkste reden om zelf te boeken.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mocht je besluiten de hotels zelf te boeken, dan kan dat ook rechtstreeks bij de hotel(keten)s zelf. Het rechtstreeks boeken van hotels is een fluitje van een cent.
Je kunt vaak kiezen uit verschillende tarieven met al dan niet de mogelijkheid tot kort voor aankomst nog te annuleren. Zie daarvoor de cancellation policy op de website. Vaak kun je met je ANWB pas ook korting krijgen (= AAA rate). Wij maken meestal gebruik van het seniorentarief. Bij de hotels van Wyndham Resorts zoals Super8, Travelodge, Days Inn, Ramada e.a. geldt de senior discount voor 60+. Dit wordt op de websites van de afzonderlijke ketens aangegeven bij Special offers. Bij Motel6 is het ook 60+ en bij Best Western zelfs 55+.
Hieronder enkele van de vele sites die je kunt gebruiken om hotels te reserveren.

http://www.motel6.com/
http://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/
http://www.choicehotels.com/
http://www.smartervegas.com/
http://yosemitepark.com/
http://www.xanterra.com/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer