Reis Eefke: reis oktober 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Eefke
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mei 2011, 12:29

Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door Eefke »

Hallo Allemaal,

In oktober gaan wij onze eerste reis maken naar het Zuidwesten van de USA.
We gaan 17 dagen, wat natuurlijk veel te kort is...maar helaas kan het niet anders. We zullen de reis omschrijven als een soort 'kennismakingsrondje'.
We zijn met z'n 2-en en willen de reis per huurauto gaan maken. Tot nu toe zijn alleen de tickets geboekt. De hotels gaan we ook niet van te voren boeken. Alleen de eerste nacht LA.
En een huurauto boek ik ook van te voren.
Dit is het schema wat we tot nu toe voor ogen hebben. Op- of aanmerkingen/Tips/Adviezen zijn van harte welkom:

10-10 aankomst LA
11-10 LA
12-10 LA - Palms Springs
13-10 Palm Sprins - Flagstaff
14-10 Flagstaff - Grand Canyon
15-10 Grand Canyon - Bryce Canyon
16-10 Bryce Canyon - LV
17-10 LV
18-10 LV- Mommoth Lakes
19-10 Mammoth Lakes - Yosemite
20-10 Yosemite - SF
21-10 SF
22-10 SF
23-10 SF - Monterey
24-10 Monterey - San Luis Obispo
25-10 San Luis Obispo - LA
26-10 ???
27-10 terugvlucht vanaf LA

We hebben dus ergens nog 1 dag in te plannen, waar knelt onze route??? Of waar is het de moeite om een dag langer te blijven???
Vooral het stuk tussen LV en SF weten we niet zo goed.

Verder kan ik erbij vermelden dat mijn vriend het geen probleem vindt om lange stukken te rijden, en we zijn geen doorgewinterde wandelaars (ik hou er wel van, maar hij iets minder...)
Op het einde van de reis willen we graag de kustroute rijden om nog wat moois te zien, maar ook om te ontspannen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten
ronaldenmarjanne
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2010, 14:07

Re: reis oktober 2011

Bericht door ronaldenmarjanne »

Misschien een dag langer in Yosemite? Volgens mij kun je je daar wel wat langer dan 1 dag vermaken!
Gebruikersavatar
henriette
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 25 jun 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: bocholt

Re: reis oktober 2011

Bericht door henriette »

Hallo Eefke

Is er een reden voor Flagstaff anders kan je het ook iets anders.

Bijvoorbeeld!
10-10 Aankomst LA
11-10 LA
12-10 LA - Omgeving Lake Havasu
13-10 Lake Havasu - Grand Canyon
14-10 Grand Canyon - Page ( hier kan je horseshoe bend en Antelope Canyon op je programma zetten)
15-10 Page - Bryce
16-10 Bryce Zion
17-10 Zion - LV

Hier zit dan je extra dag in voor de rest je eigen route aanhouden.

Henriette
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: reis oktober 2011

Bericht door Martin & Marianne »

Van de GC naar Bryce en dan de volgende dag naar Las Vegas is jammer van de tijd. Je hebt te weinig tijd voor de GC, te weinig voor Bryce, en je mist zion.
Ik zou Bryce helemaal vergeten en een extra dag in Yosemite doen (en dan zit je er nog te kort), en een overnachting in Death Valley is ook een aanrader.
Voor zo'n korte route is 2 overnachtingen langs de kust redelijk veel, hebben jullie daar iets gepland? Het zou prima met maar 1 overnachting kunnen.
Ik zou vanuit LA direct richting GC rijden, dan kun je altijd nog zien hoe je je laatste dagen indeelt.

Geizen de tijd van het jaar zou je ook een zuidelijker/oostelijker route kunnen doen, zonder SF en Yosemite, maar met Zion, Bryce (wel kans op sneeuw hier) en Page.
Dus zoiets: LA-GC - Page - Bryce - Zion - LV - DV -LA.

Marianne
Eefke
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mei 2011, 12:29

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door Eefke »

Bedankt voor de reacties!

Ik denk idd dat het in dit geval: Less is more is....Ik denk namelijk niet dat we in deze relatief korte periode al die parken(GC-Bryce-Zion-Page) kunnen zien.
We kunnen natuurlijk altijd nog een keer terug gaan om alles wat we nu missen eens gaan te bekijken. :clap:

Ik heb nu de volgende route:
10-10 aankomst LA
11-10 LA
12-10 LA - Lake Havasu (481km)
13-10 Lake Havasu - Grand Canyon (374km)
14-10 Grand Canyon
15-10 Grand Canyon - Page (223km)
16-10 Page
17-10 Page - LV (445km)
18-10 LV
19-10 LV - Bishop (215km)
20-10 Bishop - Mammoth Lakes (358km)
21-10 Mammoth Lakes - SF (421km)
22-10 SF
23-10 SF
24-10 SF - Monterey (181km)
25-10 Monterey - San Luis Obispo (232km)
26-10 San Luis Obispo - LA (324km)
27-10 LA terugvlucht.

Nu hebben we dus een dag voor GC en een dag voor Page. Helaas slaan we Zion & Bryce dan over, maar anders wordt het echt een gejaag van Park naar park lijkt mij.
We kunnen dan in Yosemite nog kijken of we daar een dag langer willen blijven, dan kunnen we altijd nog een dag SF laten vallen, of een dag aan de kust op het einde.
Ligt natuurlijk ook aan de weersomstandigheden in Yosemite...mocht de Tioga pass dicht zijn, dan moeten we sowieso die dag al meer km maken...

-We missen nu Palm Springs in het begin, is dit een absolute must?
-@ Marianne : We hebben niks gepland aan de kust, maar we vinden het wel lekker om aan het einde van de reis nog een beetje te relaxen!
-@ Henriette: Er was geen reden voor Flagstaff...dat had ik in een andere route gezien... :wink:

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door Martin & Marianne »

Eefke schreef:We kunnen dan in Yosemite nog kijken of we daar een dag langer willen blijven, dan kunnen we altijd nog een dag SF laten vallen, of een dag aan de kust op het einde.
Ik zie helemaal geen Yosemite in je route nu. Je rijdt van Mammoth Lakes naar SF, dat is al 5 uur rijden, en dan heb je onderweg nog niets gezien. Toen ik aangaf dat je beter Bryce kon laten vallen was mijn idee om die hoek helemaal over te slaan. Dus vanuit de GC naar Las Vegas. Als je wel naar Page gaat, dan is het jammer om Bryce en Zion over te slaan omdat je er dan zo vlakbij bent.

Ik begrijp het stuk Bishop - Mammoth Lakes niet, dat is een heel korte afstand, geen 358 km. Waarom niet in Death Valley overnachten tussen LV en Mammoth Lakes?

De kustweg is mooi, maar verwacht geen strandweer in oktober.

Marianne
Eefke
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mei 2011, 12:29

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door Eefke »

Hoi.

Dan snap ik m'n google maps niet helemaal.... :oops:
Hij geeft als overnachtingsplaats in Death Valley: Bishop...vandaar dus het hoge aantal km's.

Maar goed, wat ik dus bedoelde:
LV - Overnachting Death Valley - Overnachting Yosemite - SF
En indien mogelijk de route via de Tioga Pass.

Hebben jullie goede tips voor een overnachting in Death Valley en Yosemite?

Wat betreft de parken....ik denk dat we keuzes moeten maken. GC wordt het sowieso.
We moeten dus nog goed nadenken of we de hele hoek Zion-Page-Bryce overslaan of dat we er 1 gaan bezoeken.
Ik doe er liever 1 goed, dan 3 in een gehaast tempo.

En nee, we verwachten idd geen strandweer nee, maar lekker relaxen in een mooie omgeving bedoelde ik eigenlijk.

Groeten
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door gleuknie »

Martin & Marianne schreef:Gezien de tijd van het jaar zou je ook een zuidelijker/oostelijker route kunnen doen
Daar heeft Marianne wel een punt. Als je dat uitwerkt, krijg je ook een prachtige, rustige route. Ik zou in deze tijd van het jaar ook zeker 2 nachten in Death Valley verblijven.:

10-10: Aankomst Los Angeles
11-10: Los Angeles
12-10: Los Angeles
13-10: Los Angeles - Kingman
14-10: Kingman - Grand Canyon
15-10: Grand Canyon
16-10: Grand Canyon - Monument Valley
17-10: Monument Valley - Page
18-10: Page
19-10: Page - Bryce Canyon
20-10: Bryce Canyon - Zion
21-10: Zion
22-10: Zion - Las Vegas
23-10: Las Vegas
24-10: Las Vegas - Death Valley
25-10: Death Valley
26-10: Death Valley - Los Angeles
27-10: Los Angeles - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Eefke
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mei 2011, 12:29

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door Eefke »

Dat ziet er ook uit als een hele mooie route.
Alleen missen we dan SF en de kust. En daar gaat onze voorkeur toch wel naar uit.
Denk dat we die andere route moeten bewaren voor een 2e bezoek.... :thumbup:

Dus misschien is het toch verstandiger om de hele hoek over te slaan en dan van GC naar LV te rijden.
Dan kunnen we die 2 dagen van Page gebruiken voor Death Valley & Yosemite.
Iemand suggesties voor leuke verblijfsplaatsen in Death Valley & Yosemite?


Groeten.
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door gleuknie »

In Death Valley zou je kunnen overnachten in Stovepipe Wells of Furnace Creek. Wij hebben voor dit jaar 3 nachten in Stovepipe Wells geboekt via deze website: http://www.escapetodeathvalley.com/

Voor Yosemite zou ik iets zoeken in de vallei, bijvoorbeeld in Curry Village. Dat zou je via deze website kunnen boeken.:
http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
Eefke schreef:Denk dat we die andere route moeten bewaren voor een 2e bezoek.... :thumbup:
In een volgende route zou ik starten in Phoenix en eindigen in Las Vegas als ik jullie was. Dat tweede bezoek gaat er zeker weten komen, want als je 1x in de V.S. bent geweest, dan ben je verslaafd. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Eefke
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mei 2011, 12:29

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door Eefke »

Thanx!
Ziet er goed uit!

En idd, ik verwacht wel dat er een 2e keer gaat komen voor ZW USA. Er is zoveel te zien, dat kan nooit in 17 dagen!
(Eigenlijk 3ex VS...zijn 3 jaar geleden een rondje door Florida gereden...ook erg mooi...)

Nu heb ik eigenlijk nog advies nodig over LA...
Wij landen op LAX en dan willen we nu dus voor de 1e en 2e nacht een hotel boeken.
Maar wat is wijsheid...
Een hotel bij het vliegveld of in bijv Hollywood?
De dag van aankomst zullen we niet heel veel meer doen denk ik. We landen geloof ik om 14.00, en voordat je dan het vliegveld af bent en je huurauto hebt. Ben je wel een paar uur verder.
Dag 2 willen we namelijk LA bezichitgen. (Walk of fame, Hollywood sign e.d.)
Dag 3 willen we richting Lake Havasu rijden. (ong.480 km)
Dus is het dan verstandig om een hotel in Hollywood te hebben...? Duurt het lang om LA uit te komen? Ivm de lange reis op dag 3?

Hopende op weer goede tips!

Gr.
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door gleuknie »

Vanwaar eigenlijk de overnachting in Lake Havasu? Als dit puur is als tussenstop, zou ik er voor kiezen om in Kingman te overnachten, wat op de route ligt.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Eefke
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mei 2011, 12:29

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door Eefke »

Hoi,

Het is idd voor een tussenstop, dus dit is een richtlijn.
Het is eigenlijk net wat we tegenkomen dan. Dus Kingman zou ook heel goed kunnen idd.
Eefke
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mei 2011, 12:29

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door Eefke »

Heeft iemand toevallig tips voor hotels in en om LA?
Zie 2 berichten hierboven?

Alvast bedankt!

Groeten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Eefke, je kunt eens bij de hotelbeoordelingen kijken (zie link Hotels & Campings bovenaan).
Voor Hollywood ligt Orchid Suites prima, maar het betekent wel nog een stukje rijden als je aankomt. Je kunt ook de auto ophalen en de eerste nacht een hotel bij LAX zoeken. Of met een shuttle naar het hotel en de volgende dag de auto ophalen. De tweede nacht zou je dan de Orchid Suites of iets in de buurt kunnen nemen.

Marianne
Eefke
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mei 2011, 12:29

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door Eefke »

Bedankt Marianne!

Die knop had ik nog niet ontdekt!
Ga ik daar ook eens ff rondneuzen.

Groetjes
Eefke
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mei 2011, 12:29

Re: Reis Eefke: reis oktober 2011

Bericht door Eefke »

Hoi hoi,

Heb de route aangepast...zoiets moet het nu gaan worden:

10-10 Aankomst LA (hotel bij LAX of meteen door naar Hollywood)
11-10 LA (hotel Hollywood)
12-10 LA - Kingman (of ergens op de route richting GC)
13-10 Kingman - GC
14-10 GC
15-10 GC - LV
16-10 LV
17-10 LV- Death Valley
18-10 Death Valley
19-10 Death Valley - Yosemite
20-10 Yosemite
21-10 Yosemite - SF
22-10 SF
23-10 SF
24-10 SF - Monterey
25-10 Monterey - San Luis Obispo
26-10 San Luis Obispo - LA
27-10 LA terugreis

We zijn tot de conclusie gekomen dat we het hele gedeelte van Bryce-Page-Zion over zullen moeten slaan.
Dus onze volgende reis zal worden: Phoenix - SLC of zoiets, dan kunnen we al deze mooie parken bezichtigen. :thumbup:

Erg bedankt voor alle goede tips. Nog 4 maanden......

Groetjes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer