Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marijke Fl: zomer 2012 SF, LV, LA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Reis Marijke Fl: zomer 2012 SF, LV, LA
Wij zijn van plan om in de zomer van 2012 een volgende rondreis door Amerika te maken.
Nu hebben wij een globale planning gemaakt.
Graag jullie opmerkingen/aanvulling/aanpassingen.
1 Amsterdam-San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco- South Lake Tahoe ca. 300 km
4 South Lake Tahoe
5 South Lake Tahoe -Fresno ca. 450 km via Tioga Pass
6 Fresno
7 Fresno - Bakersfield - ca. 180 km
8 Bakersfield
9 Bakersfield - Las Vegas - ca. 550 km via Death Valley
10 Las Vegas
11 Las Vegas - St George - ca. 190 km
12 St. George
13 St. George -Page -ca. 250 km
14 Page
15 Page - Sedona - ca. 265 km
16 Sedona
17 Sedona - Scottsdale -ca. 200 km
18 Scottsdale
19 Scottsdale - Palm Springs - ca. 450 km
20 Palm Springs
21 Palm Springs - Los Angeles - ca. 175 km
22 Los Angeles
23 Los Angeles - Amsterdam
24 Amsterdam
Ipv Frenso zitten wij nog te denken om in Yosemite te gaan zitten.
Vanuit St. George willen we graag Zion NP bekijken.
Ipv Page zitten wij nog te denken om dichter bij Grand canyon te gaan zitten.
Wat vinden jullie van onze planning.
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.
Nu hebben wij een globale planning gemaakt.
Graag jullie opmerkingen/aanvulling/aanpassingen.
2 San Francisco
3 San Francisco- South Lake Tahoe ca. 300 km
4 South Lake Tahoe
5 South Lake Tahoe -Fresno ca. 450 km via Tioga Pass
6 Fresno
7 Fresno - Bakersfield - ca. 180 km
8 Bakersfield
9 Bakersfield - Las Vegas - ca. 550 km via Death Valley
10 Las Vegas
11 Las Vegas - St George - ca. 190 km
12 St. George
13 St. George -Page -ca. 250 km
14 Page
15 Page - Sedona - ca. 265 km
16 Sedona
17 Sedona - Scottsdale -ca. 200 km
18 Scottsdale
19 Scottsdale - Palm Springs - ca. 450 km
20 Palm Springs
21 Palm Springs - Los Angeles - ca. 175 km
22 Los Angeles
23 Los Angeles - Amsterdam
24 Amsterdam
Ipv Frenso zitten wij nog te denken om in Yosemite te gaan zitten.
Vanuit St. George willen we graag Zion NP bekijken.
Ipv Page zitten wij nog te denken om dichter bij Grand canyon te gaan zitten.
Wat vinden jullie van onze planning.
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.
Re: Reis Marijke Fl: zomer 2012 SF, LV, LA
Over dag 1-10 kan ik wel iets zeggen. SF is een leuke stad, dus daar zou ik zeker wat langer verblijven. Ook Yosemite is een aanrader, wel van tevoren reserveren in de zomer.
De volgende indeling zou kunnen.
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
5 San Francisco - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite-Mammoth Lakes
8 Mammoth Lakes - Death Valley
9 Death Valley-Las Vegas
10 Las Vegas
De volgende indeling zou kunnen.
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
5 San Francisco - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite-Mammoth Lakes
8 Mammoth Lakes - Death Valley
9 Death Valley-Las Vegas
10 Las Vegas
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik ben niet zo'n steden mens en vond 1 dag SF meer dan genoeg. Op naar de natuur Een dagje meer is zeker te overwegen, maar op "maar" 3 weken, zou ik zeker niet 3 hele dagen in SF blijven hangen... Maar goed. Da's net waar je voorkeur naar uitgaat.
Lake Tahoe zou ik ook schrappen en die tijd aan Yosemite besteden. Daar kan je dan weer makkelijk 2 tot 3 dagen besteden aan alleen de highlights.
In Fresno is niks te doen dus overnachting voor Yosemite in het park of er vlak buiten zoeken. In de zomer kan je over de Tioga Pass, dus omrijden via Bakersfield is hoogstwaarschijnlijk niet nodig en kost veel tijd, tenzij je ook Sequoia en Kings Canyon wilt bezoeken.
Voor Zion kan je in Springdale overnachten. Veel hotels/motels die met een shuttlesysteem met Zion verbonden zijn, dus geen parkeerproblemen in het park.
I.p.v. Sedona naar de Grand Canyon gaan. Ook hier weer hotel in of er net buiten in Tusayan zoeken. Daarna evt. nog een overnachting in Sedona doen, maar je kan die tijd ook gebruiken door iets te schuiven in je schema en voor of na Zion nog naar Bryce Canyon gaan.
Lake Tahoe zou ik ook schrappen en die tijd aan Yosemite besteden. Daar kan je dan weer makkelijk 2 tot 3 dagen besteden aan alleen de highlights.
In Fresno is niks te doen dus overnachting voor Yosemite in het park of er vlak buiten zoeken. In de zomer kan je over de Tioga Pass, dus omrijden via Bakersfield is hoogstwaarschijnlijk niet nodig en kost veel tijd, tenzij je ook Sequoia en Kings Canyon wilt bezoeken.
Voor Zion kan je in Springdale overnachten. Veel hotels/motels die met een shuttlesysteem met Zion verbonden zijn, dus geen parkeerproblemen in het park.
I.p.v. Sedona naar de Grand Canyon gaan. Ook hier weer hotel in of er net buiten in Tusayan zoeken. Daarna evt. nog een overnachting in Sedona doen, maar je kan die tijd ook gebruiken door iets te schuiven in je schema en voor of na Zion nog naar Bryce Canyon gaan.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij vonden San Francisco dan weer wel een geweldige stad. Zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen voorkeur.
Maar ik zou Lake Tahoe en Fresno er ook uitlaten.
Zoals Inge zei je kan beter ook dichter bij de parken overnachten St George is nog een heel stuk van Zion af.
En is het dan de bedoeling van Page op en neer naar de Grand Canyon te gaan. Hier ook beter in het park.
In de zomer wel vroeg reserveren!
Misschien zoiets!
Dag 01 Amsterdam - San Francisco
Dag 02 San Francisco
Dag 03 San Francisco
Dag 04 San Francisco - Yosemite
Dag 05 Yosemite
Dag 06 Yosemite - Lee vining
Dag 07 Lee Vining - Death Valley
Dag 08 Death Valley - Las Vegas
Dag 09 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion (Spingdale)
Dag 11 Zion (Springdale)
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Sedona
Dag 17 Sedona
Dag 18 Sedona - Palm Springs
Dag 19 Palm Springs
Dag 20 Palm Springs - Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles - Amsterdam
Dag 24 Amsterdam
Henriette
Maar ik zou Lake Tahoe en Fresno er ook uitlaten.
Zoals Inge zei je kan beter ook dichter bij de parken overnachten St George is nog een heel stuk van Zion af.
En is het dan de bedoeling van Page op en neer naar de Grand Canyon te gaan. Hier ook beter in het park.
In de zomer wel vroeg reserveren!
Misschien zoiets!
Dag 01 Amsterdam - San Francisco
Dag 02 San Francisco
Dag 03 San Francisco
Dag 04 San Francisco - Yosemite
Dag 05 Yosemite
Dag 06 Yosemite - Lee vining
Dag 07 Lee Vining - Death Valley
Dag 08 Death Valley - Las Vegas
Dag 09 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion (Spingdale)
Dag 11 Zion (Springdale)
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Sedona
Dag 17 Sedona
Dag 18 Sedona - Palm Springs
Dag 19 Palm Springs
Dag 20 Palm Springs - Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles - Amsterdam
Dag 24 Amsterdam
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Marijke,
Ik denk dat het verstandig is om eerst een wat meer te vertellen over wat je wilt, wanneer je gaat, hoe je gaat (auto, camper?), wat je wilt doen, etc.
Ik kan me vinden in de opmerkingen die al gemaakt zijn - je noemt allemaal plaatsen die op zich niet interessant zijn, en die niet gunstig liggen ten opzichte van de parken.
Het valt me ook op dat je een heel regelmatig schema hebt: vrijwel overal 2 nachten. En dat terwijl voor sommige plaatsen 1 nacht zou kunnen volstaan en voor andere plaatsen 2 nachten misschien weer te weinig is.
Je plant voor Palm Springs net zo veel tijd als voor LA. Dat kan een bewuste keuze zijn, maar mijn advies zou zijn om je eerst eens goed in te lezen.Waarom wil je naar Lake Tahoe? En waarom Bakersfield en Fresno? En Scottsdale? Het doet me denken aan een route van Exit-reizen.
Bekijk eens wat reisverslagen, en kijk eens op www.ontdek-amerika.nl enz.
Je hebt gelukkig nog voldoende tijd!
Marianne
Ik denk dat het verstandig is om eerst een wat meer te vertellen over wat je wilt, wanneer je gaat, hoe je gaat (auto, camper?), wat je wilt doen, etc.
Ik kan me vinden in de opmerkingen die al gemaakt zijn - je noemt allemaal plaatsen die op zich niet interessant zijn, en die niet gunstig liggen ten opzichte van de parken.
Het valt me ook op dat je een heel regelmatig schema hebt: vrijwel overal 2 nachten. En dat terwijl voor sommige plaatsen 1 nacht zou kunnen volstaan en voor andere plaatsen 2 nachten misschien weer te weinig is.
Je plant voor Palm Springs net zo veel tijd als voor LA. Dat kan een bewuste keuze zijn, maar mijn advies zou zijn om je eerst eens goed in te lezen.Waarom wil je naar Lake Tahoe? En waarom Bakersfield en Fresno? En Scottsdale? Het doet me denken aan een route van Exit-reizen.
Bekijk eens wat reisverslagen, en kijk eens op www.ontdek-amerika.nl enz.
Je hebt gelukkig nog voldoende tijd!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dank jullie wel voor jullie reactie. We gaan dit allemaal meenemen in onze uit eindelijke planning.
We willen de rondreis met de auto gaan maken. En dan overnachten in Hotel/motels/cabins.
Zoals ook al aangegeven zatten wij te denken om op sommige plekken dichter bij de parken te gaan zitten.
Tijdens deze vakantie willen wij een combinatie van natuur en steden.
En we willen niet elke dag van het ene hotel naar het andere hotel verhuizen.
Om deze reden hebben wij gekozen om op elke plaast 2 dagen te verblijven zodat we ook rustig de tijd hebben om iets van de omgeving te zien.
Natuurlijk vinden we het niet erg om dit een keer te doen.
Ik ga alles even op eer rijtje zetten en als ik een nieuw schema in elkaar heb gezet dan zal ik deze zeker plaatsen.
Andere tips zijn altijd welkom.
We willen de rondreis met de auto gaan maken. En dan overnachten in Hotel/motels/cabins.
Zoals ook al aangegeven zatten wij te denken om op sommige plekken dichter bij de parken te gaan zitten.
Tijdens deze vakantie willen wij een combinatie van natuur en steden.
En we willen niet elke dag van het ene hotel naar het andere hotel verhuizen.
Om deze reden hebben wij gekozen om op elke plaast 2 dagen te verblijven zodat we ook rustig de tijd hebben om iets van de omgeving te zien.
Natuurlijk vinden we het niet erg om dit een keer te doen.
Ik ga alles even op eer rijtje zetten en als ik een nieuw schema in elkaar heb gezet dan zal ik deze zeker plaatsen.
Andere tips zijn altijd welkom.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bent heerlijk op tijd om goed te ontdekken welke plekken de moeite waard zijn. Als je de parken bezoekt is het fijn om er zo dicht mogelijk bij te zitten. Dan kun je ook een zonsopgang/ ondergang meemaken want rijden in het donker is in USA niet zo handig; de verlichting is minimaal ofwel niet...
Yosemite zou je volgens mij nu al kunnen reserveren/ boeken, en dat is best slim annuleren kan altijd nog.
Yosemite zou je volgens mij nu al kunnen reserveren/ boeken, en dat is best slim annuleren kan altijd nog.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reserveren voor Yosemite kan een jaar van te voren. Is verstandig om het op tijd te doen, annuleren kan altijd nog!
Marianne
Maar sommige plaatsen zijn echt niet de moeite om er een dag te zitten, het rijden is ook heel relaxed, dus probeer voldoende tijd voor de parken en steden te nemen, en ga niet te veel tussendoor tijd verliezen.En we willen niet elke dag van het ene hotel naar het andere hotel verhuizen.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
De route die Henriette voorstelt, is prachtig. Ik zou er alleen nog 1 nachtje Palm Springs afhalen om ook nog Monument Valley te bezoeken, maar dan heb je dus wel weer 2 plaatsen waar je maar 1 nacht verblijft erbij.
Ik weet bijna wel zeker dat je voor je route de website van Exit Reizen hebt geraadpleegd. Daarin staat namelijk ook Fresno - Bakersfield 180 km. Dit is de rechtstreekse afstand, maar bij Exit gaan ze er van uit dat je Sequoia N.P. ook nog gaat bezoeken. Ten eerste wil dit niet in 1 dag met overnachtingen zo ver van het park vandaan en ten tweede kom je ruim over de 300 kilometer te zitten minimaal. De afstand Bakersfield - Death Valley - Las Vegas is ook meer dan ze bij Exit vermelden. Je hebt overigens dan ook totaal geen tijd voor het prachtige Death Valley, waar een overnachting een echte aanrader is.
Ik weet bijna wel zeker dat je voor je route de website van Exit Reizen hebt geraadpleegd. Daarin staat namelijk ook Fresno - Bakersfield 180 km. Dit is de rechtstreekse afstand, maar bij Exit gaan ze er van uit dat je Sequoia N.P. ook nog gaat bezoeken. Ten eerste wil dit niet in 1 dag met overnachtingen zo ver van het park vandaan en ten tweede kom je ruim over de 300 kilometer te zitten minimaal. De afstand Bakersfield - Death Valley - Las Vegas is ook meer dan ze bij Exit vermelden. Je hebt overigens dan ook totaal geen tijd voor het prachtige Death Valley, waar een overnachting een echte aanrader is.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
De route die Henriette je gegeven heeft is nauwelijks te verbeteren. Net als Rene zegt, ga daarmee aan de slag.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou er een nacht Yosemite aan toevoegen, ten koste van die dag in Palms Springs, dan is het wat mij betreft bijna perfect. Hangt er ook van af in welke tijd van het jaar je gaat, weet je dat eigenlijk al?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dank jullie wel voor alle reactie.
Ik ben momenteel bezig met de route die Henriette heeft opgeven.
Als we er uit zijn dan zullen we de route zeker hier plaatsen.
De reis zullen wij gaan maken in juli/augustus volgend jaar.
Ben u rustig aan bezig met uit te zoek wat er allemaal te doen is en waar we zouden kunnen overnachten.
Ik ben momenteel bezig met de route die Henriette heeft opgeven.
Als we er uit zijn dan zullen we de route zeker hier plaatsen.
De reis zullen wij gaan maken in juli/augustus volgend jaar.
Ben u rustig aan bezig met uit te zoek wat er allemaal te doen is en waar we zouden kunnen overnachten.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook wat reisverslagen lezen die geven een leuk beeld wta mensen zoal doen en wat de moeite waard is en wat niet. Verder zijn de NPS sites erg leuk.
En verder deze: http://www.yosemitehikes.com/
http://www.zionnational-park.com/zion-g ... arrows.htm
deze is handig in SF: http://www.sfmta.com/cms/mfares/passports.htm
En verder deze: http://www.yosemitehikes.com/
http://www.zionnational-park.com/zion-g ... arrows.htm
deze is handig in SF: http://www.sfmta.com/cms/mfares/passports.htm
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2313 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 71 Reacties