Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Door: rondreis Westkust - connections - september 2011
Reis Door: rondreis Westkust - connections - september 2011
Hoi
Ik heb me al geregistreerd op de verschillende forums om ons zo goed mogelijk voor te bereiden op de trip naar de westkust in september. Na al enkele tips hebben we onze route al een beetje aangepast. Morgen gaan we de vlucht en de wagen boeken en gaan we bekijken hoe we de hotels gaan boeken: via connections of zelf via hotelssites.
Graag jullie mening:
Lijkt deze jullie meer haalbaar zodat we meer gezien hebben?
1 Phoenix: Hotel San Carlos
2 Flagstaff: Days Inn Flagstaff Highway 66
3 Flagstaff - Monument Valley: Far View Lodge Mesa verde (in Monument Valley hebben we geen hotel meer beschikbaar)
4 Monument Valley - Page: Travelodge Page
5 Page - Bryce: Bryce View Lodge
6 Bryce - St-George: Holiday Inn Resort St.George
7 St.George - Las Vegas: Americas Best Value Inn
8 Las Vegas - Death Valley: Atomic Inn
9 Death Valley - Modesto: Clarion Inn Modesto
10 Modesto - San Francisco: Renoir Hotel
11+12 San Francisco: Renoir Hotel
13 San Francisco - Santa maria: Historic Santa Maria Inn
14 Santa Maria - Los Angeles: Mayfair Hotel
15 we gaan hier geen hotel boeken omdat onze vlucht op dag 16 al vroeg vertrekt.
Ik zou precies toch nog een dag Las Vegas erbij willen doen omdat het daar toch ook de moeite is om te bekijken en je hier ook een soort van rustdag kan hebben en even een plons in het zwembad enzo kan doen. Waar kan er eventeel een dag van af indien we LV extra willen doen?
We hebben bij de eerste route uitgerekend hoeveel het zou kosten moesten we rechtstreeks bij het hotel boeken. Tov de prijs die we van connections kregen was er geen verschil. Daarom waren we plan om de hotels bij hun te behouden. Nu heb ik wel eens via booking.com gezien en als we via deze weg de hotels boeken kunnen we het precies wel goedkoper doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je eventueel kostenloos annuleren bij de hotels via deze manier van werken moest er iets tussenkomen?
We willen wel graag de motels vooraf boeken omdat we echt ons budget moeten bewaken. Als we daar ter plaatse hotels gaan boeken is het moeilijker om binnen ons budget te blijven en ben je denk eerder geneigd om toch iets te pakken wat niet binnen het budget past.
Graag nog wat feedback en alvast bedankt voor de tips.
Groetjes
Ik heb me al geregistreerd op de verschillende forums om ons zo goed mogelijk voor te bereiden op de trip naar de westkust in september. Na al enkele tips hebben we onze route al een beetje aangepast. Morgen gaan we de vlucht en de wagen boeken en gaan we bekijken hoe we de hotels gaan boeken: via connections of zelf via hotelssites.
Graag jullie mening:
Lijkt deze jullie meer haalbaar zodat we meer gezien hebben?
1 Phoenix: Hotel San Carlos
2 Flagstaff: Days Inn Flagstaff Highway 66
3 Flagstaff - Monument Valley: Far View Lodge Mesa verde (in Monument Valley hebben we geen hotel meer beschikbaar)
4 Monument Valley - Page: Travelodge Page
5 Page - Bryce: Bryce View Lodge
6 Bryce - St-George: Holiday Inn Resort St.George
7 St.George - Las Vegas: Americas Best Value Inn
8 Las Vegas - Death Valley: Atomic Inn
9 Death Valley - Modesto: Clarion Inn Modesto
10 Modesto - San Francisco: Renoir Hotel
11+12 San Francisco: Renoir Hotel
13 San Francisco - Santa maria: Historic Santa Maria Inn
14 Santa Maria - Los Angeles: Mayfair Hotel
15 we gaan hier geen hotel boeken omdat onze vlucht op dag 16 al vroeg vertrekt.
Ik zou precies toch nog een dag Las Vegas erbij willen doen omdat het daar toch ook de moeite is om te bekijken en je hier ook een soort van rustdag kan hebben en even een plons in het zwembad enzo kan doen. Waar kan er eventeel een dag van af indien we LV extra willen doen?
We hebben bij de eerste route uitgerekend hoeveel het zou kosten moesten we rechtstreeks bij het hotel boeken. Tov de prijs die we van connections kregen was er geen verschil. Daarom waren we plan om de hotels bij hun te behouden. Nu heb ik wel eens via booking.com gezien en als we via deze weg de hotels boeken kunnen we het precies wel goedkoper doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je eventueel kostenloos annuleren bij de hotels via deze manier van werken moest er iets tussenkomen?
We willen wel graag de motels vooraf boeken omdat we echt ons budget moeten bewaken. Als we daar ter plaatse hotels gaan boeken is het moeilijker om binnen ons budget te blijven en ben je denk eerder geneigd om toch iets te pakken wat niet binnen het budget past.
Graag nog wat feedback en alvast bedankt voor de tips.
Groetjes
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis Westkust - connections - september 2011
Veel te veel in te weinig tijd, het is allemaal wel te rijden, maar je gaat niks echt zien.
Grand Canyon, Yosemite, Death Valley, je raast er langs of er doorheen, doodzonde.
Ik zou een veel rustiger route plannen, en er sterk over denken om LA helemaal te vergeten, en hooguit tot SF te gaan.
Echt, dit is te veel in 14 dagen tijd.
Over de hotels, waar wat verrassende keuzes tussen zitten, heb ik het dan nog geeneens gehad.
Grand Canyon, Yosemite, Death Valley, je raast er langs of er doorheen, doodzonde.
Ik zou een veel rustiger route plannen, en er sterk over denken om LA helemaal te vergeten, en hooguit tot SF te gaan.
Echt, dit is te veel in 14 dagen tijd.
Over de hotels, waar wat verrassende keuzes tussen zitten, heb ik het dan nog geeneens gehad.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit kan inderdaad echt niet!
Heb je de afstanden en reistijden al eens met googlemaps bekeken? Wie zegt dat er niets meer vrij is bij Monument valley? Het lijkt me niet dat Mesa Verde dan een handig alternatief is - dit ligt
op meer dan 3 uur rijden van Monument Valley! En dan de volgende dag naar Page? Gekkenwerk.
Ook Death Valley - Modesto is onbegrijpelijk. Wat wil je in Modesto doen?
Waarom rij je helemaal naar LA als je daar niets gaat doen? Dan is SF als eindpunt toch veel handiger? Dat scheelt weer 2 dagen die je elders goed zou kunnen gebruiken. Ook Monument valley zou ik overslaan.
Voor de Grand Canyon is overnachten in het park veel handiger dan in Flagstaff, en het hoeft niet duur te zijn.
En als je naar Death valley wilt is een overnachting in Beatty niet handig.
Als de prijs van de hotels zo'n probleem is zou ik overwegen om een tent mee te nemen of een jaar langer te sparen - het is doodzonde om al het moois te missen omdat je een paar tientjes op een hotelovernachting uit wilt sparen.
Wat de route betreft: koop eens een kaart en bekijk het eens op je gemak. Ga niet overhaast boeken, zeker geen hotels via een reisbureau, want dan zit je er aan vast en je gaat ongewijfeld nog van alles aanpassen. Als je zelf boekt, hetzij via een boekingssite, hetzij rechtstreeks bij de hotels, dan kun je meestal een dag van te voren nog kosteloos annuleren. Veel handiger dus.
Marianne
Heb je de afstanden en reistijden al eens met googlemaps bekeken? Wie zegt dat er niets meer vrij is bij Monument valley? Het lijkt me niet dat Mesa Verde dan een handig alternatief is - dit ligt
op meer dan 3 uur rijden van Monument Valley! En dan de volgende dag naar Page? Gekkenwerk.
Ook Death Valley - Modesto is onbegrijpelijk. Wat wil je in Modesto doen?
Waarom rij je helemaal naar LA als je daar niets gaat doen? Dan is SF als eindpunt toch veel handiger? Dat scheelt weer 2 dagen die je elders goed zou kunnen gebruiken. Ook Monument valley zou ik overslaan.
Voor de Grand Canyon is overnachten in het park veel handiger dan in Flagstaff, en het hoeft niet duur te zijn.
En als je naar Death valley wilt is een overnachting in Beatty niet handig.
Als de prijs van de hotels zo'n probleem is zou ik overwegen om een tent mee te nemen of een jaar langer te sparen - het is doodzonde om al het moois te missen omdat je een paar tientjes op een hotelovernachting uit wilt sparen.
Wat de route betreft: koop eens een kaart en bekijk het eens op je gemak. Ga niet overhaast boeken, zeker geen hotels via een reisbureau, want dan zit je er aan vast en je gaat ongewijfeld nog van alles aanpassen. Als je zelf boekt, hetzij via een boekingssite, hetzij rechtstreeks bij de hotels, dan kun je meestal een dag van te voren nog kosteloos annuleren. Veel handiger dus.
Marianne
Zelf boeken is vaak goedkoper.
En reisbureaus kiezen vaak ongunstige lokaties die ver van de nationale parken liggen.
1. Je kunt ook een hotel in de buurt van het vliegveld nemen.
2. Probeer eens Bright Angel Lodge aan de rim in Grand Canyon
3. Wanneer Gouldings Lodge vol is, probeer dan iets in Mexican Hat (San Juan Inn) of desnoods een stukje terugrijden naar Kayenta.
4. prima
5. prima
6. Waarom niet in Springale (voor Zion NP) of desnoods Hurricane overnachten?
7. nog beter: Travelodge, Koval Lane, of een hotel aan de strip wanneer je dat leuk vindt
8. Wanneer Death Valley (Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells) te duur is, probeer dan een motel in Lone Pine
9. Wat moet je in Modesto?
Wil je Yosemite ook bezoeken?
11+12. prima. Twee nachten SF is wel het minimum.
13. Beter zou zijn om iets in San Simeon of Cambria te kiezen. Dan heb je iets meer tijd voor het mooiste deel van de kustroute.
15. Hoe wil je dat dan doen? Niet slapen? Of in de auto slapen? Hoe vroeg gaat die vlucht?
Eindigen in San Francisco zou je inderdaad een paar dagen geven die je elders goed kunt gebruiken.
Bijvoorbeeld:
1. aankomst Phoenix
2. Phoenix - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Monument Valley
4. Monument Valley - Page
5. Page - Bryce
6. Bryce - Zion
7. Zion
8. Zion - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Death Valley
11. Death Valley - Lone Pine - Mammoth Lakes (of Lee Vining)
12. Mammoth Lakes - Yosemite (Cedar Lodge in El Portal is 1 van de goedkoopste opties)
13. Yosemite
14. Yosemite - SF
15. SF
16. vertrek SF
Of Monument Valley overslaan, minder tijd voor Zion en LV nemen en wel in LA eindigen:
1. aankomst Phoenix
3. Grand Canyon - Page
4. Page - Bryce
5. Bryce - Zion
6. Zion - Las Vegas
7. Las Vegas - Death Valley
8. Death Valley - Lone Pine - Mammoth Lakes (of Lee Vining)
9. Mammoth Lakes - Yosemite (Cedar Lodge in El Portal is 1 van de goedkoopste opties)
10. Yosemite
11. Yosemite - SF
12. SF
13. SF - Monterey - Big Sur - San Simeon
14. San Simeon - LA
15. LA
16. vertrek LA
Johan
En reisbureaus kiezen vaak ongunstige lokaties die ver van de nationale parken liggen.
1. Je kunt ook een hotel in de buurt van het vliegveld nemen.
2. Probeer eens Bright Angel Lodge aan de rim in Grand Canyon
3. Wanneer Gouldings Lodge vol is, probeer dan iets in Mexican Hat (San Juan Inn) of desnoods een stukje terugrijden naar Kayenta.
4. prima
5. prima
6. Waarom niet in Springale (voor Zion NP) of desnoods Hurricane overnachten?
7. nog beter: Travelodge, Koval Lane, of een hotel aan de strip wanneer je dat leuk vindt
8. Wanneer Death Valley (Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells) te duur is, probeer dan een motel in Lone Pine
9. Wat moet je in Modesto?
Wil je Yosemite ook bezoeken?
11+12. prima. Twee nachten SF is wel het minimum.
13. Beter zou zijn om iets in San Simeon of Cambria te kiezen. Dan heb je iets meer tijd voor het mooiste deel van de kustroute.
15. Hoe wil je dat dan doen? Niet slapen? Of in de auto slapen? Hoe vroeg gaat die vlucht?
Eindigen in San Francisco zou je inderdaad een paar dagen geven die je elders goed kunt gebruiken.
Bijvoorbeeld:
1. aankomst Phoenix
3. Grand Canyon - Monument Valley
4. Monument Valley - Page
5. Page - Bryce
6. Bryce - Zion
7. Zion
8. Zion - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Death Valley
11. Death Valley - Lone Pine - Mammoth Lakes (of Lee Vining)
12. Mammoth Lakes - Yosemite (Cedar Lodge in El Portal is 1 van de goedkoopste opties)
13. Yosemite
14. Yosemite - SF
15. SF
16. vertrek SF
Of Monument Valley overslaan, minder tijd voor Zion en LV nemen en wel in LA eindigen:
1. aankomst Phoenix
3. Grand Canyon - Page
4. Page - Bryce
5. Bryce - Zion
6. Zion - Las Vegas
7. Las Vegas - Death Valley
8. Death Valley - Lone Pine - Mammoth Lakes (of Lee Vining)
9. Mammoth Lakes - Yosemite (Cedar Lodge in El Portal is 1 van de goedkoopste opties)
10. Yosemite
11. Yosemite - SF
12. SF
13. SF - Monterey - Big Sur - San Simeon
14. San Simeon - LA
15. LA
16. vertrek LA
Johan
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Door, een gouden tip: wacht nog even met het boeken van je vlucht en lees nog even goed rond op het forum
Je route is echt heel druk zo! Je hebt maar een beperkte tijd ginder en raast van de ene naar de andere plaats. Jammer...
In 2 weken kan je nochtans een mooie route maken.
Wil je graag langs Monument Valley, Page, Bryce en Zion (dus de parken eigenlijk ten oosten van Las Vegas) dan raad ik je aan van de kustroute en LA te schrappen.
Je zou dan bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:
1 Aankomst Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion (als je van wandelen houdt, anders kan je deze dag eventueel ergens anders gebruiken, voor Monument Valley misschien)
7 Zion - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Death Valley
10 Death Valley - Mammoth Lakes/Lee Vining
11 Mammoth Lakes/Lee Vining - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - SF
14 SF
15 SF
16 terug naar huis
Wil je toch graag LA en de kust, dan ga je best vanaf de Grand Canyon onmiddellijk richting Las Vegas en zo verder naar SF. Maar, dan mis je natuurlijk Zion, Bryce, Page,...
Edit: ik zie net dat johan hier boven gelijkaardige voorstellen doet. Zijn laatste route is ook een optie als je alles wilt meenemen natuurlijk
Je route is echt heel druk zo! Je hebt maar een beperkte tijd ginder en raast van de ene naar de andere plaats. Jammer...
In 2 weken kan je nochtans een mooie route maken.
Wil je graag langs Monument Valley, Page, Bryce en Zion (dus de parken eigenlijk ten oosten van Las Vegas) dan raad ik je aan van de kustroute en LA te schrappen.
Je zou dan bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:
1 Aankomst Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion (als je van wandelen houdt, anders kan je deze dag eventueel ergens anders gebruiken, voor Monument Valley misschien)
7 Zion - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Death Valley
10 Death Valley - Mammoth Lakes/Lee Vining
11 Mammoth Lakes/Lee Vining - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - SF
14 SF
15 SF
16 terug naar huis
Wil je toch graag LA en de kust, dan ga je best vanaf de Grand Canyon onmiddellijk richting Las Vegas en zo verder naar SF. Maar, dan mis je natuurlijk Zion, Bryce, Page,...
Edit: ik zie net dat johan hier boven gelijkaardige voorstellen doet. Zijn laatste route is ook een optie als je alles wilt meenemen natuurlijk
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
elkur
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dag Door,
Ik moet me aansluiten bij de vorige posters: veel te druk, en overnachtingsplaatsen die erg ver van de parken liggen (typische reisbureau-overnachtingsplaatsen vrees ik).
Ik heb even dag 9 (Death Valley - Modesto) in Google Maps ingetikt: acht uur rijtijd
(zonder te stoppen om te eten of de benen te strekken en zonder iets te bezoeken)
Als je iets van Yosemite wil zien probeer je best in of dichtbij het park te overnachten. En er lijkt mij ook geen reden om in St George te gaan zitten, in Springdale moeten er ook budgetmotels zijn. Ik zou nog geen hotels boeken bij Connections, maar eerst even verder aan de route sleutelen.
De vorige posters hebben al goeie routes voorgesteld. Voor nog een ideetje: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=23931 hier vind je mijn route van 2 jaar geleden (ook 2 weken).
veel plezier met de planning!
Ik moet me aansluiten bij de vorige posters: veel te druk, en overnachtingsplaatsen die erg ver van de parken liggen (typische reisbureau-overnachtingsplaatsen vrees ik).
Ik heb even dag 9 (Death Valley - Modesto) in Google Maps ingetikt: acht uur rijtijd
Als je iets van Yosemite wil zien probeer je best in of dichtbij het park te overnachten. En er lijkt mij ook geen reden om in St George te gaan zitten, in Springdale moeten er ook budgetmotels zijn. Ik zou nog geen hotels boeken bij Connections, maar eerst even verder aan de route sleutelen.
De vorige posters hebben al goeie routes voorgesteld. Voor nog een ideetje: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=23931 hier vind je mijn route van 2 jaar geleden (ook 2 weken).
veel plezier met de planning!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
amai ja! onze routeschema's zijn altijd druk maar dat van jou is echt ondoenbaar.
Ik neem aan dat mesa verde als alternatieve overnachtingsplek noemen voor Monument Valley een typfout is; een reisbureau dat zoiets aanraadt zou zich geen reisbureau mogen noemen.
Overigens vind ik Connections vaak het goedkoopst voor de vlucht dus dat zou op zich niet zo'n probleem mogen zijn.Voor auto kan je misschien toch nog goedkoper vinden.
Als je een idee wil krijgen van een druk maar doenbaar rondje met al je wensen in twee weken dan kan je eens kijken in ons reisverslag van juli:
http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm
Op zich deden wij alles wat in jouw lijstje staat maar op een logischere manier. Een druk rondje vraagt ook goede centrale overnachtingsplekken en dat mis ik bij jou.
veel succes met plannen!
Ik neem aan dat mesa verde als alternatieve overnachtingsplek noemen voor Monument Valley een typfout is; een reisbureau dat zoiets aanraadt zou zich geen reisbureau mogen noemen.
Overigens vind ik Connections vaak het goedkoopst voor de vlucht dus dat zou op zich niet zo'n probleem mogen zijn.Voor auto kan je misschien toch nog goedkoper vinden.
Als je een idee wil krijgen van een druk maar doenbaar rondje met al je wensen in twee weken dan kan je eens kijken in ons reisverslag van juli:
http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm
Op zich deden wij alles wat in jouw lijstje staat maar op een logischere manier. Een druk rondje vraagt ook goede centrale overnachtingsplekken en dat mis ik bij jou.
veel succes met plannen!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Door: rondreis Westkust - connections - september 2
Ik zou de eerste route kiezen die Johan voorstelt.
Dan krijg je inderdaad nog meer te zien dan de binnenkant van de auto.
Ik zou overigens die laatste nacht nog wel een hotel boeken, want de reis terug is echt slopend. Ik zou die laatste avond lekker op tijd gaan slapen om uitgerust aan die terugreis te beginnen. Ons lukte het prima om op tijd te slapen, want zo'n rondreis op zich is op een zeer prettige manier ook slopend.
Ik heb voor de gein eens gekeken op booking.com en ik zag dat je voor 40 euro al voor 2 personen een kamer hebt vlakbij het vliegveld. Voor dat geld ging ik lekker in een bedje liggen.
Dan krijg je inderdaad nog meer te zien dan de binnenkant van de auto.
Ik zou overigens die laatste nacht nog wel een hotel boeken, want de reis terug is echt slopend. Ik zou die laatste avond lekker op tijd gaan slapen om uitgerust aan die terugreis te beginnen. Ons lukte het prima om op tijd te slapen, want zo'n rondreis op zich is op een zeer prettige manier ook slopend.
Ik heb voor de gein eens gekeken op booking.com en ik zag dat je voor 40 euro al voor 2 personen een kamer hebt vlakbij het vliegveld. Voor dat geld ging ik lekker in een bedje liggen.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop dat Door daadwerkelijk terugkomt en ons gelooft, voordat ze boekt.
-
trekkingfan
- Amerikafan
Toevallig ben ik nog altijd aan mijn eigen schema aan het sleutelen. Ik vergelijk het dan met jullie reisverhalen en haal uit elk reisverhaal het beste voor mij uit.
Hetzelfde doe ik met de brochures van de reisbureaus, dus voor ik vandaag op het forum kwam heb ik mijn schema met Connections vergeleken (toevallig?) en ik vond plotseling mijn schema super relax, je kan niet geloven hoeveel km's die voorstellen per dag. En zeggen dat ik daar eerst ook aan gedacht heb maar het niet gedaan heb omdat het veel duurder was dan zelf zoeken. Nu heb ik de indruk dat ik een super relax reisroute heb, dus dat geeft mij nog wat ruimte om goedkopere hotels buiten de parken te boeken, maar dan niet op 300 km van het park.
In elk geval wens ik aan Door veel succes met het omboeken van het schema want gemakkelijk is het niet ! Maar je krijgt hier veel hulp !
Hetzelfde doe ik met de brochures van de reisbureaus, dus voor ik vandaag op het forum kwam heb ik mijn schema met Connections vergeleken (toevallig?) en ik vond plotseling mijn schema super relax, je kan niet geloven hoeveel km's die voorstellen per dag. En zeggen dat ik daar eerst ook aan gedacht heb maar het niet gedaan heb omdat het veel duurder was dan zelf zoeken. Nu heb ik de indruk dat ik een super relax reisroute heb, dus dat geeft mij nog wat ruimte om goedkopere hotels buiten de parken te boeken, maar dan niet op 300 km van het park.
In elk geval wens ik aan Door veel succes met het omboeken van het schema want gemakkelijk is het niet ! Maar je krijgt hier veel hulp !
Naar aanleiding van de reacties op de forums zijn we gekomen tot volgende route.
1 Vluchtdag LA
2 LA San Simeon
3 San Simeon San Fransico
4 San Fransico
5 San Fransico Yosemity
6 Yosemity Lone Pine (Lee Vining)
7 Lone Pine Death Valley
8 Death Valley Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas Bryce Canyon
11 Bryce Canyon
12 Bryce Canyon Lake Powell
13 Lake Powell Grand Canyon
14 Grand Canyon
15 Grand Canyon Las Vegas
16 Vluchtdag naar huis
Mss dat we bij dag 5 of 6 een extra dag kunnen nemen omdat dit precies lange dagen zijn.
Wat denken jullie ervan? We hebben dingen geschrapt, maar je kan op een twee weken of iets langer niet meer verwachten.
Bedankt voor de tips en info, deze zijn altijd welkom.
1 Vluchtdag LA
2 LA San Simeon
3 San Simeon San Fransico
4 San Fransico
5 San Fransico Yosemity
6 Yosemity Lone Pine (Lee Vining)
7 Lone Pine Death Valley
8 Death Valley Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas Bryce Canyon
11 Bryce Canyon
12 Bryce Canyon Lake Powell
13 Lake Powell Grand Canyon
14 Grand Canyon
15 Grand Canyon Las Vegas
16 Vluchtdag naar huis
Mss dat we bij dag 5 of 6 een extra dag kunnen nemen omdat dit precies lange dagen zijn.
Wat denken jullie ervan? We hebben dingen geschrapt, maar je kan op een twee weken of iets langer niet meer verwachten.
Bedankt voor de tips en info, deze zijn altijd welkom.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
al veel beter, en ook zo'n vegas rondje als wij vorig jaar
ik zou één nacht bryce vervangen door zion
ik zou één nacht bryce vervangen door zion
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik hoop dat je nog steeds niet hebt geboekt, want ik zie dat je Los Angeles niet eens bezoekt en meteen naar San Simeon wilt rijden. Het is dan handiger om te starten in San Francisco, waarbij je meteen die ene dag voor Yosemite wint.:
1 Vluchtdag San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - San Simeon
4 San Simeon - Yosemite (Deze dag zou je de Sequoia's bij Mariposa Grove kunnen bezoeken.)
5 Yosemite
6 Yosemite - Lone Pine (Lee Vining)
Verder zou ik inderdaad ook 1 nacht Bryce Canyon omwisselen voor Zion.
Afhankelijk van wat je bij de Grand Canyon gaat doen, zou je ook nog kunnen overwegen om 2 nachten Page en 1 nacht Grand Canyon te doen. Wil je een lange hike of een helicoptervlucht gaan maken daar? Dan zijn die 2 nachten inderdaad een goed idee. Als je alleen voor de viewpoints gaat, is 1 nacht voldoende. De omgeving van Page biedt zoveel mogelijkheden, dat je je er wel een week zou kunnen vermaken.
1 Vluchtdag San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - San Simeon
4 San Simeon - Yosemite (Deze dag zou je de Sequoia's bij Mariposa Grove kunnen bezoeken.)
5 Yosemite
6 Yosemite - Lone Pine (Lee Vining)
Verder zou ik inderdaad ook 1 nacht Bryce Canyon omwisselen voor Zion.
Afhankelijk van wat je bij de Grand Canyon gaat doen, zou je ook nog kunnen overwegen om 2 nachten Page en 1 nacht Grand Canyon te doen. Wil je een lange hike of een helicoptervlucht gaan maken daar? Dan zijn die 2 nachten inderdaad een goed idee. Als je alleen voor de viewpoints gaat, is 1 nacht voldoende. De omgeving van Page biedt zoveel mogelijkheden, dat je je er wel een week zou kunnen vermaken.
Groetjes René
- Tipsy_1
- Amerika-expert
je zou inderdaad een nacht grand canyon kunnen inwisselen voor elders, tenzij je ver wil wandelen die dag. Een extra nacht in Las Vegas kan ook, of misschien zelfs in Monument valley. (ik weet je veel wil zien
)
Wij reden ook meteen vanuit LA door naar San Simeon. Met een LA city tour (begeleid) hebben wij hier wel een fantastische dag gehad en echt veel gezien en genoten. En dan 's avonds door naar San Simeon. Het kan dus wel als je je bewust bent dat je niet de stad slechts een beetje kan leren kennen.
Wij reden ook meteen vanuit LA door naar San Simeon. Met een LA city tour (begeleid) hebben wij hier wel een fantastische dag gehad en echt veel gezien en genoten. En dan 's avonds door naar San Simeon. Het kan dus wel als je je bewust bent dat je niet de stad slechts een beetje kan leren kennen.
Het blijft krap aan. Hou er in ieder geval rekening mee dat in het donker rijden daar, anders is als in het donker rijden hier. Het is daar buiten de interstates en steden (maar dan wil je weer niet in bepaalde buurten rijden) echt pikdonker.
Persoonlijk zou ik zowel bij Zion (Springdale) als bij Bryce 1 nacht plannen ipv 2 nachten Bryce. En ik zou eerder 2 nachten Page (Lake Powell) nemen (meer te doen in de omgeving) als 2 nachten Grand Canyon. Maar dat is echt persoonlijk. Alleen als ik je route zo zie, waarom begin je niet in S.F.?
Persoonlijk zou ik zowel bij Zion (Springdale) als bij Bryce 1 nacht plannen ipv 2 nachten Bryce. En ik zou eerder 2 nachten Page (Lake Powell) nemen (meer te doen in de omgeving) als 2 nachten Grand Canyon. Maar dat is echt persoonlijk. Alleen als ik je route zo zie, waarom begin je niet in S.F.?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Deze route lijkt erg op die van ons vorig jaar en wij hadden een prachtige dag in LA en een prachtige dag langs de pacific highway. Zou heel jammer zijn om dit te missen door in SF te beginnen... Zou het precies zo weer doen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beter schema dit, al zou ik zelf de route omdraaien,starten in Phoenix en vertrekken uit SF, daar past deze route prima in.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Inderdaad een nacht Zion (Springdale) i.p.v. twee nachten bryce en ik zou één van de twee nachten bij de Grand Canyon vervangen door een extra nacht in Yosemite. Daar heb je nu weinig tijd.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Hoi
Weer even aangepast: dagje LA bij - dagje minder GC - Lee Vining ipv Lone Pine.
Vluchtdag LA
LA
LA San Simeon
San Simeon San Fransico
San Fransico
San Fransico Yosemity
Yosemity
Yosemity Lee Vining
Lee Vining Death Valley
Death Valley Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas Zion
Zion Bryce Canyon
Bryce Canyon Lake Powell
Lake Powell Grand Canyon
Grand Canyon Phoenix
Vluchtdag naar huis
Dit zal onze definitieve route worden. We hadden graag de route van Phoenix naar LA gedaan omdat we dan tegen het einde aan rustiger zitten maar dan zitten we met onze data in een weekend voor Las Vegas en dan zijn de hotels daar duurder. We willen eens op de strip overnachten en in de week lukt ons dit wel.
Groetjes
Rien
Weer even aangepast: dagje LA bij - dagje minder GC - Lee Vining ipv Lone Pine.
Vluchtdag LA
LA
LA San Simeon
San Simeon San Fransico
San Fransico
San Fransico Yosemity
Yosemity
Yosemity Lee Vining
Lee Vining Death Valley
Death Valley Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas Zion
Zion Bryce Canyon
Bryce Canyon Lake Powell
Lake Powell Grand Canyon
Grand Canyon Phoenix
Vluchtdag naar huis
Dit zal onze definitieve route worden. We hadden graag de route van Phoenix naar LA gedaan omdat we dan tegen het einde aan rustiger zitten maar dan zitten we met onze data in een weekend voor Las Vegas en dan zijn de hotels daar duurder. We willen eens op de strip overnachten en in de week lukt ons dit wel.
Groetjes
Rien
-
Ingrid&Sebas
- Amerika-ontdekker
Succes met boeken en een fijne vakantie!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 5224 Weergaves
-
Laatste bericht door Edgar1968
-
- 16 Reacties