Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kelly*: eerste poging tot route (LA - SF)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kelly*
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Kelly*: eerste poging tot route (LA - SF)

Bericht door Kelly* »

Hoi iedereen,

Na ons tripje verleden jaar naar New York is mijn vriend volledig overtuigd van Amerika als vakantiebestemming (EINDELIJK :shock: ).
Dus we plannen onze volgende oversteek! Deze keer willen we enkele van de National Parks meepikken.

We willen vooral rustig reizen (geen hele dagen in de auto behalve als het echt niet anders kan...).
De periode zal oktober dit jaar OF april volgend jaar zijn (welke is de beste periode?)
We zouden een 3 tal weekjes willen gaan. Wagen huren en overnachten in motels. (hoewel een camper ook wel leuk lijkt :wink: )

Dit is ons voorlopig schema:
1. Los Angeles
2. Los Angeles - San Diego
3. San Diego
4. San Diego - Twentynine Palms (Joshua Tree NP)
5. Twentynine Palms - Flagstaff
6. Flagstaff (Petrified Forest NP, Meteor Crater, Sunset Crater)
7. Flagstaff - Grand Canyon
8. Grand Canyon - Page (Antelope Canyon, Lake Powell, Horsebend, Glen Canyon Dam)
9. Page - Monument Valley
10. Monument Valley - Mesa Verde
11. Mesa Verde - Moab (Arches NP, Canyonlands NP)
12. Moab - Bryce Canyon (via Capitol Reef NP)
13. Bryce Canyon - Zion NP
14. Zion - Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas - Death Valley
17. Death Valley - Bakersfield
18. Bakersfield - San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco

Dusssssss, tips iemand?
Wat heb ik slecht gepland (vind weinig terug ivm hoeveel tijd je in welk park nodig hebt--- fyi: we zijn niet erg sportief maar een korte wandeling van een uurtje of 2 zien we wel zitten, gen trektochten van een dag)?
Zijn er dingen die ik in foute volgorde doe, tussenstops die ik mis,...

Los Angeles bezoeken we bewust niet (ik ben er reeds geweest en de vriend heeft er totaal geen intresse in).

Alvast bedankt voor alle hulp!
EasyRiders
Amerikafan

Re: Reis Kelly*: eerste poging tot route (LA - SF)

Bericht door EasyRiders »

Kelly,

Wanneer je LA toch niet bezoekt en San Diego kan laten vallen, kan je er ook voor kiezen om te starten in Phoenix of Las Vegas. Zo houd je meer tijd over voor een iets rustiger route en kan je zelfs Yosemite (nu de grote afwezige!) inplannen.
Verder zou ik de 2e nacht Flagstaff laten schieten. Er is denk ik wel wat mooiers te zien dan Petrified Forest en de kraters, maar dat is natuurlijk wel mijn mening :wink:
Dag 10 - 13 gaat wat mij betreft te snel. Ik zou ervoor kiezen om Moab over te slaan en vanaf MV via Capitol Reef en Torrey (heel veel te zien op de UT95: Escalante, Capitol Reef,Hite Overlook, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges, Goblin SP) richting Bryce en Zion te gaan en dan via LV en DV naar Yosemite en dan SF.

Zou er zo uit kunnen zien:

1. Phoenix
2. Phoenix - Sedona
3. Sedona - GC
4. GC - Page (Antelope Canyon, Lake Powell, Horsebend, Glen Canyon Dam)
5. Page - MV
6. MV - Torrey
7. Torrey - Bryce NP
8. Bryce NP - Zion NP
10. Zion NP
11. Zion NP - LV
12. LV
13. LV- DV
14. DV - Lee Vining
15. Lee Vining - Yosemite (via Sonora pass, hopen dat deze open is in april of oktober, Tioga pass zal wel niet open zijn....)
16. Yosemite
17. Yosemite- SF
18. SF
19. SF
20. San Francisco

Je kan zelfs nog ergens een dag inplannen ten koste van een dag SF. Welke peridoe beter is weet ik nit , maar ik zou gaan voor (eind) april.
juli 1994 Florida
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Hallo,

Misschien een domme vraag, maar als je L.A. niet bezoekt waarom vlieg je er dan op? :wink:
M.a.w. liggen de tickets al vast?
Zo niet, begin dan in San Diego en/of San Fran indien je deze wel wilt bezoeken. Dan winnen we weer wat. Zijn deze steden wel een must?

Buiten dat, wat schoten voor de boeg:
Je noemt vaak de parken ook als overnachtingsplaatsen. Klopt dit? Of volgt er nog een rit hierna? Wil je alles van te voren vastleggen of juist niet qua hotels....?

Wat wil je doen in Mesa Verde? Indien je een tour wilt doen, zul je er een minimaal een halve dag voor moeten uittrekken.
Ik zou ook Moab eruit slopen, op deze manier zie je te weinig van Arches/Canyonlands en bijvoorbeeld dag 12 is redelijk gekkenwerk.
Bijvoorbeeld dag 11 is nu: rit van Cortez naar Mesa Verde (uurtje) -> tour Mesa Verde (2 uur) -> wat viewpoints Mesa Verde (2 uur) -> rit naar Moab (3 uur) -> Arches (1/2 dag) -> Canyonlands (1/2 dag) -> Moab
Dag 12: Moab -> rit naar capitol reef (onderweg sla je dan b.v. goblin valley over) (3 uur) -> bezoekje aan Capitol Reef (2 uur)-> rit over Sr-12 (3 uur) -> Bryce Canyon (1/2 dag) -> ....

Wil je bij Monument Valley overnachten (ivm zonsondergang/opkomst)? Zo ja, dan is dag 9 behoorlijk rustig.
Zion/Bryce/Grand Canyon/Petrified Forest is een halve dag ok indien je niet veel wilt wandelen.

Er is dus nog wat te finetunen :wink:
willem79
Amerika-newbie

Bericht door willem79 »

Voor zover alles nog niet vast zou liggen intussen...

Petrified Forest was voor ons een absolute topper, heel anders van landschap dan de meeste andere "roodgekleurde" parken in UT/AZ, maar ook dat is een persoonlijke mening, waarschijnlijk gevoed door een boekje dat ik als kind had over het "versteende bos". Wij hebben er vlot een halve dag kunnen doorbrengen (Holbrook - PF - Meteor Crater - Winslow - Flagstaff - Williams) was voor ons een dagvullend programma...

Ik ontbreek ook een stukje Pacific coast of Sierra Nevada (Yosemite, Sequoia)?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer