Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bollie: wie kijkt naar ons schema en verbetert het evt?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bollie
Amerika-ontdekker

Reis bollie: wie kijkt naar ons schema en verbetert het evt?

Bericht door bollie »

Hallo allemaal,

Vandaag nieuw op het forum. Heb me al even voorgesteld en al reacties teruggehad. Leuk hoor zo'n interactief forum. Dit is eigenlijk de 2e keer dat ik dit bericht in elkaar sleutel. HEt bericht was net bijna klaar en toen drukte ik op de verkeerde knop en weg was alles....volgende keer maar even een kopietjes maken. :?:

Eindelijk gaan we dit jaar naar de Westkust van Amerika. Wij ( echtgenoot en 2 kids van 12 en 10 jaar oud) hebben er zin in.
De tickets zijn geboekt en daar houdt het vooralsnog op. We vertrekken op 27 augustus en vliegen heen en terug op Los Angeles. We hebben al flink zitten puzzelen over onze reis. We hebben een voorlopig schema gemaakt in de hoop dat iedereen zo aan zijn/haar trekken komt. Toch hebben we hier en daar wat vraagtekens of dit de meest logische en leukste route is (over smaak valt natuurlijk niet te twisten). Helaas voor ons hebben we al heel wat wensen van ons lijstje gestreept omdat er zoveel te zien is en er te weinig tijd lijkt :( Gelukkig wel weer een extra reden om snel terug te komen!
We hopen dat jullie met ons mee willen kijken en denken. We staan open voor alle suggesties...
Verder willen de kinderen graag een keer in een camper reizen, dus dat hebben we ook opgenomen. Kun je met een camper trouwens net zo goed doorrijden als met een auto?

Hieronder is ons voorlopige schema:

woe 27-jul-11 Aankomst Los Angeles om 21.27
do 28-jul-11 Auto in Los Angeles naar bijv. Beverly Hills, Hollywood, Rodeo Drive
vrij 29-jul-11 Auto in Los Angeles naar bijv. Pretpark
zat 30-jul-11 Auto in Los Angeles naar bijv. strand/shoppen
zon 31-jul-11 Camper van Los Angeles naar Palm Springs 110 miles 2 uur
ma 1-aug-11 Camper van Palm Springs naar Grand Canyon 412 miles 7 uur Trailer Village - Xanterra South Rim?
di 2-aug-11 Camper in Grand Canyon
woe 3-aug-11 Camper van Grand Canyon naar Page 140 miles 3 uur Lake powell, horse shoe band, Antilope Canyon
do 4-aug-11 Camper van Page naar Moab 270 miles 5 uur
vrij 5-aug-11 Camper in Moab naar Arches & Canyonlands
zat 6-aug-11 Camper van Moab naar Bryce 280 miles 5 uur
zon 7-aug-11 Camper van Bryce naar Las Vegas 230 miles 4 uur Onderweg naar Zion
ma 8-aug-11 Auto in Las Vegas
di 9-aug-11 Auto in Las Vegas
woe 10-aug-11 Auto van Las Vegas naar Death Valley 120 miles 2 uur
do 11-aug-11 Auto van Death Valley naar Mammoth lakes 201 miles 4 uur
vrij 12-aug-11 Auto van Mammoth lakes naar Yosemite 105 miles 2 uur
zat 13-aug-11 Auto in Yosemite
zon 14-aug-11 Auto van Yosemite naar San Fransisco 200 miles 4 uur
ma 15-aug-11 Auto in San Fransisco
di 16-aug-11 Auto in San Fransisco
woe 17-aug-11 Auto van San Fransisco naar Santa Barbara 337 miles 6 uur
do 18-aug-11 Auto van Santa Barbara naar Los Angeles 95 miles 2 uur
vrij 19-aug-11 Auto van Los Angeles naar New York vetrek om 10.25
zat 20-aug-11 in New York
zon 21-aug-11 in New York
ma 22-aug-11 in New York
di 23-aug-11 terug naar Amsterdam

Dit is het plan. Ik ben benieuwd naar jullie reacties en tips.
Alvast ontzettend bedankt,
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: wie wil naar ons schema kijken en het verbeteren waar no

Bericht door johan1973 »

Je neemt bijzonder weinig tijd voor Utah. In verhouding veel tijd voor LA en LV.
En een paar lange ritten...

Wil je echt naar Palm Springs? Je kunt ook kiezen voor Twentynine Palms of anders rechtsreeks van LA naar bijvoorbeeld Kingman, dan is die rit naar Grand Canyon minder lang.
Ik snap de wens om de parken bij Moab te willen zien, maar realiseer je wel dat:
- je zo weinig tijd hebt voor Monument Valley en er geen sunset kunt meemaken
- 2 nachten Moab het minimum is en je die regio ook voor een volgende reis zou kunnen bewaren zodat je hier wat langer kunt blijven
- er tussen Moab en Bryce eigenlijk nog een nacht bij Torrey zou kunnen, vooral wanneer je Goblin Valley SP en Capitol Reef NP wil zien en stops langs de scenic UT-12 wil doen.
Zion verdient ook een nacht.
De rit van SF naar LA kun je beter verdelen door ergens halverwege te stoppen in plaats van helemaal naar Santa Barbara.

Ik zou her en der nog wat schuiven en eventueel schrappen.
Johan
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi Bollie,

Er is genoeg te doen voor de kids in LA. Naar welk pretpark(en) willen jullie gaan met de kids?

De autoroute van Las Vegas naar San Franciscco ziet er goed uit.
bollie schreef:zon 14-aug-11 Auto van Yosemite naar San Fransisco 200 miles 4 uur
ma 15-aug-11 Auto in San Fransisco
di 16-aug-11 Auto in San Fransisco
woe 17-aug-11 Auto van San Fransisco naar Santa Barbara 337 miles 6 uur
do 18-aug-11 Auto van Santa Barbara naar Los Angeles 95 miles 2 uur
Op de route van SF naar Santa Barbara kan je heel veel zien. Het is zonde om direct naar Santa Barbara te rijden.
Je kan de 17 miles drive bij Montery rijden. In Monterey kan je met de kids bv. Whale Wachting doen.
Je kan het vlak bijgelegen Carmel bezoeken.
Je kan ervoor kiezen om SF - Monterey en Monterey - Santa Barbara te doen. In Monterey blijf je een nacht over.
De volgende dag kan je een stuk de US1 rijden door big sur rijden. Als je dit wilt dan adviseer ik dat er ergens een nacht schapt.
bollie schreef:Hallo allemaal, We vertrekken op 27 augustus en vliegen heen en terug op Los Angeles.
Ik zag in jullie planning 27 juli staan.. :wink:

Heel veel plezier met de voorbereidingen van jullie reis.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Is er al wat geboekt qua vluchten? Anders overweeg de kustroute te schrappen en vanuit S.F. naar New York te vliegen. En in hoeverre is New York eigenlijk een must. Die dagen kun je goed gebruiken om wat meer ruimte in deze route te krijgen. Want je hebt stukken waar je de turbo er op hebt zitten en ik weet niet of de kinderen dat leuk gaan vinden. En waarom dat gewissel van camper en auto?

Vana, Michelly, Mattrob en Martin-en-Marianne reizen ook met kinderen én maken leuke reisverslagen. Zoek ze eens op ter lering en vermaak maar vooral tips over het reizen met kinderen.

In de steden blijf je vrij lang en dat is een keuze die goed te begrijpen is. Maar daardoor ga je naar mijn smaak te snel door de parken in Utah. Monument Valley is het mooiste in de namiddag, maar dan zul je er dus een overnachting moeten plannen. Moab verdient eigenlijk 3 overnachtingen zodat je de ene dag Arches kan doen en de andere dag Canyonlands/Dead Horse Point SP. Maar een extra dag voor een jeeptour, boottochtje etc. kan natuurlijk ook. Moab -Bryce, beetje zonde om zo te racen door een van de mooiste stukken in je route: Goblin Valley SP, Capitol Reef NP en www.scenicbyway12.com zijn dusdanig leuk en mooi dat je er eigenlijk een overnachting tussen moet plannen in Capitol Reef (Fruita Campground!) of Torrey. Wil je niet naar Zion, dit is een mooi groen park en echt prettig om in te verblijven, ook voor kinderen. In elk NP kunnen kinderen trouwens deelnemen aan het junior rangerprogramma met opdrachten ed. zodat ze meer leren van de parken en de natuur. De kust is op zijn mooist tussen Monterey en Cambria en daar zoef je door heen. Wil je de kust met 1 tussenstop doen, dan is Cambria beter als Santa Barbara. Maar wil je het wat rustiger aan doen, plan dan 2 nachten langs de kust. In Monterey zou je zelfs een hele dag kunnen doorbrengen met een walvistocht en het aquarium.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

vrij 5-aug-11 Camper in Moab naar Arches & Canyonlands
Arches EN Canyonlands NP's in een dag is te veel.
Net als Jolanxyz zou ik ook een dagje (nachtje) Zion aanraden EN Capitol Reef op mijn favotiete campground Fruita!
Met zo'n rondje zou het denk ik beter zijn om Moab voor een volgende keer te laten. Geloof 't maar je komt vast weer terug! :wink:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
bollie
Amerika-ontdekker

Bericht door bollie »

Iedereen bedankt die tot dusver heeft gereageerd!
Ik was al bang dat ons reisschema iets te uitdagend zou zijn.
Als antwoord op de vraag van Jolanxyz, ja de vluchten zijn al geboekt (dat is dan ook het enige) en dus ook die naar New York. We hebben ons afgevraagd of we die tussenstop wilde maken, maar het leek ons een leuke combinatie aangezien de kinderen ook heel graag een keertje NY willen zien. Verder dachten we dat 23 dagen genoeg zou zijn. Nu blijkt dat we toch nog meer zullen moeten schrappen. We gaan de komende dagen flink puzzelen en als we eruit denken te zijn zal ik de wijzigingen op het forum zetten.
Inmiddels heb ik de reisverslagen van Matrob bekeken en ook dat reisschema houden we in ons achterhoofd.
Nogmaals bedankt en tot snel. :clap:
groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer