Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis deniseh: tips voor onze reis?
Reis deniseh: tips voor onze reis?
Hoi allemaal,
We gaan in juni/juli een rondreis maken in het zuidwesten met de auto, de hotels staan vast.
Nu heb ik enkele reisverslagen gelezen en er al wat dingen uitgehaald die we ook willen doen, maar
wellicht hebben jullie nog aanvullingen/tips? Heb ik mooie trails uitgezocht of zijn er leukere om te wandelen?
Zijn de dingen die ik gepland echt ook op 1 dag haalbaar?
dag 1 Brussel - Los Angeles
dag 2 Los Angeles (disney)
dag 3 Los Angeles - Laughlin
dag 4 Laughlin - Grand Canyon (viewpoints met shuttlebus?)
dag 5 Grand Canyon (trail?)
dag 6 Grand Canyon - Page (horseshoe bend, antelope canyon)
dag 7 Page - Bryce Canyon (queen garden trail)
dag 8 Bryce Canyon - Zion ( the narrows)
dag 9 Zion - las vegas ( tubing? en hooverdam)
dag 10 Las Vegas (valley of fire)
dag 11 Las Vegas ( helicoptertour grand canyon/hooverdam)
dag 12 Las Vegas - death valley (dante's view, zabriskie's point, badwater, rhyolite?)
dag 13 Death Valley, Mammoth Lakes (rainbow fall trail, devils postpile national monument)
dag 14 Mammoth Lakes - Yosemite (monolake tufa's , mariposa grove (sequoia's)
dag 15 Yosemite - San Francisco (misttrail, glacier point)
Dag 16 San Francisco ('s avonds alcatraz)
dag 17 San Francisco (fietstocht over golden gate bridge + 's avonds honkbalwedstrijd)
Dag 18 San Francisco - Monterey (whalewatching)
dag 19 Monterey - Pismo beach (hearst castle)
dag 20 Pismo beach - Los Angeles
dag 21 Los Angels
dag 22 Los Angeles - Brussel
We gaan in juni/juli een rondreis maken in het zuidwesten met de auto, de hotels staan vast.
Nu heb ik enkele reisverslagen gelezen en er al wat dingen uitgehaald die we ook willen doen, maar
wellicht hebben jullie nog aanvullingen/tips? Heb ik mooie trails uitgezocht of zijn er leukere om te wandelen?
Zijn de dingen die ik gepland echt ook op 1 dag haalbaar?
dag 1 Brussel - Los Angeles
dag 2 Los Angeles (disney)
dag 3 Los Angeles - Laughlin
dag 4 Laughlin - Grand Canyon (viewpoints met shuttlebus?)
dag 5 Grand Canyon (trail?)
dag 6 Grand Canyon - Page (horseshoe bend, antelope canyon)
dag 7 Page - Bryce Canyon (queen garden trail)
dag 8 Bryce Canyon - Zion ( the narrows)
dag 9 Zion - las vegas ( tubing? en hooverdam)
dag 10 Las Vegas (valley of fire)
dag 11 Las Vegas ( helicoptertour grand canyon/hooverdam)
dag 12 Las Vegas - death valley (dante's view, zabriskie's point, badwater, rhyolite?)
dag 13 Death Valley, Mammoth Lakes (rainbow fall trail, devils postpile national monument)
dag 14 Mammoth Lakes - Yosemite (monolake tufa's , mariposa grove (sequoia's)
dag 15 Yosemite - San Francisco (misttrail, glacier point)
Dag 16 San Francisco ('s avonds alcatraz)
dag 17 San Francisco (fietstocht over golden gate bridge + 's avonds honkbalwedstrijd)
Dag 18 San Francisco - Monterey (whalewatching)
dag 19 Monterey - Pismo beach (hearst castle)
dag 20 Pismo beach - Los Angeles
dag 21 Los Angels
dag 22 Los Angeles - Brussel
Re: tips voor onze reis?
Welkom op het forum
De hotels staan vast!
Tussen Laughlin en GC: Via Oatman en Sitgreaves pass naar Kingman en dan dat andere stuk R66 tussen Kingman enSeligman. Ook de vorige dag kan je al via R66 (National Trails hw in Ca.)
Valley of Fire tussen Zion en Las Vegas (staat nu bij Las vegas)
Die heliflight zou ik van Tusayan over south rim maken.
Hoover Dam kan je wisselen met Glen Canyon Dam in Page.
Rhyolite ligt een stuk uit de buurt in DV en gaat ten koste van de andere bezienswaardigheden. Er is veel te zien in DV
Devils Postpile. Gaat in die tijd van het jaar alleen met een guided tour vanaf Mammoth. Reken op 3 uur voor een bezoek. Voor een fraaie wandeling zou ik in DV Mosaic Canyon inwandelen. Vlak ten westen van Stovepipe Wells. Kijk eerst maar eens of je nog tijd voor Devils Postpile hebt.
Je hebt wel erg weinig tijd voor Yosemite imo. Mariposa Grove ligt ten zuiden van de Valley en je zal deze dag je handen vol hebben aan Tioga Pass en de valley. Je komt tijdens de drukste tijd van het jaar en verwacht geen vlotte trips.
Mooie reis hoor!
Yeehaw
De hotels staan vast!
Tussen Laughlin en GC: Via Oatman en Sitgreaves pass naar Kingman en dan dat andere stuk R66 tussen Kingman enSeligman. Ook de vorige dag kan je al via R66 (National Trails hw in Ca.)
Valley of Fire tussen Zion en Las Vegas (staat nu bij Las vegas)
Die heliflight zou ik van Tusayan over south rim maken.
Hoover Dam kan je wisselen met Glen Canyon Dam in Page.
Rhyolite ligt een stuk uit de buurt in DV en gaat ten koste van de andere bezienswaardigheden. Er is veel te zien in DV
Devils Postpile. Gaat in die tijd van het jaar alleen met een guided tour vanaf Mammoth. Reken op 3 uur voor een bezoek. Voor een fraaie wandeling zou ik in DV Mosaic Canyon inwandelen. Vlak ten westen van Stovepipe Wells. Kijk eerst maar eens of je nog tijd voor Devils Postpile hebt.
Je hebt wel erg weinig tijd voor Yosemite imo. Mariposa Grove ligt ten zuiden van de Valley en je zal deze dag je handen vol hebben aan Tioga Pass en de valley. Je komt tijdens de drukste tijd van het jaar en verwacht geen vlotte trips.
Mooie reis hoor!
Yeehaw
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Reis deniseh: tips voor onze reis?
De Horseshoe Bend zou ik op dag 7 's ochtends doen i.p.v. op dag 6 tegen de avond. Dit i.v.m. de stand van de zon en het maken van foto's. Kost je weinig extra tijd want de wandeling erheen is 3/4 mijl en dan weer terug. Ligt paar minuten onder Page.
Verslag 2016 http://easternusa.blogspot.com/
Verslag 2014 http://amerikareis-2014.blogspot.com/
Verslag 2011 http://usasouthwest2011.blogspot.com/
Verslag 2010 http://usasoutheast2010.blogspot.com/
Verslag 2008 http://usasouthwest2008.blogspot.com/
Verslag 2014 http://amerikareis-2014.blogspot.com/
Verslag 2011 http://usasouthwest2011.blogspot.com/
Verslag 2010 http://usasoutheast2010.blogspot.com/
Verslag 2008 http://usasouthwest2008.blogspot.com/
rondom en in Las Vegas plan je het naar mijn idee een beetje rommelig. Vanuit Zion kom je al langs Valley of Fire als je naar Las Vegas gaat, ik zou het dus daar meenemen. De Hooverdam ligt vanuit Zion gezien aan de andere kant van Las Vegas en zou ik laten voor wat het is. Je kan in Page de Glen Canyon dam bekijken. Die helicoptervluchten vanuit Las Vegas gaan meestal naar de Westrim, ook mooi maar ik zou op dag 5 in Tusayan (bij Grand Canyon NP) een helivlucht doen. De southrim is mooier. Het wandelen in de Grand Canyon kan wel, maar alles wat je naar beneden loopt, duurt 2 keer zo lang om terug naar boven te lopen. Dat is iets om in de gaten te houden.
Als ik je programma in Yosemite en Zion lees, vraag ik me af waarom je er niet 2 nachten genomen hebt ipv 1.
Ik vraag me af of je de afstanden en activiteiten wel goed inschat, het zijn geen stukjes die je rijdt en een wandeling ed. kost ook de nodige tijd. Ik weet niet of de overnachtingen in de parken zijn of dat je bijvoorbeeld in St. George zit voor zowel Zion als Bryce (en voor beide niet aan te raden), maar kijk daar nog eens goed naar en bepaal dan wat je in je tijd kunt doen. Alles volproppen en uitgeput terug in het vliegtuig stappen is ook niet ideaal.
Ik wil je in ieder geval waarschuwen dat in het donker rijden in de USA anders is als hier in de Benelux. Het is daar, zeker op lokale wegen, echt pikdonker wegens het gebrek aan lichtvervuiling, straatlantaarns, reflecterende wegmarkering etc. Het is dus een stuk vermoeiender rijden als hier waar op elke straathoek een lamp brandt.
Als ik je programma in Yosemite en Zion lees, vraag ik me af waarom je er niet 2 nachten genomen hebt ipv 1.
Ik vraag me af of je de afstanden en activiteiten wel goed inschat, het zijn geen stukjes die je rijdt en een wandeling ed. kost ook de nodige tijd. Ik weet niet of de overnachtingen in de parken zijn of dat je bijvoorbeeld in St. George zit voor zowel Zion als Bryce (en voor beide niet aan te raden), maar kijk daar nog eens goed naar en bepaal dan wat je in je tijd kunt doen. Alles volproppen en uitgeput terug in het vliegtuig stappen is ook niet ideaal.
Ik wil je in ieder geval waarschuwen dat in het donker rijden in de USA anders is als hier in de Benelux. Het is daar, zeker op lokale wegen, echt pikdonker wegens het gebrek aan lichtvervuiling, straatlantaarns, reflecterende wegmarkering etc. Het is dus een stuk vermoeiender rijden als hier waar op elke straathoek een lamp brandt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook die helicoptervlucht vanuit Las vegas vergeten. Neem een vlucht bij de GC zelf, of gebruik daar je tijd om een stuk naar beneden te lopen, is echt de moeite waard vanwege de steeds wisselende uitzichten.
Je hebt inderdaad te weinig tijd om alle trails in Zion en Yosemite te doen met maar 1 overnachting in beide parken. Ik zou een dag Las Vegas laten vallen ten gunste van een overnachting in Yosemite.
O, o, ik lees nu pas dat de hotels al vastliggen. Hoe vast is vast? Via een reisbureau geboekt?
Doe de Mariposa Grove (als dat een must is) op weg naar SF; het is jammer om daar de eerste dag al helemaal naar toe te rijden. en weer terug. Waar overnacht je bij Yosemite?
Marianne
Je hebt inderdaad te weinig tijd om alle trails in Zion en Yosemite te doen met maar 1 overnachting in beide parken. Ik zou een dag Las Vegas laten vallen ten gunste van een overnachting in Yosemite.
O, o, ik lees nu pas dat de hotels al vastliggen. Hoe vast is vast? Via een reisbureau geboekt?
Doe de Mariposa Grove (als dat een must is) op weg naar SF; het is jammer om daar de eerste dag al helemaal naar toe te rijden. en weer terug. Waar overnacht je bij Yosemite?
Marianne
Bedankt voor de tips!
5 jaar geleden heb ik stage gelopen in Vermont en daar heb ik wel weekendjes zelf geregeld maar nooit een hele reis.
Omdat ik dacht dat het veel werk zou zijn heb ik een heel reispakket met ticket, hotels en autohuur genomen.
Achteraf gezien had ik misschien toch beter alles zelf kunnen boeken, maar ja...
Daarom staan de hotels dus vast en willen we op sommige plaatsen misschien meer doen dan mogelijk is.
We verblijven inderdaad 1 nacht in St. George en 1 nacht in Bryce Canyon City.
Wordt het er vroeg donker in juni/juli? We gaan met 4 personen dus we kunnen wel wat afwisselen
met rijden.
5 jaar geleden heb ik stage gelopen in Vermont en daar heb ik wel weekendjes zelf geregeld maar nooit een hele reis.
Omdat ik dacht dat het veel werk zou zijn heb ik een heel reispakket met ticket, hotels en autohuur genomen.
Achteraf gezien had ik misschien toch beter alles zelf kunnen boeken, maar ja...
Daarom staan de hotels dus vast en willen we op sommige plaatsen misschien meer doen dan mogelijk is.
We verblijven inderdaad 1 nacht in St. George en 1 nacht in Bryce Canyon City.
Wordt het er vroeg donker in juni/juli? We gaan met 4 personen dus we kunnen wel wat afwisselen
met rijden.
We verblijven in Oakhurst in het Best western Yosemite gateway
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan kun je de Mariposa Grove ook de eerste dag doen, je rijdt er dan langs.
Dan de volgende dag naar Glacier Point en daarna doorrijden naar de vallei. Wel krap hoor, als je daarna nog naar SF moet rijden. Misschien GP overslaan.
Je kunt op http://sunrisesunset.com zien hoe lat de zon onder gaat. Het is altijd vrij snel donker, je hebt niet zo'n lange schemering als hier.
Marianne
Dan de volgende dag naar Glacier Point en daarna doorrijden naar de vallei. Wel krap hoor, als je daarna nog naar SF moet rijden. Misschien GP overslaan.
Je kunt op http://sunrisesunset.com zien hoe lat de zon onder gaat. Het is altijd vrij snel donker, je hebt niet zo'n lange schemering als hier.
Marianne
Misschien dat ik toch nog kan proberen een ander hotel te nemen bij Zion.
Waar kan ik beter een hotel pakken dan in St. George?
Waar kan ik beter een hotel pakken dan in St. George?
Springdale. Kijk anders ook eens op www.nps.gov/zio voor info over Zion.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja springdale..... Uhm dat bw hotel in oakhurst is prima, heb ik zelf afgelopen zomer twee nachten geslapen.... En in het zwembad gelegen natuurlijk...
Het wordt vast een mooie reis hoor ! Maar wel een drukke !
Ik snap niet waarom die reisbureaus toch vaak mensen naar stgeorge sturen, zij moeten toch ook weten dat springdale het beste uitgangspunt is bij de ingang van yosemite
Als je trouwens op dag 4 al genoeg hebt gezien van de grand canyon kun je op dag 5 ook sedona bezoeken bijvoorbeeld, en wupataki national monument voor wat oude historische nederzettingen van indianen, aan de oostkant van grand canyon.... T is maar net of je wil wandelen, ik heb wel begrepen van allerlei adviezen dat het sterk afgeraden wordt om naar beneden te lopen en weer terug op een dag, dat schijnt niet echt goed te zijn....ik weet niet zoveel van trails bij de grand canyon, stop altijd zelf bij de viewpoints met de auto, ben er inmiddels 4 x langs geweest, het uitzicht verveeld me nooit.....
Ik snap niet waarom die reisbureaus toch vaak mensen naar stgeorge sturen, zij moeten toch ook weten dat springdale het beste uitgangspunt is bij de ingang van yosemite

Als je trouwens op dag 4 al genoeg hebt gezien van de grand canyon kun je op dag 5 ook sedona bezoeken bijvoorbeeld, en wupataki national monument voor wat oude historische nederzettingen van indianen, aan de oostkant van grand canyon.... T is maar net of je wil wandelen, ik heb wel begrepen van allerlei adviezen dat het sterk afgeraden wordt om naar beneden te lopen en weer terug op een dag, dat schijnt niet echt goed te zijn....ik weet niet zoveel van trails bij de grand canyon, stop altijd zelf bij de viewpoints met de auto, ben er inmiddels 4 x langs geweest, het uitzicht verveeld me nooit.....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zion bedoel je.RoyBergen schreef:Ja springdale..... Uhm dat bw hotel in oakhurst is prima, heb ik zelf afgelopen zomer twee nachten geslapen.... En in het zwembad gelegen natuurlijk...
Ik snap niet waarom die reisbureaus toch vaak mensen naar stgeorge sturen, zij moeten toch ook weten dat springdale het beste uitgangspunt is bij de ingang van yosemite![]()
St George - Zion is wel sneller dan Oakhurst -Yosemite Village.
Maar Springdale is zeer aan te raden, ook handig omdat je de shuttlebus kunt nemen.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Idd zion,
Oakhurst ligt wel weer kort bij mariposa grove.

Oakhurst ligt wel weer kort bij mariposa grove.
45 euro p.p. meer voor springdale, is het de moeite?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou zeggen: JA! Niets zo gemakkelijker als 's morgens naar de shuttlestop te wandelen en daar de bus naar Zion te nemen zonder dat je nog je auto in moet. 

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Wat is 45 euro op een reis van duizenden euro's als het je zoveel tijdswinst geeft? Benzine van St. George naar Zion kost ook geld dus het verschil is kleiner.
nog meer onlogische rekenkunde?

Dat is ook wel waar, dat bedrag op die hele reis stelt inderdaad niet veel voor.
Zag ook dat de shuttlebus dan voor het hotel stopt. Bedankt voor de adviezen!
Zag ook dat de shuttlebus dan voor het hotel stopt. Bedankt voor de adviezen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2052 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 12 Reacties