Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mieksje: Advies gevraagd over route 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mieksje
Amerika-ontdekker

Reis Mieksje: Advies gevraagd over route 2011

Bericht door Mieksje »

Wij zijn vorig jaar voor de eerste keer naar Amerika geweest als huwelijksreis en hebben de smaak te pakken. We plannen volgend jaar een 2de reis naar Amerika. Aangezien de reis volgend jaar waarschijnlijk onze laatste reis met ons tweetjes zal zijn (we zouden daarna graag aan kindjes beginnen), willen we een combinatie doen van enkele dagen Miami en omgeving met aansluitend het Westen. Een redelijk drukke reis dus.

Wij plannen deze reis voor september 2011. We zijn geen hikers, willen overal enkele highlights zien dus houden van een redelijk tempo tijdens vakanties. Hier is onze voorlopige route:

dag 1: vlucht naar Miami
dag 2: Miami-Fort Lauderdale
dag 3: Fort Lauderdale-Key West
dag 4: Key West
dag 5: Key West-Everglades-Naples
dag 6: Fort Myers + vlucht naar Las Vegas
dag 7: Las Vegas-Zion
dag 8: Zion-Page
dag 9: Page-Bryce
dag 10: Bryce-Moab
dag 11: Moab
dag 12: Moab-Salt Lake City
dag 13: Salt Lake City-Cody
dag 14: Cody
dag 15: Cody-Yellowstone
dag 16: Yellowstone
dag 17: vlucht vanuit ? naar Zaventem

Wat denken jullie ervan? Tips? Mooie routes die we zouden moeten nemen? We weten dat het een redelijk druk schema is maar we kunnen eigenlijk maar een 2-tal weken op reis omwille van het werk...

Graag jullie meningen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Advies gevraagd over route 2011

Bericht door Old Faithful »

Zoals je zelf al zegt een druk reisschema. Naar mijn bescheiden mening te druk. Maar het is natuurlijk jullie keuze.

Ik zou in dit schema op dag 12 en 13 via Flaming Gorge van Moab naar Cody rijden. Je zou dan van Yellowstone naar Salt Lake City kunnen rijden voor de terugvlucht. Bedenk wel dat je op dag 16 waarschijnlijk al naar de luchthaven voor de terugreis moet rijden. De tijd voor Yellowstone wordt dan wel heel beperkt. Misschien zou je een overnachting in Cody kunnen overslaan. Dag 14 kun je dan 's ochtends nog aan Cody besteden en 's middags naar Yellowstone rijden. Dag 15 heb je dan helemaal voor Yellowstone.
Ik weet niet of Billings een alternatief voor de terugvlucht zou kunnen zijn. Salt Lake City is nog een hele reis voor één dag als je via Yellowstone en/of Grand Teton zou willen.

Succes bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Een vrij drukke route inderdaad. Naar mijn idee wil je veel te veel in veel te weinig tijd. Wat betreft het zuidwesten gedeelte: Ik zou Page uit de route laten en direct van Zion naar Bryce rijden.
Verder zou ik Cody uit de route halen, dat is heel erg om, je moet door Yellowstone en Salt lake City- Cody is echt niet te doen in één dag. Bovendien stelt Cody niet zo veel voor.

je route zou dan zo kunnen zijn:

dag 6: Fort Myers + vlucht naar Las Vegas
dag 7: Las Vegas - Zion
dag 8: Zion - Bryce
dag 9: Bryce - Torrey
dag 10: Torrey- Moab
dag 11: Moab
dag 12: Moab - Salt lake City
dag 13: Salt lake City- Yellowstone
dag 14:Yellowstone
dag 15: Yellowstone
dag 16:Yellowstone- Grand Teton - Jackson
dag 17: Jackson- via? naar Zaventem

Nog een heel druk schema, maar beter te doen dan het schema wat je voorstelde.
Je zou ook nog van Bryce eerst naar Yellowstone kunnen gaan en daarna naar Moab. Dan kun je vanuit Denver terugvliegen.

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In een schema van 11 dagen past Yellowstone eigenlijk helemaal niet als dat een must is kan je veel beter Moab er uit halen, je krijgt dan LV > Zion > Bryce > SLC > Grand Teton > Yellowstone > Billings > naar huis
Elfje
Amerikafan

Re: Reis Mieksje: Advies gevraagd over route 2011

Bericht door Elfje »

Misschien moet je eerst vertellen wat je eerte reis was en wat je leuk vond.
Gr. Elf
obeliks
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door obeliks »

Ik ben ermee eens; Cody zou ik niet doen, veeeeeel te ver. SLC naar Yellowstone is al een takke-eind (Of is het takkeneind :lol: ), laat staan naar Cody erbij...
Wij hebben de rit van Yellowstone (en dan nog vanaf het zuiden) naar SLC gemaakt. Het is erg ver! (het begin (Grand Teton) is wel erg mooi, dat wel)
Zie ons verslag.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Kies of voor Florida of voor het westen, maar niet én Florida én Zuidwesten én Yellowstone in krap 3 weken. Ik weet dat er reizen bestaan die best of the usa of iets dergelijks heten en die het zo doen maar dat is echt gekkenwerk.

Wat versta je onder de Everglades trouwens? Het is best een rit van Key West naar Naples. Een tramritje door Shark Valley is prima te doen, maar veel meer tijd als dat heb je niet. Maar wil je dus naar Flamingo dan is Miami een betere overnachtingsplaats.

Voor Yellowstone heb je op zijn minst al 2 volle dagen nodig. Het park is net zo groot als Nederland en je rijdt toch ook niet in een dag een rondje door Nederland van Maastricht naar Groningen via de Afsluitdijk naar Amsterdam en dan zo terug naar Maastricht. Om dan te beweren dat je heel Nederland bezocht hebt? Bij Moab liggen al 2 parken en tussen Moab en Bryce is ook al zoveel moois te zien dat veel mensen daar nog een stop tussen plaatsen. Wat wil je: overal highlights zien en veel rijden of wil je wat meer rust zodat je ook kan genieten van de kleinere dingen onderweg ipv alleen de grote parken?
Mieksje
Amerika-ontdekker

Bericht door Mieksje »

Bedankt voor jullie reacties.

Vorig jaar hebben we het volgende bezocht in 19 dagen: Las Vegas-Death Valley-(helicoptervlucht over) Grand Canyon-San Francisco-Highway 1-Hollywood-Monterey-Santa Barbara-Santa Monica-San Diego-Maui en Kauai.

Heel veel dus in weinig tijd. Maar wij houden daarvan. Wij vonden het een supergeslaagde reis en zouden het niet anders gewild hebben. De planning was voor ons ideaal. Wij haten het (in tegenstelling tot veeeeele anderen) om op reis te lang op eenzelfde plek te zijn. Daarom zijn onze reizen heel erg gevuld en doen we veel plaatsen aan. Ik besef ook wel dat we door ons hoog tempo heel veel moois niet zullen gezien hebben maar we zijn al blij als we overal enkele highlights kunnen meepikken.

Concreet over de route 2011. Cody zit in de route omdat mijn man landbouwer is. Hij heeft gelezen dat er in Cody een rodeo zou zijn en dat je daar ook de mogelijkheid hebt om bij een boer op de boerderij te slapen. Daarom hadden we graag 2 dagen in Cody verbleven. In verband met Yellowstone heb ik hier op het forum van enkele mensen vernomen dat zij Yellowstone in 1,5 dagen hadden "bezocht" en dat dit zeker te doen was.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dan zul je toch wat moeten veranderen aan je route, want Salt Lake City - Cody is echt niet in één dag te doen.

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De snelste route is 450 mile waarbij je dwars door Yellowstone NP moet en dat kan flink tegenzitten als je achter een paar bizons komt te zitten :wink:
Mieksje
Amerika-ontdekker

Bericht door Mieksje »

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal alle opties nog eens goed bekijken en navragen of we eventueel enkele extra dagen vakantie kunnen nemen ofwel de route wat inkorten.

Alvast bedankt!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Of je laat Florida vallen en kiest voor 3 weken in het westen/yellowstone. Dan is er een prima route te maken die recht doet aan het gebied en aan de wens om veel te zien zonder dat je 450 mijl op een dag moet rijden dwars over de bizons heen (huur dan wel een tank).
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Hoi Mieksje,
We zijn dit jaar in Cody geweest en de rodeo vonden we super. Ik lees dat je in september gaat en zal ik je dan een ilusie armer maken, sorry. Laatste rodeo is altijd op 31 augustus. Kijk op website van de Rodeo Nite in Cody. We hebben namelijk hiermee rekening gehouden, en waren op 30 augustus present. Dus als je dit ECHT wil zien zal je de hele planning moeten omdraaien, eind augusutus vertrekken richting Zuid-west en dan doorreizen naar Florida.

Gr. Elfje
Mieksje
Amerika-ontdekker

Bericht door Mieksje »

Hartelijk bedankt voor je opmerking Elfje.

We zouden dit echt heel graag willen zien. Ik zal dan inderdaad wat moeten schuiven met de data.

Bedankt hé!
Mieksje
Amerika-ontdekker

Bericht door Mieksje »

De plannen zijn ondertussen alweer iets gewijzigd... We zouden een combinatie maken van enkele dagen New York, 2 dagjes strand in San Diego en dan nog enkele dagen natuur.

Graag jullie meningen over de nieuwe route.

dag 1: ochtendvlucht Zaventem - New York
dag 2: New York
dag 3: New York
dag 4: New York
dag 5: vlucht New York - San Diego
dag 6: San Diego
dag 7: San Diego
dag 8: San Diego - Las Vegas
dag 9: Las Vegas
dag 10: Las Vegas - Zion
dag 11: Zion - Bryce
dag 12: Bryce - Page
dag 13: Page - Monument Valley
dag 14: Monument Valley - Torrey
dag 15: Torrey - Salt Lake City
dag 16: vlucht Salt Lake City - Zaventem

Wat denken jullie ervan? Tips?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Apart tripje zo, wel leuk. Het tempo tussen Las Vegas en Salt Lake City is hoog. Is de Grand Canyon al gezien (ik ben te lui om het hele topic door te lezen...) Wat wil je in dat stuk perse zien/doen? Door de volgorde Bryce-Page-MV-Torrey mis je de mooi www.scenicbyway12.com . Je zou ook San Diego kunnen skippen en de tijd besteden om van Las Vegas naar Denver te komen en de parken rond Moab te bezoeken.
Mieksje
Amerika-ontdekker

Bericht door Mieksje »

Tijdens onze eerste Amerikareis hebben we Las Vegas-Death Valley-Grand Canyon-Los Angeles-Highway 1 en San Francisco bezocht.

Voor onze tweede Amerikareis kunnen we maar een 15 à 16 dagen op reis. We hadden graag een combinatie gedaan van stad, natuur en strand.

Het stuk tussen Las Vegas en Salt Lake City is inderdaad redelijk gehaast maar wel haalbaar denk ik? Had je eventueel een ander voorstel voor dat stuk?
Mieksje
Amerika-ontdekker

Hulp gevraagd voor route SD via LV naar SLC

Bericht door Mieksje »

We plannen een reisje richting Zuidwesten begin september 2011. We geraken er echter niet uit... We hebben 15 à 16 dagen ter beschikking en zijn met 2 volwassenen. Wat we willen doen: 3 dagen strand en voor de rest natuur.

We willen het volgende erin: San Diego (strand), Las Vegas (1 dag want 2 jaar geleden waren we er al eens), Zion, Bryce, Page en Moab. Ik las op het forum over een mooie route van Zion naar Moab (Scenic Byway 12) en ik had die graag erin gehad.

Kunnen jullie ons helpen met de route aub?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Hulp gevraagd voor route SD via LV naar SLC

Bericht door Mrs.Bean »

je hebt nog geen tickets??

en auto of camper?

wandelen of niet?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor route SD via LV naar SLC

Bericht door Martin & Marianne »

Mieksje, je had toch al een topic lopen?
Ik zou het bij elkaar laten staan, zeker gezien de achtergrondinformatie daar.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer