Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michelly: Ruim 5 weken rondreizen vanaf Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Reis Michelly: Ruim 5 weken rondreizen vanaf Los Angeles

Bericht door michelly »

Het plannen kan weer beginnen, van 7 juli t/m 13 aug gaan we weer naar het zuidwesten. We vliegen op Los Angeles vanwaar we ook weer vertrekken. We willen dit keer een SUV huren.
Dus maar meteen daarover m'n eerste vraag. Als ik een 7 persoons SUV huur krijg je dan ook een 4WD of een AWD? Ik heb daar totaal geen verstand van maar we willen dit keer toch wel de nodige dirtroads gaan doen.
Dat brengt me meteen bij m'n 2e vraag. Welke dirtroads raden jullie aan?
We willen grofweg het rondje joshua tree - sedona - page - canyon de chelly - petrified forest - white sands - bisti badlands - moab - capitol reef - bryce - las vegas - death valley - alabama hills - sequoia - san francisco - kustweg - los angeles rijden. Maar dit kan nog alle kanten op :wink:

Alle tips zijn welkom :-D
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Ruim 5 weken rondreizen vanaf Los Angeles

Bericht door Henriëtte »

michelly schreef: Welke dirtroads raden jullie aan?
We willen grofweg het rondje joshua tree - sedona - page - canyon de chelly - petrified forest - white sands - bisti badlands - moab - capitol reef - bryce - las vegas - death valley - alabama hills - sequoia - san francisco - kustweg - los angeles rijden.
Hé ik zie dat jullie site veranderd is. Ik wilde even spieken welke dirtroads jullie al hebben gehad, maar ik kom nu niet de USA tegen maar Engeland!!

Wat leuk dat jullie weer plannen aan het maken zijn. Wat dirtroads betreft heb ik nog wel wat tips hoor. De Smokey Mountain Road vlak bij Page, bijvoorbeeld, die vonden wij echt helemaal geweldig. Behalve dan de lekke band die we er reden :cry: Misschien gaan we de rit volgend jaar nog eens overdoen (maar dan zonder lekke band, hopelijk).

Ongetwijfeld weten jullie al lang dat bij Capitol Reef de prachtige Cathedral Valley Loop ligt, eerlijk gezegd weet ik niet meer zeker of jullie die al gereden hebben. En de Burr Trail (met een uitstapje naar Strike Valley Overlook, ook prachtig.
In Sedona kan je nog voor de Schnebly Hill Road kiezen, hele mooie uitzichten over Sedona en omgeving. 't Is wel een vrij slechte weg, dus je moet echt wel een auto met goede banden hebben.

In Death Valley liggen nog twee van onze favorieten: Titus Canyon (hadden jullie die al gedaan?) en de Racetrack Playa. Voor die laatste rit hadden wij voor 1 dag een Jeep Wrangler gehuurd, we vonden het risico op lekke banden te groot met onze gewone SUV. De route viel trouwens best wel mee hoor, we denken achteraf dat het op dat moment met de gewone SUV ook wel te doen zou zijn geweest. De dirtroad naar de Racetrack zelf is niet heel speciaal, maar de Racetrack zelf is super. Zeker voor jullie, geheid dat jullie daar schitterende foto's gaan maken :wink:

Een super eenvoudig dirtroadje in Joshua Tree: de Bighorn Pass Road. Leuk zo midden door een Joshua Tree veld te rijden, zonder hele hordes toeristen. Niet heel speciaal, maar we hebben er toch wel hele goede herinneringen aan.

En als je toch van San Francisco naar LA rijdt, dan kan je mooi even een stop maken bij Bean Hollow State Beach (bij het plaatsje Pescadero). Een klein maar wel heel erg mooi rotsstrandje, wij vonden het prachtig daar. En eigenlijk willen wij nu ook heel graag iedereen die in deze omgeving komt naar Pinnacles national Monument sturen :wink: , tja is wel een omweg als je de kustroute wilt doen, maar echt heel erg de moeite waard. Nou, eentje nog, omdat het me echt iets voor jullie lijkt: de hike door Ladder Canyon, net ten zuiden van Joshua Tree NP.

Pinnacles NM: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... acles.html
Ladder Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html

Veel plezier met de voorbereidingen, ik ben benieuwd hoe jullie route er uit zal gaan zien.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord Henriëtte :D
Wij hebben nog niet veel dirtroads gereden omdat we altijd een minivan hadden. Dus wat dat betreft kunnen we nog alle kanten op. Ik ga jullie site weer 'ns uitgebreid bestuderen. Wat is dat toch een heerlijke database :thumbup:
Denk je dat het verantwoord is om midden in de zomer dirtroads te rijden in Death Valley?

Elly
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Dat 't hartje zomer is maakt het wel moeilijker, dat is zeker. De route over Red Pass (naar Titus Canyon) ligt wel vrij hoog en de rit door Titus zelf is vrij beschut, dus dat scheelt wel. Het was ook - voor dirtroadbegrippen - een vrij drukke route. Je staat er dus waarschijnlijk niet alleen voor als je stukken aan de auto zou krijgen.

De route naar de Racetrack is iets eenzamer (al hebben we ook toen wel diverse andere auto's gezien), en de kans op lekke banden is groter dan gemiddeld. En een lekke band, dat is iets wat je echt niet wilt in DV in de zomer. Dus zo'n Jeep Wrangler huren voor 1 dag is misschien toch geen slecht idee, dat rijdt toch wat relaxter. Overigens is het op de Racetrack duidelijk minder warm dan rondom Furnace Creek, wij moesten (begin mei) 's ochtends zelfs nog ons vest aanhouden op de Racetrack. Tja, in juli kan je je vest vast wel thuislaten, vermoed ik :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik lees ge :thumbup: boeid mee want wij hebben racetrack playa ook op ons programma staan in maart, met jawel, een jeep van farabees. (lekker duur trouwens maar ja)
Ik ga de hitte wel missen, net dat maakte Death Valley mee zo speciaal vond ik.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Heel duur.... dat klopt. We moesten echt wel even slikken toen we de prijs hoorden: 268 dollar voor 1 dag (inclusief alle extra's zoals verzekeringen en tax). 't Is dat we vijf dagen kosten voor de gewone autohuur hadden bespaard (vanwege de aswolk uit IJsland heeft onze vakantie vijf dagen korter geduurd), we vonden dat we daarom wel zo'n financiële uitspatting 'verdiend' hadden. We zijn wel heel blij dat we dit hebben gedaan hoor, het reed heerlijk relaxed en zijn met die Jeep ook nog naar de Lost Burro Mine en Echo Canyon geweest. Ook erg mooi, allebei. Al was de route naar de Lost Burro Mine er wel een waarbij ik niet heb durven kijken..... eng.....
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Nou henriette, na het lezen van jullie reisverslag durf ik niet aan dat tochtje naar die mijn te beginnen hoor :lol:
Wij willen proberen titus canyon en de racetrack te combineren. (Als dat kan want in maart zijn de dagen natuurlijk niet zo lang)

Ladder canyon heb ik ook al van jullie site afgeprint :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

De eerste opzet van onze vakantie ziet er zo uit:

Afbeelding

1 do 7-jul LA
2 vr 8-jul LA
3 za 9-jul LA -Joshua Tree
4 zo 10-jul Joshua Tree - Sedona
5 ma 11-jul Sedona
6 di 12-jul Sedona
7 wo 13-jul Sedona - Winslow via Blue Canyon
8 do 14-jul Winslow -Silver City
9 vr 15-jul Silver City - Alamogordo White Sands
10 za 16-jul Alamogordo - Albuquerque
11 zo 17-jul Albuquerque - Farmington
12 ma 18-jul Farmington Bisti Badlands
13 di 19-jul Farmington - Cortez via San Juan Skyway
14 wo 20-jul Cortez - Moab via Canyonlands Needles
15 do 21-jul Moab
16 vr 22-jul Moab
17 za 23-jul Moab - Capitol Reef
18 zo 24-jul Capitol Reef
19 ma 25-jul Capitol Reef
20 di 26-jul Capitol Reef - Bryce
21 wo 27-jul Bryce
22 do 28-jul Bryce - Page via Cottonwood Canyon Road
23 vr 29-jul Page
24 za 30-jul Page - Mesquite
25 zo 31-jul Mesquite - Las Vegas Little Finland
26 ma 1-aug Las Vegas
27 di 2-aug Las Vegas- Death Valley
28 wo 3-aug Death Valley
29 do 4-aug Death Valley - Lone Pine Alabama Hills
30 vr 5-aug Lone Pine - Sequoia
31 za 6-aug Sequoia
32 zo 7-aug Sequoia - San Francisco
33 ma 8-aug San Francisco
34 di 9-aug San Francisco Muir Woods
35 wo 10-aug San Francisco - kustweg
36 do 11-aug kustweg
37 vr 12-aug kustweg - LA
38 za 13-aug LA - Düsseldorf

Het kan nog alle kanten op dus laat jullie commentaar maar 'ns horen. Misschien gaan we het toch wat rustiger aan doen en valt er nog ergens een hoek af. Maar we willen toch weer veel zien deze keer dus dat zou moeilijk worden ;)

Enne Hans en Henriëtte, bedankt voor alle tips!!

Elly
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Prachtige route Elly met lekker overal veel tijd om de mooie plekken te bezoeken.
Wel veel plekken waar jullie al geweest zijn. Hebben jullie geen zin om iets nieuws te ontdekken zoals bijvoorbeeld Colorado? Dat was voor ons de meest aangename verrassing deze reis. Colorado staat bij ons nu met stip op nr 1 (samen met Utah)
Het gebied rond Colorado Springs is prachtig en Colorado NM was echt geweldig!

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 03 okt 2010, 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Graag gedaan :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Beetje :offtopic: : wat een prachtige een leuke nieuwe startpagina hebben jullie!

Marianne
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik vind het een prachtige route Elly! Dat wordt weer genieten :D
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Helemaal mee eens en inderdaad wat mooi die startpagina!!

Het zijn toch niet allemaal bekende plekken dacht ik?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zag net op je weblogs dat je al in Colorado geweest bent, dus vergeet mijn advies maar :wink:
Je route is prachtig!

Marjon
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Wat heb je een prachtige route in elkaar gepuzzeld Elly! :clap:
Dat wordt weer genieten ;)

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Elly ik zie nu dat jullie opnieuw de route van Alamogordo naar ABQ gaan rijden , ongetwijfeld voor die 2 cocktailtjes :wink:
De VLA, lavavelden en zelfs het kerkje in Isleta Pueblo ( die stond dit jaar in de steigers, grrrrr) hebben jullie al bezocht. Misschien is het een idee om iets ( 10 mile) om te rijden via Mountainair en daar net westelijke van de SAlinas Adobe Missions te bezoeken, erg mooi.
En op de route van ABQ naar Farmington ligt natuurlijk ChacoCulture, ook dat zal wel erg heet zijn, maar zeker de moeite waard. Zag dat jullie in GB ook historische plekken bezocht hebben dus die paar die ze hebben in de USA kunnen er ook wel bij :wink:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Na familieoverleg gisteren is er toch weer wat veranderd. We hebben besloten om White Sands niet te doen. Alhoewel het ontzettend mooi is en we er graag weer een keertje naar toe zouden gaan is het toch wel een flinke omweg. We hebben dan ongeveer 4-5 dagen over die we over de route willen verdelen. Waarschijnlijk een dagje Page erbij (ik ben aan het zoeken of we niet een boot ofzo kunnen huren voor een dag), een rustiger begin met bijv nog een overnachting in Palm Springs (vooral om rustig de tijd te hebben voor wat boodschappen en acclimatiseren) en misschien nog wel een dag kustweg meer. Ook gaan we nu waarschijnlijk Great Sand Dunes nog toevoegen op verzoek van Denise.
vana schreef: Wel veel plekken waar jullie al geweest zijn.
Een heleboel plekken hebben we inderdaad al gezien maar we gaan het nu sowieso anders doen omdat we een SUV willen huren. Dirtroads met een minivan was toch altijd moeilijk omdat ie zo laag is, dus willen we ons daar meer op richten.
Martin & Marianne schreef:Beetje :offtopic: : wat een prachtige een leuke nieuwe startpagina hebben jullie!

Marianne
Dank je :wink:
thuul schreef:Elly ik zie nu dat jullie opnieuw de route van Alamogordo naar ABQ gaan rijden , ongetwijfeld voor die 2 cocktailtjes :wink:
De VLA, lavavelden en zelfs het kerkje in Isleta Pueblo ( die stond dit jaar in de steigers, grrrrr) hebben jullie al bezocht. Misschien is het een idee om iets ( 10 mile) om te rijden via Mountainair en daar net westelijke van de SAlinas Adobe Missions te bezoeken, erg mooi.
En op de route van ABQ naar Farmington ligt natuurlijk ChacoCulture, ook dat zal wel erg heet zijn, maar zeker de moeite waard. Zag dat jullie in GB ook historische plekken bezocht hebben dus die paar die ze hebben in de USA kunnen er ook wel bij :wink:
Ik was die 2 cocktailtjes alweer vergeten, anders had ik natuurlijk wat harder geprotesteerd tegen het feit om een gedeelte van New Mexico te skippen :mrgreen:
ChacoCulture ga ik opzoeken. Misschien dat we dat nog wel in kunnen plannen.

Elly
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ha ha die cocktailtjes had ik uit jullie verslag hoor, daarom zijn we naar dat hotel gegaan, had ik de rest nou ook maar beter gelezen dan was ik in Bisbee ook de helft van geld kwijt geweest door in hotel Ramon te gaan verblijven ipv dat dure Copper Queen :wink:

In Page een boot huren hebben vrinden van ons gedaan, is ze prima bevallen. Wij zijn destijds met een boot naar Rainbow bridge geweest, ook erg mooi, maar wel erg duur voor met z'n vijfen :roll:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Weet je misschien ook waar je vrienden die boot gehuurd hebben? Ik ben al wel wat aan het zoeken maar nog niks gevonden wat me aanstaat :wink:

Hotel San Ramon vonden wij idd een prima hotel en het ligt naast het Copper Queen. Ik heb al gelezen dat het hotel dat we in Los Angeles geboekt hebben ook een cocktailuurtje heeft. Nu maar hopen dat de piloot een beetje doorvliegt :mrgreen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:lol:

zal eens informeren, maar het is al wat jaartjes geleden, duss???
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer