Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis gleuknie: 4 weken zuidwesten 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Reis gleuknie: 4 weken zuidwesten 2011

Bericht door gleuknie »

Hoi allemaal,

Ik weet dat het wat vroeg is, maar ik ben al zo bezig met onze route voor 2011 dat ik het eigenlijk niet kan laten om de route hier op het forum te zetten. Las Vegas slaan we bewust over, omdat we dat dit jaar wel hebben gezien. Is leuk voor 1x, maar wij houden meer van de natuur :D San Francisco is de enige grote stad die we al hebben gezien en nog een keer willen bezoeken. Dat was veruit onze favoriet. Van de kleinere steden was Sedona onze favoriet. Lekker gezellig stadje waar we onze vakantie graag afsluiten :D Dit is het voorlopige schema:

Dag 1: San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Sacramento – South Lake Tahoe
Dag 5: South Lake Tahoe - Reno
Dag 6: Reno – Lee Vining
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite – Stovepipe Wells
Dag 10: Death Valley
Dag 11: Death Valley – Las Vegas – Springdale
Dag 12: Zion N.P.
Dag 13: Zion N.P. – Idaho Falls
Dag 14: Idaho Falls - Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Yellowstone – Salt Lake City
Dag 17: Salt Lake City – Torrey
Dag 18: Torrey
Dag 19: Torrey - Moab
Dag 20: Moab
Dag 21: Moab – Monument Valley – Page
Dag 22: Page
Dag 23: Page – Grand Canyon
Dag 24: Grand Canyon
Dag 25: Grand Canyon - Sedona
Dag 26: Sedona
Dag 27: Sedona
Dag 28: Sedona - Phoenix
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: 4 weken zuidwesten 2011

Bericht door dimple »

Je rijdt wel een heel stuk naar Yellowstone voor 1 volle dag!

Ik zou daar zelf persoonlijk de Grand Canyon een dag minder zijn en die aan Yellowstone toevoegen. Het is zo'n fantastisch park dat je daar met gemak 5 dagen kunt doorbrengen. Daarbij vraag ik me af of je door de Tetons naar Yellowstone wilt rijden? Want daar mag je zeker ook dagen doorbrengen hoor!
Wij hebben een soortgelijke route gedaan in 2005. Ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

Het blijft altijd een beetje hetzelfde, je zou overal wel meer dagen kunnen doorbrengen. Bijv in Page of Moab. Want in Moab zijn 3 parken om te bezichtigen die echt de moeite waard zijn.

Als je echt maar 1 dag Yellowstone wilt doen zou ik overwegen dat stuk over te slaan en de resterende dagen te verdelen over de rest van de route.

Succes!
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 4 weken zuidwesten 2011

Bericht door LeenG »

wij hebben één nacht overnacht in Reno en ik vond het maar een trieste plaats, nogal armtierig. De volgende dag reden we door Carson City en die zag er een stuk groener en aangenamer uit. Ik zou dus in carson City overnachten ipv Reno
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis gleuknie: 4 weken zuidwesten 2011

Bericht door Martin & Marianne »

Reno zou ik ook overslaan, het ligt niet op de route, dus waarom zou je daar dan nog ovenachten? Het zou anders zijn als je via Reno naar Yellowstone zou rijden. Je zou dan eerst naar Yosemite kunnen gaan en dan via Lake Tahoe naar Idaho en West Yellowstone.
Ga je nu 2 keer via de Tioga Pass? Is wel mooi, maar misschien is het wel zo aardig om van Lake Tahoe (als je dat er ook in wilt houden?) via de 88 of via een van de andere passen naar Yosemite te rijden.

Wanneer ga je? Een volle dag Death Valley is in de zomer geen pretje; als je een middag en een ochtend hebt lijkt het mij al heel mooi.

Springdale - Idaho Falls is een hele lange - en vrij saaie - dag. Ik zou wat eerder stoppen.
En 1 dag Yellowstone is echt veel en veel te weinig. Twee volle dagen is het minimum, maar zelfs dat is niet veel, zeker als je aangeeft dat je van natuur houdt.
De verdeling van de rest is ook niet direct voor de hand liggend, maar het hangt er van af wat je allemaal wilt doen bij Torrey, Moab en Page.

Kijk eens naar ons 2008-verslag voor onze route van SF via Yosemite, Yellowstone en Moab naar LA.

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Tja de anderen hebben het al gezegd maar toch nog even benadrukken: 1 dag Yellowstone is echt te weinig. Het park is zo groot! En je mist Grand Teton in je schema. Je komt er waarschijnlijk doorheen op je weg naar SLC maar het park is echt meer dan alleen een 'drive-thru' bezoek waard.

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

idaho falls......de naam is mooier dan de plek zelf. Dat vond ik echt helemaal niets....wellicht is er iets anders in de buurt. Jackson bijvoorbeeld als je via de tetons yellowstone binnenkomt...
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Toen ik de titel las van je topic in het zuidwestenforum, dacht ik: 'wow 4 weken zuidwesten' maar nadat ik je topic geopend had en je route zag moest ik toch wel even slikken. Nl van dag 13 tem 21 lijkt mij nogal vol te zitten (vooral veel rijden). Ik zou die omweg naar Yellowstone (hoe schitterend het park ook is) er uit laten. 1,5 dagje Yellowstone en amper Grand Teton lijkt mij gewoon de omweg niet waard. Je hebt ook maar 1,5 dag Moab, dan zou ik meer tijd besteden aan Moab bvb 2 of 3 dagen en je kan eventueel ook nog naar Cortez voor het Mesa Verde NP lijkt mij en zo naar Monument Valley.
De rest van je route lijkt me wel in orde en lekker veel tijd voor de meeste parken (Zion, Yosemite, Grand canyon, ...) en steden. Alhoewel ik persoonlijk Lake Tahoe en Reno ook niet in zou stoppen. Een volledige dag Death Valley zou ook niet aan mij besteed zijn maar ik hou dan ook niet van die hitte.

Ik zou het bvb eerder zo doen:

Dag 13: Zion N.P. – Torrey
Dag 14: Torrey
Dag 15: Torrey - Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab - Cortez
Dag 19: Cortez (Mesa Verde NP)
Dag 20: Cortez - Monument Valley
Dag 21: Monument Valley – Page
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Bedankt allemaal voor de vele reacties.

Ik twijfelde zelf ook al over Yellowstone vanwege de afstand en de korte tijd die we daar dan door zouden brengen. Marianne, ik heb jullie weblog gelezen en ben nu overtuigd dat je zeker weten meerdere dagen nodig bent voor Yellowstone, dus met veel moeite heb ik Yellowstone nu van de route gehaald :(

Ik heb ook 2x gelezen dat een volle dag Death Valley wat veel is, maar dit jaar hebben we ook overnacht in Death Valley en hebben we er de dag erna de hele dag doorgebracht. Het was maar 48 graden haha. Ik vond het heerlijk om mee te maken. Mijn vriendin zat inderdaad meer in de auto met de airco aan, maar ik heb er meerdere wandelingen gemaakt. Ik was zo onder de indruk dat ik er de volgende keer graag meer tijd voor wil hebben, om zo ook het noordwesten van het park te kunnen zien.

Reno wil mijn vriendin graag heen, want daar schijnt een prachtig restaurant te zijn:
http://www.peppermillreno.com/dining/ca ... ng/oceano/
Ik weet niet of iemand hier al is geweest?

Lake Tahoe wil ik zelf persé heen. Dit jaar hadden we er geen tijd voor, zoals sommigen vast nog wel weten en het lijkt me toch prachtig om te zien daar.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

28 dagen zou genoeg kunnen zijn voor Yellowstone en het Zuidwesten wanneer je in Las Vegas begint.

01 AMS - Las Vegas
02 Las Vegas - Death Valley (je kunt ook in Beatty overnachten)
03 Death Valley - Lone Pine (of Bishop)
04 Lone Pine (of Bishop) - Yosemite
05 Yosemite
06 Yosemite - Lee Vining
07 Lee Vining - South Lake Tahoe
08 South Lake Tahoe - Carson City - Reno
09 Reno - Twin Falls (of verder)
10 Twin Falls - West Yellowstone
11 Yellowstone (noord)
12 Yellowstone (zuid)
13 Yellowstone - Grand Teton - Jackson
14 Jackson - Salt Lake City
15 Salt Lake City - Torrey
16 Torrey
17 Torrey - Moab
18 Moab
19 Moab - MV - Page
20 Page
21 Page - Kanab - Zion
22 Zion
23 Zion - Fredonia - Lees Ferry – Grand Canyon
24 Grand Canyon
25 Grand Canyon - Sedona
26 Sedona
27 Sedona
28 Sedona - Phoenix

Johan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, het is keuzes maken, in 4 weken kun je inderdaad Yellowstone wel combineren met het zuidwesten, bijvoorbeeld zoals Johan aangeeft, of zoals wij het gedaan hebben. Is de GC en Sedona een must? Als je die overslaat heb je nog meer mogelijkheden, bijvoorbeeld meer tijd voor Moab, en misschien nog Mesa Verde. Je kunt dan eindigen in Las Vegas.

Wij hadden 3 nachten Yellowstone, maar eigenlijk is dat nog weinig; wij hebben het Norris Geiser deel en Mammoth Hot Springs deze keer overgeslagen.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik denk dat het beter is om Yellowstone in te plannen in een volgende reis, want als ik jullie reacties en reisverslagen zo lees, kun je er beter een week voor uittrekken om lekker de tijd te hebben voor Yellowstone. Ik heb van afgelopen reis wel geleerd dat je beter overal lekker de tijd voor kunt hebben, zodat je er ook beter van kunt genieten :D

Mesa Verde heb ik ook nu een paar keer gehoord. Wat ik me afvroeg. Wat is mooier? Lassen Volcanic National Park of Mesa Verde? Vanaf San Francisco is het namelijk ook een optie om naar Lassen Volcanic National Park te gaan en dan door naar Reno. San Francisco willen we graag weer naar terug, omdat dit van de grote steden veruit onze favoriet was en we hebben er Mindy leren kennen die bij Alcatraz werkt als security en daar willen we de volgende keer mee gaan stappen in SF :D

Grand Canyon hadden we dit jaar eigenlijk te weinig tijd voor en we willen de volgende keer heel graag de canyon in. Ik weet dat dit een zware trail is, maar we zullen weer goed gaan trainen. Dit jaar hebben we ook veel getraind en geen problemen gehad met de vele trails. Sedona kan eventueel nog wel een dagje van af, maar daar willen we graag weer naar terug vanwege de gezelligheid en de prachtige natuur. Dan kom ik ongeveer op deze route. Moab krijgt dus meteen 2 dagen extra ;)

Dag 1: San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Sacramento – Lassen Volcanic National Park
Dag 5: Lassen Volcanic National Park
Dag 6: Lassen Volcanic National Park – Reno
Dag 7: Reno – South Lake Tahoe
Dag 8: South Lake Tahoe – Lee Vining
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite – Stovepipe Wells
Dag 12: Death Valley
Dag 13: Death Valley – Las Vegas – Springdale
Dag 14: Zion N.P.
Dag 15: Zion N.P. – Torrey
Dag 16: Torrey
Dag 17: Torrey – Moab
Dag 18: Moab
Dag 19: Moab
Dag 20: Moab
Dag 21: Moab – Monument Valley – Page
Dag 23: Page – Grand Canyon
Dag 24: Grand Canyon
Dag 25: Grand Canyon - Sedona
Dag 26: Sedona
Dag 27: Sedona
Dag 28: Sedona - Phoenix
Groetjes René

Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Omdat je Yellowstone overslaat kan je toch nog wat vulkanische aktiviteit zien, door naar Lassen Volcanic te gaan.
Wij vonden het heel mooi en dan zeker de wandeling naar Bumpass Hell.
Je kan er over lezen in ons reisverslag van dit jaar op dag 3.
Op de weblog staan ook foto's en een filmpje.
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Dit lijkt me een zeer mooie, realistische route.
Tenzij: ben je echt van plan om helemaal tot beneden te wandelen in de Grand Canyon? Dan lijkt het mij aangeraden omdat in 2 dagen te doen (1 dag naar beneden en 1 dag terug naar boven, dus nog een extra dag GC). En de dag erna heb je, volgens ik me heb laten vertellen, ook niet veel zin om nog een poot te verzetten of nog eens 3 uur te rijden naar Sedona.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Mooie foto's Annie en een mooie weblog. De video's kon ik helaas niet zien. Er stond dat het privévideo's waren die alleen vrienden kunnen zien. Ik ben overtuigd. We gaan lekker naar Lassen Volcanic National Park :D

Ik dacht zelf inderdaad ook al aan een extra dag Grand Canyon en 1 minder in Sedona, Jeroen. Ik weet niet of we helemaal naar beneden lopen, maar dat lijkt me wel de ultieme kick. Ik heb vaker gehoord, dat de Grand Canyon het meest indrukwekkend is, als je de canyon in loopt :D
Groetjes René

Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

gleuknie schreef:Ik dacht zelf inderdaad ook al aan een extra dag Grand Canyon en 1 minder in Sedona, Jeroen. Ik weet niet of we helemaal naar beneden lopen, maar dat lijkt me wel de ultieme kick. Ik heb vaker gehoord, dat de Grand Canyon het meest indrukwekkend is, als je de canyon in loopt :D
Geloof ik meteen dat het een ultieme kick zal zijn
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

. De video's kon ik helaas niet zien. Er stond dat het privévideo's waren die alleen vrienden kunnen zien.
Ik ga het meteen aan passen, dan kan je ze als nog zien, als je wilt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt niet zomaar overnachten beneden bij de GC. Je hoeft ook niet helemaal naar beneden te lopen om een goede indruk te krijgen, en zeker in de zomer is dat niet echt verstandig, maar als je goed getraind bent en voldoende water bij je hebt kan het wel in 1 dag. Wanneer willen jullie gaan?

Goed idee om naar Lassen te gaan, wij vonden het ook een leuk park, ook al lag er nog wel veel sneeuw toen wij er waren - zie ons 2006-verslag.
Nog even over het stuk vanaf South Lake Tahoe; zoals ik al eerder zei kom je in jouw route twee keer over de Tioga Pass. Als je dat wilt, prima, maar het kan ook leuk zijn om een andere route te nemen vanuit Lake Tahoe.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Mooie video's Annie. Ik heb ze beide gewaardeerd met 5 sterren op youtube ;) Ziet er uit als een mooie trail naar boven in dat ene filmpje.

We willen waarschijnlijk eind augustus gaan, Marianne, dus dan zijn we ergens halverwege of eind september in de Grand Canyon. Vanaf South Lake Tahoe gaan we waarschijnlijk over de Sonora Pass. Daar zijn we dit jaar door de brand in Yosemite in het donker over heen gekomen. Was geen pretje, maar we willen deze Pass zeker nog overdag gaan zien, want het schijnt wel heel mooi te zijn.

In deze topic staat onder andere ook wel onze avonturen (of niet) van de Sonora Pass:
viewtopic.php?f=8&t=24546&p=379756&hilit=exit+reizen#p379756
Groetjes René

Ferran
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferran »

Ik heb bij Sedona de rondrit tussen Sedona - Jerome - Prescot - Camp Verde en nog een pueblo ruine - Sedona gedaan
Wij vonden dit een leuke rondrit !
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ja, die rit willen wij ook gaan doen :D Ik had al vaker gehoord dat dit een erg mooie route is.
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer