Ik ben zelf nog nooit in SLC geweest, die route kan ik niet mee helpen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis FamdeVries: advies gevraagd over onze route.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis FamdeVries: advies gevraagd over onze route.
Mojave air is echt leuk als je zoon van vliegtuigen houdt, het mooiste is als je daar de derde Zaterdag van de maand kan zijn, dan hebben ze Plane Crazy Saturday, met veel vliegtuigen. Ga zeker ook even naar het Voyager restaurant daar, eten is ok, leuke souveniershop en de wanden vol met foto’s van vliegtuigen.
-
FamdeVries
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Het komt steeds al dichterbij, spannend! Ik dacht ik geef even een update!
We zijn heel blij met de route die we gaan aandoen. Met al jullie tips een voor ons mooie mix van alles. Wij en de kids kijken erg uit naar het reizen an sich, de natuur en de steden.
Wat we hebben aangepast:
We hebben besloten om Page niet aan te doen onderweg zodat we meer ruimte houden voor GC. Page komt dus op de plank voor een volgende keer.
Een paar activiteiten hebben we alvast vastgelegd:
We hebben een paardrijrit met BBQ in Yellowstone vastgelegd. Onze dochter kan haar geluk niet op!
In West Yellowstone krijgt onze zoon vliegvis-les, dat is echt zijn droom! En hij weet nog van niets
Ook hebben we een dag fietsen in Zion geboekt.
We zijn nog steeds kleine dingen aan het toevoegen in ons roadbook, zodat we genoeg opties hebben om uit te kiezen wat we die dag willen gaan doen. We hebben wel een soort vaste planning gemaakt, maar soms wil je op een dag gewoon iets anders of vanwege het weer… Dan hebben we in ieder geval genoeg inspiratie voor leuke routes en bezienswaardigheden vanuit dit forum!
Mag ik ook nog een vraag van huishoudelijke aard stellen? We hebben voor elk lid van ons gezin ruimbagage geboekt, genoeg ruimte dus om kleding e.d. mee te nemen. Maar we zijn net terug van 10 dagen Belgische Ardennen waar het bloedheet was en we dus alle lange broeken schoon weer mee naar huis genomen hebben, hahaha! Dus hoeveel pak je nou écht in voor zo’n lange reis? Ik denk dat we op de plekken waar we meerdere nachten zijn we ook best een (hand) wasje kunnen doen. Wat is jullie ervaring?
We zijn heel blij met de route die we gaan aandoen. Met al jullie tips een voor ons mooie mix van alles. Wij en de kids kijken erg uit naar het reizen an sich, de natuur en de steden.
Wat we hebben aangepast:
We hebben besloten om Page niet aan te doen onderweg zodat we meer ruimte houden voor GC. Page komt dus op de plank voor een volgende keer.
Een paar activiteiten hebben we alvast vastgelegd:
We hebben een paardrijrit met BBQ in Yellowstone vastgelegd. Onze dochter kan haar geluk niet op!
In West Yellowstone krijgt onze zoon vliegvis-les, dat is echt zijn droom! En hij weet nog van niets
Ook hebben we een dag fietsen in Zion geboekt.
We zijn nog steeds kleine dingen aan het toevoegen in ons roadbook, zodat we genoeg opties hebben om uit te kiezen wat we die dag willen gaan doen. We hebben wel een soort vaste planning gemaakt, maar soms wil je op een dag gewoon iets anders of vanwege het weer… Dan hebben we in ieder geval genoeg inspiratie voor leuke routes en bezienswaardigheden vanuit dit forum!
Mag ik ook nog een vraag van huishoudelijke aard stellen? We hebben voor elk lid van ons gezin ruimbagage geboekt, genoeg ruimte dus om kleding e.d. mee te nemen. Maar we zijn net terug van 10 dagen Belgische Ardennen waar het bloedheet was en we dus alle lange broeken schoon weer mee naar huis genomen hebben, hahaha! Dus hoeveel pak je nou écht in voor zo’n lange reis? Ik denk dat we op de plekken waar we meerdere nachten zijn we ook best een (hand) wasje kunnen doen. Wat is jullie ervaring?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij nemen elke keer minder mee wat betreft kleding. Een luchtige lange broek vind ik fijn om te wandelen zodat je geen last hebt van muggen of teken en de zon, maar de meeste mensen zweren bij een korte broek. Neem wel voldoende shirts mee, maar wassen kan overal wel. veel hotels hebben een wasmachines, en anders kom je oneerweg wel ergens een laundry tegen. Vroeger spaarden we quarters voor de wasmachines en drogers, maar de laatste keer kon het overal met een credit card. Wij kopen een klein zakje pods, maar je kunt ook wat meenemen natuurlijk.
Marianne
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij merken ook dat je elke vakantie weer terugkomt met een (behoorlijk) aantal items die niet gedragen zijn.
Dus we (proberen) in te pakken zodat je ongeveer kleding voor een week hebt. Waarbij ik vind dat je (korte) broeken echt wel vaker dan 1 keer kunt dragen, dat dit ook geldt voor truien, en dat je er ook op vakantie gewoon behoorlijk uit kunt zien, maar het is geen modeshow
Dat komt voor 3 weken ongeveer neer op 1 lange broek aan en soms nog 1 in de koffer, een zooi korte broeken mee, genoeg shirts/tops. Dan vestje, hoodie en een trui. En ondergoed/sokken (als ik dit lees vraag ik mij toch af waarom m'n koffer steevast 15-19 kg weegt...)
En dan nog merk ik dat ik, als de was is gedaan, blijkbaar voorkeur heb voor een bepaald shirt en er zodoende ook shirts ongedragen mee terug gaan.
In bijna elk hotel, of anders elk dorp, kom je wel een laundry tegen. Inderdaad tegenwoordig vaak met een creditcard te betalen en zodat quarters niet meer gespaard hoeven worden. Wij gooien op vakantie ook zo ongeveer alles in de droger, behalve de nieuwe aankopen.
Dus we (proberen) in te pakken zodat je ongeveer kleding voor een week hebt. Waarbij ik vind dat je (korte) broeken echt wel vaker dan 1 keer kunt dragen, dat dit ook geldt voor truien, en dat je er ook op vakantie gewoon behoorlijk uit kunt zien, maar het is geen modeshow
Dat komt voor 3 weken ongeveer neer op 1 lange broek aan en soms nog 1 in de koffer, een zooi korte broeken mee, genoeg shirts/tops. Dan vestje, hoodie en een trui. En ondergoed/sokken (als ik dit lees vraag ik mij toch af waarom m'n koffer steevast 15-19 kg weegt...)
En dan nog merk ik dat ik, als de was is gedaan, blijkbaar voorkeur heb voor een bepaald shirt en er zodoende ook shirts ongedragen mee terug gaan.
In bijna elk hotel, of anders elk dorp, kom je wel een laundry tegen. Inderdaad tegenwoordig vaak met een creditcard te betalen en zodat quarters niet meer gespaard hoeven worden. Wij gooien op vakantie ook zo ongeveer alles in de droger, behalve de nieuwe aankopen.
-
FamdeVries
- Amerika-ontdekker
@Tantelotje hahaha modeshow... herkenbaar! Zeker met een tienerdochter. Ik zal de instructies proberen over te brengen
Goed om te weten dat er bijna overal wel wasgelegenheid is en je dus kennelijk ook wel met minder kleding afkan! We zullen inderdaad gaan kijken naar voldoende shirts, wat korte broeken en zuinig met de lange broeken! Bedankt voor de tips!
Goed om te weten dat er bijna overal wel wasgelegenheid is en je dus kennelijk ook wel met minder kleding afkan! We zullen inderdaad gaan kijken naar voldoende shirts, wat korte broeken en zuinig met de lange broeken! Bedankt voor de tips!
Ik wilde hetzelfde melden, hahaha. Ik neem de laatste jaren in de koffer regenjack, 2 joggingbroek, 2 shorts, 1 spijkerbroek, 1 trui, 2 tshirts en voor 5 dagen ondergoed/sokken mee. Wassen kan overal. Voor toffe tshirts tijdens de reizen altijd langs verschillende Walmart's. Laatste trip voor $5 tshirts met de print van een 1970 Chevrolet Impala gekocht. Verschillende keren tijdens reis aangesproken door mensen 'geweldig tshirt'. En kwam ook bij Walmart een Ghostbusters tshirt tegen voor $5. Meegenomen voor de verjaardag van een kennis in NL helemaal gek van Ghostbusters, vond ie zo geweldig als verzamelaar dat ie hem heeft ingelijst omdat het prijskaartje van Walmart er nog aan hing
27 States so far...
Op de heenreis past bij ons (2 personen) altijd allesgemakkelijk in één koffer van ca 20kg en een (wandel)rugzak. 2 lange, dunne wandelbroeken, 2 korte broeken, stapel t-shirts, fleece en regenjack. Wat ondergoed en sokken. En ja, na een weekje een wasje en sommige dingen ff ''op de hand wassen''. Als de dollar goed staat (nu ook weer) dan gaat er op de terugweg flink wat extra mee ! Sportkleding, outdoor-kleding, (merk)overhemden, af en toe (spijker)broeken. Kunnen we weer een jaar mee vooruit 
-
FamdeVries
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle tips! Super handig.

Ik hoop dat we ook zo licht kunnen pakken!
Op onze laatste trip, aankomst San Francisco had ik beter alleen handbagage kunnen meenemen. Koffers waren foetsie en kregen we pas weer terug na 4 weken camperreis bij het inchecken in Denver voor de terugvlucht naar Nederland.. 
Maar ach, ondanks dat, geweldige reis gemaakt en ook wel weer een ervaring om meegemaakt te hebben.
Maar ach, ondanks dat, geweldige reis gemaakt en ook wel weer een ervaring om meegemaakt te hebben.
27 States so far...
-
FamdeVries
- Amerika-ontdekker
Ohhh! Wat heftig en onhandig... Wel een nieuwe garderobe
We zijn van plan om een privé transfer te boeken van JFK naar Manhattan en andersom voor onze doorvlucht naar SLC.
Met 4 personen en 4 koffers lijkt het mij niet zo'n goed idee om met de trein/metro te gaan i.v.m. drukte enzo (we landen om half 3). Ik heb wat info en adresssen gevonden via newyork.nl - hebben jullie hier ervaring mee?
-
thebruins
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Ik heb wel eens gebruik gemaakt van Supershuttle in Kansas City. Vooraf gereserveerd, werkte prima. Geen idee of ze nog bestaan, maar er zijn vast vergelijkbare services in NYC. Zoals je aangeeft, een handig alternatief voor openbaar vervoer, en als je met zijn vieren gaat, zullen de kosten per persoon wel te doen zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn taxi's van JFK naar Manhattan die een vast tarief rekenen. Of neem een Uber. EEn taxi moet zelfs met 4 personen wel lukken, dat deden wij ook een paar keer. Ik neem aan dat je geen hele grote koffers hebt? Neem kleine, en/of zachte koffers; dat is tijdens je rondreis ook prettiger.
Zie ook hier: https://www.jfkairport.com/transportation
Marianne
Zie ook hier: https://www.jfkairport.com/transportation
Marianne
-
FamdeVries
- Amerika-ontdekker
@thebruins oh ik ga eens kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden!
Heb je een voorbeeld van wat jullie gebruiken? Voor inspiratie?
Daar heb ik dus gewoon niet over nagedacht... Wat goed dat je erover begint!!! Ik ging ervan uit dat we de twee oude harde koffers die we al decennia gebruiken meenemen. En dan harde trolleys voor de kids laten inchecken als ruimbagage. Nooit bij stil gestaan dat dit misschien niet zo prettig werkt voor een roadtrip... We hebben allemaal wel super handige (en zachte) samsonite rugtassen als handbagage. Daar reizen we vaker mee en is top! Dus die hebben we ook nog mee!Martin & Marianne schreef: ↑07 mei 2026, 10:01Neem kleine, en/of zachte koffers; dat is tijdens je rondreis ook prettiger.
Heb je een voorbeeld van wat jullie gebruiken? Voor inspiratie?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben in onze verslagen meestal wel een foto met alle bagage erop. Kijk bijvoorbeeld eens bij de eerste dag in ons 2008-verslag (de tweede foto hier).
. We gingen toen ook een paar dagen naar New York. Ik lees nu dat we daar wel een grotere taxi hadden.
Tegenwoordig reizen we net elk een grote koffer, een eastpak, maar dat is omdat we slaapzakken, een tent en een luchtbed meenemen. Het zijn ruime koffers maar geen harde koffers. We blijven ook makkelijk onder de 23 kg.
Als jullie een grote auto hebben zijn harde koffers natuurlijk geen probleem. Hou er wel rekening mee dat je ook nog eens koelbox zult aanschaffen.
Nog wat verslagen met foto's:
https://martinenmarianne2024.blogspot.c ... n.html?m=1
https://martinenmarianne2019.blogspot.c ... o.html?m=1
Marianne
. We gingen toen ook een paar dagen naar New York. Ik lees nu dat we daar wel een grotere taxi hadden.
Tegenwoordig reizen we net elk een grote koffer, een eastpak, maar dat is omdat we slaapzakken, een tent en een luchtbed meenemen. Het zijn ruime koffers maar geen harde koffers. We blijven ook makkelijk onder de 23 kg.
Als jullie een grote auto hebben zijn harde koffers natuurlijk geen probleem. Hou er wel rekening mee dat je ook nog eens koelbox zult aanschaffen.
Nog wat verslagen met foto's:
https://martinenmarianne2024.blogspot.c ... n.html?m=1
https://martinenmarianne2019.blogspot.c ... o.html?m=1
Marianne
Verschillende keren Uber gebruikt met ze tweeën en 2 harde Samsonite koffers. Een keer paste het net, was een Tesla. Maar bij Uber kan je ook xl nemen als je met meerdere personen bent. Als je de Uber app, of Lyft hebt kun je altijd een rit aanvragen en prijzen vergelijken. Je hoeft de rit niet te bevestigen om de prijs te zien.
27 States so far...
-
FamdeVries
- Amerika-ontdekker
@Martin & Marianne bedankt! Geeft een goed beeld! We hebben een 7 persoons auto gehuurd, dus dan ga ik er maar vanuit dat het lukt!
@Corv gaan we ook even naar kijken, dank je wel!
@Corv gaan we ook even naar kijken, dank je wel!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Travelling light moeten wij nog leren. Wij nemen altijd veel te veel kleren mee, ook nu weer. Maar ik ben toch altijd van: ik ga niet op vakantie om te wassen en je weet maar nooit wat er onderweg gebeurt. Beter mee verlegen dan om verlegen. Staat bij de goede voornemens: minder meenemen 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 16634 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 24 Reacties