Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.

Bericht door jojostravelusa »

Wij boeken dit soort tours altijd al vanuit huis. Dan weet je zeker dat je plaats hebt en sta je daar niet met een teleurstelling misschien.
RogierS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RogierS »

paulr schreef:
17 jul 2024, 10:36
En zeker als je vanaf Sausalito terug gaat fiets en niet de ferry neemt zou ik sowieso elektrische kiezen, dat is een flinke heuvel terug !
Voor nu is het idee om met de Ferry terug te gaan en de fiets in de middag te gebruiken om de overige sites binnen SF, die we dan nog niet gezien hebben, af te gaan. Tussen de regels door is het dan wellicht beter om voor SF ook voor een elektrische fiets te gaan? We gaan een tour van Baja bikes doen en kunnen de rest van de dag de fietsen houden...
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

jojostravelusa schreef:
17 jul 2024, 11:40
Wij boeken dit soort tours altijd al vanuit huis.
Dat gaan wij ook doen. Ben nu nog bezig met de route en de diverse stops c.q. campings waar we willen verblijven. Als dat min of meer vast staat, ga ik zoveel mogelijk de tours alvast boeken. Dat geldt ook voor de commerciële campings, die als alternatief gaan dienen, mochten we achter het net vissen wat betreft de campings in de nationale parken. Veel van de tours c.q. commerciële campings zijn vaak kort van te voren nog te annuleren?
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Zion Mount Carmel Tunnel:

The tunnel is open to large vehicles on a regular schedule when rangers are present to manage traffic. Those hours are:

Until October 1, 2024: 8 a.m. to 4:30 p.m.
Do not drive a large, oversize vehicle through the tunnel when rangers are not present to manage traffic.
====

Vraag: hoe kan je Zion NP (komend vanuit Bryce NP) bereiken als je buiten de openingsuren van de tunnel daar aankomt? Of is er eigenlijk geen echt aanvaardbaar alternatief en moet je dus " gewoon" op tijd daar aankomen?

Wij zullen daar zondag 10 augustus doorheen moeten; hoe lang voor 16.30 uur dienen wij daar dan minimaal te zijn, want er zal ongetwijfeld een rij wachtenden zijn...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mocht je je niet willen haasten dan kun je de route onderlangs nemen, via Kanab, Fredonia en Colorado City naar Hurricane. Of bovenlangs via Panguitch en de 20 naar de I15. Maar het mooiste en snelste is natuurlijk om de Mt Carmel Hwy te nemen.
Hopelijk kan iemand anders je iets vertellen over hoe laat je bij de tunnel moet zijn. En misschien kun je met GoogleMaps eens kijken hoe druk het is zo tegen 4 uur of half 5 plaatselijke tijd (tijdverschil is 8 uur).
Het is el vervelend als je je moet haasten; je kunt eens een alternatieve route opstellen waarbij je na Joshua Tree naar Zion gaat (met een een stop in Las Vegas of bij Lake Mead of Valley of FIre). Geeft je ook twee keer zoveel mogelijkheden om een mooie plaats te vinden op Watchman.

Wat betreft het annuleren van tours: je moet dit echt bij de voorwaarden van de verschillende tours bekijken, ik denk niet dat daar iets algemeens over te zeggen is.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ik ben je route een beetje kwijt, maar voor 16.30 door de tunnel lijkt me toch niet zo’n probleem? Ik neem aan dat je in de ochtend wat gaat wandelen in Bryce. Bijtijds op (mooiste is zonsopgang), dan Queen Garden trail / Navajo loop en dan uit checken op de camping (neem aan dat je op North gaat staan…). Vervolgens rond een uur of 11 rijden naar Zion en dan kom je net na de middag door de tunnel. Dit hebben wij meerdere keren gedaan en nooit langer dan een half uurtje wachttijd. Weet niet meer of dat ook op een zondag was trouwens…. Anders iets erbij tellen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als de wachttijd hooguit een half uur is zou je er dus uiterlijk om 4 uur moeten zijn om nog voor half 5 door de tunnel te kunnen. Dat kan inderdaad prima vanuit Bryce als je verder niets gepland hebt. Maar veel ruimte om nog wat extra dingen te doen is er niet. Ik zou bijvoorbeeld wel tijd vrijhouden voor de Canyon Overlook Trail mocht er een parkeerplaats vrij zijn.

Marianne
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

paulr schreef:
18 jul 2024, 23:18
Ik neem aan dat je in de ochtend wat gaat wandelen in Bryce. Bijtijds op (mooiste is zonsopgang), dan Queen Garden trail / Navajo loop en dan uit checken op de camping (neem aan dat je op North gaat staan…).
Dat zijn juiste aannames, Paul. :wink: Idee is inderdaad om vroeg in de ochtend de Queen Garden trail/Navajo Loop te lopen en dan richting Zion te vertrekken. We proberen op North te gaan staan. Vanuit die camping is het namelijk mogelijk om te voet naar die trail te lopen en hebben we ook geen gedoe wat betreft het parkeren van de camper. We zijn dan ook weer relatief vroeg terug op de camping en kunnen dan bijtijds richting Zion vertrekken. Op die manier zouden we ook nog tijd moeten hebben voor de Canyon Overlook Trail (als er natuurlijk een plekje om te parkeren is...).

Zal op het juiste tijdstip eens Google maps wat betreft de tunnel bekijken, Marianne. Goede tip. Hopelijk valt het dus mee.

Voor nu voorzie ik geen reden om de route aan te passen.

Dank weer voor jullie input; heel fijn!
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Valley of Fire NP:

Trails that will remain OPEN:

Rainbow Vista (1,6 km; 0.24 uur)
Mouse's Tank/Petroglyph Canyon (1,1 km; 0.15 uur)
Balancing Rock (0,5 km; 0.05 uur)
Elephant Rock Loop (2,1 km; 0.33 uur)
======

De laatste nacht voordat we de camper in Las Vegas moeten inleveren, heb ik nu gepland om in dit NP te overnachten. Vanwege de hitte zijn veel tracks gesloten. Er zijn er nog een aantal open.

Is het de moeite waard om dit park dan evengoed nog wel te bezoeken? Of kunnen we dit park in augustus beter overslaan en ergens anders overnachten?
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Bryce: precies het schema en rondje dat wij al paar keer gedaan hebben. Blijft mooi namelijk… zeker als je er rond zonsopgang al bent, best wat hertjes en andere beesten (vossen en natuurlijk veel chipmunks/eekhoorns)

VoF: ja, blijft zeker mooi. En je moet toch ergens overnachten, dan maar beter daar. Atlatl is mooie camping. Uitzicht vanuit de auto/camper is ook al mooi als je er doorheen rijdt. White Domes 1e keer hebben wij ook nauwelijks kunnen wandelen door hitte. Was toen nog niet officieel gesloten, maar na kwartiertje omgedraaid. Fire Wave toen al wel gesloten (juni). Afgelopen februari de Fire Wave gelopen en was toen al verziekend heet :) . Elephant Rock vonden we niet zo interessant, moet wel dosis inlevingsvermogen hebben en het pad er naartoe ook niet zo bijzonder vonden we… maar antwoord op je vraag: gewoon doen dus.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, zeker is het nog de moeite waard. De meeste keren dat wij er waren hebben we helemaal niet gewandeld. De route door het park is schitterend om te rijden. Qua wandelingen zou je de Mouse Tank kunnen doen. En dan even ergens rechtsaf slaan voor een korte slotcanyon. Zie hier (even flink naar beneden scrollen). Die Balancing Rock is niet de moeite waard. Elephant Rock kun je vanaf de weg al zien, de loop hebben wij nooit gedaan.
Probeer op de camping een plek te krijgen met een overkapping boven de picknicktafel. Er zijn trouwens ook een paar picknickplaatsen in het park die in de schaduw liggen. Maar in de zomer zal het daar nog steeds wel heet zijn.

Marianne
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Dank weer voor jullie input, Paul en Marianne. Dan gaan we toch proberen om de laatste nacht in de camper daar een plekje te bemachtigen.
RenG
Amerika-ontdekker

Bericht door RenG »

Ook wij vonden VoF vorige maand erg de moeite waard. Als je op Atlatl Rock cg staat (een overdekte picknicktafel is idd erg fijn) kun je ook naar de petrogliefen van Atlatl Rock lopen, dat is erg dichtbij. Wij deden dit rond zonsondergang. De volgende ochtend reden we de mooie Mouse’s Tank Rd en liepen we de Rainbow Vista trail. Dat was met genoeg water prima te doen, maar veel langer/meer wil je daar echt niet lopen in de zomermaanden…
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

RenG schreef:
20 jul 2024, 21:36
Ook wij vonden VoF vorige maand erg de moeite waard.
Dank voor je reactie; hoe warm was het daar vorige maand? Nu is het in Las Vegas > 40 graden. Neem aan dat het bij VoF minimaal vergelijkbaar zal zijn qua temperatuur? Ben er zeker van overtuigd om het park te bezoeken, maar het daar slapen met temperaturen boven de 40 graden, daar moet ik nog even over nadenken. Als ik zie hoe de rest van het gezin er vandaag in NL aan toe is met temperaturen rond 30 graden....
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Liever 40c in Vegas of VoF dan 27c hier. Hitte in NL vind ik niks, maar daar nooit last van. Niet te vergelijken…
RV op Atlatl plekken hebben volgens mij elektriciteit, dus als het te gek wordt airco even aan.
RenG
Amerika-ontdekker

Bericht door RenG »

Ja het was wel zo’n 42 graden op het heetst van de dag en ‘s nachts nog bijna 30 graden. We hadden elektra dus de airco aanzetten is een mogelijkheid. Het is inderdaad andere warmte dan in Nederland, toch vond ik het met vlagen wel pittig. Dit geldt overigens ook voor Page en Moab, met vergelijkbare temperaturen. Je kunt er natuurlijk rekening mee houden in je planning, maar wij kwamen bijvoorbeeld ook tot de conclusie dat we niet 4 dagen achter elkaar om 7 uur ergens wilden zijn, het is tenslotte vakantie. Dus tussen een dag met om 7 uur timed entry voor Arches en een dag met de vroegste tour naar de Antelope Canyon hebben we bijvoorbeeld toch de geplande Wildcat Trail laten schieten in Monument Valley. Om 10 uur was het te warm. Dus naar de Grand Canyon gereden, en naast het lopen daar ook heerlijk onder de bomen op Mather zitten lezen, dat was echt een verademing na alle hitte rond ‘de rode rotsen’, hoe prachtig ik het ook vond. Onze ervaring: het is heel leuk om veel plannen te maken, maar je zult zien dat het vaak toch weer anders loopt dan je van tevoren hebt bedacht :)
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

paulr schreef:
20 jul 2024, 22:25
RV op Atlatl plekken hebben volgens mij elektriciteit
Oh, dat zou mooi zijn. Was er vanuit gegaan dat alle plekken zonder elektra zouden zijn. Het is dus een veel drogere hitte, zoals in Spanje? Dat is inderdaad veel beter te verdragen.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

RenG schreef:
20 jul 2024, 23:05
Je kunt er natuurlijk rekening mee houden in je planning, maar wij kwamen bijvoorbeeld ook tot de conclusie dat we niet 4 dagen achter elkaar om 7 uur ergens wilden zijn, het is tenslotte vakantie.
Daar zal ik in mijn planning nog maar eens naar kijken, want iedere dag zo vroeg opstaan, dat zal zeker niet lukken. Denk niet dat ik de kids daar een enorm plezier mee doe. Ze vinden wandelen gelukkig erg leuk en zeker als er iets avontuurlijks te beleven is. Dat zit wel goed als ik de plaatjes zie en de verhalen hoor/lees. Echter iedere dag heel vroeg op wordt wel te zwaar en het is inderdaad vakantie...
1N9R1D
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door 1N9R1D »

RogierS schreef:
21 jul 2024, 16:59
…want iedere dag zo vroeg opstaan, dat zal zeker niet lukken. Denk niet dat ik de kids daar een enorm plezier m
Wij doen dit juist wel. Je moet toch in een nieuw ritme komen ivm het tijdverschil. Waarom zou je dan niet wakker zijn tussen 06.00 en 22.00 uur. Dan heb je de koelste en rustigste uren van de dag te pakken én je hoeft niet extra vroeg opstaan voor een zonsopgang.
Ik heb geen idee of we het gedurende de reis ook zo vol kunnen blijven houden, maar we gaan het zeker proberen. Uitslapen doen de dames thuis maar weer :lol:
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

1N9R1D schreef:
21 jul 2024, 17:27
Je moet toch in een nieuw ritme komen ivm het tijdverschil. Waarom zou je dan niet wakker zijn tussen 06.00 en 22.00 uur.
Hmmm; dat is ook een idee. Het valt in ieder geval te proberen....Jullie zijn daar nu aan het rondreizen? Benieuwd of het jullie lukt om dat ritme aan te houden. Succes daarmee en lekker genieten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer