Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Heb zojuist een uur de tips bekeken en een reactie zitten typen maar toen ik op "Verstuur" klikte moest ik ineens opnieuw inloggen en was mijn reactie verdwenen.

Morgen zal ik een nieuwe reactie posten, dat gaat me vanavond niet meer lukken, maar bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Herkenbaar. En heel vervelend! Ik neem me altijd voor om mijn bericht te kopiëren voordat ik het verstuur maar dat vergeet ik ook wel eens.

Ik heb ondertussen mijn bericht iets gewijzigd, met name de tikfouten.

Marianne
HillBillies
Amerikafan

@Inge
Thank voor de tip, ik zal er eens naar kijken!

@Martin & Marianne

*1 - MacKing ken ik (nog) niet, ik zal er eens naar kijken!

*2 - We slapen op Fruita en het idee was om via de Grand Wash Trail te lopen, maar het zal nu wel erg druk zijn op dat kleine parkeerplaatsje bij de start. We zullen zien, via de Cohab Canyon Trail lijkt me een lastige optie, geen parkeerproblemen maar wel 7 km enkel en ruw terrein.

*3 - Éen keer voor de sunset (Grand View) en één keer voor de sunrise (Mesa). Ik zal je 2019 verslag eens lezen om te kijken waar jullie zaten in Arches voor de sunset.

*4 - Noted!

*5 - Qua temperatuur zou de SKT inderdaad beter zijn in de ochtend, even afwachten. De route Peach Springs/Oatmen/Kingman (+WalMart)/Lake Havasu gaat ook wel even duren. Fietstip neem ik mee!

*6 - Campground is San Francisco RV Resort, dus we zitten al aan de "goede" kant van de Golden Gate.

*7 - Ik zie dat General Sherman aan de Congress Trail ligt, dus dat komt goed!

*8 - Tja, de laatste dag Yosemite spookt al de hele tijd door m'n hoofd, de route is natuurlijk gewijzigd door de North Pines loterij waardoor de Tioga Road ineens toegevoegd werd. Het advies dat ik kreeg was om zoveel als mogelijk in de Valley te overnachten maar ik snap je punt. Ik had al een campground in Beatty gepakt waar we nog heel laat in kunnen checken om zoveel mogelijk tijd voor Tioga Road te hebben. Is Lee Vining meer de moeite waard dan een extra dag Valley? Ik duik hier nogmaals in!

*9 - De Fiery Furnace ranger-guided tour in Arches staat sowieso op het programma, alleen die kun je pas 7 dagen van tevoren reserveren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

HillBillies schreef:
25 jun 2024, 07:42
Is Lee Vining meer de moeite waard dan een extra dag Valley?
Nee. Het gaat puur om de overnachting in Lee Vining. Daar overnachten geeft je meer tijd voor de Tioga Road.
Maar je hebt dan minder tijd voor de vallei. Als je daar alleen Mirror Lake op de planning hebt staan zou je de rest van de dag kunnen gebruiken voor de Tioga Road. Dat geeft je daar ook tijd voor bijvoorbeeld de Pothole Dome. Zie ons 2019-verslag daarvoor. Daarnaast zou je dan de volgende dag nog naar Bodie en Mono Lake kunnen gaan. Of nog weer naar Tuolumne Meadows. Het zou mooi zijn als je daar of net buiten het park zou kunnen kamperen maar dat zal wel niet lukken.

Als je voldoende plannen hebt voor de vallei is de huidige planning natuurlijk prima.

Zie ons 2019-verslag voor de Tioga Road en de omgeving van Lee Vining (1,2, en 3 september). Wij hadden toen een overnachting in zowel Tuolumne Meadows als in Lee Vining. En zie ons 2013-verslag voor Bodie en Mono Lake.

Marianne
HillBillies
Amerikafan

Afgelopen vrijdag weer geland op Nederlandse bodem na een fantastische maand in Amerika!
Graag deel ik hieronder mijn ervaringen:

Dag:
1 - 14.10 Aankomst Las Vegas vanuit Schiphol
Na het landen en zo'n twee uur wachten bij de douane met een Uber naar de Venetian, Palazzo Tower. We hebben Luxury Two Queen kamer met uitzicht op de Sphere. Rond 6 uur even naar de mall, stukje over de Strip, daarna wat drankjes gekocht bij de Walgreens en op de kamer voor het raam naar de Sphere zitten kijken. Prima ruime kamers van bijna 70m2 in een prima hotel gelegen aan de noordzijde van de Strip.
2 - Las Vegas
Vroeg wakker dus vroeg op pad: We lopen naar downtown Vegas om te ontbijten bij Vicky's Diner, daarna naar Fremont Street en Pawn Stars. In de namiddag wat gezwommen bij het hotel en in de avond over de Strip gelopen (tot de New York, New York (3/6km)) en weer terug.
3 - Las Vegas - Lake Mead
Wekker gezet om ons in te schrijven voor de Fiery Furnace Ranger tour, met succes. Daarna ontbijten bij Denny's aan de Strip en nog even naar de tuinen van de Bellagio, daar was het gisterenavond te druk. 13.00 worden we opgehaald door RoadBear en gaan we de camper ophalen. Terwijl we naar RoadBear rijden krijgen we allemaal een waarschuwing op onze telefoon: Extreme weather, flash floods. Na een korte uitleg kunnen we op pad en dan gaan gaat het ook direct heel hard regenen. De eerste meters in zo'n groot ding zijn sowieso al wennen maar nu is het helemaal spannend! We doen boodschappen bij de Walmart en arriveren vroeg in de avond bij Lake Mead RV Village waar we een Lake View plek hebben. Mooie ligging, het ziet er keurig uit. Hier laden we de koffers uit en leren we de camper wat beter kennen, we maken geen gebruik van de faciliteiten dus geen oordeel over.
4 - Lake Mead - Zion
Hooverdam in de ochtend (alleen vanaf de brug bekeken), daarna naar Valley of Fire voor een klein rondje rond de Elephant Rock. Bijna alle trails zijn gesloten vanwege de warmte en het is er ook echt heet. Daarna door naar Zion, we kopen direct een Tunnel Permit voor de route naar Bryce en rijden naar de Watchman campground, we hebben plek B049. Mooie plek op zo'n 20 meter afstand van de rivier waar de kinderen kunnen zwemmen (alleen niet kopje onder ivm een bacterie in het water). Einde middag lopen de de Watchman Trail.
5 - Zion
We staan om 05.50 in de rij voor de Shuttle maar het is al zo druk dat we niet met de eerste maar met de tweede bus naar de Narrows rijden. Heerlijk rustig nog dus we hebben alle tijd voor de wandeling en foto's te maken waar niet 100 andere mensen opstaan. Na een korte pauze bij de camper maken we ons op voor Angels Landing maar zodra we aan de wandeling beginnen komt ook de regen en onweer. Bij aankomst op Scout Lookout zien we mensen zich aan de kettingen proberen omhoog trekken, de paden zijn glad van de slijk/modder dus ze glijden continu uit. Wij voelen de benen inmiddels ook wel en het dondert nog af en toe, we besluiten het laatste stuk niet te doen.
6 - Zion - Bryce
Via Mt. Carmel Tunnel rijden we in de ochtend naar Ruby's Inn waar het weer hard begint te regenen als we aankomen. Tegen de tijd dat het droog is hebben we niet genoeg tijd voor de Peekaboo loop dus we nemen de bus en lopen van Sunrise naar Sunset point. Grote gunstig gelegen camping net buiten Bryce met een shuttlestop voor de deur. Extra betaald voor een voorkeursligging (plek 140) zodat we niet ver hoeven te lopen naar de faciliteiten en de bus. Prima camping.
7 - Bryce - Torrey
We lopen Navajo Loop & Queens Garden in de ochtend, daarna via UT-12 naar Wonderlands RV park in Torrey. We stoppen bij Kodachrome Basin voor een wandeling van een uur en Head of the Rocks overlook. Deze kleine camping ligt op de aansluiting van de UT12 op de UT24 en ziet er erg netjes verzorgd uit.
8 - Torrey - Capitol Reef
We rijden vroeg in de ochtend eerst naar het Panorama Point en daarna naar de Hickman Bridge trail waar we de camper nog nét kunnen parkeren en lopen de trail. Daarna klein stukje rijden naar Fruita campground, we hebben plek C051. Prachtige plek in het hoekje bij de orchard. Ik loop even met m'n oudste zoon (2.5/5km in de brandende zon) naar het Visitor Center voor wat informatie over de Sulphur Creek wandeling en om te vragen waarom er geen "reserved" bord bij onze plek hangt en bij alle andere plekken wel. Naast de uitleg van de ranger en de bevestiging dat de plek voor ons is krijg ik de waarschuwing dat er erg slecht weer voorspeld wordt in de namiddag, of ik de voorspellingen goed in de gaten wilde houden voordat we gingen starten. Eeuh ja hoe dan? Je hebt daar geen bereik op de campground. Via Gifford House met wat taartjes terug naar de rest van het gezin en na wat overleg besluiten we deze wandeling helaas te skippen. Het is heet en om nu weer 2.5 km naar het Visitor Center te lopen om daar via de wifi de weersvoorspellingen te bekijken is wat teveel van het goede.
9 - Capitol Reef - Moab
We rijden vroeg naar Little Wild Horse Canyon en starten de wandeling, echter staat er bij de ingang direct ruim een halve meter water in de canyon. We hadden oude schoenen bij voor de Narrows maar die hebben we al weggegooid en we gaan niet met onze goede wandelschoenen door het water klossen. We kunnen er gelukkig om-overheen klauteren maar na een uur komen we weer bij een stuk met een flinke laag water erin, nu kunnen we er niet omheen en draaien om. We rijden naar het Grand View Point in Canyonlands waar het zo warm is dat er bijna geen fatsoenlijke foto te maken is, de hele vallei is bedekt met een blauwe waas. We rijden naar de campground, Moab Canyonlands Gateway. Ruime camping met veel offroaders die er met hun Polarissen regelmatig op uit trekken om te crossen, een mooi gezicht.
10 - Moab
Om 07.45 rijden we Arches binnen, gelukkig is het helemaal niet druk en kunnen we na een paar minuten wachten de tickets op gaan halen bij het Visitor Center voor de Fiery Furnace tour die om 09.30 start. Erg leuke wandeling, om 12.00 zijn we klaar. Even wat eten in de camper, flessen weer vullen en op naar de volgende: Delicate Arch (op het warmste moment van de dag, gelukkig trekken er af en toe wat wolken over). We lopen naar de Arch, maken wat foto's en besluiten dat het mooi is geweest voor vandaag, terug naar de campground om de rode stof van ons af te spoelen in het zwembad!
11 - Moab - Monument Valley
Op tijd naar de Mesa Arch voor de sunrise van 06.15 maar het is erg bewolkt, geen sunrise te zien helaas. Even terug naar de campground om nog 1.5 uur te slapen en dan rijden we naar de Twin Rocks in Bluff waar we lunchen. We rijden naar Gouldings campground in Monument Valley en stoppen onderweg bij Mexican Hat en Forrest Gump Point. Campground is niets bijzonders maar de excursie van morgenvroeg vertrekt hier dus prima.
12 - Monument Valley - Page
05.30 worden we opgehaald voor de Sunrise tour, erg leuk met veel uitleg over de buttes en de benamingen. Ondanks de bewolking mooie foto's kunnen maken. Via Horseshoe bend naar Wahweap campground in Page. We krijgen een mooie plek op de A-loop (omdat we een slide-out hebben zeggen ze) en dat is prima, maar 10 minuten lopen naar de swimming spot. Mooie camping met een schitterende ligging.
13 - Page
09.50 rijden we met de jeep naar Upper Antelope Canyon, om 10.15 lopen we binnen, prachtig foto's kunnen maken. Daarna nog even naar de Glen Canyon Dam en dan zwemmen we in het meer.
14 - Page - Grand Canyon
Via Desert View, Lipan-, Moran- en Grand View point naar Trailer Village RV park. Campground ligt wat wat ver (10 minuten lopen) van de faciliteiten maar de ligging onder een boom met een full hookup compenseren dat ruimschoots, we hebben een douche bij tenslotte. We lopen naar Mather Point voor de sunset (en we zijn niet de enigste, wat een drukte!) Prachtige sterrenhemel, de melkweg is goed te zien.
15 - Grand Canyon
09.15 gaan we met Maverick Helicopters de lucht in voor de Canyon Spirit tour van 45 minunten, adembenemend mooi! In de middag nemen we de bus en lopen de South Kaibab Trail tot het Ooh-Aah point.
16 - Grand Canyon - Lake Havasu
Eerste stop, Seligman. We lopen wat rond, bezoeken de shop van Delgadillo en kopen wat souvenirs. Daarna door naar Peach Springs maar dit blijkt een nutteloze stop. We zullen wel verkeerd zitten maar geen idee wat hier te zien is of waarom dit op Radiator Springs zou lijken van Cars. Via de General Store in Hackberry en Kingman rijden we naar Oatmen. Leuk weggetje met de camper, 191 krappe bochten, heerlijk! We kijken een cowboyshow en dan naar Lake Havasu, Campbell Cove RV Resort. Campground staat voor een groot gedeelte vol met mensen die er een heel seizoen blijven staan en de meeste zijn er nu niet dus het is heerlijk rustig, kinderen hebben het zwembad voor zichzelf. Hoop activiteit op het meer met allerlei boten.
17 - Lake Havasu - Palm Springs
In de ochtend eerst even naar de London Bridge en dan rijden we Californië binnen. Saaie weg dus de cruise control op 68 MPH en meters maken! Halverwege de middag arriveren we op de campground (KOA Palm Springs) en hier is werkelijk niets te doen. Grote camping maar bijna leeg, ontzettend heet en een saai zwembad volgens de kinderen. Geen aanrader. Het plan was om tegen de avond naar Joshua Tree/Black Rock campground te rijden om naar de sterren te gaan kijken maar ik zie wat bewolking aankomen en ook de radar geeft aan dat het vanavond/vannacht bewolkt gaat worden. De airco wint het van de bewolkte lucht, ik annuleer Black Rock en we gaan uit eten in Palm Springs. Op donderdagavond staan er allemaal kraampjes op de weg dus er is genoeg te zien. Als we bij de camper zijn is het inderdaad bewolkt en blijkt dat we de goede keuze hebben gemaakt.
18 - Palm Springs - Los Angeles
In de ochtend naar Joshua Tree, we moeten ze wel even zien natuurlijk! We rijden om 11.00 naar Los Angeles en arriveren om 14.00 op de campground, Hollywood RV Park. Alles in een Hollywood thema, erg leuk om te zien. We nemen een Uber naar Santa Monica Blvd/Pier waar we de avond volmaken.
19 - Los Angeles
We starten de dag bij Beverly Hills Garden Park en vanuit daar nemen we de hop on-off. Eerst naar Hancock Park waar de het La Brea Tar Pits Museum bezoeken wat erg leuk was. Daarna naar de walk-of-fame en Madame Tussauds (aanrader!). De dag vliegt voorbij dus hierna terug naar de campground.
20 - Los Angeles - Santa Barbara
Om 09.00 rijden we naar Malibu, onderweg worden we ingehaald door een paar brandweerauto's. Als we bijna bij Malibu zijn denken we eerst aan een grote brand, we kunnen de zee niet eens zien. Het was alleen geen brand maar dichte mist, niets maar dan ook niets te zien van de oceaan. Ondanks dat is het gruwelijk druk en ik kan de camper nergens parkeren dus we draaien om en rijden richting Santa Barbara via de PCH. Onderweg is de mist af en toe weg en dan ziet de het er prachtig uit. We slapen op Sunrise RV park, kleine campground aan de 101. Ziet er voor de rest netjes uit maar je hoort het verkeer wel als je buiten zit. We komen hier ook niet om bij de camper te zitten en gaan naar State Street waar we wat drinken. Het fiësta festival was helaas net afgelopen.
21 - Santa Barbaba - Morro Dunes
We wilden eigenlijk nog naar het strand maar bij het inpakken kwam ik erachter dat er een blik frisdrank was gesprongen in de bagageruimte dus dat moest opgeruimd worden. We slaan het strand over en rijden naar Solvang, little Denmark. Leuke stop! Daarna door naar Pismo Beach maar het is mistig en nog geen 20°. Heel even het strand op maar het water is zoals verwacht ijskoud dus snel weer in de camper en naar Morro Bay waar het, hoe kan het ook anders, mistig en koud is. We gaan nog wel even naar het strand maar er is, op een paar surfers na, niets te doen.
22 - Morro Dunes - Monterey
We slapen 200 meter van de Morro Rock af en waar we hem gisteren niet eens konden zien is de mist heel eventjes weg als we opstaan en zien we hem in volle glorie (voor een half uurtje). Om 08.30 richting Monterey, om 11.45 worden we verwacht bij de boot voor de whale watching tour. Het was ontzettend mistig en koud, de tour duurde 3 uur en dat was te lang. Door de harde wind schommelde de boot enorm en veel mensen hingen over de railing. Wel walvissen gezien gelukkig en de haven is prachtig met al die zeeleeuwen! De campground was Monterey Fairgrounds RV Park en dit is geen aanrader, om 05.00 gaan de vliegtuigen al vliegen en de landingsbaan ligt op zo'n 500 meter van de camper. Dat had ik niet gezien bij het boeken!
23 - Monterey - San Francisco
Vroeg in de ochtend rijden we de 17-mile drive, het is heerlijk rustig op de weg dus we kunnen overal makkelijk stoppen en foto's maken. Gelukkig nu eventjes geen mist! Bij Pebble Beach nog even wat souvenirs kopen en naar de 18th hole kijken, daarna richting San Francisco waar we de camper neerzetten bij San Francisco RV Resort. Ik heb extra betaald voor een Premium Oceanview plek maar bij aankomst, hoe kan het ook anders, mist en koud! Wel pal aan de oceaan met winkels op loopafstand. Met de Uber naar de Pier en om 15.50 varen we naar Alcatraz waar we een tour doen. Om 19.00 terug bij de camper en dat gaat het toch echt gebeuren, de kachel gaat aan, het is nog geen 15° binnen! Wat een tegenvaller, ook geen sunset te zien!
24 - San Francisco
In de ochtend met de Uber naar California Academy of Sciences waar we precies om 09.30 zijn als ze open gaan. Aanrader! Daarna met de hop on-off de Golden Gate over waar we even uitstappen en wat eten/drinken. De bus weer in en we stappen uit vlakbij Lombard Street waar we bijna een kilometer de helling oplopen naar het bekende 1000 block. De cable cars rijden wel maar als we op willen stappen komt er een hele tijd geen dus we lopen terug naar de busstop en nemen de bus naar Pier 39. Via het aquarium en het Exploratorium (waar we helaas weinig tijd hadden, was erg leuk voor de kinderen) terug naar de camper. We zien de walvissen, ondanks de mist, vanuit onze camper zwemmen in de oceaan en zien er meer dan tijdens de tour van gisteren!
25 - San Francisco - Sequoia/Kings Canyon
Via Fresno rijden we naar Lodgepole, laatste 60km zijn erg leuk om te rijden! We staan op nr. 26, wederom een erg mooie plek!
26 - Sequoia/Kings Canyon
We lopen in de ochtend de Congress Trail (mooie wandeling) en in de middag lopen we naar de Tokopah watervallen.
27 - Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
We rijden vroeg weg uit Sequoia via Fresno (boodschappen doen), Tunnel View en Bridalveil naar Yosemite Valley. Wat een drukte bij het binnenkomen, file van 1.5 uur. We zijn pas om 16.30 op onze plek, we staan op North Pines, pal aan de rivier op nr. 109, prachtige locatie.
28 - Yosemite
Om 07.00 met de eerste bus naar de Valley Lodge voor een ontbijt, om 8.30 met de one-way bus naar Glacier Point waar we beginnen aan de Panorama Trail. Via de John Muir trail (Mist trail was dicht voor werkzaamheden) lopen we terug naar de camper. Schitterende wandeling!
29 - Yosemite
We lopen in de ochtend 5 km door Yosemite, om 12.00 moeten we de camper verzetten naar Upper Pines. We hebben plek 15, helaas zijn ze in het bos naast ons allemaal bomen om aan het kappen en grondwerk aan het verrichten waardoor het wel wat stoft (ondanks dat ze dat met sproeiwagens tegen proberen te gaan). We gaan nog even naar Curry Village voor wat laatste boodschappen. Mirror Lake staat al droog en we krijgen te horen dat het niet echt de moeite is daarheen te gaan (en de kinderen hebben ook niet echt meer zin om te wandelen na gisteren).
30 - Yosemite - Beatty
We vertrekken om 06.30 en rijden de Tioga Road op waar het nog heerlijk rustig is, alle tijd om rond te kijken. We stoppen bij Olmsted Point en Tenaya Lake, daarna lopen we de Soda Trail bij Tuolumne Meadows. Via Bishop en de CA395,168 (leuke smalle weg met veel bochten),266 en de 95 naar Beatty waar we rond 16.00 arriveren op Death Valley RV Park. Basic campground met nette wc en douche waar je gebruik mag maken van het zwembad van het hotel. Propaantank vullen in het dorp en dan beginnen met inpakken!
31 - Beatty - Las Vegas
Om 8.00 richting Vegas, 10.15 leveren we de camper in bij RoadBear. 11.00 met de gratis transfer naar het vliegveld en iets na vieren de lucht in.
32 -
aankomst in Nederland om 11.15

Wat ik geleerd heb:

Camper:
We hadden een RoadBear C26-28, Four Winds met 4000 mijl op de klok.
Fantastisch ding, slideout, luifel, fijne douche, mooi uiterlijk (oei wat zijn die stickers lelijk op zo'n Cruise America, en dat hondje op de deur pfff. Ieder z'n ding natuurlijk), heel weinig rammeltjes of piepjes, fijne wegligging (met één handje aan het stuur met 72 MPH op de interstates, maar ook met gemak door de smalle bochtige weggetjes naar bijvoorbeeld Sequoia, nooit aan de kant gehoeven omdat er auto's op de bumper zitten. Paar kleintje puntjes:
- Stuur stond een paar graden scheef als ik recht vooruit reed (maar daar wen je snel aan). Uitlijnen tijdens de trip was niet nodig heb ik THL doorgegeven.
- Het sleuteltje van de compartimenten brak na een kleine week af. THL gebeld en een paar dagen later kon ik bij een RV shop een nieuwe sleutel halen.
- Het drukknopje van de grijswatertank stopte ermee na een kleine week. THL bood aan een shop te zoeken die dit kon repareren maar omdat we meerendeels full hookup hebben heb ik hiervoor bedankt, geen zin om een halve dag bij een garage te staan.
- Tijdens de 5 dagen zonder hookup (Sequoia en Yosemite) ging de tweede nacht ineens de CO2 meter piepen. Het voltage van de camper was gezakt naar 5.5 Volt. Ondanks dat we veel buiten leven en weinig lampen aan hebben kan het zonnepaneel het niet bijhouden. Bij het inleveren even nagevraagd of dit normaal is: Het schijnt dat de nieuwste modellen een all-electric koelkast hebben en dit is dus normaal.

Route:
Op de reisdagen prima qua lengte, in totaal bijna 5500 km gereden. Ook de voorlaatste, langste dag was prima te doen ondanks de lengte van ruim 450 km. De kust/PCH zou ik persoonlijk niemand aanraden in deze tijd van het jaar en als ik het opnieuw mocht doen was ik na Los Angeles naar Sequoia gereden en had ik de dagen elders gebruikt. Dit stuk was bedoeld voor de kinderen om lekker op het strand te liggen en in de zee te zwemmen maar met de mist en de temperaturen is dat geen doen. Voor ons niet althans. Ook hadden we enorm veel was op de voorlaatste avond na 5 dagen Sequoia/Yosemite dus de volgende keer de laatste twee avonden faciliteiten is wenselijk om de "inpakavond" wat minder stressvol te maken.

Maar... het is ons alle 4 goed bevallen dus volgend jaar gaan we waarschijnlijk terug! Rondje Denver, SLC-Seattle, SLC-SLC of iets anders? Nog geen idee. Maar ik wil iedereen bedanken voor de hulp en adviezen en hoop dat ik weer van jullie ervaringen en deskundigheid gebruik mag maken om ook hier een topvakantie van te maken!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Mooi uitgebreid verslag van jullie campervakantie.
Goed om te lezen dat het jullie bevallen is.
Hartelijk dank voor het willen delen op het forum.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi verslag! Fijn dat het goed bevallen, ondanks het slechte weer zo hier en daar. En jammer van de mist. Het is een bekend fenomeen (met als het koude zeewater) mar je kunt meer of minder pech hebben.
In Yosemite is augustus al redelijk laat voor de watervallen en Mirror Lake; normaal gesproken zou ik aan aangeraden hebben om dat in het begin van de route te doen, maar daarvoor was het al te laat.
Bij Valley of Fire is wandelen inderdaad niet of nauwelijks mogelijk in de zomer, maar hebben jullie ook de weg naar White Domes niet gereden? Misschien dan voor een volgende keer. :thumbup:
Bijzonder dat het zo druk was in Yosemite; gold de toegangsreservering nog?
Wat je schrijft over de was begrijp ik niet, zowel bij Lodgepole als bij Yosemite (in Housekeeping Camp) is een laundry.

Leuk om te lezen dat jullie al weer plannen maken voor volgend jaar. Wacht daar niet te lang mee als je weer met een camper wilt, want hoe eerder je boekt hoe goedkoper. En voor bijvoorbeeld Yellowstone kun je nu al campings boeken.

Marianne
Maike
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Maike »

Klinkt als een heerlijke reis!

Waar had je de camper gehuurd als ik vragen mag?
HillBillies
Amerikafan

@Martin & Marianne

De mist was wel echt een domper, om 19.00 binnen in de camper zitten met de kachel aan hadden we zeker niet verwacht!

Door de inloting voor de North Pines loterij was de route omdraaien ook geen mogelijkheid, dit was de enigste beschikbare plek toen ons tijdsvak aan de beurt was en ik ben al heel blij dat er überhaupt een plekje was. Het was prachtig hoor, Panorama Trail was erg indrukwekkend maar ik snap dat de watervallen eerder in het seizoen nog indrukwekkender zijn! Was ook jammer dat de Mist Trail dicht was, althans tot 15.30 maar we waren al om 14.00 klaar met de Panorama Trail.

De White Domes road hebben we inderdaad niet gereden, was wel een mogelijkheid geweest zie ik nu! We zijn rechtstreeks vanuit de Elephant Rock bij Crystal de I-15 opgereden.

We reden rond half 3 Yosemite binnen en er gold zeker nog een toegangsreservering alleen deze heeft geen tijdsvak zoals bij Arches.
Ook hadden veel mensen hadden geen reservering maar stonden wel in de rij, waarschijnlijk in de hoop dat ze precies om 16.00 bij het poortje waren. Op het laatst moesten ze dus de rij uit want het was nog net geen 4 uur en krampachtig de auto aan de zijkant parkeren om vervolgens weer in te voegen. De rangers hadden soms ook wel ruim 5 minuten nodig per auto, geen idee waarom dat was, wij waren binnen een minuut het poortje voorbij. Vond het wel een opmerkelijk gezicht, ook in de vroege ochtend was het een drukte van jewelste (voor 05.00) en er sliepen zelfs mensen op het asfalt die geen verblijf in het park hadden.

Mbt het wassen, klopt! Alleen in Lodgepole was het nog niet echt nodig om te wassen (achteraf dus beter wel kunnen doen) en bij Yosemite kwamen we erachter dat we dik 20 minuten moesten lopen naar Housekeeping camp met de volle tassen óf met de vieze sokken de bus in moesten (geen optie). Daarnaast moet je dan wachten bij de wasmachine/droger en dan ben je zo een paar uur verder en dat is zonde van de tijd.
Bij een commerciële campground is dat toch iets dichterbij (en waarschijnlijk minder druk) en loop je gewoon terug naar de camper als de machine zijn werk doet. Maar weer een les voor volgend jaar: zodra je kunt wassen, wassen! Nu moesten we op de laatste avond nog 8 of 9 tassen wassen en drogen (al bleek achteraf dat de handdoeken etc. vies ingeleverd konden worden bij RoadBear, maar dit is wel zo fris).

@Maike
Camper.nl van Travelhome.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mooi uitgebreid verslag! Bedankt voor het delen! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer