Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.
Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.
Bedankt @paulr , het is een beetje puzzelen, dit geeft nieuwe ideeën.
Ik zag dat je ook met camper reist. Wat is jouw ervaring met de dunraven pass en een camper?
Ik zag dat je ook met camper reist. Wat is jouw ervaring met de dunraven pass en een camper?
Laatst gewijzigd door MatthioP op 14 jul 2024, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat er vb vertragingen kunnen zijn door bizons op de weg, onvoorziene werken op de weg (ik las net in reisverslag Marianne over de auto die nieuwe witte lijnen trekt op de baan) of een geyser die net wat langer wacht om uit te barsten of volle parkeerplaats en daardoor verder lopen.
Wel, het lijkt nu inderdaad wat heen en weer rijden. Met de suggestie van Paulr is het wel iets minder ver terugrijden naar Canyon.Martin & Marianne schreef: ↑14 jul 2024, 21:57Ik zou me voor kunnen stellen dat het mwt jouw indeling niet zo gek is om de tweede nacht Canyon te vervangen door Madison. Je hoeft dan niet meer terug te rijden naar Canyon.
Hoe rij je naar Bear Lake, weer via Grand Teton?
Marianne
Ik zet moose falls bij op de lijst om te bezoeken!
Om je vraag ge beantwoorden: het idee was om via west Yellowstone en de snellere I 15 baan naar Bear lake te rijden eigenlijk. Deze route leek toch sneller te rijden. Ben er nog nooit geweest
Jullie zijn meer ervaren, maar in de NPS app kan je ook enkele voorspellingen van geysers zien, lijkt me handig.
De Dunraven Pass is nauwelijks een pas te noemen (vanaf Canyon zijde). Richting Roosevelt zijn wat steilere stukken en meer bochten. Wij rijden er met de maximum snelheid (35, 40) overheen. Wel met een truck camper, dat rijdt fijner. Maar vorige maand konden we de C30 die achter ons reed niet afschudden
stel je niet teveel voor van bergpassen of “gevaarlijke wegen” in de USA. Niet te vergelijken met wegen in de Alpen of Noorwegen.
Voor de OF regio: plan gewoon voldoende tijd zoals Marianne aangeeft. Wij waren er vanaf Colter abay rond een uur of 11 (eerst onderweg West Thumb gedaan). Koffie in de Lodge (goede koffiebar op de 1e verdieping, beter dan bij zelfbediening). Vervolgens naar visitor center voor de tijden. Wandeling en lunch ongeveer op deze tijden afgestemd, maar zelfs dan moet je geluk hebben.
Uiteindelijk hebben we trouwens beide keren dat we in Yellowstone waren het schema ter plekke vanwege diverse redenen toch wat omgegooid. Dat had inderdaad met het weer te maken of met spontane andere ideeen. Daardoor toch af en toe ook ongepland heen en weer gereden. Ontkom je volgens mij niet aan…..

Voor de OF regio: plan gewoon voldoende tijd zoals Marianne aangeeft. Wij waren er vanaf Colter abay rond een uur of 11 (eerst onderweg West Thumb gedaan). Koffie in de Lodge (goede koffiebar op de 1e verdieping, beter dan bij zelfbediening). Vervolgens naar visitor center voor de tijden. Wandeling en lunch ongeveer op deze tijden afgestemd, maar zelfs dan moet je geluk hebben.
Uiteindelijk hebben we trouwens beide keren dat we in Yellowstone waren het schema ter plekke vanwege diverse redenen toch wat omgegooid. Dat had inderdaad met het weer te maken of met spontane andere ideeen. Daardoor toch af en toe ook ongepland heen en weer gereden. Ontkom je volgens mij niet aan…..
Even terugkoppelen naar dit topic nu we 4/5 van de reis zijn.
Wat we opmerkten:
- in California is tanken merkelijk duurder dan andere staten
-in California kan je plastic flesjes met juiste teken binnenbrengen en leeggoed terugkrijgen in speciale punten. Dit kan niet in andere staten.
- voor tanken gebruiken we google maps, zet het internet aan, ga naar zoeken langs route, kies voor tankstations, dan zie je de tankstations langs je route en welke prijs ze hanteren voor brandstof.
- in sequoia national park deden we de trail of the seqouias vanaf 14u. We zagen halfweg de route rond 16u op 3 verschillende punten een beer! Echt prachtig. De trail zelf is ook geweldig!
- the narrows in zion is zelfs s morgensvroeg al druk.
- in Bryca Canyon is de peekaboo loop trail is een mooie toevoeging aan de combi van de navajo loop en queens garden trail als je 5u wil wandelen.
- we deden zowel upper als lower antelope canyon. Onze voorkeur gaat uit naar lower antelope canyon, er is iets meer volk, maar je bent langer in de canyon, de gids geeft veel meer uitleg en trekt zelfs foto’s voor jou en van jou. En dat leek bij de meeste gidsen zo te zijn. Ook is er iets met dino’s aan het begin van de tour en aan het einde demonstratie hoe een canyon ontstaat.
- Roam America horseshoe bend is een prachtige RV campground in Page. Helemaal vernieuwd, goede bathrooms, en mooi uitzicht op het woestijngebied (ook vanuit het zwembad). De goedkoopste laundry die we tegenkwamen tot nu toe. Ideale ligging ook.
We hebben momenteel het geluk dat we meereizen of dat er onweer met ons meereist en s nachts regent waardoor page tot en met moab goed afkoelt s avonds.
Wat we opmerkten:
- in California is tanken merkelijk duurder dan andere staten
-in California kan je plastic flesjes met juiste teken binnenbrengen en leeggoed terugkrijgen in speciale punten. Dit kan niet in andere staten.
- voor tanken gebruiken we google maps, zet het internet aan, ga naar zoeken langs route, kies voor tankstations, dan zie je de tankstations langs je route en welke prijs ze hanteren voor brandstof.
- in sequoia national park deden we de trail of the seqouias vanaf 14u. We zagen halfweg de route rond 16u op 3 verschillende punten een beer! Echt prachtig. De trail zelf is ook geweldig!
- the narrows in zion is zelfs s morgensvroeg al druk.
- in Bryca Canyon is de peekaboo loop trail is een mooie toevoeging aan de combi van de navajo loop en queens garden trail als je 5u wil wandelen.
- we deden zowel upper als lower antelope canyon. Onze voorkeur gaat uit naar lower antelope canyon, er is iets meer volk, maar je bent langer in de canyon, de gids geeft veel meer uitleg en trekt zelfs foto’s voor jou en van jou. En dat leek bij de meeste gidsen zo te zijn. Ook is er iets met dino’s aan het begin van de tour en aan het einde demonstratie hoe een canyon ontstaat.
- Roam America horseshoe bend is een prachtige RV campground in Page. Helemaal vernieuwd, goede bathrooms, en mooi uitzicht op het woestijngebied (ook vanuit het zwembad). De goedkoopste laundry die we tegenkwamen tot nu toe. Ideale ligging ook.
We hebben momenteel het geluk dat we meereizen of dat er onweer met ons meereist en s nachts regent waardoor page tot en met moab goed afkoelt s avonds.
Dank voor al je tips, Matthio. Fijn dat je dat gedaan hebt; heb weer wat zaken aan mijn roadbook toegevoegd c.q. bevestiging gevonden in hetgeen je aangegeven hebt. Thanks!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1449 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 7 Reacties