Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis vimo: Reisschema advies
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Reis vimo: Reisschema advies
De Tiogaroad is toch gesloten in oktober? Volgens mij heeft topic starter het over een reis in oktober/ november.
TS is rond 24 oktober in Yosemite. De Tioga pass is de afgelopen jaren begin/half november gesloten. Wat niet wil zeggen dat dat nu ook weer zo is natuurlijk.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
Anonymous123
Hier heb ik rekening mee gehouden. Ik ga er vanuit dat hij vast nog wel open is, maar de kans bestaat natuurlijk altijd dat hij wel dicht is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een risico. Ik had al aangeraden om de route om te draaien.
Maar ook dit voorstel is niet echt aan te raden: vanuit Furnace Creek is het ongeveer 2 uur rijden naar Lone Pine, dat zul je dus grotendeels in het donker doen.
Marianne
In een eerder bericht schreef je dat je van Lone Pine terug wilde rijden naar DV.vimo schreef: Daarom geef ik eigenlijk ook al, 1 bericht hierboven, dat ik vanuit Las Vegas vroeg weg zal rijden en dan alle bezichtigingen zal doen en dan tegen de avond, na zonsondergang, naar het hotel ga.
De volgende dag rij ik dan direct richting Bishop, en was zeker niet van plan terug te rijden naar DVSorry als ik die suggestie gewekt had
Maar ook dit voorstel is niet echt aan te raden: vanuit Furnace Creek is het ongeveer 2 uur rijden naar Lone Pine, dat zul je dus grotendeels in het donker doen.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik blijf het zeer onverstandig vinden om deze weg in het donker te rijden. Als je in Lone Pine overnacht, zou ik tijdig uit DV vertrekken en de zonsondergang bij Alabama Hills meenemen. Dan moet je niet over een bergpas om (veilig) bij je hotel te geraken.vimo schreef: tegen de avond, na zonsondergang, naar het hotel ga.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
Anonymous123
Martin & Marianne schreef:Het is een risico. Ik had al aangeraden om de route om te draaien.
Marianne
Ik had deze route voornamelijk gekozen dat het makkelijker was om de auto in L.A. op te halen, en bij aankomst in San Francisco eerst de koffers naar hotel te brengen en dan de auto terug te brengen.
Vond vorige keer het OV meer dan voldoende daar om overal te komen.
Maar ik zal nog een keer overwegen om inderdaad de route om te draaien, dat die er zo uit zal zien(huur ik wel auto van begin tot einde, maar ach dan kan je wel over Lombard Street rijden
dag 01 (ZA30/9) San Francisco
dag 02 (ZO1/10) San Francisco
dag 03 (MA2/10) San Francisco
dag 04 (DI3/10) San Francisco
dag 05 (WO4/10) San Francisco
dag 06 (DO5/10) San Francisco - Monterey
dag 07 (VR6/10) Monterey - Sequoia
dag 08 (ZA7/10) Sequoia
dag 09 (ZO8/10) Sequoia - Yosemite
dag 10 (MA9/10) Yosemite
dag 11 (DI10/10) Yosemite
dag 12 (WO11/10) Yosemite – Mammoth Lakes
dag 13 (DO12/10) Mammoth Lakes – Death Valley
dag 14 (VR13/10) Death Valley – Las Vegas
dag 15 (ZA14/10) Las Vegas
dag 16 (ZO15/10) Las Vegas
dag 17 (MA16/10) Las Vegas
dag 18 (DI17/10) Las Vegas
dag 19 (WO18/10) Las Vegas – Grand Canyon
dag 20 (DO19/10) Grand Canyon - Page
dag 21 (VR20/10) Page - Zion
dag 22 (ZA21/10) Zion
dag 23 (ZO22/10) Zion - Bryce
dag 24 (MA23/10) Bryce – Capitol Reef
dag 25 (DI24/10) Capitol Reef – Monument Valley
dag 26 (WO25/10) Monument Valley – Canyon de Chelly
dag 27 (DO26/10) Canyon de Chelly – Petrified Forerst
dag 28(V27/10) Petrified Forerst - Phoenix
dag 29 (ZA28/10) Phoenix
dag 30 (ZO29/10) Phoenix – Joshua Tree
dag 31 (MA30/10) Joshua Tree – Los Angeles
dag 32 (DI31/10) Los Angeles
dag 33 (WO1/11) Los Angeles
dag 34 (DO2/11) Los Angeles
dag 35 (VR3/11) Los Angeles – terugvlucht
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik weet niet wat jullie allemaal meenemen natuurlijk, maar je kan toch vanaf het vliegveld redelijk makkelijk in het centrum van SF komen met de BART. Afhankelijk van waar je hotel is zou je ook nog vanaf het BART station in de stad een taxi kunnen pakken naar het hotel. Dus eigenlijk zou je die 1e dagen helemaal geen auto nodig hebben. Wat ik zelf met zoveel dagen SF zou doen is op bv dag 4 of 5 de auto al ophalen (en dus 2 dagen parkeerkosten betalen) zodat je ook nog net buiten de stad wat kunt bekijken wat met het ov misschien niet zo makkelijk te doen is. Of bv de 49mile drive doen.
Persoonlijk zou ik de route gewoon doen hoe jouw het het fijnste lijkt. Natuurlijk is eerder in Yosemite komen een reëel veel grotere kans dat de tioga pass nog open is, maar ik zou niet de hele reis alleen daarvoor aanpassen. Je hebt dan juist weer meer kans op bv sneeuw bij de Grand Canyon en dergelijke. Maar dat is mijn mening. Beide kanten op wordt het mijns inziens een prachtige reis.
Persoonlijk zou ik de route gewoon doen hoe jouw het het fijnste lijkt. Natuurlijk is eerder in Yosemite komen een reëel veel grotere kans dat de tioga pass nog open is, maar ik zou niet de hele reis alleen daarvoor aanpassen. Je hebt dan juist weer meer kans op bv sneeuw bij de Grand Canyon en dergelijke. Maar dat is mijn mening. Beide kanten op wordt het mijns inziens een prachtige reis.
-
Anonymous123
Bedankt voor de tip over het autoverhaal. Ik neem zelf helemaal geen koffer mee, ik koop traditioneel daar alles en gooi 50% van al mijn kleding die ik nu heb weg(natuurlijk aan goed doel). Koop daar verder een koffer en de inhoud 
Ik laat de vliegtickets, de prijzen en tijden een groot deel meewegen in de beslissing die ik ga maken hoe ik deze route zal volgen.
Als het niet veel scheelt bekijk ik wel weer even opnieuw hoe of wat!
Kan toch pas half november boeken, dus heb nog tijd!
Ik laat de vliegtickets, de prijzen en tijden een groot deel meewegen in de beslissing die ik ga maken hoe ik deze route zal volgen.
Als het niet veel scheelt bekijk ik wel weer even opnieuw hoe of wat!
Kan toch pas half november boeken, dus heb nog tijd!
-
Anonymous123
Vraagje over Universal Studio's in Los Angeles.
Wanneer ik op hun site kijk, lijkt het allemaal wel erg op hun park in Orlando.
Is het de moeite om ook die te bezoeken of kan ik mijn geld beter besteden aan iets anders?
Vond overigens het park in Orlando wel leuk, maar hoop dan hier wel nieuwe dingen aan te treffen!
Wanneer ik op hun site kijk, lijkt het allemaal wel erg op hun park in Orlando.
Is het de moeite om ook die te bezoeken of kan ik mijn geld beter besteden aan iets anders?
Vond overigens het park in Orlando wel leuk, maar hoop dan hier wel nieuwe dingen aan te treffen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of er veel mensen zijn die zowel ervaring hebben met Orlando als LA, dus je kunt het beste de site eens goed bekijken en zien wat er wel en niet overeenkomt. Jij weet het beste wat je al gezien hebt en wat je leuk vindt dus je zult zelf de afweging moeten maken,
Als het je vooral om het filmdeel gaat zou je ook een studiotour bij Warner Bros of Paramount kunnen overwegen.
Marianne
Als het je vooral om het filmdeel gaat zou je ook een studiotour bij Warner Bros of Paramount kunnen overwegen.
Marianne
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het is toch wel anders dan Orlando, vooral de studiotour vond ik leuk. Er is nu ook Harry Potter gekomen in LA, dat heb ik in Orlando ook nog niet gezien. Ook komt er iets nieuws van the walking dead in LA. Je kunt de attracties vergelijken via de website. Het blijft prijzig, dus even vergelijken wat hetzelfde is nu.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
Anonymous123
Mijn 5 weken vakantie zal waarschijnlijk goedgekeurd worden voor volgend jaar oktober.
Was wel even kritisch, omdat ze mij niet wouden missen zo'n periode, maar gelukkig in goed overleg zou het moeten kunnen(en omdat ik het zo ver van te vore aangeef).
Schoonmoeder is ook al goedgekeurd, alleen mijn vriendin nog, maar die heeft nog geen vaste baan dus die moet het even aangeven tijdens sollicitatie's.
Dus ik ga weer vrolijk verder met de voorpret!
Planning nog steeds: rust - drukte - rust momenten.
Dit is momenteel de planning, na nog wat aanpassingen:
dag 01 (ZA30/9) heenvlucht – Los Angeles
dag 02 (ZO1/10) Los Angeles
dag 03 (MA2/10) Los Angeles
dag 04 (DI3/10) Los Angeles
dag 05 (WO4/10) Los Angeles – Joshua Tree
dag 06 (DO5/10) Joshua Tree - Phoenix
dag 07 (VR6/10) Phoenix
dag 08 (ZA7/10) Phoenix – Petrified Forest
dag 09 (ZO8/10) Petrified Forest – Canyon de Chelly
dag 10 (MA9/10) Canyon de Chelly – Monument Valley
dag 11 (DI10/10) Monument Valley – Capitol Reef
dag 12 (WO11/10) Capitol Reef - Bryce
dag 13 (DO12/10) Bryce - Zion
dag 14 (VR13/10) Zion
dag 15 (ZA14/10) Zion – Page – Grand Canyon
dag 16 (ZO15/10) Grand Canyon – Las Vegas
dag 19 (WO18/10) Las Vegas
dag 20 (DO19/10) Las Vegas
dag 21 (VR20/10) Las Vegas – Death Valley
dag 22 (ZA21/10) Death Valley – Mammoth lakes
dag 23 (ZO22/10) Mammoth lakes – Yosemite
dag 24 (MA23/10) Yosemite
dag 25 (DI24/10) Yosemite
dag 26 (WO25/10) Yosemite - Sequoia
dag 27 (DO26/10) Sequoia
dag 28(V27/10) Sequoia - Monterey
dag 29 (ZA28/10) Monterey – Santa Cruz
dag 30 (ZO29/10) Santa Cruz – San Francisco
dag 31 (MA30/10) San Francisco
dag 32 (DI31/10) San Francisco
dag 33 (WO1/11) San Francisco
dag 34 (DO2/11) San Francisco
dag 35 (VR3/11) San Francisco – terugvlucht
Was wel even kritisch, omdat ze mij niet wouden missen zo'n periode, maar gelukkig in goed overleg zou het moeten kunnen(en omdat ik het zo ver van te vore aangeef).
Schoonmoeder is ook al goedgekeurd, alleen mijn vriendin nog, maar die heeft nog geen vaste baan dus die moet het even aangeven tijdens sollicitatie's.
Dus ik ga weer vrolijk verder met de voorpret!
Planning nog steeds: rust - drukte - rust momenten.
Dit is momenteel de planning, na nog wat aanpassingen:
dag 01 (ZA30/9) heenvlucht – Los Angeles
dag 02 (ZO1/10) Los Angeles
dag 03 (MA2/10) Los Angeles
dag 04 (DI3/10) Los Angeles
dag 05 (WO4/10) Los Angeles – Joshua Tree
dag 06 (DO5/10) Joshua Tree - Phoenix
dag 07 (VR6/10) Phoenix
dag 08 (ZA7/10) Phoenix – Petrified Forest
dag 09 (ZO8/10) Petrified Forest – Canyon de Chelly
dag 10 (MA9/10) Canyon de Chelly – Monument Valley
dag 11 (DI10/10) Monument Valley – Capitol Reef
dag 12 (WO11/10) Capitol Reef - Bryce
dag 13 (DO12/10) Bryce - Zion
dag 14 (VR13/10) Zion
dag 15 (ZA14/10) Zion – Page – Grand Canyon
dag 16 (ZO15/10) Grand Canyon – Las Vegas
dag 19 (WO18/10) Las Vegas
dag 20 (DO19/10) Las Vegas
dag 21 (VR20/10) Las Vegas – Death Valley
dag 22 (ZA21/10) Death Valley – Mammoth lakes
dag 23 (ZO22/10) Mammoth lakes – Yosemite
dag 24 (MA23/10) Yosemite
dag 25 (DI24/10) Yosemite
dag 26 (WO25/10) Yosemite - Sequoia
dag 27 (DO26/10) Sequoia
dag 28(V27/10) Sequoia - Monterey
dag 29 (ZA28/10) Monterey – Santa Cruz
dag 30 (ZO29/10) Santa Cruz – San Francisco
dag 31 (MA30/10) San Francisco
dag 32 (DI31/10) San Francisco
dag 33 (WO1/11) San Francisco
dag 34 (DO2/11) San Francisco
dag 35 (VR3/11) San Francisco – terugvlucht
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat was jouw reden om Moab niet mee te nemen in deze trip?
-
Anonymous123
Euhhhh...Geen eigenlijk!
Dan bedoel je vooral Arches NP denk ik?
Ik gok dat dit beste is tussen Monument Valley en Capitol Reef?
Dit is op die route in 1 dag mee te pakken, of minimaal overnachten of...?
Dan bedoel je vooral Arches NP denk ik?
Ik gok dat dit beste is tussen Monument Valley en Capitol Reef?
Dit is op die route in 1 dag mee te pakken, of minimaal overnachten of...?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En Canyonlands. Je moet er dan minimaal 2 nachten voor uittrekken, zeker niet op dag 11 erbij doen.
Met een dag minder in LV en SF bijvoorbeeld kan dat. Hoewel ik ook nog wel een overnachting in Page zou doen - dat stuk is nu wel erg krap, zeker relatief gezien. In die tijd van het jaar is de omgeving van Page aangenaam. Twee nachten daar is ook niet verkeerd.
Marianne
Met een dag minder in LV en SF bijvoorbeeld kan dat. Hoewel ik ook nog wel een overnachting in Page zou doen - dat stuk is nu wel erg krap, zeker relatief gezien. In die tijd van het jaar is de omgeving van Page aangenaam. Twee nachten daar is ook niet verkeerd.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt blijkbaar je keuze gemaakt wat de richting betreft, maar van dit argument begrijp ik helemaal niets. Je kunt alles toch in omgekeerde volgorde doen? Dus eerst SF met het ov, en dan de auto ophalen?vimo schreef: Ik had deze route voornamelijk gekozen dat het makkelijker was om de auto in L.A. op te halen, en bij aankomst in San Francisco eerst de koffers naar hotel te brengen en dan de auto terug te brengen.
Vond vorige keer het OV meer dan voldoende daar om overal te komen.
Maar ik zal nog een keer overwegen om inderdaad de route om te draaien, dat die er zo uit zal zien(huur ik wel auto van begin tot einde, maar ach dan kan je wel over Lombard Street rijden):
Marianne
-
Anonymous123
Nogmaals, ik laat de keuze vooral bepalen door de prijs van de vliegtickets(rechtstreeks vliegprijzen).
Wanneer de prijs ongeveer hetzelfde is, dan zal ik denk ik inderdaad bepalen dat we eerst Los Angeles aandoen.
Voorkeur komt overigens, omdat ik San Francisco een veel mooiere stad vind dan LA. En vind het persoonlijk gewoon leuker om daardoor hier af te sluiten.
Las Vegas wou ik iets langer doen, omdat ik een tattoo wil laten zetten en ik dus even moet kijken of de plekken die ik uit zal zoeken plek hebben(dus hoe meer dagen, hoe meer kans).
Dus ik zou dan eerder een dag minder Los Angeles en misschien zelfs Phoenix doen, dan LV en San Francisco. Maar aangezien ik mij nog een beetje moet verdiepen in Phoenix, moet ik dus nog even bepalen of ik dat in 2 dagen kan zien.
Wanneer de prijs ongeveer hetzelfde is, dan zal ik denk ik inderdaad bepalen dat we eerst Los Angeles aandoen.
Voorkeur komt overigens, omdat ik San Francisco een veel mooiere stad vind dan LA. En vind het persoonlijk gewoon leuker om daardoor hier af te sluiten.
Las Vegas wou ik iets langer doen, omdat ik een tattoo wil laten zetten en ik dus even moet kijken of de plekken die ik uit zal zoeken plek hebben(dus hoe meer dagen, hoe meer kans).
Dus ik zou dan eerder een dag minder Los Angeles en misschien zelfs Phoenix doen, dan LV en San Francisco. Maar aangezien ik mij nog een beetje moet verdiepen in Phoenix, moet ik dus nog even bepalen of ik dat in 2 dagen kan zien.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Phoenix zelf zou ik geen volle dag doen. In de omgeving is wel voldoende te doen maar de stad zelf valt wat tegen.
Ik zou het zelf helemaal uit de route laten en van Joshua Tree naar Prescott rijden. Volgende dag van Prescott naar Sedona en dan vanaf daar naar Petrified Forest.
Of als je hier een dag wilt uitsparen voor Moab dan zou je van Prescott via Sedona naar Petrified Forest kunnen rijden.
Groetjes,
Ingrid
Ik zou het zelf helemaal uit de route laten en van Joshua Tree naar Prescott rijden. Volgende dag van Prescott naar Sedona en dan vanaf daar naar Petrified Forest.
Of als je hier een dag wilt uitsparen voor Moab dan zou je van Prescott via Sedona naar Petrified Forest kunnen rijden.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind je trip helemaal niet zo verkeerd, maar ik vroeg me eigenlijk alleen af waarom je Moab oversloeg als je er zo dicht bij bent. Het inderdaad meer dan alleen Arches, maar ik zou daar of heel phoenix of anders een dag LV en SF minder voor doen. In die beide steden heb je echt tijd zat, zelfs als je een tattoo wilt laten zetten. Overigens kan je daar beter vooraf een afspraak voor maken, zodat je zeker weet dat het ter plekke gezet kan worden. Bij de drukke shops is niet altijd ruimte. Ik weet dat bv bij het ouwe Miami Inc. een flinke wachttijd was.
-
Anonymous123
Bedankt weer voor alle info.
Dacht dat er meer te beleven viel in Phoenix, dus misschien dat ik die inderdaad helemaal laat vallen of maar 1 nacht, en dan idd maar Moab meepakken.
Stel dat ik op maandag van Monument Valley naar Moab rij vroeg ik de morgen. Rond 10 uur daar ben en dan volgende dag rond einde middag naar Capitol Reef vertrek, uiteraard voor het donker.
Heb ik genoeg tijd?
Dacht dat er meer te beleven viel in Phoenix, dus misschien dat ik die inderdaad helemaal laat vallen of maar 1 nacht, en dan idd maar Moab meepakken.
Stel dat ik op maandag van Monument Valley naar Moab rij vroeg ik de morgen. Rond 10 uur daar ben en dan volgende dag rond einde middag naar Capitol Reef vertrek, uiteraard voor het donker.
Heb ik genoeg tijd?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht