Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AroundA: route - 28 dagen Zuid-West Amerika
Re: Reis AroundA: route - 28 dagen Zuid-West Amerika
Even een vraag voor de kenners:
Hoe kijken jullie aan om Bishop/Mammoth Lakes te laten vervallen en in plaats daarvan Sequoi te doen?
Hoe kijken jullie aan om Bishop/Mammoth Lakes te laten vervallen en in plaats daarvan Sequoi te doen?
Het zou kunnen, maar dan heb je wel een hele lange dag van Yosemite naar Death Valley. En met al die bezienswaardigheden onderweg... Ik zou het niet aanraden. Daarnaast is 1 overnachting in Sequoia ook aan de krappe kant.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is geen verplichting hè, dat Sequoia. Alleen maar een suggestie. Je kunt het ook niet doen en in Yosemite sequoiabomen gaan bekijken.
Heb je je al wat verdiept in zowel Sedona als Sequoia/Kings Canyon? Wat zegt je gevoel?
In 1 dag van Yosemite naar Death Valley vind ik niet aan te raden. Er is veel te zien onderweg en in september is het vroeg donker, dus je gaat echt van alles missen op die manier.
Je zou kunnen overwegen om een dag minder uit te trekken voor de kust. Je hebt twee dagen in SF dus je kunt vroeg vertrekken naar Cambria. Ik heb niet neer alles teruggelezen dus ik weet niet of er een speciale reden was om hier 2 nachten te doen,
Marianne
Heb je je al wat verdiept in zowel Sedona als Sequoia/Kings Canyon? Wat zegt je gevoel?
In 1 dag van Yosemite naar Death Valley vind ik niet aan te raden. Er is veel te zien onderweg en in september is het vroeg donker, dus je gaat echt van alles missen op die manier.
Je zou kunnen overwegen om een dag minder uit te trekken voor de kust. Je hebt twee dagen in SF dus je kunt vroeg vertrekken naar Cambria. Ik heb niet neer alles teruggelezen dus ik weet niet of er een speciale reden was om hier 2 nachten te doen,
Marianne
Thanks. We gaan inderdaad verder inlezen om een keuze te maken.
Sequoia of Sedona ...
Sequoia of Sedona ...
Update: we hebben de keuze gemaakt voor Sequoa/Kings Canyon!
Tevens een extra vrije dag kunnen krijgen. Onderstaand ons reisschema voor 29 dagen.
Twee vragen:
1. Is dit de meest mooie en handige route qua reistijd en overnachtingen?
2. Waar kunnen we onze extra dag het handigst besteden in de route? Staat nu bij LA
--------------
1. AMS - SF
2. SF
3. SF
4. SF - Monterey
5. Monterey - Cambria
6. Cambria - Sequoia NP
7. Sequia NP - Sequoia NP (Kings canyon?)
8. Sequoia NP - Yosemite
9. Yosemite
10. Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop
11. Bishop - Death Valley
12. Death Valley - Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Zion
15. Zion
16. Zion - Bryce
17. Bryce Canyon - Torrey (Capitol reef)
18. Torrey - Moab
19. Moab
20. Moab
21. Moab - Monument Valley
22. Monument Valley - Page
23. Page
24. Page - Grand Canyon
25. Grand Canyon - Palm Springs
26. LA OF ergens anders een rustpunt?
27. LA
28. LA
29. LA - Amsterdam
--------------
Tevens een extra vrije dag kunnen krijgen. Onderstaand ons reisschema voor 29 dagen.
Twee vragen:
1. Is dit de meest mooie en handige route qua reistijd en overnachtingen?
2. Waar kunnen we onze extra dag het handigst besteden in de route? Staat nu bij LA
--------------
1. AMS - SF
2. SF
3. SF
4. SF - Monterey
5. Monterey - Cambria
6. Cambria - Sequoia NP
7. Sequia NP - Sequoia NP (Kings canyon?)
8. Sequoia NP - Yosemite
9. Yosemite
10. Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop
11. Bishop - Death Valley
12. Death Valley - Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Zion
15. Zion
16. Zion - Bryce
17. Bryce Canyon - Torrey (Capitol reef)
18. Torrey - Moab
19. Moab
20. Moab
21. Moab - Monument Valley
22. Monument Valley - Page
23. Page
24. Page - Grand Canyon
25. Grand Canyon - Palm Springs
26. LA OF ergens anders een rustpunt?
27. LA
28. LA
29. LA - Amsterdam
--------------
Mooie route zo! En heerlijk dat je nog een extra dag vrij hebt kunnen krijgen! Die extra dag, tsja... genoeg mogelijkheden! Een extra dag Sequoia, Yosemite of Las Vegas zou je kunnen doen. Of nog een extra stop op het stuk Yosemite - Mammoth Lakes - Death Valley.
2011: Zuidwesten
Dagje extra Yosemite (bij Tuolumne Meadows) is mooi!AroundA schreef:2. Waar kunnen we onze extra dag het handigst besteden in de route? Staat nu bij LA
Als je in Vegas uitgebreid wilt shoppen is een dagje extra daar ook niet verkeerd.
Je zou ook een dagje extra in Moab kunnen doen: Er is daar meer dan genoeg te zien (een extra wandeling in The Arches, een 4x4 huren, de minder bekende gebieden van de Canyonlands....)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wil je in LA één of meer pretparken bezoeken?
Je kan die dag echt op zoveel plekken bijdoen, ik denk dat je daar echt zelf een keuze in moet maken.
Yosemite, Vegas, Capitol Reef, Moab, Palm Springs, zelfs een volle dag omgeving Monterey kan je makkelijk een extra dag volkrijgen. Of juist niet vol maken, maar gewoon lekker een dagje weinig doen.
Ik vind het overigens een prachtige route. Het enige waar ik misschien een vraagteken bij zet is dag 24/25. Afhankelijk hoe vroeg je naar de Grand Canyon gaat heb je daar een flinke dag. Maar die rit naar Palm Springs is ook een verre. Zeker als je die rit via route66 zou willen doen. Dus misschien dat je niet verder moet rijden dan bv Kingman of Needles en de dag erna naar LA rijden en dan heb je die extra dag al ingevuld.
Je kan die dag echt op zoveel plekken bijdoen, ik denk dat je daar echt zelf een keuze in moet maken.
Yosemite, Vegas, Capitol Reef, Moab, Palm Springs, zelfs een volle dag omgeving Monterey kan je makkelijk een extra dag volkrijgen. Of juist niet vol maken, maar gewoon lekker een dagje weinig doen.
Ik vind het overigens een prachtige route. Het enige waar ik misschien een vraagteken bij zet is dag 24/25. Afhankelijk hoe vroeg je naar de Grand Canyon gaat heb je daar een flinke dag. Maar die rit naar Palm Springs is ook een verre. Zeker als je die rit via route66 zou willen doen. Dus misschien dat je niet verder moet rijden dan bv Kingman of Needles en de dag erna naar LA rijden en dan heb je die extra dag al ingevuld.
Dank voor de reacties! Zien jullie nog andere vreemde zaken in dagen / ritten?
Extra dag kunnen we natuurlijk ook in LA doen, om wat uit te rusten van de reis? wij gaan geen pretparken bezoeken maar wel een hike maken (Hollywood Hill), dag strand etc.
Verder ben ik benieuwd of het meest logische is om eerst Sequoia en dan Yosemite te doen. En moet King Canyon nog aparte overnachting , of doe je dat vanuit Sequioa (één overnachtinssplek)
Extra dag kunnen we natuurlijk ook in LA doen, om wat uit te rusten van de reis? wij gaan geen pretparken bezoeken maar wel een hike maken (Hollywood Hill), dag strand etc.
Verder ben ik benieuwd of het meest logische is om eerst Sequoia en dan Yosemite te doen. En moet King Canyon nog aparte overnachting , of doe je dat vanuit Sequioa (één overnachtinssplek)
Het is inderdaad logisch eerste SeKi te doen en dan pas Yosemite, zeker omdat je via de Tioga Pass naar Bishop gaat rijden.
Je zou de eerste overnachting in Three Rivers kunnen doen en de tweede in Kigs Canyon, bijvoorbeeld bij Cedar Grove. Maar op zich kun je ook twee nachten op dezelfde plaats blijven.
Je zou de eerste overnachting in Three Rivers kunnen doen en de tweede in Kigs Canyon, bijvoorbeeld bij Cedar Grove. Maar op zich kun je ook twee nachten op dezelfde plaats blijven.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Welke hike wil je doen? Er zijn hikes of gewoon wandelingen van zeg maar een uur of 2uur tot halve dagtochten. Je zou dus bv in de ochtend of laat op de middag een wandeling kunnen maken en dat combineren met wat aan het zwembad/strand liggen.
Inderdaad eerst Sequoia en dan Yosemite. Aangezien je van Cambria afkomt kan je qua tijd makkelijk 2 nachten op 1 plek blijven zitten. Als je het niet uitmaakt om je koffers de hele dag in de auto mee te nemen kan je ook 1 nacht in Sequoia en 1 nacht richting Kings Canyon zetten. Dat moet je denk ik maar voor jezelf uitmaken.
Inderdaad eerst Sequoia en dan Yosemite. Aangezien je van Cambria afkomt kan je qua tijd makkelijk 2 nachten op 1 plek blijven zitten. Als je het niet uitmaakt om je koffers de hele dag in de auto mee te nemen kan je ook 1 nacht in Sequoia en 1 nacht richting Kings Canyon zetten. Dat moet je denk ik maar voor jezelf uitmaken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je twee nachten op dezelfde plaats wilt zitten is Grant Grove mooi gelegen; ook voor Sequoia. Wij zaten in 2013 ook een nacht in Cedar Grove. Erg leuk en ook erg handig als je dat deel ook wilt bezoeken. Heb je ons verslag al eens bekeken? Dan heb je een indruk van de mogelijkheden.
Marianne
Marianne
Hoe we Sequoia en King Canyon verdelen qua overnachting zijn we nog niet uit.
Qua tijd denk ik het handigst om dag 1 in Sequoia te overnachten en na de wandeling in de ochtend en middag naar King Canyon te gaan. Daar de volgende ochtend wandelen?.
En dan naar Yosemite?
Qua tijd denk ik het handigst om dag 1 in Sequoia te overnachten en na de wandeling in de ochtend en middag naar King Canyon te gaan. Daar de volgende ochtend wandelen?.
En dan naar Yosemite?
Voor Kings Canyon heb je inderdaad aan een flink dagdeel genoeg. Je zou er tot een uur of drie kunnen blijven en vervolgens naar Yosemite rijden. Bezoek de General Grant Tree, Roaring River Falls, Grizzly Falls. Aan het einde van de Kings Canyon Road ligt een mooie, leuke en niet al te lastige wandeling: Zumwalt Meadow Trail.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat wil je doen in beide parken? Dat lijkt me iets wat je eerst moet bepalen. En wat wil je betalen? En is er nog iets vrij in het park?AroundA schreef:Qua tijd denk ik het handigst om dag 1 in Sequoia te overnachten en na de wandeling in de ochtend en middag naar King Canyon te gaan. Daar de volgende ochtend wandelen?.
Marianne
Thanks, dan is dit schema wellicht haalbaar - lastig in te schatten ivm afstanden en opzetten tent.
5. Monterey - Cambria (cambria de middag)
6. Cambria - Sequoia NP / Lodgepole Campground (ochtend vertrek vanuit Cambria - in middag hike Sequoia?)
7. Sequia NP - Kings Canyon / ....... campground (ochtend vertrek van SQ naar KingCanyon - middag hikeKing Canyon?)
8. Kings Canyon - Yosemite (ochtend naar Yosemite - middag Hike Yosemite?)
5. Monterey - Cambria (cambria de middag)
6. Cambria - Sequoia NP / Lodgepole Campground (ochtend vertrek vanuit Cambria - in middag hike Sequoia?)
7. Sequia NP - Kings Canyon / ....... campground (ochtend vertrek van SQ naar KingCanyon - middag hikeKing Canyon?)
8. Kings Canyon - Yosemite (ochtend naar Yosemite - middag Hike Yosemite?)
Heb je nog een tip waar te verblijven in King Canyon (campground)Mrvanilla schreef:Voor Kings Canyon heb je inderdaad aan een flink dagdeel genoeg. Je zou er tot een uur of drie kunnen blijven en vervolgens naar Yosemite rijden. Bezoek de General Grant Tree, Roaring River Falls, Grizzly Falls. Aan het einde van de Kings Canyon Road ligt een mooie, leuke en niet al te lastige wandeling: Zumwalt Meadow Trail.
We twijfelen nog erg of we twee nachten in Sequoia moeten blijven (en waar) en/of dit moeten opsplitsen....
Op zich heb je hierboven al wat tips gehad. Ik zou er ook niet te veel over nadenken en eerst maar eens kijken wat er nog beschikbaar is. Op zich zit je overal wel goed, het is geen straf om door het park te rijden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha ha, je hebt wel wat moeite met keuzes maken.
Ik was in mijn eerdere reactie vergeten dat je ging kamperen, dus de kosten spelen dan geen rol.
Met een tent is het wel lekker om niet elke dag te hoeven opbreken (hoewel dat met een koepeltentje ook geen probleem is natuurlijk).
Je noemt nu Kings Canyon of Sequoia. maar je moet voor Kings Canyon ook nog onderscheid maken tussen Grant Grove en Cedar Grove.
Maak eens een lijst van wandelingen die je wilt doen. En geef aan welke daarvan echte musts zijn. Wil je bijvoorbeeld in Sequoia alleen naar de General Sherman, of ook een stuk van de Congress Trail lopen? Wil je Moro Rock beklimmen?
En wat wil je in Kings Canyon? Wil je de Kings Canyon Scenic Byway rijden, tot aan Roads End? En bijvoorbeeld de Zumwalt Meadows Trail doen?
Zet dat eens op een rij, je bent dan ook gedwongen om je in te lezen zodat je ook beter een keuze kunt maken.
Kijk dan hoeveel tijd alles ongeveer kost en hoe je dan je nachten het beste kunt verdelen.
Voor de wandelingen en de tijd die je daar ongeveer voor kwijt bent kun je mijn wandelsite eens bekijken. En lees eens de verslagen van Elly (http://www.michelly.nl) voor hun kampeerervaringen in Sequoia. Heb je al eens wat reisverslagen gelezen?
Ik had al naar ons 2013-verslag verwezen, maar je zou ook eens ons 2006-verslag er bij kunnen pakken, toen hebebn we ook zowel Kings Canyon als Sequoia gedaan. En in 1988 hebben we met de tent gekampeerd in Sequoia.
Marianne
Ik was in mijn eerdere reactie vergeten dat je ging kamperen, dus de kosten spelen dan geen rol.
Met een tent is het wel lekker om niet elke dag te hoeven opbreken (hoewel dat met een koepeltentje ook geen probleem is natuurlijk).
Je noemt nu Kings Canyon of Sequoia. maar je moet voor Kings Canyon ook nog onderscheid maken tussen Grant Grove en Cedar Grove.
Maak eens een lijst van wandelingen die je wilt doen. En geef aan welke daarvan echte musts zijn. Wil je bijvoorbeeld in Sequoia alleen naar de General Sherman, of ook een stuk van de Congress Trail lopen? Wil je Moro Rock beklimmen?
En wat wil je in Kings Canyon? Wil je de Kings Canyon Scenic Byway rijden, tot aan Roads End? En bijvoorbeeld de Zumwalt Meadows Trail doen?
Zet dat eens op een rij, je bent dan ook gedwongen om je in te lezen zodat je ook beter een keuze kunt maken.
Kijk dan hoeveel tijd alles ongeveer kost en hoe je dan je nachten het beste kunt verdelen.
Voor de wandelingen en de tijd die je daar ongeveer voor kwijt bent kun je mijn wandelsite eens bekijken. En lees eens de verslagen van Elly (http://www.michelly.nl) voor hun kampeerervaringen in Sequoia. Heb je al eens wat reisverslagen gelezen?
Ik had al naar ons 2013-verslag verwezen, maar je zou ook eens ons 2006-verslag er bij kunnen pakken, toen hebebn we ook zowel Kings Canyon als Sequoia gedaan. En in 1988 hebben we met de tent gekampeerd in Sequoia.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 feb 2016, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
In sequoia willen we denk ik in ieder geval bezoeken:
General Sherman Tree
The Congress Trail
we hebben alleen 2 dagen..dus wel de mogelijkheid voor iets erbij.
We kijken nu nog naar een geschikte campground. Bijvoorbeeld Lodgepole Campground.
Maar mogelijk zijn er ook nog andere opties!
General Sherman Tree
The Congress Trail
we hebben alleen 2 dagen..dus wel de mogelijkheid voor iets erbij.
We kijken nu nog naar een geschikte campground. Bijvoorbeeld Lodgepole Campground.
Maar mogelijk zijn er ook nog andere opties!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3191 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 10 Reacties