Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis zalmanium: west USA 13d, meeste 23d, waarom? Incl. planning

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis zalmanium: west USA 13d, meeste 23d, waarom? Incl. planning

Bericht door PSVwally »

Bij Bryce heb ik: Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glenn Canyon Dam, Lake Powell, Toadstool Hoodoos, ...
Dit ligt allemaal bij Page :blink: :blink: En nogmaals, Page is een dorp, geen nationaal park.

Bij Bryce zou je de viewpoints kunnen doen en bijvoorbeeld bij het sunset point de Navajo loop trail kunnen lopen evt in combinatie met de queens garden trail, al is dat wel wat langer.

Verder heb je bij het Death Valley/June lake/Yosemite nogsteeds zaken staan die helemaal niet interessant zijn. Zoals Pahrump. Dat is misschien alleen handig om je tank vol te gooien (vaak goedkoop). Ashford Junction kom je niet en alleen voor die muurtjes van de ruïne zou ik daar echt niet voor omrijden. Rij dan bv eerst naar Zabriskie Point, Badwater point en rij dan terug richting Furnace Creek, maar pak dan de afslag via de artist drive, dan kom je ook weer op badwater road uit.

Verder Bodie meepakken op de dag dat je van Furnace Creek naar Mammoth Lakes rijdt.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis zalmanium: west USA 13d, meeste 23d, waarom? Incl. planning

Bericht door IngridZw »

zalmanium schreef: Ik herriner mij nog mijn 3 weekse rondreis van Noord NY / Canada en ik vond het heel leuk om soms eens in zo'n klein stadje/dorp te stoppen. Ergens iets te gaan drinken en gewoon ... genieten, ik hoop dit nu ook soms te hebben. Een moment van rust in een typisch amerikaans stulpje tussen al de drukte :)
Typisch Amerikaanse plaatsjes vindt je meer in het noordwesten o.a. tijdens een rondje Denver. Sedona ligt heel mooi tussen de oranjerode rotsen. Een leuke tussenstop daar vonden wij o.a. Tlaquepaque winkelcentrum. Opgebouwd uit kleine vooral artistieke winkeltjes in koloniale stijl. (beetje Mexicaans)Verder vonden wij Springdale bij Zion een leuk plaatsje. Maar ook Montery bij de Fisherman Warf is vooral 's avonds erg gezellig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer