Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Stephaa: roadtrip zuid-west Amerika
Re: Reis Stephaa: roadtrip zuid-west Amerika
Ik weet niet hoeveel parken jullie gaan bezoeken maar als het er meer dan drie zijn loont het om een America the Beautiful Pass te kopen ($80). Voor alle NP's geldig. Kun je ook cash kopen bij elk NP. De borg van de auto zul je sowieso moeten betalen, ongeacht via wie je boekt.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Oh oke dankje, dan zullen we daar rekening mee moeten houden.
Haha ja zo'n pas heb ik eerder gehoord inderdaad. Uit mijn hoofd gaan we; Kings Canyon, Sequoia,Yosemite, Death Valley, Bryce Canyon, Grand Canyon, Zion, Monument Valley en Page bezoeken als National Parken. Dus dan zal het lonen.
Wat ik eigenlijk bedoelde was de overnachtingen in de NP's. Als ik die nu al boek en vastleg scheelt dat weer creditcard kosten als we daar zijn
Toch?
Haha ja zo'n pas heb ik eerder gehoord inderdaad. Uit mijn hoofd gaan we; Kings Canyon, Sequoia,Yosemite, Death Valley, Bryce Canyon, Grand Canyon, Zion, Monument Valley en Page bezoeken als National Parken. Dus dan zal het lonen.
Wat ik eigenlijk bedoelde was de overnachtingen in de NP's. Als ik die nu al boek en vastleg scheelt dat weer creditcard kosten als we daar zijn

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast
https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Monument Valley geldt de America the Beautiful Pass niet. Page is geen park, maar de pas is wel te gebruiken bij Lake Powell.
Als je accommodatie in de parken boekt betaal je de eerste nacht. Je spreidt de kosten op die manier.
Voor andere accommodatie heb je wel een cc nodig om te reserveren maar je kunt ter plekke ook op een andere manier betalen als dat beter uitkomt. Bij benzinepompen kun je soms je bankpasje gebruiken maar vaak lukt dat niet. contant is ook een mogelijkheid. Dat kun je goedkoop opnemen door in winkels cash back te vragen.
Marianne
Als je accommodatie in de parken boekt betaal je de eerste nacht. Je spreidt de kosten op die manier.
Voor andere accommodatie heb je wel een cc nodig om te reserveren maar je kunt ter plekke ook op een andere manier betalen als dat beter uitkomt. Bij benzinepompen kun je soms je bankpasje gebruiken maar vaak lukt dat niet. contant is ook een mogelijkheid. Dat kun je goedkoop opnemen door in winkels cash back te vragen.
Marianne
Zeker. Maar waarom zou je alleen die vastleggen? Als je nu al een aantal andere (duurdere) plekken vast legt (bv. Page en Monument Valley), verspreidt je ook een beetje de kosten. Of misschien is dat alleen mijn idee, dat als je het geld in stukjes uit geeft je vakantie goedkoper voelt.Stephaa schreef:Wat ik eigenlijk bedoelde was de overnachtingen in de NP's. Als ik die nu al boek en vastleg scheelt dat weer creditcard kosten als we daar zijnToch?

Dat gaat natuurlijk op voor alle overnachtingen. Je moet zelf maar eens een lijstje maken met wat je geschatte uitgaven gaan zijn en hoeveel daarvan met de CC moet. En als je bang bent dat je je limiet gaat overschrijden doe je gewoon wat Marianne zegt: betaal ze of nu al of betaal cash. Dat kan niet alleen bij hotels maar ook bij benzinestations, restaurants etc. Wij betalen altijd alles met de CC, maar als je een laag limiet hebt gaat dat niet werken. Bovenal komt alles goed!Stephaa schreef: Wat ik eigenlijk bedoelde was de overnachtingen in de NP's. Als ik die nu al boek en vastleg scheelt dat weer creditcard kosten als we daar zijnToch?
Groetjes,
Daniel
Daniel
Hai, wederom bedankt voor de reacties!
Mijn vriend en ik zijn beiden studenten en hebben (helaas
) geen geldboom haha. Daarom doen we de creditcard puur voor 'nood'. We proberen zoveel mogelijk, waar mogelijk, cash en met de pin te betalen. Zoals in een reactie hierboven moeten we ongeveer 400 dollar borg voor de auto betalen, wat enkel met een creditcard kan. Zo doende hebben we die. Mocht het zijn dat ons geld op is, hebben we de cc achter de hand. Onze (studenten) nadeel is, dat we het gebruikte bedrag een maand later terug moeten betalen.
Verder hebben we uiteraard een begroting gemaakt wat we ongeveer nodig zijn voor onze reis en komen tot dusver goed uit met onze schattingen
Hahah @Ems2012, ja zo kun je het ook bekijken haha. De reden waarom we niet veel vastleggen is omdat we zoveel mogelijk op de bonnefooi willen, en alleen genoodzaakt zijn om de National Parken vooraf te boeken... Dus wel een beetje goedkoper omdat we in stukjes betalen haha.
@Martin en Marianne, Dankje! Dit wist ik nog niet. Heb de aanvraag van de creditcard gehad en is aanvaard, nu wachten zodat ik die kan gebruiken. Scheelt wel dat ze alleen het nummer nodig hebben en anders kunnen betalen! Top
. Kun je me vertelen wat een cash back inhoudt?
Mijn vriend en ik zijn beiden studenten en hebben (helaas

Verder hebben we uiteraard een begroting gemaakt wat we ongeveer nodig zijn voor onze reis en komen tot dusver goed uit met onze schattingen

Hahah @Ems2012, ja zo kun je het ook bekijken haha. De reden waarom we niet veel vastleggen is omdat we zoveel mogelijk op de bonnefooi willen, en alleen genoodzaakt zijn om de National Parken vooraf te boeken... Dus wel een beetje goedkoper omdat we in stukjes betalen haha.
@Martin en Marianne, Dankje! Dit wist ik nog niet. Heb de aanvraag van de creditcard gehad en is aanvaard, nu wachten zodat ik die kan gebruiken. Scheelt wel dat ze alleen het nummer nodig hebben en anders kunnen betalen! Top

X Stephaa
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in een supermarkt betaalt (met je pinpas) kun je vaak aangeven of je geldt terug wilt hebben. Je pint dan een groter bedrag dan volgens je bon en krijgt het restant cash terug.
Marianne
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
En het voordeel daarvan is ook nog dat er geen extra kosten aanzitten, als je geld uit de muur (ATM) haalt heb je wel extra kosten.
Let wel even op want niet alle winkels staan het toe en ook het maximaal op te nemen bedrag is per winkel anders.
Let wel even op want niet alle winkels staan het toe en ook het maximaal op te nemen bedrag is per winkel anders.
Ah! Ideaal, dit moet ik dus even onthouden
Dank jullie voor de tips!

X Stephaa
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat hebben wij ook een aantal keer geprobeerd, maar helaas niet gelukt. Een keer voor "slechts" 20 dollar, dat schoot ook weer niet op. Ik ga er nu vanuit dat het niet kan, en anders heb ik geluk!Martin & Marianne schreef:Als je in een supermarkt betaalt (met je pinpas) kun je vaak aangeven of je geldt terug wilt hebben. Je pint dan een groter bedrag dan volgens je bon en krijgt het restant cash terug.
Marianne

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ga je toch bij de verkeerde winkels boodschappen
doen want wij nemen al ons geld op via cashbacks tijdens het boodschappen doen we halen nooit geld uit een ATM of bij een bank.

-
- Amerika-ontdekker
En waar ga jij dan shoppen Rob? Bij de Wallmart lukt het ons nooit.Rob schreef:Dat ga je toch bij de verkeerde winkels boodschappendoen want wij nemen al ons geld op via cashbacks tijdens het boodschappen doen we halen nooit geld uit een ATM of bij een bank.

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij shoppen dus altijd bij de Walmart en doen daar ook onze cashback, bij de meeste kan het tot $ 100,00.
Wel met je bank(pin)pas met de creditcard gaat niet.
Wel met je bank(pin)pas met de creditcard gaat niet.
-
- Amerika-ontdekker
Daar zit het dus in, wij gebruikten de creditcard Rob. Weer wat geleerd! 

-
- Amerikafan
Mooie planning hoor! Wij hebben een paar jaar geleden ook in een week of 6 dezelfde reis gedaan. Als je nog wat wilt weten hoor ik het!
Oh toevallig! Dankjewel, met behulp van de mede forummers dit schema in rlkaar gekregen.
als jij nog tips hebt met echte Must See dingen ofzo..
Hebben al tips zoals; helicoptervlucht boven de grand canyon, universal studios,
schieten op een baan, een honk/softbal wedstrijd zien,
naar de universiteit van LA e.d.
dusss als je tips hebt, altijd welkom !
als jij nog tips hebt met echte Must See dingen ofzo..
Hebben al tips zoals; helicoptervlucht boven de grand canyon, universal studios,
schieten op een baan, een honk/softbal wedstrijd zien,
naar de universiteit van LA e.d.
dusss als je tips hebt, altijd welkom !

X Stephaa
Hoi iedereen!
Ik had nog enkele algemene vragen wat bij ons voor vraagtekens zorgden..
- Volgens papieren is mijn vriend hoofdbestuurder (rijden beiden), maar ik heb de creditcard op naam. Aangezien je bij het ophaalmoment borg moet betalen door middel van een cc, kan dit dan voor problemen zorgen?
- Vorig jaar (juni) zijn mijn vriend en ik in Duitsland geflitst. Ik bestuurde zijn auto. Aantal weken erna kregen we een Duitse Post met de mededeling dat er te hard was gereden. Mijn vriend moest aangeven of hij de bestuurder was die op de foto stond. (dat was ik). Meer stond er niet in. Geen sancties, geen bedragen e.d. Bovendien was het zo moeilijk Duits, dat we de helft niet begrepen en er niks mee gedaan hebben en tot op heden nog niks hebben gehoord.
Brengt dit problemen met zich mee als we dit jaar Amerika in willen? (voor eventuele openstaande boetes... Niet wetend wat het bedrag is, en nergens iets van gehoord. maar je weet maar nooit?)
Bedankt alvast
Ik had nog enkele algemene vragen wat bij ons voor vraagtekens zorgden..
- Volgens papieren is mijn vriend hoofdbestuurder (rijden beiden), maar ik heb de creditcard op naam. Aangezien je bij het ophaalmoment borg moet betalen door middel van een cc, kan dit dan voor problemen zorgen?
- Vorig jaar (juni) zijn mijn vriend en ik in Duitsland geflitst. Ik bestuurde zijn auto. Aantal weken erna kregen we een Duitse Post met de mededeling dat er te hard was gereden. Mijn vriend moest aangeven of hij de bestuurder was die op de foto stond. (dat was ik). Meer stond er niet in. Geen sancties, geen bedragen e.d. Bovendien was het zo moeilijk Duits, dat we de helft niet begrepen en er niks mee gedaan hebben en tot op heden nog niks hebben gehoord.
Brengt dit problemen met zich mee als we dit jaar Amerika in willen? (voor eventuele openstaande boetes... Niet wetend wat het bedrag is, en nergens iets van gehoord. maar je weet maar nooit?)
Bedankt alvast

X Stephaa
Ja, de hoofdbestuurder dient ook degene te zijn die de betaling middels credit card doet (verzekeringskwestie). Ik heb dit destijds ook even uitgezocht. Makkelijkste is als je beide een CC hebt. En anders kun kijken of jij nog hoofdbestuurder kan worden?
Ik vond dit draadje ook nog uit het verleden: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=36851
MBT je tweede vraag: geen idee, maar kan me niet voorstellen dat dat een probleem gaat vormen.
Ik vond dit draadje ook nog uit het verleden: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=36851
MBT je tweede vraag: geen idee, maar kan me niet voorstellen dat dat een probleem gaat vormen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Dankje Mrvanilla! Zo te lezen doen ze er vaak moeilijk over dat de hoofdbestuurder geen creditcard heeft en wordt er mogelijk extra kosten berekend.
(25USD PER DAG). Aangezien wij de auto 32 dagen hebben.... Lijkt me dat niet echt een fijne oplossing (25 x 32.... Katjingg haha)
Zal even een belletje doen of er nog iets veranderd kan worden...
(25USD PER DAG). Aangezien wij de auto 32 dagen hebben.... Lijkt me dat niet echt een fijne oplossing (25 x 32.... Katjingg haha)
Zal even een belletje doen of er nog iets veranderd kan worden...

X Stephaa
Fjieuw, ''last van mijn schouders..'' Net telefonisch contact gehad met onze autoverhuurder. En dit kon nog kosteloos veranderd worden dat ik nu hoofdbestuurder ben én de gene met creditcard
Top! Dankje, Mrvanilla

Top! Dankje, Mrvanilla

X Stephaa
-
- Vergelijkbare Onderwerpen