Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis twee van Mrvanilla : September 2014, LA - LV maar dan anders
Re: Reis twee van MrVanilla : Mei 2014, LA - LV maar dan anders
Ja we zitten er in de laatste week dat faciliteiten als Canyon Lodge open zijn (sluit de 20e, wij zijn er t/m 16 sep).
Groetjes,
Daniel
Daniel
Roosevelt sluit eind augustus al helaas.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zoals Ingrid ook aangaf zou ik 's ochtends gewoon gaan rijden of naar hayden valley of naar de lamar valley. Daar kun je heel veel wildlife zien. Daarna gewoon terug naar je plan. Koop zeker ook een verrekijker. Ik denk dat je planning op dag 2 en 3 sowieso erg veel is. Ik zou het gewoon een beetje open laten.
-
troetelbeer79
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Maar je moet wel rekening houden met roadwork wat er in september is....:Mrvanilla schreef:Ja we zitten er in de laatste week dat faciliteiten als Canyon Lodge open zijn (sluit de 20e, wij zijn er t/m 16 sep).
http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/roadclosures.htm
Dank voor het advies, ik had ze al wel in het vizier. Wij rijden dan dus op de laatste dag dat de Dunraven Pass open is over deze weg 
Groetjes,
Daniel
Daniel
Over enkele weken vertrek ik naar Amerika en heb nog een korte vraag over de haalbaarheid van een stukje van onze route. Het gaat om de reis van Moab naar Mexican Hat. Zoals het nu gepland staat is dit de opzet:
- House on Fire (South Mule Canyon, hopen dat het licht mooi valt)
- Natural Bridges NM : viewpoints en hike naar Sipapu Bridge (is dit nog even interessant daar we dag ervoor Arches NP hebben bezocht?)
- Moki Dugway en Muley Point
- Valley of the Gods dirtroad
- Gooseneck SP
- Mexican Hat
Dag erna bezoeken we Monument Valley op weg naar Sedona. Grote vraag is: is dit haalbaar op een fatsoenlijke manier (dus zonder ons enorm te haasten)?
Alvast dank!
- House on Fire (South Mule Canyon, hopen dat het licht mooi valt)
- Natural Bridges NM : viewpoints en hike naar Sipapu Bridge (is dit nog even interessant daar we dag ervoor Arches NP hebben bezocht?)
- Moki Dugway en Muley Point
- Valley of the Gods dirtroad
- Gooseneck SP
- Mexican Hat
Dag erna bezoeken we Monument Valley op weg naar Sedona. Grote vraag is: is dit haalbaar op een fatsoenlijke manier (dus zonder ons enorm te haasten)?
Alvast dank!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis twee van Mrvanilla : September 2014, LA - LV maar dan anders
Valley of the gods is zeg maar 1,5u als je geen hikes gaat maken, maar gewoon rijden met een paar fotomomenten.
Moki dugway, afhankelijk van hoelang je boven blijft staan zo'n 15/20min. Ik tel het wel van valley of the gods naar boven, niet de andere kant. Muley Point durf ik niet te zeggen want wij konden daar toen niet door in onze Dodge gr Caravan.
Goosenecks hadden wij met wat klimwerk ook hooguit 30min voordat we verder reden, was verder helemaal niemand.
Moki dugway, afhankelijk van hoelang je boven blijft staan zo'n 15/20min. Ik tel het wel van valley of the gods naar boven, niet de andere kant. Muley Point durf ik niet te zeggen want wij konden daar toen niet door in onze Dodge gr Caravan.
Goosenecks hadden wij met wat klimwerk ook hooguit 30min voordat we verder reden, was verder helemaal niemand.
Thanks, Paul. Ziet er naar uit dat het best doenbaar is dus!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook ter plekke kijken of bijvoorbeeld Natural Bridges haalbaar is. Ik las een enthousiast verslag daarover van Henriette op http://www.ontdek-amerika.nl (reisverslag 2014).
Marianne
Marianne
Thanks voor de tip, mooi verslag inderdaad. De Sipapu Bridge hike ziet er erg mooi uit.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In het Natural Bridges National Monument kan je naar de stenen rotsbogen wandelen en je kan er eventueel een rondwandeling van maken langs alle drie de bogen. Heb je minder tijd, maar wil je toch wandelen en zo'n boog iets beter zien, dan is de derde rotsboog die men tegenkomt via de eenrichtingsweg door het park, de Owachomo Bridge. Dit is de makkelijkst te bereiken boog. Via een vrij makkelijk pad loop je naar beneden en je staat al gauw onder de boog. Dan zie je pas hoe groot en massief deze is. Het is al even geleden, dat ik er was, maar ik schat dat je met een kwartier van de auto tot onder de boog staat.
Als je goed ter been bent, zou ik zeker deze wandeling maken. Dan beleef je zo'n rotsboog, en dit park, pas goed.
Als je goed ter been bent, zou ik zeker deze wandeling maken. Dan beleef je zo'n rotsboog, en dit park, pas goed.
Dat is inderdaad een mooi alternatief, mocht de hike naar Sipapu Bridge te veel tijd in beslag nemen. Dank je, Marco.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Zo, de trip zit er weer op. We vliegen zo terug naar NL. Het was een prachtige reis, dus iedereen die in dit topic heeft geholpen enorm bedankt! We hebben wat troubles gehad (ziekenhuis bezoek na een infectie in de voet, door floods na een storm gestrand geraakt in Overton zonder stroom, waardoor we wat vertraging opliepen, een creditcard verloren) maar onderaan de streep was het een prachtige reis. Voor ons was Grand Teton NP de aangename verrassing van de trip, evenals Valley of the Gods, San Diego en Muley Point.
Voor de geïnteresseerden: blog is bijna helemaal bijgewerkt. Nogmaals dank!
Voor de geïnteresseerden: blog is bijna helemaal bijgewerkt. Nogmaals dank!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Erg leuk om jullie verslag te lezen! Ik ben alleen erg benieuwd naar het vervolg van dag 11
Goede reis naar huis terug!
Elly
Goede reis naar huis terug!
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben net begonnen in jullie verslag (helemaal gemist dat jullie weg waren
), maar wat een verschrikkelijk begin zeg!
Marianne
Marianne
Ja in het begin zakte de moed ons ook even in de schoenen maar daarna is alles goed gekomen.
Oh ja, dag 11...die moet nog af worden getypt
Oh ja, dag 11...die moet nog af worden getypt
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties